Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Zoey skrev:

Det er en del samer (damer, men telefonens autokorrelt skal få stå, det ble litt søtt) som ser misunnelsesverdig flotte ut på barsel. Kilde: tre opphold der. 

Også er det faktisk mange som ser freshe ut mens de føder også. Kilde: fødeavdelingen kanal Fem. 

Men, hva betyr vel det midt i alt, man kan se fresh ut og føle seg utrygg, sliten og ha det vondt. 

Krysser fingrene for at de får babyen ut trygt og godt og skåler i mozell i løpet av et par dager. Igangsetting er ofte et maraton av maserier, vondt og venting. Håper hun (og alle andre gravide som måtte lese dette) får det mye, mye lettere enn gjennomsnittet som blir igangsatt ved første. 

*forsøker å spre positive vibber i alle retninger*

Jeg skal igangsetteS 😐 

*ser ikke den positive vibben*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Moi04 skrev:

Jeg skal igangsetteS 😐 

*ser ikke den positive vibben*

Det positive er at du vil ha full rapport om hva som skjer mens fødselen starter, god hjelp, svar på alle spørsmål og de passer på deg så godt at det skal noe til for at ting kan gå galt. Og ventingen på at noe skal skje og maserier har man gjerne ved naturlig fødsel hjemme også. Ta med PC med serier på, en god bok og innstille deg på at det kan gå flere dager fra de starter igangsetting til barnet blir født, så går det strålende. 

Jeg har opplevd begge deler og mange sier at en igangsatt fødsel er verre. Jeg synes det er veldig likt, men det føles verre ut fordi man er lenge på sykehuset og psykisk så teller man med alle timene med kynnere og undersøkelser før aktiv fødsel, det gjør man ikke med de andre. 

Det blir kjedelig og frustrende, men med lykkelig og god slutt, like god som for de som puster seg til seks centimeter åpning i taxien og svipper innom sykehuset i tjue timer, mens du kanskje må være der en liten uke. ❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Zoey skrev:

Det positive er at du vil ha full rapport om hva som skjer mens fødselen starter, god hjelp, svar på alle spørsmål og de passer på deg så godt at det skal noe til for at ting kan gå galt. Og ventingen på at noe skal skje og maserier har man gjerne ved naturlig fødsel hjemme også. Ta med PC med serier på, en god bok og innstille deg på at det kan gå flere dager fra de starter igangsetting til barnet blir født, så går det strålende. 

Jeg har opplevd begge deler og mange sier at en igangsatt fødsel er verre. Jeg synes det er veldig likt, men det føles verre ut fordi man er lenge på sykehuset og psykisk så teller man med alle timene med kynnere og undersøkelser før aktiv fødsel, det gjør man ikke med de andre. 

Det blir kjedelig og frustrende, men med lykkelig og god slutt, like god som for de som puster seg til seks centimeter åpning i taxien og svipper innom sykehuset i tjue timer, mens du kanskje må være der en liten uke. ❤️

❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ella Grisella skrev:

Fødes det?

 

I følge mannens instastory er hun i hvertfall innlagt på sykehuset. (Dette var riktignok for 12 timer siden ca).

Hun skrev i går at hun skulle på ny kontroll i dag, og pga høyt blodtrykk og proteiner i urinen, så kunne det hende hun kom til å bli satt i gang i dag.. 

Så status pr nå ser ut til å være: Innlagt på sykehuset.

Ønsker Pilotfruen og piloten lykke til med de neste timene/døgnene som kommer! Måtte fødselen bli en god opplevelse for henne :) 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Ella Grisella skrev:

Fødes det?

 

Må ærlig innrømme at det er passe dumt om det ikke fødes/igangsettes eller noe nå med tanke på gårdsdagens innlegg + pilotenes instastory + tausheten som leder til spekulasjon. Men dette paret tar PR kåthet til nye høyder så jeg blir ikke overrasket 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Moi04 skrev:

Forøvrig, det er interessant hvordan vi hele tiden skal huske at "dette er et veldig etterlengtet barn", akkurat som det endrer noe og man derfor ikke skal kunne kritisere (saklig, selvfølgelig). Mennesker som ikke bruker 1-2 år på å få et barn kan da stadig få et veldig etterlengtet barn, er jo ikke sånn at man er likeglad bare fordi man ikke gikk igjennom en prøverørsprosses? Akkurat som man blir fredet og derfor kommer til å bli en fantastisk mor, fordi barnet er "så etterlengtet". Det har vært andre ting i mitt liv som har gjort at det har tatt tid, men da vi satte i gang gikk det forholdsvis fort. Har ingen planer om å kaste barnet mitt i bakken eller overse det av den grunn... 

