Gå til innhold

En kopp Kakao...


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kos deg masse på tur! :) Har litt dårlig samvittighet for at jeg nevnte mine engstelser rundt å reise før turen din! Ikke meningen å bidra til angst! Men ser du har kommet deg avgårde, så da er alt jolly good! :tommel: Ville bare at du skulle vite at du ikke er alene om slike katastrofetanker! :) Men altså, tur til Milano, det har du søren meg fortjent! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå endelig kan jeg skrive en update. Har hatt mye problemer med macen min de siste dagene så har ikke fått kommet inn til å skrive. Problemene er enda ikke over. Men kort fortalt så driver jeg as we speak og legger ALT fra macen over på en ekstern hardisk slik at jeg kan gjennopprette systemet. Jeg elsker macen min og har hatt den i 5 år nå. Men når det gjelder noe med operativsystemet på den skjønner jeg ikke en dritt og har klart å kødde ting skikkelig til nå :bond:

 

Anyways.. Herregud for en gøy helg jeg hadde forrige helg :strix:  Jeg elsker å reise på tur med mannfolk :hoho: Vi dro møkka tidlig på fredagen som gjorde at vi var der nede ganske tidlig. Grei flyreise og vinen ble helt i glasset allerede på vei ned. De andre tok øl og vin, så jeg tenkte at jeg kan jo ikke være noe dårligere.. Dog litt skeptisk. For jeg kan ikke skryte på meg at jeg drikker så veldig ofte og jeg ville IKKE være drita før kl 16 liksom :fnise:  Sjefen min lurte på om jeg drakk skikkelige saker og ble veldig fornøyd da jeg satt der med den lille vinflaska :vin:

Hotellet vi bodde på var kanonfint og veldig nytt. Veldig deilig for jeg hadde sett for meg et halvlugubert hotell. Dont ask me why, men fikk beskjed om at her sparer vi ikke på hotellrommet :opplyser: 

Resten av fredagen brukte vi på å spise lunsj, drikke, gå en runde, drikke, vorse på rommet, ut og spise, drikke, spise, drikke.. Ding ding ding.. Der var vi alle fulle :ler: Og jeg var IKKE den værste :opplyser: Megafestlige mannfolk å være ute med. Fulle av tull og fjas, gode historier og vitser.

Siden jobben min er som den er så kjenner jeg litt til disse fra tidligere. Men bare så vidt. Jeg later som jeg kan kalle meg menneskekjenner.. Så jeg skjønte fort hva som var greia her. De liker å fleipe med hverandre og da skikkelig på kanten vitsing. Dette er jo veldig vandt med og synes det er veldig gøy jeg da :hoho: Så jeg skjønte fort at her må jeg bare bli med i gjengen og fyre tilbake når de prøver seg. Og det med stor suksess. Jeg skulle så gjerne gjenfortalt. Men jeg klarer pokker ikke huske det :ler: Var nokså omtåket utover kvelden der. Men et eksempel var hver gang vi tok t-banen. Av en eller annen grunn havna jeg ved siden av samme fyren. Og det begynte med at han kommenterte at jeg holdt i stanga hans (altså den på t-banen som man holder seg i for å ikke falle). Første gangen han sa det bare lo jeg.. Ved neste tog ble det likt og han sa: Jasså, så du ville holde i stanga mi igjen du. Jeg: Ja.. Den var jo så god og hard å holde i…. :hoho: (regner med alle tenker like koffert som meg her altså)
Han klarte ikke komme med noen comeback da nei :P Og sånn gikk det..

