Gå til innhold

Trekke om sofa i god kvalitet, verdt pengene? Hvor/hvordan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fant en bllig sofa i god kvalitet (ekornes) som er velholdt. Den er stygg som juling dessverre (etter min smak) så lurer på om det går an å trekke den om. Hvor kan man få kjøpt trekk til slike sofaer? Ett sted hvor det er billig siden vi lever på studentbudsjett. Kan man kjøpe ferdige trekk å bare "ta de på" eller må man levere til noen som trekker de om. Har ikke så mye peiling på dette som dere sikkert skjønner, men tenkte dette kunne være en økonomisk måte å få en kvalitetssofa som faktisk er pen, til en veldig billig penge :) TAKK FOR TIPS! :)

61_828572816.jpg
 

Anonymkode: 198da...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den billigste måten må vel være å dekke den til med noen pledd etc, men helt ærlig ser det sjelden særlig fint ut. Alternativ nummer 2 er å faktisk gjøre det selv. Kjøp stoff (så dyrt man har råd til, det slites fort i en sofa) og sy selv (har du ikek symaskin, så lån en. Du kjenner sikkert noen som har.) Da kan du velge å bare sy enkle trekk å tre over putene og klippe/sy til stoff til kanter etc som du stifter fast med stiftemaskin. Ta deg tid og se på hvordan det er gjort på sofaen. Du kan bruke originale trekk og stoff som mal til å lage nye trekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å trekke om et møbel hos fagfolk er veldig kostbart. Dette fordi det er tidkrevende og fordi møbelstoff er kostbart. Skal jeg gjette, vil jeg anta at du ikke kommer under 15 tusen kroner for å trekke om denne sofaen. Trolig må du over 20.  
Selvsagt kan man forsøke å trekke om den selv, og da vil du komme mye billigere ut. Hvordan resultatet blir, er dessverre en annen sak. Det billigste møbelstoffet man får kjøpt i metervis på Stoff og stil (jeg gjorde bare et enkelt søk for å sjekke priser) koster 50 kr per meter. Men det er ikke uvanlig at møbelstoff koster 200 - 500 kr per meter, heller. 
Ferdigsydde sofatrekk har jeg ikke sett for hjørnesofaer, dessverre. Tresetere og tosetere finnes det billige og fleksible trekk til fra bl.a. Ellos, men hjørner er det vanskeligere med. 

Anonymkode: 16070...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...