Gå til innhold

Tweet blir alenemor


tweet

Anbefalte innlegg

7 DPO. 
Selv om denne syklusen kjennes annerledes (murringer tidligere enn jeg bruker, mer utflod enn vanlig), har jeg valgt å håpe på det beste, men forvente det verste. Derfor bestilte jeg meg, etter mye research, nettopp en menskopp på nettet! Jeg har hørt utrolig mye bra om det og vurdert det i lang tid nå. Det er bra for lommeboka, miljøet og kroppen! Jeg betalte bare 217kr og koppen skal visst vare i mange mange år. Gjennomsnittlig bruker vi 732 kroner i året på bind, tamponger og truseinnlegg, men bare 217kr for en menskopp resten av livet. Kan hende man må kjøpe en ny en eller annen gang, men det er fortsatt lite i forhold til hva man hadde brukt på tampong, truseinnlegg og bind. Så hvis jeg får mensen denne gangen, gleder jeg meg til å prøve. 

Kjenner fortsatt litt murringer i dag og har skikkelig mye luft i magen. Og det kjennes ut som det alltid er noe "der nede", så her er det truseinnlegg over hele linja. 
I dag har jeg vært et skikkelig surrehode! Forsov meg til møte (men rakk det), men glemte helt av legetimen min. Og i tillegg har jeg bare glemt alle mulige småting. Ikke det at det er unormalt for meg, men det er ganske irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 DPO. I dag var jeg hos legen, og jeg må si han er en raring. Liker han godt, men i dag var han forkjøla og ikke helt med. Det verste er at jeg drømte at han var syk. Mens jeg var der, nevnte jeg kvalmen jeg har kjent (i forskjellige grader) siden den positive testen forrige syklus. Fortalte at jeg er 8 DPO og fikk vanlig mensen denne syklusen, så det må være noe annet som gjør at jeg er dårlig. Han spurte bare om jeg ville ta en urinprøve med en gang, men det var ikke vits siden jeg nettopp hadde tisset og testen hadde blitt negativ uansett. Da sa han at jeg bare skulle vente og se om mensen kom, men ikke noe om hva kvalmen kan komme av og sa ingenting om videre undersøkelse :sprettoy: Jaja...

Ellers kjenner jeg mindre murring i dag, men føler meg helt øm nedentil og innvendig. Kjenner meg øm i livmor og hele pakka når vi har sex, så det er ikke særlig behagelig. Kjennes ut som han dytter rundt på innvollene mine og jeg får litt kramper etterpå. Det må gå rolig for seg for å si det sånn. Av en eller annen grunn føler jeg at vi ødelegger "prosessen" om vi ikke tar det heeeelt rolig i senga. En teit tanke :P 
La. Tiden. Gå. Fort. Nå. Da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaauuuu, så ømme pupper! Helt jævlig å ta av bh'en. Da vet dere det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO. Skikkelige kramper i dag og fortsatt ømme pupper. Kjentes nesten ut som smertene jeg får dagen før/samme dagen som mensen, men det er jo altfor tidlig :frkk: Ingen tegn til mensen, så.... jeg tok en test! For en idiot du er, tweet! Selvfølgelig negativ, 9DPO er jo ingenting. Og strimlene fra RFSU skal man vel helst vente med til tidligst dagen man venter mens. Fullstendig bortkasta :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10/11 DPO (siden det er over midnatt). I dag har jeg egentlig ikkje kjent noe til kramper. Dårlig tegn? Bra tegn? Startet dagen med en fæl hodepine, men det gikk over med en Paracet og plutselig var jeg full av energi. Svært lite søvn, men våknet av meg selv klokken 6 lenge før jeg skulle jobb, og er fortsatt våken. Skrubbet ned hele kjøkkenet nå i kveld for å kanskje bli trøtt! 

Er ikke noe stresset med å teste i det hele tatt denne gangen, heller tvert imot. Jeg orker ikke å se enda en negativ test og jeg har en dårlig følelse denne måneden. Jeg stresser mer med å få menskoppen i posten i tide før mensen liksom :P Omvendt psykologi? Kanskje det er nå jeg blir gravid? Vel, intet håp enn så lenge. 

