Gå til innhold

Kjent norsk forfatter tiltalt for gruppevoldtekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør den ikke. Og hvis den gjør det, så håper jeg at du opplever å bli uskyldig dømt.

Anonymkode: 3cc05...34a

Etter Hemsedal saken og alle andre saker som har kommet frem i media og at vi har fått kritikk av FN gjør at jeg heldigvis tror det er vei å bli en forandring ☺

Anonymkode: a0f20...d96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei og gudskjelov virker det som den holdning holder på å forandre seg. 

Anonymkode: a0f20...d96

Du forstår ikke konsekvensen av det du ønsker og innføre, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, LeoxBarca skrev:

Du forstår ikke konsekvensen av det du ønsker og innføre, tror jeg.

Tror heller det er du som ikke skjønner konsekvensene av at det forblir som det er. Alltid behov for forberedelser. Det er en grunn til at vi får kritikk for hvordan systemet er pr dags dato av bl annet fagfolk som jobber med dette og FN.

Anonymkode: a0f20...d96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror heller det er du som ikke skjønner konsekvensene av at det forblir som det er. Alltid behov for forberedelser. Det er en grunn til at vi får kritikk for hvordan systemet er pr dags dato av bl annet fagfolk som jobber med dette og FN.

Anonymkode: a0f20...d96

Vær beredt! er alltid et godt råd, men du mente vel forbedringer og ikke forberedelser? Ellers er jeg enig med deg.

Anonymkode: fbb2a...249

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husker at navnene ble skrevet i denne tråden da den først ble lagd, men jeg husker ikke navnene. Det var ikke kjente navn i mine ører. Om du skriver med bruker og spør om noen kan PMe deg navnene, så kanskje noen skriver til deg

Jeg har hørt dette uttrykket mange ganger, jeg mener at det ikke er gjennomtenkt. At 1 uskyldig person lider i fengsel er bedre enn at de 100 skyldige får 100 mennesker til å lide. 1 menneske som lider kan ikke måle seg med 100. 

Anonymkode: 7f7a5...7ac

Alle som leste lyrikk på begynnelsen av nittitallet kjenner til denne forfatteren.

Og det er uakseptabelt at det sitter uskyldige i fengsel. Vil heller ha færre enn fler av de.

Anonymkode: 94b5f...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær beredt! er alltid et godt råd, men du mente vel forbedringer og ikke forberedelser? Ellers er jeg enig med deg.

Anonymkode: fbb2a...249

Yes ☺

Anonymkode: a0f20...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt dette uttrykket mange ganger, jeg mener at det ikke er gjennomtenkt. At 1 uskyldig person lider i fengsel er bedre enn at de 100 skyldige får 100 mennesker til å lide. 1 menneske som lider kan ikke måle seg med 100. 

Anonymkode: 7f7a5...7ac

Det fungerer jo ikke slik i praksis, det handler om at tvilen skal komme deg til gode. Jeg har selv opplevd å bli uskyldig siktet (ikke voldsrelatert) og det var helt jævlig. Ja, jeg er enig i at min lidelse ikke kan måle seg med 100 andre sine lidelser, men jeg kan love deg at hele rettssystemet går rett i dassen hvis man begynner å straffe folk i saker hvor det er tvilsomt at personen er skyldig.

Anonymkode: 3cc05...34a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det fungerer jo ikke slik i praksis, det handler om at tvilen skal komme deg til gode. Jeg har selv opplevd å bli uskyldig siktet (ikke voldsrelatert) og det var helt jævlig. Ja, jeg er enig i at min lidelse ikke kan måle seg med 100 andre sine lidelser, men jeg kan love deg at hele rettssystemet går rett i dassen hvis man begynner å straffe folk i saker hvor det er tvilsomt at personen er skyldig.

Anonymkode: 3cc05...34a

Det fungerer heller ikke slik i praksis at når en uskyldig går fri er det et bevis på at rettsystemet fungerer

Anonymkode: 7f7a5...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det fungerer heller ikke slik i praksis at når en uskyldig går fri er det et bevis på at rettsystemet fungerer

Anonymkode: 7f7a5...7ac

Det er ikke rettssystemet sin feil at det er mangel på bevis i de enkelte saker. Det er offeret og politiet sin oppgave. 

Anonymkode: 3cc05...34a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det fungerer jo ikke slik i praksis, det handler om at tvilen skal komme deg til gode. Jeg har selv opplevd å bli uskyldig siktet (ikke voldsrelatert) og det var helt jævlig. Ja, jeg er enig i at min lidelse ikke kan måle seg med 100 andre sine lidelser, men jeg kan love deg at hele rettssystemet går rett i dassen hvis man begynner å straffe folk i saker hvor det er tvilsomt at personen er skyldig.

Anonymkode: 3cc05...34a

Med "ikke voldsrelatert", mener du da ikke voldtektsrelatert? 

Anonymkode: 74b1c...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke rettssystemet sin feil at det er mangel på bevis i de enkelte saker. Det er offeret og politiet sin oppgave. 

Anonymkode: 3cc05...34a

Hvordan skal dette være et argument for noe?

Anonymkode: 7f7a5...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal dette være et argument for noe?

Anonymkode: 7f7a5...7ac

At det kreves bevis for straff?

Anonymkode: 3cc05...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...