Gå til innhold

Hvordan regne ut ansiennitet (ufaglært)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva regnes som ansiennitet? Er barnehageassistent, har barn (eldste 9 år), og 5 år jobberfaring. 

Anonymkode: 72fd0...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ansienniteten er jobberfaring som anses relevant for aktuell stilling. Det å ha jobbet fem å i barnehage vil fex ikke telle som relevant ansiennitet hvis du søker på stilling som sekretær. Har man jobbet to år i 50% stilling, telles det som ett års ansiennitet fex (hvis erfaringen er relevant for jobben man søker /har fått).

Anonymkode: 286a1...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye har du jobba de 5 årene? om du i gjennomsnitt har jobba 14 timer i uka eller mer kan få ansiennitet fra alle årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er sånn det fungerer i min type stilling. Jeg mener at all arbeidserfaring skal telle med, uavhengig av om det er relevant, og at også omsorg for egne barn kan telle? Husker det ikke helt og sliter med å finne informasjon på nettet! Har jobbet litt variert ved siden av skolegang og sånn. Noen ganger fullt og andre ganger deltid, men tror det skal være over 14 timer i uken i snitt! Men som sagt ikke fullt hele tiden. Jobbet feks ett år fullt et par måneder og så 70-80% resten av året, og et annet år var det utrolig varierende (ringevikar). Men mener å ha hørt at all arbeidserfaring og omsorg for egne barn skal telle som ansiennitet?? Hvor kan man finne oversikt over sånt?:/

Anonymkode: 72fd0...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, jeg vet at om jeg nå hadde begynt å jobbe som lærer så ville ikke ansienniteten min som barnehageassistent telle, men mener altså å ha hørt at det er litt andre regler for min type stilling (sikkert fordi den er veldig lavt lønnet?).

Anonymkode: 72fd0...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansinitet er noe mellomledere ser på, det er ikke matematikk med to streker under.

Anonymkode: d1a79...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Omsorgstjeneste godskrives med inntil 2 år.
Med omsorgstjeneste menes omsorg for barn, eldre og syke.

Omsorgstjeneste godskrives med ytterligere 4 år i lønnsansiennitet for arbeidstaker i stilling som spesielt er tillagt omsorgsfunksjoner. Dette gjelder kun for stillingskode 0010 Assistent, stillingskode 0023 Skoleassistent og stillingskode 0287 Barne- og ungdomsarbeider."

fra Utdanningsforbundet.

skal du fortsette som assistent eller begynne i en ny stilling? om du fortsetter som assistent kan du få godskrevet inntil 6 års ansiennitet for omsorg for egne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo faktisk noe som skal regnes ut, spesielt når bedriften følger tarifflønn. 

Anonymkode: 72fd0...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsette som assistent inntil videre! Så jeg kan i utgangspunktet ha 6 års ansiennitet for omsorg for egne barn, + 5 års arbeidserfaring? Tusen takk for svar!!

Anonymkode: 72fd0...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortsette som assistent inntil videre! Så jeg kan i utgangspunktet ha 6 års ansiennitet for omsorg for egne barn, + 5 års arbeidserfaring? Tusen takk for svar!!

Anonymkode: 72fd0...ff4

jeg fant informasjonen her: https://www.utdanningsforbundet.no/upload/Fylkeslag/Oslo/Verktøyskassa/Ansiennitet.pdf

det står forresten at du må ha jobbet i snitt 15 timer i uka, ikke 14 som jeg skrev, men regner ikke med at det er noe problem for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, nå blir det litt lettere å få oversikt. I følge dette skal jeg da ha i hvert fall 8 års ansiennitet, ikke 4 som jeg har nå. Akkurat som jeg trodde! :ohmy:

Anonymkode: 72fd0...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...