På lørdagen duret vi rundt i den fancye dritdyre strøket i Milano. Bare for i kikke inn i alle disse merkebutikkene som Gucci, Louie Vitton, Dolce Gabana osv osv.. Utrolig stilig å se på. Det var en til to vakter i hver butikk som bare stod der og åpnet døra. 3-4 til å ekspider kunder.. Og ikke en dritt av kunder å se der inne :ler: 

På kvelden dro vi på fotballkamp for å se AC Milan. Og herregud for en syk opplevelse!! Stadioen var jo GIGANTISK. Jeg har aldri sett på maken altså! Masse folk og vi hadde fått biletter midt bland hooligans gjengen :bond: De var ganske ville, men var tydelig at de skjønte fort at vi var turister. Ble stående i seteraden fordi INGEN satt nede. De stod i setene og hoppet og brølte. Øl over alt, røyking over alt.. Og ikke minst hasjrøyk på alle kanter :sjenert: 
Og det volumet.. Helt utrolig. Motlaget tok fort ledelsen, men da de omsider scorte. Herregud. De heiv seg sammen i en klynge og vi måtte holde oss fast i hverandre. Jeg måtte gripe tak i han ene (han med den harde stanga :ler: ) før han ble sugd inn i galskapsklynga. De godt voksne fant ut at vi skulle dra 15 min før kampen var over. Rett og slett for å komme oss trygt ut. Og det gjorde vi lurt i. Da vi kom ut på utsiden stod den sikkert 10-15 militærpolitivaner og en haug bevæpnet politi med batonger og skjold :bond: Her var det lurt å bare komme seg avgårde ja :P 
Og vi avsluttet kvelden med å…. ut og drikke litt :ler: 

Søndagen hadde vi litt faglig prat før vi gikk en tur for å spise… og drikke :ler: Jeg har aldri før drukket 3 dager på rad, og ikke minst blitt full 3 dager på rad. Det var veldig gøy :ler: Og ekstra stas å snakke litt fag også. Jeg kjenner jeg fikk veldig blod på tann og gleder meg MASSE til å komme i gang med jobbing :danse: 
Vi dro til en veldig fancy resturant med god mat og god drikke. Småfulle Kakaoen ble så gira i praten at håndgestikulasjonene (staves den rett tro?) økte til et nivå som betydde at jeg smelte til et vinglass. Rødvin utover bordet og meg :ler: Bra jobba newbie, bra jobba!! Ellers så husker jeg ikke så mye mer jeg altså. Dette er kvelden jeg ble desidert fullest. For herregud så dårlig jeg var dagen etterpå. Ikke fikk jeg sove noe særlig heller.. Men men.
Noe jeg husker var at en av mannfolka (igjen han med stanga…) sa til sjefen min noe alla dette: Ho der.. Ho der altså! Gullfuglen, nå har du skutt gullfuglen. Jeg bare: :nigo: 

Så vil absolutt si at turen ble veldig bra.

 

Å komme hjem igjen derimot.. :P Gutta hadde jo selvsagt vært hos sviger hele helgen. Forkjøla, med feber og alt. Så da jeg kom hjem mandag kveld ble jeg møtt med noe alle: Ååå det var godt du kom hjem. Dette har vært helt jævlig.. Der stod jeg i døra, småforkjøla (ok, jeg holdt på å hoste opp lungene mine på vei hjem på flyet..), forventingsfull med en toblerone i handa og ble møtt av en sur gubbe..
Jeg tenkte med meg selv. Skal jeg bare snu i døra og stikke igjen? :klo::ler: 
Heldigvis var han i bedre humør dagen etterpå. Ungene var glade for å se meg igjen og ønsket med velkommen hjem med masse snørr, hoste, nattevåk og store mengder 4 års trass etter en del dager med frie tøyler hos svigers :sur: 
Jeg har vært våken med lille krabat hver natt hele denne uken i opptil flere timer. Så jeg er i grunnen helt utslitt. Lite søvn og skikkelig fyllehelg begynner jeg bli litt for gammel for altså :P 

Men jeg tror jeg har funnet årsaken.. Tenner.. Det er alltid de forbanna tennene ;) Nå skal jeg få pelt meg i seng før klokka blir for mye. Snakkes veldig snart for dere som gadd å lese hele avhandlinga :ler:

Edit: Beklager mye skriveleif.. Orker ikke prøve rette det opp en gang :fnise: 

