Gå til innhold

En kopp Kakao...


Kakaoen

Anbefalte innlegg

På 2.2.2017 den 19.19, Monstrum skrev:

Enn at jeg ikke fant hadde denne dagboka og lese i i går da jeg drakk kakao! :dry:
Men du virker kul; jeg liker kule folk; så nå har du fått enda en "stalker"

(Og sånn forresten; jeg har hatt sex med både jenter og gutter, on noen av de beste opplevelsene var definitvt med jenter :phaedra:)

Virkelig dårlig timing med den kaffekoppen altså :opplyser: 

Takk for kulhetskommentar. Liker tanken på å være kul :nigo: 

Og velkommen inn i kaoset :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare dager igjen til du har en ettåring i hus nå! :hoppendeglad:Tiden har gått såå fort!  Føles som om du delte nyheten om graviditet i går jo!   Og angående vask av klær, min mann har ikke satt på mer enn et par maskiner på tre år! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohoi så dårlig jeg var på å oppdatere her de siste ukene. Skal ta en sveip veldig snart. Men i dag måtte jeg bare innom fordi lille krabat er 1 år i dag :strix:

Blir selskap i helgen så jeg har allerede for mye å gjøre :ler: Håper alle har det fint :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye! Håper dere hadde en fin feiring av jubilanten! Kaken så i hvert fall amazing-schmazing ut!:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner :strix: Dere er herlige altså :danse:

Så, hva har jeg bedrivet med de siste ukene mon tro. Tenke tenke tenke. Dagene flyr jo avsted. Lille krabat er blitt 1 år og hypermobil :P Han har den siste uken begynt å reise seg opp midt på gulvet. Og i dag morges forlot jeg han nede i gangen med broren mens jeg løp opp trappa for å hente bhgesekken til Mr V. Løp ned igjen og da hadde han klatret opp et trinn i trappa og hold på å reise seg opp. Skulle så til å sette seg på rumpa og jeg fikk heldigvis grepet fatt i han før han deiset bakover :bond: Han gjør meg meget svett til tider altså :ler:

Det største som har hendt de siste ukene var vel at vi forrige uke var på ph-måling for sjekk for refluks. Jeg hadde med meg mamma på sykehuset som forsterkning. Han ble veid og målt og så fikk han en dose med noe beroligende i rumpa. Og skal si det funka :ler: Han ble skikkelig fjern. Satt helt stille og hang på fanget mitt mens vi ventet utenfor røntgen. Vi kom inn og jeg la han ned på benken og der ble han liggende... Ungen min som aldri ligger stille et sekund lå bare der og kikka :P Jeg måtte hjelpe å holde han mens sykepleieren førte sonden inn gjennom nesa hans og ned spiserøret. Jeg hadde sett for meg ekstrem hyling slik at jeg ble stående å gråte selv.. Men neida :P Han protesterte jo, men da sonden var nede var alt helt greit. Ikke et lite pip en gang. Så han var med andre ord meget dopet :ler: De tok røntgen av han for å sjekke at sonden lå der den skulle. Så ble den teipet fast og han fikk med en maskin oppi en lite ryggsekk.

Det var jo et veldig slitsomt døgn. Noen måtte være med han hele tiden og jeg hadde sokker på armene hans som jeg teipet fast slik at han ikke skulle rive ut sonden. Dagen gikk overraskende greit, men natta var jo et helvette uten like. Han sov veldig urolig. Og jeg måtte passe på han hele tiden slik at han ikke viklet seg inn i ledningen eller dro ut noe. Jeg husker jeg kikka på klokka og da var den 00.22 og jeg tenkte faen heller.. Er det ikke morgen snart :ler:

Men vi overlevde.. Og dommen ble at han hadde 64 registrerte refluks anfall på 24 timer. Som er en god del i følge legen. Men de var veldig veldig korte. Så da var det innafor normalen. Legen sa at jeg kunne kjenne på det selv ang medisin. For slik jeg beskrev det så virket han bedre enn for 6 mnd siden, men alikevel en del hendelser. Og han er myyye bedre. Spiser mye bedre og spyr sjeldnere. Går mer opp i vekt. Nettene er veldig varierende, og legginga har kanskje blitt litt bedre. Men det hjelper såå enormt mye for meg å vite at jeg har hatt rett i magefølelsen om at noe ikke har stemt. Så jeg sa jeg føler ikke han trenger medisin og vil heller ta kontakt om noe blir værre. Og legen var enig i at det virket som at han holder på å vokse det av seg :)
Så jeg er glad jeg gjennomførte. Og fyttig jeg har lyst til å ta ei bolle og gnu den opp i tryne på HS som har ment at dette ikke var noe spesielt :kjefte: 

Det var alt for i kveld.. Har et lass med klær som venter på meg før Greys begynner på tv :nigo: Stay tuned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra du fikk bekreftet at det faktisk var noe galt, men enda bedre at han ikke trenger medisiner og mest sannsynlig vokser det av seg. :) Synes du absolutt skal gni det litt inn hos HS. Så er hun kanskje litt mer obs på nestemann som kommer inn med disse problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Jill skrev:

Bra du fikk bekreftet at det faktisk var noe galt, men enda bedre at han ikke trenger medisiner og mest sannsynlig vokser det av seg. :) Synes du absolutt skal gni det litt inn hos HS. Så er hun kanskje litt mer obs på nestemann som kommer inn med disse problemene.

 

11 timer siden, miore skrev:

Jaaa, kjøp boller før du drar på neste kontroll til HS :ler: 

 

Er det slemt av meg å fantasere om at jeg står og denger løs på ho med en pose boller??? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra hurra.. Jeg har vært innom nye jobben litt i det siste. Og jeg skal få litt arbeid fremover. Litt "hjemmekontor" og litt å gjøre på jobb dersom jeg vil. Og jeg vil veldig gjerne :nigo: Trenger egentiden og pengene :lur: Takket være besteforeldre som har lyst til å passe lille krabat så slipper jeg fri litt. Jeg hadde en dag forrige uke hvor jeg var der mens mamma passet lille krabat. Og det var såååå godt. Jeg gleder meg til å begynne igjen :danse:

Jeg lurer dog på om jeg kommer til å savne permisjonstiden denne gangen. For etter permen med Mr V (hvor jeg slet litt med fødselsdepresjon) tok det ikke mer enn 6 mnd med jobbing før jeg savnet å være hjemme i permisjon :klo:
Så jeg skal prøve å tenke at jeg skal kose meg de siste 2 månedene jeg har igjen. Selv om lille krabat egentlig er en stor krabat som gjør meg svett 60% av tiden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje unngå å denge løs på HS med en pose boller, men å slenge den demonstrativt på bordet foran henne må da være innafor? :fnise:
Men veldig godt å høre at han har blitt bedre, og ikke minst at han sannsynligvis ikke trenger medisiner!

Nyt de siste månedene du, men jeg tror nok du har rett i at det blir bra å komme i jobb igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite sp.mål fra meg her i morgentimene  :sjenert:

Du skriver at du hadde litt fødselsdepresjon med Mr V, vet du om det er noe ekstra oppfølging når du går/venter nr 2 nå? Var dette noe som du var åpen om til helsepersonellet rundt deg slik at folk vet om det? 

Jeg hadde nok en mild form for fødselsdepresjon her også og turte etter hvert å snakke med helsesøster om dette.  :bond:
Fikk en samtale med psykolog, og da fikk jeg en annen forståelse for ting og ting løstnet litt. Samtidig som at jr byttet behandling som endelig virket (gikk til kiropraktor isteden for manuellterapaut) og sluttet å ha vondt og begynte å sove mere enn 20 min sammenhengende. 

Aner ikke om det er noe ekstra oppfølging i ettertid, men samtidig burde i grunn helsevesnet ha dette. For det er jo mange som har hatt alvorlige depresjoner som ikke er blitt fanget opp. Så når de vet at noen har vært i den "fella" før, så kanskje de legger inn en ekstra samtale eller to...? :vetikke:

Endret av tr.heimspia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

-snipp-

Nå skal ikke jeg kuppe dagboka her altså, og jeg kan heller ikke svare for Kakao, men:
Jeg har slitt med depresjoner siden jeg var ungdom (men er mye bedre nå), og planlegger barn de nærmeste årene. Fastlegen min fortalte at alle som er mer utsatt for fødselsdepresjoner (slik som meg) skulle ha ekstra oppfølging hele veien. "Fordelen" er at man kjenner igjen tegnene, og kan ta tak i det og få hjelp tidligere.
Hun fortalte også at uavhengig om du har slitt med slikt tidligere, så har du krav på oppfølging i første svangerskap, men man må være åpen - helsepersonell er tross alt ikke tankelesere :) Og har du hatt èn fødselsdepresjon, blir det notert slik at du får ekstra oppfølging eneste gang, for da er du automatisk i "faresonen" for nye depresjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...