Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Milio skrev:

Det ser veldig vondt ut. 

Mulig hun gleder seg så mye at hun ikke klarer å begrense seg. De SKAL få barn, liksom. Jeg håper for deres del de klarer det. Det er et barn som er sterkt ønsket.

 

8 timer siden, bonsaijenta skrev:

Du er ikke alene, det der var et trist syn. Jeg håper bildet er misvisende og at hun egentlig er gravid nå. 

 

8 timer siden, O.G. skrev:

Var ikke passende i det hele tatt.

Det er liksom noe annet å kjøpe en boddy eller et kosedyr, selv om jeg aldri hadde turt det selv, men en seng! Et stort møbel som skal stå på et tomt barnerom, som må flyttes ut og selges hvis ting ikke går, nei det skjønner jeg ikke at de vil. 

Håper inderlig at det spiren sitter denne gangen da...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Ms. Daisy skrev:

Man ser st det er lite å diskutere når man absolutt må reagere på at de har kjøpt babyutstyr FØR de er gravide 😳 Seriøst skal dere ta dama på noe så sørg for st det er noe mer reelt. Dette blir bare for dumt . Ser ikke problemet å kjøpe utstyr før man er gravid. Heldigvis er vi forskjellige. Alt man skal henge seg opp i.

Det er for min del absolutt ikke snakk om å "ta" dama på noe. Jeg har tidligere her sagt at jeg på en måte beundrer hennes positivitet, jeg bare undres over hvor lite hun beskytter seg selv og sine egne følelser.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Puny skrev:

Det er for min del absolutt ikke snakk om å "ta" dama på noe. Jeg har tidligere her sagt at jeg på en måte beundrer hennes positivitet, jeg bare undres over hvor lite hun beskytter seg selv og sine egne følelser.

Fordi folk er forskjellige, vi tar ulike valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gjesten29 skrev:

Fordi folk er forskjellige, vi tar ulike valg.

Men det er da lov til å kommentere folks ulike valg? Det var ikke meningen å "ta henne" på noe for det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Puny skrev:

Men det er da lov til å kommentere folks ulike valg? Det var ikke meningen å "ta henne" på noe for det. 

Tror jeg ikke heller, klart en kan kommentere andres valg. 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hoppsi skrev:

Men det er jo å slik att gynekologer og leger sier jo også att jo mindre man klarer å stresse/ tenke på det jo lettere blir man gravid. 

 

Eh nei, det sier gynekologer og leger ikke. Det er en myte at det å "tenke på og stresse med" å bli gravid gjør at man ikke blir det. Mvh, en med infertilitetsproblemer som har vært gjennom mange prøverørsforsøk og snakket med en hel del leger og gynekologer om det å bli gravid.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er den sengen hjemme hos de? Utrolig trist bilde. Jeg har forståelse for at det er en altoppslukende og forferdelig situsjon. Men det blir jo til slutt usunt. Man må sette noen grenser for seg selv. Er enig med @Puny her. Håper virkelig det klaffer for de snart.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lunalee skrev:

Er den sengen hjemme hos de? Utrolig trist bilde. Jeg har forståelse for at det er en altoppslukende og forferdelig situsjon. Men det blir jo til slutt usunt. Man må sette noen grenser for seg selv. Er enig med @Puny her. Håper virkelig det klaffer for de snart.

Tror du ikke voksne folk klarer å sette de grensene selv? De må gjøre sine egne valg, ikke valg basert på andres holdninger eller følelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Louiah skrev:

Tror du ikke voksne folk klarer å sette de grensene selv? De må gjøre sine egne valg, ikke valg basert på andres holdninger eller følelser.

Nei, ikke nødvendigvis. Tror faktisk at det kan være vanskelig for noen i en sånn situasjon.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lunalee skrev:

Nei, ikke nødvendigvis. Tror faktisk at det kan være vanskelig for noen i en sånn situasjon.