Edit: Jaokeyda, jeg testet jo faktisk i går som skrevet over, da... men nå er galskapen gått over!

Endret av tweet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste

Satser på at det går denne gangen!! :) Og som du selv sier, 9 dpo er jo ingenting... Jeg selv venter alltid på mensen, hater å få negative tester. Er mye bedre å få mensen, for da vet du 100% at det ikke gikk.

Før IKM så tror jeg ikke lite eller mye mensenmurringer, eller lite eller mye symptomer i det hele tatt er ett godt eller dårlig tegn, det har jeg selv fått erfare.. Er nok for tildlig.. Men jeg skjønner deg fint, jeg overanalyserer ALT.... :bond:

Og refererer til tidligere post, har selv sett på menskopp.. Men jeg tørr virkelig ikke :fnise: Ser jo ut som den bare skal falle ut, og at det lekker blod over alt... Men den funker sikkert, er nok bare en vanesak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

8 timer siden, Dragoste skrev:

Satser på at det går denne gangen!! :) Og som du selv sier, 9 dpo er jo ingenting... Jeg selv venter alltid på mensen, hater å få negative tester. Er mye bedre å få mensen, for da vet du 100% at det ikke gikk.

Før IKM så tror jeg ikke lite eller mye mensenmurringer, eller lite eller mye symptomer i det hele tatt er ett godt eller dårlig tegn, det har jeg selv fått erfare.. Er nok for tildlig.. Men jeg skjønner deg fint, jeg overanalyserer ALT.... :bond:

Og refererer til tidligere post, har selv sett på menskopp.. Men jeg tørr virkelig ikke :fnise: Ser jo ut som den bare skal falle ut, og at det lekker blod over alt... Men den funker sikkert, er nok bare en vanesak ;)

Overanalysering? Hvor? :ler: Fy søren, jeg har hvertfall aldri vært så obs på alle kriker og kroker av kroppen min som nå! 

Det som overbeviste meg om å kjøpe, var en video på YouTube. Er ei dame som filmer "mensenuka" si og prøver nye greier hver gang. Hun dokumenterte første gangen hun brukte koppen. Likte hvor realistisk og åpen hun var, og hun elsket den selv om det er litt vanskelig i starten 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 DPO. Jeg eeeer så trøtt! Har gått helt i svime i hele dag. Det er nok ikke rart, siden jeg bare sov to timer i natt... 

"Symptomer" nå er småkramper og ømme pupper, men det sier meg ikke en dritt. IKM er om to dager. Har fortsatt ikke trua.

ååååå så trøtt!! God natt :sFun_sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tweet skrev:

12 DPO. Jeg eeeer så trøtt! Har gått helt i svime i hele dag. Det er nok ikke rart, siden jeg bare sov to timer i natt... 

"Symptomer" nå er småkramper og ømme pupper, men det sier meg ikke en dritt. IKM er om to dager. Har fortsatt ikke trua.

ååååå så trøtt!! God natt :sFun_sleeping:

Du kan vel ta en test nååå :phaedra:

Er jo så spent på dine vegne :lillesky2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ruccula skrev:

Du kan vel ta en test nååå :phaedra:

Er jo så spent på dine vegne :lillesky2:

 

2 timer siden, Pjusk skrev:

Spennende dager! :hoppe:

Enig med ruccula, synes du kan ta en test nå :fnise:

 

Typisk meg å få mensen rett etter testen, så vet ikke om jeg tør 😱 Gøy at dere er spent på mine vegne! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så svak! Tok en test likevel. Selvfølgelig helt hvit :dry: Da venter jeg bare mensen hvert øyeblikk! 

I dag er det husvask og besøksrunde på planen. Sov 12 timer i natt, minst, så nå har jeg masse energi! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, tweet skrev:

Jeg er så svak! Tok en test likevel. Selvfølgelig helt hvit :dry: Da venter jeg bare mensen hvert øyeblikk! 