Endret av Kakaoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppdatering :) Høres ut som en festlig tur :laugh: Tror ikke jeg hadde taklet tredagersfyll! Blir drita av ett vinglass jeg nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med jobben din på tur! :ler: Kjedelig med den velkomsten da (det jeg fikk mest ut av den delen av innlegget ditt var Toblerone :fnise: ), får håpe di får tatt deg inn litt nå i helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der hørtes ut som en fantastisk start på en ny jobb :) For en kanonbra måte å bli kjent med nye kollegaer på! De beste arbeidsmiljøene er de med masse vennskapelig erting/"mobbing" :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kjempe gøy tur! 
Det er jo så viktig med god kontakt med de man jobber med og det virker som du har glidd rett inn i det miljøet, så deilig! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! 
Ja se der ble det en gøyal helg gitt :hoppendeglad:
Unner deg SÅ det! 
Og så utrolig typisk å bli møtt i døra slik... :fnise:
De hadde nok savnet deg masse, og det er jo koselig, men akk så deilig å bare være seg selv i blant og ikke mor, kjæreste, hushjelp og søvnvakt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh jeg vil også til Milano! Helt greit med vindusshopping og gode italienere i glasset :nigo:

Kjipt med forkjølelse og sykdom vel å merke. Hold ut. Nå kan det bare gå en vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2017 den 8.42, Carouselle skrev:

Takk for oppdatering :) Høres ut som en festlig tur :laugh: Tror ikke jeg hadde taklet tredagersfyll! Blir drita av ett vinglass jeg nå :fnise:

Vet du jeg er så sjokka over at jeg overlevde.. Og at jeg ikke ble fullere!! Spesielt første kvelden. :ler: Synes derimot det var ekstremt festlig å se mannfolka bli fullere og fullere.. :nigo: 

På 28.1.2017 den 9.19, A4-livet skrev:

Jeg vil være med jobben din på tur! :ler: Kjedelig med den velkomsten da (det jeg fikk mest ut av den delen av innlegget ditt var Toblerone :fnise: ), får håpe di får tatt deg inn litt nå i helgen. 

Altså vi trenger ny ansatt i resepsjonen til neste år. Så hvis du føler for å bytte jobb og flytte sørover så kan vi absolutt gjøre det til en realitet :ler: 

På 28.1.2017 den 17.48, Verdande skrev:

Åååh, høres ut som min type kollegaer! :ler:

Du skulle ha lagt inn en dag ekstra på tur for å ta deg inn igjen :fnise:

Det skal jeg huske til neste gang. Bli igjen en dag ekstra etter de andre har reist :ler: 

På 28.1.2017 den 21.12, miore skrev:

Det der hørtes ut som en fantastisk start på en ny jobb :) For en kanonbra måte å bli kjent med nye kollegaer på! De beste arbeidsmiljøene er de med masse vennskapelig erting/"mobbing" :ler: 

Ja jeg elsker den "mobbinga". På gamle jobben var det ofte jeg som ble kødda med. At jeg er lav og ung f.eks. Eller var ung kan man kanskje si :ler:  Sikkert derfor jeg er så vandt til å forsvare meg. Men veldig uvant å heller kunne ta det ut over de andre fordi at de er gamle :nigo: Gleder meg til fortsettelsen..

På 29.1.2017 den 7.01, Beccy87 skrev:

Høres ut som en kjempe gøy tur! 
Det er jo så viktig med god kontakt med de man jobber med og det virker som du har glidd rett inn i det miljøet, så deilig! :nigo:

Ja jeg er kjempefornøyd :strix: Og du har jo født jo :bond: Jeg klarer ikke henge helt med her inne! Men gratulerer så mye :rodmer: 

På 29.1.2017 den 9.15, tr.heimspia83 skrev:

Haha! 
Ja se der ble det en gøyal helg gitt :hoppendeglad:
Unner deg SÅ det! 
Og så utrolig typisk å bli møtt i døra slik... :fnise:
De hadde nok savnet deg masse, og det er jo koselig, men akk så deilig å bare være seg selv i blant og ikke mor, kjæreste, hushjelp og søvnvakt :wink:

Gud så deilig å bare være Kakaoen. Kunne ha rene klær en hel dag og slippe å tenke på å rydde opp og tørke opp diverse etter ungene :P 