Det kan være, men jeg tror ikke en belærende tone er den beste måten til å få noen til å reflektere over valg en tar i en vanskelig situasjon. De gjør de seg opp noen egne erfaringer og lærer på den måten isåfall hvor grensene deres går. En seng kan alltid selges eller gis videre til venner/familie. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miore skrev:

Eh nei, det sier gynekologer og leger ikke. Det er en myte at det å "tenke på og stresse med" å bli gravid gjør at man ikke blir det. Mvh, en med infertilitetsproblemer som har vært gjennom mange prøverørsforsøk og snakket med en hel del leger og gynekologer om det å bli gravid.

Eh jo, hilsen en med pcos og har slit med å bli gravid selv og jeg har å snakket med leger og gynekologer! 

jeg ble gravid når jeg hadde gitt opp, og det ikke var det eneste jeg tenkte på. Og alle legene jeg har snakket med sier att det er helt typisk att det skjer da! For da slapper vi av i kropp og sjel , og det har innvirkning! 

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hoppsi skrev:

Eh jo, hilsen en med pcos og har slit med å bli gravid selv og jeg har å snakket med leger og gynekologer! 

jeg ble gravid når jeg hadde gitt opp, og det ikke var det eneste jeg tenkte på. Og alle legene jeg har snakket med sier att det er helt typisk att det skjer da! For da slapper vi av i kropp og sjel , og det har innvirkning! 

Det er typisk at det skjer fordi du har fått tiden til hjelp, ikke fordi du slapper av. Det skal ekstreme mengder stress (og da snakker jeg ikke "tenke på prøving-stress") til før det påvirker fertiliteten. "Alle legene du har snakket med" kan ikke ha spesielt god kontroll på fagområdet kvinnelig infertilitet om de har sagt noe slikt til deg. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, miore skrev:

Det er typisk at det skjer fordi du har fått tiden til hjelp, ikke fordi du slapper av. Det skal ekstreme mengder stress (og da snakker jeg ikke "tenke på prøving-stress") til før det påvirker fertiliteten. "Alle legene du har snakket med" kan ikke ha spesielt god kontroll på fagområdet kvinnelig infertilitet om de har sagt noe slikt til deg. 

Du har tydeligvis din mening og den skal være rett liksom... 

Att det hjelper alle å stresse mindre med det, gjør det nok ikke! 

Men att det hjalp meg det er jeg helt sikker på og att det har virket for veldig mange andre er jeg å helt sikker på!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Hoppsi skrev:

Du har tydeligvis din mening og den skal være rett liksom... 

Att det hjelper alle å stresse mindre med det, gjør det nok ikke! 

Men att det hjalp meg det er jeg helt sikker på og att det har virket for veldig mange andre er jeg å helt sikker på!! 

Jeg baserer meg på vitenskaplige studier og uttalelser fra eksperter, og ikke hva du "er sikker på". Hvis stresset er av en slik grad at du mister eggløsningen, er det klart det påvirker fertiliteten. Dette kan blant annet skje om man er utsatt for ekstreme fysiske på kjenninger (f.eks om man trener som en toppidrettsutøver - og ikke en gang alle toppidrettsutøvere mister eggløsningen), men man mister ikke mensen av å ha lyst på barn. 

Jeg vil også råde deg til å lese litt om korrelasjon og kausalitet. Google it. Det er klart det er mange infertile som er stresset - barnløshet skaper stress! Det er imidlertid ikke det samme som å si at stress skaper barnløshet. Derfor er det også viktig å se hvordan studiene man leser er utført, for det er mange som ikke korrigerer for dette, og da vil resultatene bli skjeve.