I dag er det husvask og besøksrunde på planen. Sov 12 timer i natt, minst, så nå har jeg masse energi! 

Kjipt med hvit test, men jeg gir ikke opp håpet før du får TR jeg :fnise:

12 timer søvn hørtes fantastisk ut! Er lenge siden jeg har sovet så lenge.. Men med 2 barn bør jeg vel si meg fornøyd med 7-8 timer :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Pjusk skrev:

Kjipt med hvit test, men jeg gir ikke opp håpet før du får TR jeg :fnise:

12 timer søvn hørtes fantastisk ut! Er lenge siden jeg har sovet så lenge.. Men med 2 barn bør jeg vel si meg fornøyd med 7-8 timer :ler: 

Har hørt at RFSU-strimlene er noe drit også, så håpet er ikke helt ute her heller! Men kjenner jeg ikke orker å tenke på det noe særlig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 DPO? 14? Uansett da, ingen mensen. Kjenner så vidt murring og puppene mine er ikke ømme i det hele tatt. Hmm. Prøver å ikke gruble så mye! SKAL IKKE ta test heller, for jeg orker ikke den følelsen når jeg ser den negative testen. Har så dårlig følelse denne gangen, prøver å vifte vekk alt av symptomer og bare gi faen. Vet ikke helt hva som gjør det. Forsvarsmekanisme? Kanskje jeg fortsatt driver med omvendt psykologi? Hehe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 DPO..... NÅ kjenner jeg håpet, men jeg tør ikke å ta den jækla testen altså. Jeg får mageknip av tanken på å ta en test til, for så å se bare én strek. Er sikker på at hvis jeg tar en test, blir den negativ og menssmertene kommer for fullt. Det er så irriterende at menssmertene mine kommer alltid rett før eller samtidig som jeg begynner å blø. Småmurringer har jeg nesten hele syklusen føler jeg, i alle fall siste halvdel. Noe jeg ikke kan komme på å ha kjent før, som jeg kjenner nå, er at jeg er skikkelig oppsvulmet og trang i underlivet. Det er skikkelig ømt å ha sex, og etter vi hadde sex i natt, så jeg en liten rosa prikk på papiret. Jeg tenkte det var mensen på vei, men her sitter jeg med null tegn til mensen enda. Kanskje litt murringer, men jeg føler ikke på meg at mensen kommer liksom. Det er bare noe man vet når det skjer :P 
Æsj altså.. Jeg har sånn angst for den testen, og nå kjenner jeg at jeg VIL IKKE VIL IKKE VIL IKKE ha mensen!! :raven::sur::kjefte::snurt: 
I dag har jeg forresten kjent stikkinger i magen og i puppene. Nesten som om noen stikker meg med nål i puppene og jeg er litt ømmere i dag. Huff.. Nå klarer jeg ikke å koste symptomer under teppet noe mer. Hvis jeg får mensen nå, så vet jeg ikke altså. I dag fikk jeg 21 eggløsningstester og 3 graviditetstester i posten, så det sier jo litt om hvor stor tro jeg har denne pp :P Menskopp og remedier til neste runde, hehe. Jeg kjenner faktisk jeg blir gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må jo teste! Jeg er så spent! :fnise: Og dessuten blir det lenge å vente dersom du er gravid men venter på mensen i stede for å teste :sjenert::nigo:

Jeg har i alle fall stor tro ut i fra symptomene du beskriver! :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pjusk skrev:

Du må jo teste! Jeg er så spent! :fnise: Og dessuten blir det lenge å vente dersom du er gravid men venter på mensen i stede for å teste :sjenert::nigo:

Jeg har i alle fall stor tro ut i fra symptomene du beskriver! :jepp:

 

Søren altså, du frister meg igjen! :bond: Tisset sist sånn halv 10 og har bare drukket litt vann og en liten cola zero.. Innafor å ta en nå eller? Er så nervøøøs! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen strek, ingen skygge. Helt hvit, som forventet egentlig, men så ufattelig skuffende. Nå er jeg bare skikkelig trist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...