AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #21 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Innlegget var fra 2016.. Anonymkode: 84bd9...4c2 Ja og vi diskuterer det samme fortsatt i andre tråder. Over 6 år senere😅 Anonymkode: 86621...b64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 16. februar 2023 #22 Del Skrevet 16. februar 2023 (endret) Ja det er vi nok. Ifølge min teori må vi oppleve litt brutalt før Jesus kan komme tilbake også. En 3 verdenskrig Russland vil angripe Israel muligens også Kina involvert. Edit: ser at denne tråden er gammel Endret 16. februar 2023 av Sommer2464 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 16. februar 2023 #23 Del Skrevet 16. februar 2023 sofiemyr skrev (På 17.11.2016 den 13.21): Religion og tilbedelse i sammenheng med livsstil kan vise seg å være så mangt. Hvis du er i overkant opptatt av penger, klær, musikk, TV - hvordan definerer du det? Når du har tilsynelatende oppegående mennesker som ligger i sovepose utenfor en billettluke i dagevis for å sikre seg gode billetter for å oppleve sitt idol på nært hold - hvordan definerer du det? Mange her får brått allergi så snart det siteres litt fra Bibelen men den advarer svært mye mot falske profeter og ikke minst mot "slike som elsker nytelser mer enn de elsker Gud, idet de har en ytre form for gudhengivenhet, men viser seg falske når det gjelder dens kraft..." Forskjellen her er at noen få blir flest mens resten går fortapt. Du må tro på Jesus som Guds sønn og leve rett ellers går du fortapt. Alle har sin tro, vi får bare respekter hverandre så lenge man ikke prakker sin tro på andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 16. februar 2023 #24 Del Skrevet 16. februar 2023 Nei, jeg personlig tror ikke vi er i endetiden. Og er det endetiden så er det enden på den verden vi kjenner og til noe bedre. Men tror ikke på fortapelse. Gjorde det før, men for min del er det mye som ikke stemmer. Mange drar også alt helt ut av sammenheng og dytter alt frem til vår tid. Mye feiltolkninger også. Men klør det i øret og gir livet ditt spenning så tro hva du vil. Det er intet nytt under solen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 16. februar 2023 #25 Del Skrevet 16. februar 2023 LuxLucet skrev (På 16.11.2016 den 9.56): Ifølge bibelen er vi godt inn i endetiden, og de profetiene som gjenstår er dyrets merke og Herrens gjenkomst. At "sjernene fra himmelen skal falle" og "solen bli formørket, og månen bli rød som blod" har allerede skjedd. Det ene dyret er ikke en personskikkelse, men identifiserer USA, så du hadde jo for så vidt rett. Hvordan har det skjedd? AnonymBruker skrev (På 16.11.2016 den 15.25): Ja det syns du nok. Direkte global kommunikasjon? Idag kan man sende direktesendt TV over hele kloden, og man kan benytte seg av tjenester som skype osv. Og ja dette er også et endetidstegn. Jada dette har man kunnet i mange år, men ikke i nærheten så lenge som 2000 år, og de kunne heller ikke vite at det noen gang ville bli mulig. Anonymkode: eb629...bdd Hvordan er det et enetidstegn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 17. februar 2023 #26 Del Skrevet 17. februar 2023 Jeg tror absolutt vi er i endetiden, men jeg tror ikke enden kommer i morgen eller neste år. Jeg har tenkt i mange år at vi er i endetiden, og jeg tror det kanskje kan ta 100 år eller mer til før det blir virkelig ille. Verden eller samfunn kollapser ikke over natten (med mindre det kommer en altutslettende naturkatastrofe eller atom- og/ eller kjemisk krig), de kollapser sakte, og det er det som er i ferd med å skje nå. Om man ser på mengden av syke og døde nå, så er det ganske sinnssykt og skremmende det som skjer, og jeg kan ikke se tegn på at dette stopper eller snur. Noe som også er veldig synlig er at fugler og insekter har blitt drastisk redusert, og jeg vet hvordan det skal skje at de vil øke igjen så lenge denne sivilisasjonen består? Det finnes jo ingen tiltak for å øke bestandene liksom. Og når man snakker om tiltak, de tiltakene som ble gjort under pandemien var jo kun samfunnsnedbrytende, og nedbrytingen fortsetter jo av andre grunner også, som f.ex. strøm- og drivstoffprisene nå. Det er som vi blir "angrepet" fra alle kanter. Så jeg ser mørkt på det ja. Men jeg tror ikke nødvendigvis at alt blir utslettet (hva står i Bibelen