Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Takida skrev:

Må si at med to keisersnitt og snart et tredje har jeg aldri hørt om denne 12ukers-regelen. Ei heller om noen regel som forbyr mødre lett trening og å spise sunt. Er ikke alle som liker barselkroppen og mange av oss vil føle oss vel. 

Jeg skrev ”vel”, altså ikke bastant, fordi de jeg kjenner som har hatt KS har fått den beskjeden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Truka

Det irriterer meg sånn inn i granskauen at Julianne får ta med hunden på restaurant. Nå sitter den svarte hunden og troner i en stol ved bordet.. Hva det for særregel som gjør at små veskehunder får tilgang der hunder av «normal» størrelse ikke får lov. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sialove skrev:

Gått bare tre trilleturer på en måned? Hva har de gjort egentlig? Bare ligget hjemme?:huh:

Altså, ærlig talt hva er dette å henge seg opp i? Julianne har vært igjennom keisersnitt, hatt omgangssyke og det er en ganske ny situasjon de befinner seg i med en ny baby. 3 trilleturer på en mnd kan være MYE for noen. 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xx girl xx
7 minutter siden, Sialove skrev:

Gått bare tre trilleturer på en måned? Hva har de gjort egentlig? Bare ligget hjemme?:huh:

Enten får hun kritikk for å ville trene og spise sunt. Eller så får hun kritikk for at hun har tatt det med ro. 

Kjempe flott at hun ikke presser seg selv for hardt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Truka skrev:

Det irriterer meg sånn inn i granskauen at Julianne får ta med hunden på restaurant. Nå sitter den svarte hunden og troner i en stol ved bordet.. Hva det for særregel som gjør at små veskehunder får tilgang der hunder av «normal» størrelse ikke får lov. 

 

Samme her.. Diskriminering av hunder. Jeg har sett små våte hunder i setene på bussen, og da sier jeg som regel fra. «Men han er jo sååå liten», har jeg fått høre.

Jeg har på følelsen av at de viser det frem for at noen har reagert på det tidligere. Slik er det med Ulriks storier også. F eks hunder i sengen, uten redningsvester osv.

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Truka

At de har hundene i sengen driter jeg i, for det er de selv som må ligge i dritten etter hunden. Hundene har tråkket i piss etter andre hunder, og de har tråkket på spyttklyser, og dette har de i sengen. Grøss.

Vi har selv hund, så jeg er ikke hysterisk for bakterier og rusk/rask, men det får holde seg på gulvet. At de også kanskje har de i båten uten redningsvest bryr jeg meg ikke om, men det er dumt gjort av de. De mister hunden sin om den faller på sjøen, for hunden får helt panikk.

Om vi hadde kommet på restaurant med vår hund som er av mellomstørrelse hadde vi fått beskjed om at den ikke hadde adgang, ikke på gulvet en gang - mens tekopphunden til Pilotfruen får sitte på en stol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, xx girl xx skrev:

Enten får hun kritikk for å ville trene og spise sunt. Eller så får hun kritikk for at hun har tatt det med ro. 

Kjempe flott at hun ikke presser seg selv for hardt 

Virker som alt hun gjør er galt. Damed if you do, damed if you dont 😒 mye er kritikkverdig, men synes noen er veldig pirkete 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Truka skrev:

 

Om vi hadde kommet på restaurant med vår hund som er av mellomstørrelse hadde vi fått beskjed om at den ikke hadde adgang, ikke på gulvet en gang - mens tekopphunden til Pilotfruen får sitte på en stol.

Jeg hadde før en liten hund da jeg var i tenårene og fikk overhodet ikke lov til å ta den med inn på restauranten. Måtte pent sitte ute. Forståelig nok

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sialove skrev:

Gått bare tre trilleturer på en måned? Hva har de gjort egentlig? Bare ligget hjemme?:huh:

Man kan være i ganske dårlig forfatning etter en fødsel, særlig KS. Ærlig talt. Jeg var i stand til å trille etter en drøy uke mens venninnen min var ikke ute etter en drøy måned, hun klarte nesten ikke å gå før det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Jolanda skrev:

Man kan være i ganske dårlig forfatning etter en fødsel, særlig KS. Ærlig talt. Jeg var i stand til å trille etter en drøy uke mens venninnen min var ikke ute etter en drøy måned, hun klarte nesten ikke å gå før det. 

Greit nok at det er individuelt, men kanskje greit å gå bevege seg hvis man skal bli en FIT supermamma? 

 

1 time siden, xx girl xx skrev:

Enten får hun kritikk for å ville trene og spise sunt. Eller så får hun kritikk for at hun har tatt det med ro. 

Kjempe flott at hun ikke presser seg selv for hardt 

Hun vil ikke trene og spise sunt, men å prakke på et ideal som heter FIT supermamma, hun er BARE ute etter penger. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Sialove skrev:

Greit nok at det er individuelt, men kanskje greit å gå bevege seg hvis man skal bli en FIT supermamma? 

 

Hun vil ikke trene og spise sunt, men å prakke på et ideal som heter FIT supermamma, hun er BARE ute etter penger. 

Smålig kritikk du kommer med her.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Truka skrev:

Det irriterer meg sånn inn i granskauen at Julianne får ta med hunden på restaurant. Nå sitter den svarte hunden og troner i en stol ved bordet.. Hva det for særregel som gjør at små veskehunder får tilgang der hunder av «normal» størrelse ikke får lov. 

 

Jøss, hvilken restaurant er dette? Det er ikke lov å ha med hunder pga allergier. Lærte dette for et par år siden eller noe sånt, da en person med førerhund ikke fikk ta den med inn på en slags fjellstue. Da var det argumentet i ettertid, men førerhunder kan være med overalt. Men at en vanlig hund får lov skjønner jeg ikke når det er så strengt pga allergier?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Truka
3 minutter siden, Justlooking skrev:

Jøss, hvilken restaurant er dette? Det er ikke lov å ha med hunder pga allergier. Lærte dette for et par år siden eller noe sånt, da en person med førerhund ikke fikk ta den med inn på en slags fjellstue. Da var det argumentet i ettertid, men førerhunder kan være med overalt. Men at en vanlig hund får lov skjønner jeg ikke når det er så strengt pga allergier?

Jeg vet ikke hvor hun er, men den ligge rved sjøen fordi det er masse båter der. Så det på insta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Truka skrev:

Jeg vet ikke hvor hun er, men den ligge rved sjøen fordi det er masse båter der. Så det på insta

Ok. Føles som litt særbehandling kanskje? De som har allergier reagerer vel selv om hunden er liten? Ikke vet jeg 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truka

Det har vel like mye med hygiene å gjøre. Det hører ikke hjemme at en hund skal sitte til bords. Den kunne lagt under bordet 

Endret av Truka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men når sant skal sies sitter de jo ikke inne men ute. Syns ikke hunder har noe på restaurant å gjøre jeg heller men det er ikke pf sin feil at hun får lov og andre ikke

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xx girl xx
1 time siden, Sialove skrev:

Greit nok at det er individuelt, men kanskje greit å gå bevege seg hvis man skal bli en FIT supermamma? 

 

Hun vil ikke trene og spise sunt, men å prakke på et ideal som heter FIT supermamma, hun er BARE ute etter penger. 

Slik jeg leste innlegget er det mat som står i fokus nå. Treningen kommer etterhvert. Hun ser veldig sunn og flott ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant det ikke er skiltet har hunder lov til å være på uteservering. Mange uteserveringer har vannskåler stående i uteområdet, eller kommer med vannskål til bordet når de ser det er en hund med. Det skal selvfølgelig ikke gjøres forskjell på stor og liten hund. Men på uteserveringer er hunder som oftes velkomne. Er dog enig i at hunden skal ligge på bakken, i skygge som også er best for hunden.

Endret av Bustefisk
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...