Gå til innhold

Tweet blir alenemor


tweet

Anbefalte innlegg

På 8.11.2018 den 16.13, sullå skrev:

Herlig med en tur ut for mammaen! Særlig når det gikk så fint hos barnevaktene. 

Kan være greit med litt tid fra hverandre ja, og kjenne på savnet! Håper det har gått fint å få S hjem igjen. :)

Ja, det gjør det litt lettere å ha barnevakt igjen, for nå vet jeg at det mest sannsynlig går bra! :) Det var godt å få han hjem igjen, ja! Innså plutselig hvor ensom jeg egentlig har vært 😅

På 5.11.2018 den 14.50, TeamWP skrev:

Oii🤭det var lenge siden sist ja,men høres ut som det var verdt det med litt tømmermenn da😁hvertfall når det gikk så fint med lille hos barnevaktene også😍

Om det var! Vi skal på bryllupsfest nå på lørdag, så kanskje det blir litt tømmermenn igjen 🙈 Veldig betryggende at det har gått så bra med barnevakt, ja! Denne gangen skal han overnatte hos mormoren sin. Det har han ikke gjort uten meg, så det blir veldig spennende 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forrige uke kom jo S hjem, og det med en grei gevinst etter turen! Det trengte både lommeboka, selvtilliten og psyken hans tror jeg. Både C og jeg er veldig glad for at han er hjemme igjen. Nå kan C pirke og klatre litt på faren også, så får jeg litt pause 😂 

Men jeg merker jeg har utviklet en slags angst for å la S og C være alene.. Skulle kjøpe takeaway etter C hadde sovna her en kveld, og da gråt jeg en liten skvett i bilen. Aner ikke hvorfor, for det er svært lite som kan gå galt. Hadde han våknet, hadde jo S selvfølgelig trøstet han. Han er pappaen hans, pappa er trygg og god, så det hadde jo gått fint. Jeg var borte maks en halvtime liksom.

Jeg var på butikken en kveld, og da hadde C våknet. Han gråt på fanget til S da jeg kom hjem. Prøvde å holde meg unna og la de finne ut av det, men da jeg sneik meg til for å se hvordan det gikk, så jeg på kroppsspråket til S at han var lei og frustrert. Det er det jeg er så redd for skal skje hvis S tar han på kvelden eller natta, at han bare skal bli sur og gi opp, men samtidig vil jeg jo at han også skal kunne ta de kampene også. Ikke bare jeg. Nå gjør jeg virkelig alt, og det er ingen god følelse.. men så får jeg jo helt angst av tanken på at S skal skifte, legge, mate osv, fordi C har blitt så aktiv og urolig. Det er vanskelig å holde styr på gutten. Tenk hvis han skader seg, tenk hvis han brenner seg på maten, tenk hvis tenk hvis.. ☹️ Det er så vanskelig!! S er ikke akkurat den som tar så mye initiativ heller. Kos og lek er flott, men andre praktiske ting er han ikke fan av. Jeg skulle så ønske at han ønsket å avlaste meg, at han kunne tenke «nå er det Tweets tur å få sove, så tar jeg han» for eksempel. Hvorfor ser han ikke at jeg trenger at vi fordeler oppgaver mer? Hvorfor vil han ikke øve på ting sånn han også kan klare uten at jeg får noia? Jeg gjør ALT 😭 Føles det virkelig helt ok for han at jeg tar alle kamper og gjør alle de kjedelige tingene? Jeg er helt rådvill, aner ikke hvordan jeg skal løse dette... Er så lei av diskusjoner rundt dette.

Den siste uka har C bæsjet så himla mye! Mange bløte bleier hundre ganger om dagen. Blir nesten smågal av det 😜 Leggingen er det litt opp og ned med. Av og til er jeg bare sliten og orker ikke kampen, så da ammer jeg han i søvn. Jeg vet jeg ikke burde altså, men fuck it. Men ellers er C bare så nydelig. Nå har han lært å peke på nesen eller munnen vår når vi spør hvor de er 😁 Han har bedre balanse når han står og sitter nå, selv om det fortsatt blir litt knall og fall. Nå forstår han også ordet «nei»! Han holder seg faktisk unna peisen nå når vi har sagt strengt i fra noen ganger. Ikke det at vi stoler på det altså, men synes det er kult at han forstår mer og mer hva vi sier 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig det der med en blind mann! Kan du snakke med ham om bekymringene dine? Ikke så lett å se at han blir frustrert, kan jeg tro... Forstår at du trenger avkastning. Merkelig at mange fedre ikke ser det selv? Her er mannen dårlig til å ta initiativ, men jeg sier høyt til E at "nå skal du til pappa litt mens mamma gjør xxx", eller "oida, pappa som ikke lukter melk må nok roe deg ned nå". Og da tar han heldigvis babyen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sullå skrev:

Vanskelig det der med en blind mann! Kan du snakke med ham om bekymringene dine? Ikke så lett å se at han blir frustrert, kan jeg tro... Forstår at du trenger avkastning. Merkelig at mange fedre ikke ser det selv? Her er mannen dårlig til å ta initiativ, men jeg sier høyt til E at "nå skal du til pappa litt mens mamma gjør xxx", eller "oida, pappa som ikke lukter melk må nok roe deg ned nå". Og da tar han heldigvis babyen. 

Når jeg tar opp bekymringene, blir han irritert fordi han mener jeg undervurderer han. Men så blir han sånn «javel, så da kan jeg ikke være alene med han da!» hvis jeg kommer med argumenter for hvorfor jeg mener han må øve på ting. Så istedenfor å ville øve på å klare ting, velger han å bare la være, for jeg sier jo han ikke klarer det likevel.. Tror problemet er at han egentlig er redd for å ikke få til, og at han generelt er ganske lat. Han gjør det jeg ber han om av husarbeid, men når det gjelder C utsetter han det bare. Det at han blir frustrert plager meg fordi jeg vet at C mest sannsynlig merker det selv, og da roer han seg i alle fall ikke. Jeg vet S aldri i livet kunne gjort C noe vondt, men det er det med kroppsspråket da, hvis S blir sint eller frustrert fordi han ikke får roet han eller noe. Det kan jo oppleves utrygt eller skummelt for en baby å føle at noen er sint, og jeg vil liksom ikke utsette C for det.. 

Ja, sånt gjør jeg også 😛 Hvis C for eksempel sutrer veldig og vil opp mens jeg spiser eller noe, sier jeg bare «nå må pappa ta deg, for jeg må spise», og ofte bare plasserer jeg ungen i fanget hans og går 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, i går kranglet vi skikkelig, S og jeg. Jeg er så lei av å føle meg som 90% alenemor! Forholdet kommer til å gå til helvete om det fortsetter sånn, at jeg må ta alt det «kjedelige» og alle kampene. Så det ble en krangel rundt det da, og S ville til slutt bevise for meg at han ikke klarer å legge eller roe C. Og den som fikk C til å sovne uten problem midt på natta, det var S ;)  Jeg tror og håper at det ga han litt mestringsfølelse slik han kan fortsette, for det var såå digg å kunne ligge i halvsøvne og la de finne ut av det. 

I dag var vi hos hs, og C har vokst fint i lengden, men gått ned 180g i vekt. Han har hatt diaré over en uke nå, så det er nok ikke så rart. Vi skal på vekstkontroll om to uker, og to dager etter det igjen skal vi jo også til barnelege for utredning. Nå får jeg bare prøve å få i han litt mer mat på et vis! Jeg synes det der er så vanskelig.. Hva kan jeg gi og ikke liksom. Han er lite fan av middagsglass og jeg synes det med salt og alt det der vi må passe på er så vanskelig! Vi spiser ofte mat han ikke kan spise, og når han kan spise det vi gjør, vil han sjeldent ha såpass mye at han blir mett selv om han tydelig liker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh kjipt med krangling😲

Men kom visst noe godt utav det da,hvis han faktisk fikk C til å sove🤭bra dét✌

Mat og barn er vanskelig ja🙄

🌹

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ting har snudd veldig her hjemme! Jeg er ikke alenemor lenger 😛 S tar C oftere enn meg på natten nå og har begynt å legge han på kvelden også. I natt holdt han på en time uten å gi opp. Han blir så stolt når han klarer det, så han har fått litt blod på tann 🙈 Bare det å slippe et par oppvåkninger har gitt meg mye mer tålmodighet og energi. Vi har endret på rutinene slik at jeg ammer for kvelden på stua sånn vi begge kan legge. Hvis S tar over når jeg er på rommet, blir C helt hysterisk når jeg går, så det funker ikke. 

Men shit, dere. Til høsten neste år blir det brystreduksjon på meg 😱 Jeg var på sykehuset for konsultasjon. Ventet en time bare for å få spørsmål om hvilken størrelse jeg ønsket, så fikk jeg info om hvordan operasjonen foregår og hva jeg må forberede meg på. Dette er virkelig en drøm som går i oppfyllelse 😭 Jeg må slutte å amme i januar, ellers blir det ikke noe av. Synes det er litt sårt, men det er nok verdt det. Vi får kutte ned gradvis og nyte siste tiden med amming. Håper C tar det greit 😬 

Soving er litt rart om dagen. Eller rart og rart. Han har begynt å våkne midt på natten og gråter eller så er han bare våken og blid i en evighet før vi får lagt han igjen. C gråter også hver gang han våkner og klarer ikke å chille i sengen i våken tilstand. Jeg lurer veldig på hvorfor. Kanskje han er mørkeredd eller er plaget av noe fysisk? Jeg klarte å legge han i sengen mens han var våken før, og da sovnet han selv. Jaja, det kunne vært verre! 

Sånn ellers er han egentlig bare god og blid. Han stod i tre sekunder uten å holde seg fast i går! Han peker på alt mulig dagen lang og sier «dæ» (der) 😁 Blitt så flink å spise selv i det siste også, skorper og alt. Fine gutten min. Det er ikke lenge til han er ett år.. orker ikke tenke på det! Men først er det jul, og det gleder jeg meg såå veldig til ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så godt å lese et så positivt innlegg!@:)

Jeg tok brystreduksjon før jeg fikk barn, smarteste jeg har gjort. Gled deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at S har kommet mer på banen, det varjo virkelig på tide,men får bare være glad det endelig ble😀

Må du slutte å amme såå lenge før😳visste ikke det tok så mange måneder for at pupsa blir "vanlige"... men blir sikkert helt nydelig å få det gjort hvis du plages med de.

Tenker  jul m C blir helt magisk🎅😍👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at S får mer mestringsfølelse, og at han deltar mer! Er jo helt urimelig at du skal føle deg som alenemor, selv om han er blind. Kjipt at dere hadde en stor krangel, men mulig at det var vendepunktet!?

Håper at ammeavvenning går som smurt! Kjedelig å måtte slutte før du egentlig vil, men det er nok verdt det hvis dette er en drøm som går i oppfyllelse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Takida skrev:

Gud så godt å lese et så positivt innlegg!@:)

Jeg tok brystreduksjon før jeg fikk barn, smarteste jeg har gjort. Gled deg 

Det var deilig å skrive det også! 😅 Godt å høre. Er flere som stusser på hvorfor jeg ikke vil bli ferdig med barn først. Jeg gleder meg stort!

5 timer siden, TeamWP skrev:

Så godt at S har kommet mer på banen, det varjo virkelig på tide,men får bare være glad det endelig ble😀

Må du slutte å amme såå lenge før😳visste ikke det tok så mange måneder for at pupsa blir "vanlige"... men blir sikkert helt nydelig å få det gjort hvis du plages med de.

Tenker  jul m C blir helt magisk🎅😍👏🏻

Ja, hvorfor klikka jeg ikke før liksom! Men fortid er fortid. Så lenge dette varer, skal jeg være fornøyd :) 

Jeg må visst det 😫 trodde jeg kanskje bare trengte å slutte et par måneder før, jeg. Er innstilt på å klare det og avslutte på en fin måte!

Når har du termin igjen? 

2 timer siden, sullå skrev:

Så bra at S får mer mestringsfølelse, og at han deltar mer! Er jo helt urimelig at du skal føle deg som alenemor, selv om han er blind. Kjipt at dere hadde en stor krangel, men mulig at det var vendepunktet!?

Håper at ammeavvenning går som smurt! Kjedelig å måtte slutte før du egentlig vil, men det er nok verdt det hvis dette er en drøm som går i oppfyllelse! :)

Tror den krangelen gjorde susen, men det trenger ikke skje igjen da 😅 Han er som en ny mann altså, sånn på «pappafronten»! Tror det er godt for han å få bekreftet at C føles seg trygg hos han, at det ikke bare er mamma som er best. 

Absolutt verdt det! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2018 den 16.19, tweet skrev:

Det var deilig å skrive det også! 😅 Godt å høre. Er flere som stusser på hvorfor jeg ikke vil bli ferdig med barn først. Jeg gleder meg stort!

Ja, hvorfor klikka jeg ikke før liksom! Men fortid er fortid. Så lenge dette varer, skal jeg være fornøyd :) 

Jeg må visst det 😫 trodde jeg kanskje bare trengte å slutte et par måneder før, jeg. Er innstilt på å klare det og avslutte på en fin måte!

Når har du termin igjen? 

Tror den krangelen gjorde susen, men det trenger ikke skje igjen da 😅 Han er som en ny mann altså, sånn på «pappafronten»! Tror det er godt for han å få bekreftet at C føles seg trygg hos han, at det ikke bare er mamma som er best. 

Absolutt verdt det! 😊

Tenker med skrekk over hvordan det ville blitt med disse puppene etter så mange barn jeg har om jeg ikke hadde redusert før svskap.. jeg får gigantiske pupper av å være gravid og de blir ikke så mye mindre etter amming for min del. Hadde vel hatt dobbel-Å om jeg skulle ventet på barna! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I oktober blir det operasjon! Legen sa det måtte gå minst 6 måneder fra jeg slutter å amme til operasjon, så jeg har jo egentlig bedre tid enn jeg først trodde. Jeg kjenner veldig på det, at det er tøft og vanskelig. Jeg elsker så veldig å amme! Det er vår kosestund, den eneste tiden han klarer å være i ro, og vi tuller, smiler til hverandre og er så knyttet liksom. Det beste jeg vet er når han sovner inntil meg under amming, for da kan jeg snike meg til å stryke han over håret og stirre ihjel det nydelige ansiktet uten å bli dyttet vekk. Jeg blir så på gråten, jeg. Gruer meg så fælt til ammingen er over! Det er så klart verdt det, jeg må bare gjøre det og kommer ikke til å angre. Men likevel sørger jeg over det. Det må være lov. 

Vi fikk bekreftet med prikktest at han er allergisk mot egg, men heldigvis ikke mot melk eller hund! C var helt konge under testen. Han ble stukket over 5 ganger i armen, men brydde seg ikke det minste! Han så nysgjerrig på alt som skjedde, pekte på ting og tang. «Dæ! Dæ! Dæ!». Pleieren sa at hun aldri hadde sett maken, og da ble jeg naturligvis meget kry 😁 

Ligger på soverommet og hører at C hoster. Han er blitt så hes, men er ellers i god form da. Bortsett fra at han fortsatt våkner en del og gråter, og er veldig vanskelig å legge igjen når han våkner. Spretter opp så fort kroppen lander i sengen. Det kan være utviklingsspranget han er i, i så fall er det ca to uker igjen 😅 Håper bare han ikke blir verre/syk. Søskenbarnet, som er to måneder yngre, hadde Rs-virus for litt siden. Det virker helt grusomt.. 

Ellers føler jeg meg mye sint om dagen. Det koker innvendig, tilsynelatende uten grunn, og da er det S som får høre det. Jeg får så dårlig samvittighet, men klarer seriøst ikke å styre det. Det er vel kanskje en blanding av lite søvn, mørketid og dustete diagnose. Og apropos lite søvn, så skal jeg sove nå! Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg gruer meg til julaften, uten familien min. S og C er jo familien min, men for første gang skal jeg feire uten noen av foreldrene eller søsknene mine. Eller tantebarna mine 😭 Det blir koselig å se C åpne pakker og feire hans første jul, men etter han har lagt seg må vi sitte der med masete svigers. Jaja.. Jeg får fokusere på at C skal ha det fint. 

Jeg gruer meg til å jobbe igjen. Det er bare en liten stilling, men jeg hater avdelingen jeg er på. Er så engstelig for hele greia.. Vurderer sterkt å si opp.

Jeg gruer meg fælt til å slutte å amme. Vet jeg har sagt det før, men det er mye tøffere enn jeg trodde 😭 

Og forholdet har vært skikkelig dritt den siste tiden. Bare småkrangling og irritasjon. Og mye mer bullshit jeg egentlig ikke burde finne meg i.  Jeg kjenner ofte på en følelse av at jeg ikke orker mer. Men hvor mange ganger har ikke jeg skrevet det.. Rett og slett hakk i plata! Jeg tror jeg dropper å skrive mer om forholdet her inne. Er rett og slett drittlei av å skrive «nå går det bra», «nå går det dårlig», «men nå går det bra!». Jeg kommer jo aldri noen vei. 

Jeg liker å oppdatere om C for min egen del, så det vil jeg gjøre litt til, men det er nok ikke lenge før jeg avslutter dagboken tror jeg. 

C ligger på magen oppå meg med puppen som pute akkurat nå 😫❤️ Jeg elsker slike stunder, selv om jeg er trøtt og sliten. Fine fine gutten min. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, sullå skrev:

Vil bare sende deg en god klem! Håper at julaften ble fin.. ❤

Takk for klem ❤️ Julaften ble heldigvis veldig fin. Faktisk den fineste noen gang, selv om jeg gjerne ville hatt søsken eller foreldre her. Det var veldig koselig å åpne pakker sammen med C og se han nyyyte maten, masse kålrabistappe, torsk og potet 😍 Svigers reiste litt tidlig fordi de måtte kjøre oldemoren til C hjem, og da spilte S og jeg monopol i timesvis 👌🏻 Vellykket og koselig dag! 

——

Jeg er så utrolig heldig og takknemlig. Jeg har verdens fineste familie, tre foreldre som stiller opp når som helst, to søstre som jeg ser på som mine aller beste venner, to brødre som alltid beskytter meg og er glad i meg selv om vi ofte er uenige, og hele fem nevøer og to nieser. C er heldig som får oppleve å vokse opp i en så stor og sammensveiset familie, som er så glade i hverandre ❤️ Jula får meg alltid til å tenke ekstra mye på de jeg har, og på de jeg ikke har lenger. Er alltid så takknemlig og samtidig trist hele julen. En venninne av meg fødte sønnen sin, som tilsynelatende egentlig var frisk, for akkurat en måned siden, etter hjertet hans sluttet å slå 💔 Det er bare så grusomt urettferdig! Her sitter jeg med min friske og raske sønn, mens de aldri fikk ta med sin hjem igjen.. Man vet virkelig aldri når livet gir oss en på trynet. Grubler mye på det. 

Jeg håper alle de som titter innom her har hatt en fin jul så langt, og vil sende en klem til alle de som ikke har hatt det like bra ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! 

Dette ble en nyttårsaften med mye skriking, for nå prøver vi å kutte ut kveldsammingen og gir flaske istedet. Noen kvelder har han godtatt det og sovner uten på, men to ganger har han blitt helt hysterisk.. Jeg har ikke klart å høre på det, så da har det blitt pupp. I kveld var jeg bestemt på at jeg ikke skulle gi meg. Han ville ikke ha flasken, og da S skulle legge, ble han helt fra seg. Jeg tok over og klarte å legge han etter litt protester. 

Men så våknet han senere og ble helt knust, og jeg likeså 😭 Han gråt og gråt og gråt, jeg trøstet så mye jeg bare kunne. Det var helt grusomt å avvise han sånn! Helt forferdelig! Varmet en ny flaske i tilfelle, men den ville han i alle fall ikke ha. Etter over en time med konstant gråt, roet han seg endelig da jeg satt på Spotify-listen min og sang mens jeg vugget han stående. Og da tok han flasken til slutt også! Han sovnet i armkroken min rett før midnatt og sov seg gjennom rakettene. Ååå, det var så deilig!! Vi klarte det! Det er faktisk ikke umulig. Også å avslutte året ved å ligge med barnet mitt i armkroken da, ansikt mot ansikt mens det blinker gjennom rullegardinen. Helt perfekt egentlig ❤️

Etterpå spilte vi monopol igjen, og nå er klokken altfor mye og jeg får ikke sove. Pytt pytt...Det ble litt pupp nå da, men det er innafor. Nattammingen blir det ikke slutt på helt enda!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skrivende stund ligger vi, C og jeg, mage mot mage. Han har nettopp sovna, så fredfull og fin. Den lille hånden hans holder rundt pekefingeren min. Åå, vakre sønnen min 😭 At det går an å elske noen så høyt ❤️ 

Det var bare det jeg ville si. 

P.s. Han er fortsatt tannløs 🙊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...