om det?). Jeg tror det kan skje, om vi får en atomkrig for eksempel, eller flere. Men det jeg tror også er en mulighet er at det blir værende igjen populasjoner av både mennesker og dyr på jorda som kommer til å øke igjen etter slutten på "endetiden". Og de som overlever tror jeg er samfunn som er i stand til å leve direkte av jorda, for jeg tenker det meste av teknologi kommer til å bli ødelagt, og infrastruktur og mye av det som tilhører det moderne samfunnet. Jeg er ikke en "skrifttro" kristen, men veldig fascinert av Jesus, og jeg tror han kommer tilbake også, og jeg tror på tusenårsriket om noen overlever. Dette er basert på nær-døden-opplevelser som jeg har lest, som f.ex. Howard Storm's opplevelse, det lille jeg har fått med meg av det som står i Bibelen, noe kommer fra Human Design og kanalisert informasjon fra grunnleggeren av det systemet, og ellers bare observasjon av hva som skjer rundt meg og diverse biter av informasjon her og der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #27 Del Skrevet 17. februar 2023 Jeg er ikke religiøs men tror faktisk det virker sånn. En bit av solen løsnet. En umulig eksplosjon i verdensrommet, små kuler beveger seg på Saturns ringer og UFOer i himmel rommetoveralt. 😅 Hva var det Baba Vanga sa? Anonymkode: b50b2...013 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 17. februar 2023 #28 Del Skrevet 17. februar 2023 Ramona1970 skrev (10 minutter siden): Jeg tror absolutt vi er i endetiden, men jeg tror ikke enden kommer i morgen eller neste år. Jeg har tenkt i mange år at vi er i endetiden, og jeg tror det kanskje kan ta 100 år eller mer til før det blir virkelig ille. Verden eller samfunn kollapser ikke over natten (med mindre det kommer en altutslettende naturkatastrofe eller atom- og/ eller kjemisk krig), de kollapser sakte, og det er det som er i ferd med å skje nå. Om man ser på mengden av syke og døde nå, så er det ganske sinnssykt og skremmende det som skjer, og jeg kan ikke se tegn på at dette stopper eller snur. Noe som også er veldig synlig er at fugler og insekter har blitt drastisk redusert, og jeg vet hvordan det skal skje at de vil øke igjen så lenge denne sivilisasjonen består? Det finnes jo ingen tiltak for å øke bestandene liksom. Og når man snakker om tiltak, de tiltakene som ble gjort under pandemien var jo kun samfunnsnedbrytende, og nedbrytingen fortsetter jo av andre grunner også, som f.ex. strøm- og drivstoffprisene nå. Det er som vi blir "angrepet" fra alle kanter. Så jeg ser mørkt på det ja. Men jeg tror ikke nødvendigvis at alt blir utslettet (hva står i Bibelen om det?). Jeg tror det kan skje, om vi får en atomkrig for eksempel, eller flere. Men det jeg tror også er en mulighet er at det blir værende igjen populasjoner av både mennesker og dyr på jorda som kommer til å øke igjen etter slutten på "endetiden". Og de som overlever tror jeg er samfunn som er i stand til å leve direkte av jorda, for jeg tenker det meste av teknologi kommer til å bli ødelagt, og infrastruktur og mye av det som tilhører det moderne samfunnet. Jeg er ikke en "skrifttro" kristen, men veldig fascinert av Jesus, og jeg tror han kommer tilbake også, og jeg tror på tusenårsriket om noen overlever. Dette er basert på nær-døden-opplevelser som jeg har lest, som f.ex. Howard Storm's opplevelse, det lille jeg har fått med meg av det som står i Bibelen, noe kommer fra Human Design og kanalisert informasjon fra grunnleggeren av det systemet, og ellers bare observasjon av hva som skjer rundt meg og diverse biter av informasjon her og der. Har ingen tro på at vi er i noen endetid. Det er klart at alt har sin syklus, men det går svært, svært sakte. At det føles som det er flere syke og døde er ikke noe rart i takt med at befolkningen øker og at vi lever lenger og det stadig blir flere eldre. Må heller ikke glemme alt vi blir opplyst om i media, som gjør at vi hører om mye mer enn før. Når det kommer til fugler og insekter som har blitt redusert, så har nok alle vindturbinene som blir plassert rundt omkring også en stor betydning. En god grunn til å stoppe den galskapen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #29 Del Skrevet 17. februar 2023 Vi trenger virkelig kritisk tenkning som et eget fag på skolen. Anonymkode: 10346...839 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 17. februar 2023 #30 Del Skrevet 17. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er ikke religiøs men tror faktisk det virker sånn. En bit av solen løsnet. En umulig eksplosjon i verdensrommet, små kuler beveger seg på Saturns ringer og UFOer i himmel rommetoveralt. 😅 Hva var det Baba Vanga sa? Anonymkode: b50b2...013 Vi skal skremmes. Nå må vi snart slutte og ta til oss alt som blir skrevet. Vi får bekymre oss mer over det faktiske problemet, som er hva som skjer rundt oss skapt av stormakter rundt omkring nå. Endret 17. februar 2023 av Tutte 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 17. februar 2023 #31 Del Skrevet 17. februar 2023 Virkelig? Folk er så naive, gammeltroende og lite vitenskapelig bevisst? Kan det være?? For det er det eneste ekle eller skumle her; at det fortsatt finnes overreligiøse og overtroiske mennesker som anser seg som «intelligente». Dritskummelt hvilken skade de er i stand til å påføre andre, godtroende, sårbare idioter… 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 17. februar 2023 #32 Del Skrevet 17. februar 2023 (endret) Ramona1970 skrev (50 minutter siden): Jeg tror absolutt vi er i endetiden, men jeg tror ikke enden kommer i morgen eller neste år. Jeg har tenkt i mange år at vi er i endetiden, og jeg tror det kanskje kan ta 100 år eller mer til før det blir virkelig ille. Verden eller samfunn kollapser ikke over natten (med mindre det kommer en altutslettende naturkatastrofe eller atom- og/ eller kjemisk krig), de kollapser sakte, og det er det som er i ferd med å skje nå. Om man ser på mengden av syke og døde nå, så er det ganske sinnssykt og skremmende det som skjer, og jeg kan ikke se tegn på at dette stopper eller snur. Noe som også er veldig synlig er at fugler og insekter har blitt drastisk redusert, og jeg vet hvordan det skal skje at de vil øke igjen så lenge denne sivilisasjonen består? Det finnes jo ingen tiltak for å øke bestandene liksom. Og når man snakker om tiltak, de tiltakene som ble gjort under pandemien var jo kun samfunnsnedbrytende, og nedbrytingen fortsetter jo av andre grunner også, som f.ex. strøm- og drivstoffprisene nå. Det er som vi blir "angrepet" fra alle kanter. Så jeg ser mørkt på det ja. Men jeg tror ikke nødvendigvis at alt blir utslettet (hva står i Bibelen om det?). Jeg tror det kan skje, om vi får en atomkrig for eksempel, eller flere. Men det jeg tror også er en mulighet er at det blir værende igjen populasjoner av både mennesker og dyr på jorda som kommer til å øke igjen etter slutten på "endetiden". Og de som overlever tror jeg er samfunn som er i stand til å leve direkte av jorda, for jeg tenker det meste av teknologi kommer til å bli ødelagt, og infrastruktur og mye av det som tilhører det moderne samfunnet. Jeg er ikke en "skrifttro" kristen, men veldig fascinert av Jesus, og jeg tror han kommer tilbake også, og jeg tror på tusenårsriket om noen overlever. Dette er basert på nær-døden-opplevelser som jeg har lest, som f.ex. Howard Storm's opplevelse, det lille jeg har fått med meg av det som står i Bibelen, noe kommer fra Human Design og kanalisert informasjon fra grunnleggeren av det systemet, og ellers bare observasjon av hva som skjer rundt meg og diverse biter av informasjon her og der. Når det gjelder insekter. Dette er bare helt tragisk. Og enda mer tragisk at noen i tillegg blander inn religiøs overtro på skader og ødeleggelser som mennesker selv påfører jorda. Bakgrunnen er en tysk studie som anslår at vindkraft tar livet av 1 200 tonn insekter i Tyskland årlig. Tallet har fått stor oppmerksomhet internasjonalt, fordi flere aktuelle rapporter – fra nettopp Tyskland – slår fast at insektbestandene har gått kraftig tilbake. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://forskning.no/energi-insekter-miljoovervakning/forskere-vil-undersoke-hvordan-vindkraft-pavirker-insekter/1600837&ved=2ahUKEwiOjqSwq5v9AhWOK3cKHQ4nDcAQFnoECA0QBQ&usg=AOvVaw3wA-Ku8Df0ynEYmCzT18tP Endret 17. februar 2023 av Tutte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 17. februar 2023 #33 Del Skrevet 17. februar 2023 Tutte skrev (1 time siden): Når det gjelder insekter. Dette er bare helt tragisk. Og enda mer tragisk at noen i tillegg blander inn religiøs overtro på skader og ødeleggelser som mennesker selv påfører jorda. Bakgrunnen er en tysk studie som anslår at vindkraft tar livet av 1 200 tonn insekter i Tyskland årlig. Tallet har fått stor oppmerksomhet internasjonalt, fordi flere aktuelle rapporter – fra nettopp Tyskland – slår fast at insektbestandene har gått kraftig tilbake. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://forskning.no/energi-insekter-miljoovervakning/forskere-vil-undersoke-hvordan-vindkraft-pavirker-insekter/1600837&ved=2ahUKEwiOjqSwq5v9AhWOK3cKHQ4nDcAQFnoECA0QBQ&usg=AOvVaw3wA-Ku8Df0ynEYmCzT18tP Dette har ingenting med religiøs overtro å gjøre for meg. Dør insektene ut så er jo det endetiden ganske enkelt, i den betydning at både vi og andre arter vil slite med å overleve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #34 Del Skrevet 17. februar 2023 Rotemor skrev (4 timer siden): Virkelig? Folk er så naive, gammeltroende og lite vitenskapelig bevisst? Kan det være?? For det er det eneste ekle eller skumle her; at det fortsatt finnes overreligiøse og overtroiske mennesker som anser seg som «intelligente». Dritskummelt hvilken skade de er i stand til å påføre andre, godtroende, sårbare idioter… Ingen har gjort mer skade enn ateistene, som jo benekter vitenskapen og sprer hat og intoleranse gang på gang. Anonymkode: 189fb...4c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 17. februar 2023 #35 Del Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingen har gjort mer skade enn ateistene, som jo benekter vitenskapen og sprer hat og intoleranse gang på gang. Anonymkode: 189fb...4c7 Deg igjen. Som mener at Gud er vitenskapelig bevist….. 😂 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 17. februar 2023 #36 Del Skrevet 17. februar 2023 Ramona1970 skrev (5 timer siden): Dette har ingenting med religiøs overtro å gjøre for meg. Dør insektene ut så er jo det endetiden ganske enkelt, i den betydning at både vi og andre arter vil slite med å overleve. Veldig sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #37 Del Skrevet 17. februar 2023 Rotemor skrev (50 minutter siden): Deg igjen. Som mener at Gud er vitenskapelig bevist….. 😂 Slik lenkene også viser, som jeg har postet gang på gang. At ateistene benekter vitenskapen er ikke noe nytt da. Anonymkode: 189fb...4c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 17. februar 2023 #38 Del Skrevet 17. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Slik lenkene også viser, som jeg har postet gang på gang. At ateistene benekter vitenskapen er ikke noe nytt da. Anonymkode: 189fb...4c7 Brukeren her ville ikke ant hva vitenskap er om den så kom og beit ham i baken. 😜 Men hen har tydeligvis lært seg et mantra om at Gud er vitenskapelig bevist og at ateister benekter vitenskap som hen gjentar helt uten begrunnelse. En gang i blant slenges det med lenker hen selv ikke aner hva sier, og mener at disse var bevis - noe de selvsagt ikke er. Ramona1970 skrev (8 timer siden): Dette har ingenting med religiøs overtro å gjøre for meg. Dør insektene ut så er jo det endetiden ganske enkelt, i den betydning at både vi og andre arter vil slite med å overleve. Om bier og en del andre insekter dør ut, vil det selvsagt være en katastrofe av dimensjoner, og helt enig i at både vi og mange andre arter vil slite med å overleve, men det vil igjen gi rom for nye arter, slik det har skjedd i tidligere utryddelsesperioder på jorda. Dinosaurenes endetid var gull verdt for pattedyrene. Endret 17. februar 2023 av Capitan Fracassa 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 17. februar 2023 #39 Del Skrevet 17. februar 2023 Capitan Fracassa skrev (3 timer siden): Om bier og en del andre insekter dør ut, vil det selvsagt være en katastrofe av dimensjoner, og helt enig i at både vi og mange andre arter vil slite med å overleve, men det vil igjen gi rom for nye arter, slik det har skjedd i tidligere utryddelsesperioder på jorda. Dinosaurenes endetid var gull verdt for pattedyrene. Ja, men det blir like forbanna en endetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 17. februar 2023 #40 Del Skrevet 17. februar 2023 Ramona1970 skrev (11 minutter siden): Ja, men det blir like forbanna en endetid. Jau... det biologiske mangfoldet kommer sikkert til å være helt supert om et par millioner år, men det er mager trøst for de som måtte leve og dø under en sånn kollaps. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå