Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Diskuter gjerne bloggen generelt :)

Her er mitt bidrag: Har hun slettet innlegget hvor hun skriver at de har 50%sjanse for å lykkes? Stemmer ikke det da? Så hun fikk mye kritikk for drt i kommentarfeltet...

Endret av Puny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer. Det skal jo mye til for at sædcellen skal komme frem til egget og siden dette er allerede gjort på klinikken, så sies det sjansene er 50% og ikke 25% som ved vanlig samleie mellom to friske mennesker ved eggløsning.

Klinikkene fører jo statistikk over sine egne resultater. De fleste har i landet skriver sjansene hos dere er 50%.

Sikkert høyere i f.eks. USA der de setter inn 1+++ egg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Puny skrev:

Rart at hun fikk så mye kritikk da hun sa det, og at hun senere slettet innlegget...

Sikkert fordi hun gikk så fort frem med IVF og ikke har så mye kunnskap. Derfor ble hun usikker, selv om det var riktig. Det var jo egentlig referanse til hva klinikken deres mente.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Ny Bruker skrev:

Sikkert fordi hun gikk så fort frem med IVF og ikke har så mye kunnskap. Derfor ble hun usikker, selv om det var riktig. Det var jo egentlig referanse til hva klinikken deres mente.

Veldig mange i kommentarfeltet mente det ikke stemte med 50% sjanse, og at det er noe private klinikker skryter på seg.  Jeg aner ikke og har 0 peil på ivf, syntes bare det var rart innlegget ble slettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at sannsynligheten for å lykkes første gang er ca 40%, andre gang ca 20% og tredje gang 10%. Altså en halvering for hver gang.  Og at sannsynligheten å lykkes i det hele tatt, uansett antall forsøk, er 65-70%. Men her er det store forskjeller, og klinikker opererer med ulike tall. Det offentlige er seriøse og uttaler seg aldri om sannsynlighet. De private opererer ofte med for høye tall, altså det som gjelder en "ideell kandidat". Mulighetene for en med dårlige eggreserver er ofte en del dårligere, da kvaliteten på eggene ofte også er dårlig. Her var det offentlige åpen med meg, mens de private kom med en del uttalelser og "fakta" som jeg visste var tull. Uansett er det viktig for klinikkene at man er optimist. Både for psyken, og fordi man skal komme tilbake for flere forsøk. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Puny skrev:

Veldig mange i kommentarfeltet mente det ikke stemte med 50% sjanse, og at det er noe private klinikker skryter på seg.  Jeg aner ikke og har 0 peil på ivf, syntes bare det var rart innlegget ble slettet.

Ingen som tok screenshot av innlegget? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Viking-girl skrev:

Ingen som tok screenshot av innlegget? 

Det var jo ikke noe spesielt der. Bare det som var gjengitt i denne tråden, men i flere ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er trist at pilotfruen får tyn for å være åpen om at de sliter med å få barn. Hun har vel ett like sterkt ønske som alle andre om å få barn. Det er sårt nok som det er. 

Jeg følger henne bare på insta, men kunne ikke se hvilken klinikk de bruker. Hvorfor Trondheim? Er hun sponset? 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er tøft av henne å være så åpen om barnløsheten og at de nå går igjennom IVF! Mange i den situasjonen velger å holde det for seg selv, ikke engang nærmeste familie får vite om det. Det kan være en vond og vanskelig prosess. Derfor er det bra at hun er åpen om det så kanskje det er lettere for andre å være åpne om det også. 

Kudos til pilotfrue :blomst:

Endret av skruf
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, bonsaijenta skrev:

Jeg syns det er trist at pilotfruen får tyn for å være åpen om at de sliter med å få barn. Hun har vel ett like sterkt ønske som alle andre om å få barn. Det er sårt nok som det er. 

Jeg følger henne bare på insta, men kunne ikke se hvilken klinikk de bruker. Hvorfor Trondheim? Er hun sponset? 

Spiren klinikken i Trh. Hun skrev de valgte denne fordi de leste den er en av de beste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236

Jeg har alltid vært en av de som har likt pilotfrue godt. Syns hun er en morsom og ærlig blogger. Samtidig som jeg kjenner meg igjen i enkelte ting hun har skrevet.

Men fikk skikkelig bismak etter at jeg ikke fikk godkjent en kommentar under det sponsete innlegget fra norske bunader. Jeg skrev noe ala at jeg digga hun, at de virket som søte mennesker, og ønsket de alt godt fremover med prøvingen. Og at jeg ble veldig inspirert at bryllupet da jeg og samboeren alltid har villet ha et vinterbryllup og har tenkt på Thorsskog slott lenge. Så spurte jeg om hun kvalitetsjekket firmaene hun reklamerer for, da Norske bunader har et dårlig rykte. Og man fant folk som hadde svært dårlig erfaring med disse i forskjellige nettaviser, forum og sosiale medier. 