På 29.1.2017 den 22.03, Sjela skrev:

Ååååh jeg vil også til Milano! Helt greit med vindusshopping og gode italienere i glasset :nigo:

Kjipt med forkjølelse og sykdom vel å merke. Hold ut. Nå kan det bare gå en vei ;)

Sykdom er blitt sååå mye bedre. Bank i bordet :opplyser: Anbefaler Milano ja. Veldig spennende å kjøre undergrunnen med alle de italienske navnene. Blir imponert når man da kommer dit man skal :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga er over ja.. Og godt er det. Det har vært såååå mye klaging, sutring, gråting og trassing at jeg blir littegrann sprø :bond: Jeg tror lille krabat får jeksler. Og han store trasser nok en del pga mangel på oppmerksomhet.

Og kakaomannen... Han irriterer meg noe voldsomt for tiden :sur: Jeg er ganske lei av å hele tiden måtte ta intiativ til alt som må gjøres her i huset. I helga har jeg pakket ned ting som skal på loftet. Snakker julepynten, klær som er for små til ungene og kofferter. Det står bare her i stua og venter på å bli bært opp. Men mye av det er for tungt til at jeg klarer det alene. Og det vet han :opplyser:  Så da får det bare stå her da til han skjønner greia. Jeg er så lei av å være masekjærring.
Senest på morgenen i dag måtte jeg snakke til han fordi han slenger klærene på badegulvet. Rett foran skittentøyskurven. Er det så forbanna vanskelig å åpne lokket? Tror jeg må kjøpe ny skittentøyskurv siden han ikke klarer å åpne den vi har tydeligvis :kjefte: 

Det blir bare så utrolig mye småirritasjon hele tiden. Mr V var ute med meg i helga og ville han noe å drikke. Jeg ba han gå inn i gangen å rope på pappa fordi jeg stod og trilla på lille krabat som skulle sove. Og da svarer han med: Jammen pappa liker bare å se på ipaden sin!!

Og han har så rett. Han sitter og gnur på den driten hele dagen lang hvis han kan. Fy f... jeg hater den ipaden hans. Kjenner jeg begynner mer og mer å hate slike duppeditter som smarttelefoner og ipader :opplyser: Det sluker så utrolig mye tid og oppmerksomhet!!

Dagens hjertesukk og klage fra meg :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har skittentøyskurv uten lokk, men likevel havner klærne et sted mellom kurven og vaskemaskinen, hvis det er til trøst? :ler: Mannfolk :jolie: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på den altså. Mye husmorfrustrasjon til tider.... Ting tar tid. Og så blir de sure for at vi sier noe for de vil tenke selv, men om man ikke sier noe skjer det jo ingenting?! :kjefte: *Puste med magen*

Jeg skal ikke si jeg er lett å leve med jeg heller så noen kameler skal jeg klare å svelge. Men av og til renner bare begeret over altså.

Synes du fortjener litt skryt for rydding og sortering :nigo::klappe: Ikke alle som får til noe som helst med en liten en. Og i alle fall ikke når de er to :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn altså! De er en evig kilde til irritasjon! :P 
Her er jeg heldig om skittentøyet når badet, det blir som regel liggende igjen på soverommet.... 
Og vi har ikke iPad men pc som med fordel har to skjermer så han greier å ha Trollet på fanget som kan se på pudding-tv på den ene skjermen mens han får knote med spillene sine på den andre... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Favole skrev:

Vi har skittentøyskurv uten lokk, men likevel havner klærne et sted mellom kurven og vaskemaskinen, hvis det er til trøst? :ler: Mannfolk :jolie: 

Det er jo ikke håp for den arten der altså... Han gnåler om jeg er treg til å tømme skittentøyskurven. Og når den er tom så klarer han jo ikke legge klærene oppi den allikevel :jolie: Han kan tømme den selv også altså. Men det innebærer bare kaos og at alt havner på vaskerommet i en haug. Evt prøver han å sortere det, og da snakker vi ulltøy med håndkler liksom :kjefte: 

3 timer siden, Sjela skrev:

Skriver under på den altså. Mye husmorfrustrasjon til tider.... Ting tar tid. Og så blir de sure for at vi sier noe for de vil tenke selv, men om man ikke sier noe skjer det jo ingenting?! :kjefte: *Puste med magen*

Jeg skal ikke si jeg er lett å leve med jeg heller så noen kameler skal jeg klare å svelge. Men av og til renner bare begeret over altså.