Jeg er kanskje litt hormonell om dagen, men det er noe jeg har merket meg at kommer opp nesten hver gang det er en diskusjon rundt paret, helt siden det ble kjent at de var gravide.

Kunne ikke vært mer enig! Våre to satt på første forsøk begge to, men de var begge utrolig høyt ønsket og elsket! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo svært mange tegn på svangerskapsforgiftning, uten at jeg har sett helsekortet hennes. Men med høyt BT, proteiner i urinen OG ødemer (som må være grad 2 minst) så har de jo strukket det lenge nok. Hun er bare to uker unna termin (er hun ikke?), så det er vel det forsvarlige å gjøre. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Moi04 skrev:

Jeg skal igangsetteS 😐 

*ser ikke den positive vibben*

Jeg ble satt igang. Riktignok så tok det litt tid, ble satt igang på en mandag og h*n ble født natt til fredag - men jeg var ikke moden i det hele tatt så de to første dagene gjorde ingen forskjell. Når det først fikk effekt så tok det bare 12 timer til h*n var ute og jeg hadde drømmefødsel! Kunne lett født 100 ganger til om jeg kunne fått lik fødsel igjen.

Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Milio skrev:

Hun har jo svært mange tegn på svangerskapsforgiftning, uten at jeg har sett helsekortet hennes. Men med høyt BT, proteiner i urinen OG ødemer (som må være grad 2 minst) så har de jo strukket det lenge nok. Hun er bare to uker unna termin (er hun ikke?), så det er vel det forsvarlige å gjøre. 

termin er 24 juni

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir for dumt å kritisere henne for å være prkåt og utleverende,for så å bli irritert av at hun ikke bekrefter/avkrefter fødsel.

Hvis det er i gang/over til nå er det jo bare fint at de holder det for seg selv noen timer.

Det blir sikkert annonsert å utlevert tidlig nok...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Milio skrev:

Hun har jo svært mange tegn på svangerskapsforgiftning, uten at jeg har sett helsekortet hennes. Men med høyt BT, proteiner i urinen OG ødemer (som må være grad 2 minst) så har de jo strukket det lenge nok. Hun er bare to uker unna termin (er hun ikke?), så det er vel det forsvarlige å gjøre. 

5 dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Moi04 skrev:

Jeg skal igangsetteS 😐 

*ser ikke den positive vibben*

Jeg ble igangsatt, og hadde en helt fantastisk fødsel! Fra riene begynte varte det i litt over 4 timer. Fikk epidural etter ca 2 timer, sov litt, ble vekket med beskjed om at jeg kunne presse. En drømmefødsel! Lykke til med din ❤️ 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, calium skrev:

Jeg ble igangsatt, og hadde en helt fantastisk fødsel! Fra riene begynte varte det i litt over 4 timer. Fikk epidural etter ca 2 timer, sov litt, ble vekket med beskjed om at jeg kunne presse. En drømmefødsel! Lykke til med din ❤️ 

Tusen takk ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Moi04 skrev:

Jeg skal igangsetteS 😐 

*ser ikke den positive vibben*

Jeg ble også satt i gang (vannet hadde riktignok godt og jeg var relativt moden) og det gikk ca. 18 timer fra første modningspille til babyen var ute. Fra det skjedde noe og til babyen var ute tok det 6 timer, raskt og greit og uten problemer. En igangsatt fødsel trenger ikke å være ille. Lykke til! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xx girl xx
11 timer siden, Moi04 skrev:

Forøvrig, det er interessant hvordan vi hele tiden skal huske at "dette er et veldig etterlengtet barn", akkurat som det endrer noe og man derfor ikke skal kunne kritisere (saklig, selvfølgelig). Mennesker som ikke bruker 1-2 år på å få et barn kan da stadig få et veldig etterlengtet barn, er jo ikke sånn at man er likeglad bare fordi man ikke gikk igjennom en prøverørsprosses? Akkurat som man blir fredet og derfor kommer til å bli en fantastisk mor, fordi barnet er "så etterlengtet". Det har vært andre ting i mitt liv som har gjort at det har tatt tid, men da vi satte i gang gikk det forholdsvis fort. Har ingen planer om å kaste barnet mitt i bakken eller overse det av den grunn... 

Jeg er kanskje litt hormonell om dagen, men det er noe jeg har merket meg at kommer opp nesten hver gang det er en diskusjon rundt paret, helt siden det ble kjent at de var gravide.

Jeg er helt enig med deg! 

Piloten sa f.eks at søvn ikke ble noe problem. For barnet er så etterlengtet. De kommer til å merke som alle andre hvor tøft og frustrerende det kan være! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til pilotfrue og mann! Dette blir nok den største jobben dere har gjort. Absolutt verdt det, men verden blir snudd opp ned på godt og vondt. Håper fødselen blir fin og at mini er frisk og rask :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...