Har kanskje vært svært naiv når jeg har trodd at hun er en av de få som er ærlig når det kommer til annonsører, men der tok jeg feil. Hvis pilotfrue leser dette, så håper jeg virkelig at hun tar det til seg. For hun har faktisk vært en av få bloggere jeg kunne ha funnet på å klikke meg inn på sponsede linker fra. Noe som ikke skjer nå.

Endret av Bruker115236
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2016 den 14.15, ElizabethTaylor skrev:

Jeg har alltid vært en av de som har likt pilotfrue godt. Syns hun er en morsom og ærlig blogger. Samtidig som jeg kjenner meg igjen i enkelte ting hun har skrevet.

Men fikk skikkelig bismak etter at jeg ikke fikk godkjent en kommentar under det sponsete innlegget fra norske bunader. Jeg skrev noe ala at jeg digga hun, at de virket som søte mennesker, og ønsket de alt godt fremover med prøvingen. Og at jeg ble veldig inspirert at bryllupet da jeg og samboeren alltid har villet ha et vinterbryllup og har tenkt på Thorsskog slott lenge. Så spurte jeg om hun kvalitetsjekket firmaene hun reklamerer for, da Norske bunader har et dårlig rykte. Og man fant folk som hadde svært dårlig erfaring med disse i forskjellige nettaviser, forum og sosiale medier. 

Har kanskje vært svært naiv når jeg har trodd at hun er en av de få som er ærlig når det kommer til annonsører, men der tok jeg feil. Hvis pilotfrue leser dette, så håper jeg virkelig at hun tar det til seg. For hun har faktisk vært en av få bloggere jeg kunne ha funnet på å klikke meg inn på sponsede linker fra. Noe som ikke skjer nå.

Tror du ikke at når de får masse penger for å reklamere for et produkt, så har de en eller annen klausul på kritiske innlegg? Folk glemmer at bloggerne lever av disse inntektene, og at reklamene er på lik linje med reklame på en hvilken som helst nettavis/ukeblad. Det er ikke "normalt" at man skal kommentere på dette, hensikten er kun å bli eksponert. Så godkjenner de positive kommentarer for å løfte frem produktet, mens det negative siles ut. Genialt i grunn! Og forbrukerne tenker at "venninnen"  fra bloggen anbefaler det og det produktet. Hvorfor i alle dager skulle en blogger være ærlig og anbefale kun produkter man selv bruker, når de da hadde mistet mye annonseinntekter? Det er tross alt jobben deres. Selvsagt kan de være litt kritiske til hva de inngår samarbeid med, men jeg tenker ikke at bunad er big deal akkurat. Mye verre med FF som reklamerer for udokumenterte tulleprodukter, og lyver så det renner av henne. Pilotfrue og mannen skal jo få sydd bunad av dette selskapet, og er da på mange måter ærlige i akkurat dette tilfellet - de går selv for samme produkt. 

Det dårlige ryktet til Norske bunader er i stor grad bygget på at bunadene lages i Kina, i stedet for av gamle norske damer på Voss eller hvor søren det måtte være. Derfor mener mange at dette ikke er "ekte" bunad. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er hun sponset at denne spiren klinikken for hun nevner dem ved navn så ofte hun kan. I så tilfelle bør jo hvert innlegg merkes? Er jo også litt rart at de bare tilfeldigvis valgte en klinikk 50 mil unna der de bor...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Puny skrev:

Er hun sponset at denne spiren klinikken for hun nevner dem ved navn så ofte hun kan. I så tilfelle bør jo hvert innlegg merkes? Er jo også litt rart at de bare tilfeldigvis valgte en klinikk 50 mil unna der de bor...

Jeg har også lurt på det. Men de kan da ikke være så dårlige på merking? De får også billige flyreiser via Norwegian, og sikkert gode avtaler på hoteller. Så det koster dem nok ikke så veldig mye ekstra.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DE valgte vel den klinikken som har fått best omtale da? Alt er ikke sponset selv om de blogger. Kjære vene. !

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tviler på at fertilitetsklinikker sponser bloggere.

Etter hva jeg har lest i bloggen hennes så gjorde de research på hvilke klinikker som er de beste, og derfor endte de opp med den klinikken i Trondheim. 

De reiser jo sikkert nesten gratis med Norwegian, og hoteller trenger ikke være så dyrt heller. Kanskje klinikken også har avtale med et bestemt hotell. Blodprøver og andre undersøkelser får hun gjort der hun bor, så de trenger strengt tatt bare være i Trondheim ved uttak og innsett. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Dorey skrev:

Stakkars, jeg skjønner at hun ønsker deg barn intenst, men de siste blogginnleggene synes jeg nesten er forstyrrende.

Jeg kommer til å få utrolig vondt av henne dersom testen er negativ. Får håpe det går bra. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Puny skrev:

Er hun sponset at denne spiren klinikken for hun nevner dem ved navn så ofte hun kan. I så tilfelle bør jo hvert innlegg merkes? Er jo også litt rart at de bare tilfeldigvis valgte en klinikk 50 mil unna der de bor...

Kjenner til flere som bor på Østlandet - men som har vært i Trondheim, så jeg tror ikke det er spesielt merkelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...