Gå til innhold

Dabbing.. Ungdom i hus.. HVA betyr det når man dabber?


Calleia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke søk på "dabbe" i google og trykk på bilder i alle fall. Det var ikke særlig hjelpsomt. 

Anonymkode: 1d8c2...c9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min ungdom brukte vi "dabbe" som i å banke. Dette var da i bergensområdet. Gi noen dabb, betydde å gi noen bank. 

Anonymkode: d80cf...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I min ungdom brukte vi "dabbe" som i å banke. Dette var da i bergensområdet. Gi noen dabb, betydde å gi noen bank. 

Anonymkode: d80cf...af1

Jeg er fra Bergen og har aldri hørt det før. Men er kanskje eldre enn deg, da. :)

Anonymkode: 14003...64a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet inn i den ene albuen, som om du skal hoste, den andre armen rett ut til siden..

Merkelige greier.. Men det har blitt det store hos ungdommen her.. :fnise:

Jeg føler meg bare vannvittig teit.. haha 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dab er en dans...

Man liksom «nyser» i albuen sin, med den andre hånden rett ut, og dette gjør man rytmisk.

 

 

Arts_DAB_ElhamNuman.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at noen fotballspillere dabber når de scorer mål. Litt vanskelig å forklare bevegelsen men du finner det sikkert hvis du søker på YouTube :P armen holdes i 90graders vinkel så "dabber" de hodet ned mot knekken mellom underarmen og overarmen. Ser mange unge har begynt å dabbe etter å ha sett fotballspillere på tv gjøre det. Spillerene gjør det sikkert bare for humor men det ser jo helt idiotisk ut :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, littlol skrev:

Vet at noen fotballspillere dabber når de scorer mål. Litt vanskelig å forklare bevegelsen men du finner det sikkert hvis du søker på YouTube :P armen holdes i 90graders vinkel så "dabber" de hodet ned mot knekken mellom underarmen og overarmen. Ser mange unge har begynt å dabbe etter å ha sett fotballspillere på tv gjøre det. Spillerene gjør det sikkert bare for humor men det ser jo helt idiotisk ut :fnise:

Haha, ja sant.. 

Men har det overhode noen betydning? Eller er det bare meningsløst?..  :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir flau på deres vegne og dør litt innvendig hver gang jeg ser det. 

Anonymkode: 69d43...cf9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Calleia skrev:

Haha, ja sant.. 

Men har det overhode noen betydning? Eller er det bare meningsløst?..  :tongue:

Skal spør kjæresten når han kommer hjem :fnise: han gjør det av og til for å plage meg, haha! Han som sa det begynte med en fotballspiller som gjorde det for å feire et mål under en kamp, så eskalerte det bare :P tror bare det er en måte å "feire"målet på. Noen tar fart å slenger seg ned på kne, andre hopper på hverandre i en gruppeklem, noen tar av seg fotballtrøya, mens andre dabber :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner jeg blir flau på deres vegne og dør litt innvendig hver gang jeg ser det. 

Anonymkode: 69d43...cf9

Hahaha..  Jeg gjør det bare for å terge ungene, og de dør litt innvendig da de også.. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atlanta lingo for a level of confidence to your swag . (verb) one can be seen raising his left elbow to express it .

" dat boy came in dabbin on yall ass " Made popular by atl rappers such as ( Peewee Longway , Jose Guapo , and Migos ) .

Anonymkode: 46eb1...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...