Synes du fortjener litt skryt for rydding og sortering :nigo::klappe: Ikke alle som får til noe som helst med en liten en. Og i alle fall ikke når de er to :ler:

Godt jeg ikke er den eneste som er frustrert. Skulle tro jeg hadde kraftig pms.. Men det er enda noen uker til :ler: Jeg er sikkert et lite helvette selv å leve med.. Men synes ikke han kan klage :opplyser: 

Tror jeg er så hissig på han for tiden fordi jeg føler ikke jeg har en kjærste lenger. Er mer som en ufrivillig trebarnsmor :sur: 

Nå står alt rotet her som skal på loftet.. Lurer på hvor mange dager det tar før han skjønner at han må hjelpe meg å få det opp :klo: 

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Menn altså! De er en evig kilde til irritasjon! :P 
Her er jeg heldig om skittentøyet når badet, det blir som regel liggende igjen på soverommet.... 
Og vi har ikke iPad men pc som med fordel har to skjermer så han greier å ha Trollet på fanget som kan se på pudding-tv på den ene skjermen mens han får knote med spillene sine på den andre... :rolleyes:

Ja eeeenig.. Noen ganger tror jeg livet hadde vært lettere om jeg var lesbisk :ler: 

Haha fin løsning da. Her har Mr V også en ipad. Den er vel egentlig min, men ble fort lagt beslag på av han. Så hender de sitter i samme sofa og daffer.
Jeg har mest lyst til å kjøre over faenskapet :kjefte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Kakaoen skrev:

Ja eeeenig.. Noen ganger tror jeg livet hadde vært lettere om jeg var lesbisk :ler: 

Haha fin løsning da. Her har Mr V også en ipad. Den er vel egentlig min, men ble fort lagt beslag på av han. Så hender de sitter i samme sofa og daffer.
Jeg har mest lyst til å kjøre over faenskapet :kjefte: 

Herregud! SÅ like tanker da gitt :laugh: 

Her er det lite tab, tv og telefon i forhold til mange heldigvis. Men jeg HATER at ting må ta fokuset bort ifra hverdagen, hverandre og det som FAKTISK SKJER i livet! Jeg blir gaaaaaal ! :bond:

Og ja, livet som lesbisk ville i enkelte situasjoner vært mye enklere, men hva med sexen da?! :vetikke: Nei nei, takke meg til mannen der ;) Likevel om det kan være litt "vel" ensformig i blant og "get on/over with it!" :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2017 den 9.20, tr.heimspia83 skrev:

Herregud! SÅ like tanker da gitt :laugh: 

Her er det lite tab, tv og telefon i forhold til mange heldigvis. Men jeg HATER at ting må ta fokuset bort ifra hverdagen, hverandre og det som FAKTISK SKJER i livet! Jeg blir gaaaaaal ! :bond:

Og ja, livet som lesbisk ville i enkelte situasjoner vært mye enklere, men hva med sexen da?! :vetikke: Nei nei, takke meg til mannen der ;) Likevel om det kan være litt "vel" ensformig i blant og "get on/over with it!" :plystre:

Haha sexen må være eneste grunn til å ikke bli lesbisk :hoho: Frister svært svært lite å holde på noe sånt. :P Pul og vær glad :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn at jeg ikke fant hadde denne dagboka og lese i i går da jeg drakk kakao! :dry:
Men du virker kul; jeg liker kule folk; så nå har du fått enda en "stalker"

(Og sånn forresten; jeg har hatt sex med både jenter og gutter, on noen av de beste opplevelsene var definitvt med jenter :phaedra:)

Endret av Monstrum
-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...