 

Endret av miore
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller verste jeg visste når jeg var prøver, var alle meningene folk har om hva som er "riktig" og "fungerer". Alle er forskjellige. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, miore skrev:

Jeg baserer meg på vitenskaplige studier og uttalelser fra eksperter, og ikke hva du "er sikker på". Hvis stresset er av en slik grad at du mister eggløsningen, er det klart det påvirker fertiliteten. Dette kan blant annet skje om man er utsatt for ekstreme fysiske på kjenninger (f.eks om man trener som en toppidrettsutøver - og ikke en gang alle toppidrettsutøvere mister eggløsningen), men man mister ikke mensen av å ha lyst på barn. 

Jeg vil også råde deg til å lese litt om korrelasjon og kausalitet. Google it. Det er klart det er mange infertile som er stresset - barnløshet skaper stress! Det er imidlertid ikke det samme som å si at stress skaper barnløshet. Derfor er det også viktig å se hvordan studiene man leser er utført, for det er mange som ikke korrigerer for dette, og da vil resultatene bli skjeve.

 

nei man mister ikke mensen av å ha lyst på barn , vet ikke helt hvor du har tatt det fra... 

Jeg håper pilotfrue lykkes! Og deg for dette er ett sårt tema for deg skjønner jeg! Det var det for meg en gang også og av de erfaringen mine skrev jeg innlegge om stress og pilotfrue. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Hoppsi skrev:

nei man mister ikke mensen av å ha lyst på barn , vet ikke helt hvor du har tatt det fra... 

Jeg håper pilotfrue lykkes! Og deg for dette er ett sårt tema for deg skjønner jeg! Det var det for meg en gang også og av de erfaringen mine skrev jeg innlegge om stress og pilotfrue. 

 

 

 

Jeg er bare lei av at mytene (som man antok var riktige før i tiden) som gjør at barnløse/infertile føler seg enda mer skyldige enn de allerede gjør får stå uutfordret. Derfor kommenterer jeg det hver gang jeg møter på dem. Det er synd hvis dette gir folk som har nok å bære på psykisk en ekstra belastning, synes jeg. Selv er jeg ikke stressa for at stress gjør det vanskeligere for meg å få barn ;)  De utfordringene ordner biologien helt på egenhånd.

Enig i at jeg håper pilotfrue lykkes, men jeg tror ikke det hjelper henne å få høre at hun må stresse ned :) 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror de har tatt bildet av barnesenga for å bruke det i bloggen for oppmerksomhetens del... alt er så oppstilt og like ekte på den bloggen, blir litt sånn "ser jeg trist nok ut nå", det er inntrykket jeg har av paret. alt er oppstilt og det er ikke mye ekte følelser i det... 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, marthes skrev:

tror de har tatt bildet av barnesenga for å bruke det i bloggen for oppmerksomhetens del... alt er så oppstilt og like ekte på den bloggen, blir litt sånn "ser jeg trist nok ut nå", det er inntrykket jeg har av paret. alt er oppstilt og det er ikke mye ekte følelser i det... 

Jeg har inntrykk av at det er en god blanding. Det er nesten nødt til å være mye ekte følelser på en blogg som omhandler et så sårt og personlig tema. Samtidig som det er klart at en del ting er gjort bare for klikkenes del. Slik må det kanskje være for at man skal kunne leve av en blogg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, miore skrev:

Jeg baserer meg på vitenskaplige studier og uttalelser fra eksperter, og ikke hva du "er sikker på". Hvis stresset er av en slik grad at du mister eggløsningen, er det klart det påvirker fertiliteten. Dette kan blant annet skje om man er utsatt for ekstreme fysiske på kjenninger (f.eks om man trener som en toppidrettsutøver - og ikke en gang alle toppidrettsutøvere mister eggløsningen), men man mister ikke mensen av å ha lyst på barn. 

Jeg vil også råde deg til å lese litt om korrelasjon og kausalitet. Google it. Det er klart det er mange infertile som er stresset - barnløshet skaper stress! Det er imidlertid ikke det samme som å si at stress skaper barnløshet. Derfor er det også viktig å se hvordan studiene man leser er utført, for det er mange som ikke korrigerer for dette, og da vil resultatene bli skjeve.

 

Applaus! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...