Gå til innhold

Tweet blir alenemor


tweet

Anbefalte innlegg

På 25.6.2018 den 16.27, Puffin skrev:

Har lest meg opp litt i dagboka di tweet, og jeg skjønner at du ikke har det bare enkelt. Likevel veldig fint å lese om den uendelig store morskjærligheten til lille C. :) 

Det er veldig godt å høre! Jeg er av og til redd jeg virker som verdens mest sure og utakknemlige mor! Noen ganger kan nok ting virke mer alvorlig eller negativt enn det faktisk er tror jeg. Det er stort sett slik at jeg skriver i øyeblikket det stormer som verst, når følelsene er sterkest. Jeg trenger liksom å få det ut med én gang, og da er det lett å skrive det ned her istedenfor å snakke med venner eller familie. Når det har gått en stund, så ser jeg ofte at ting virker mye verre enn det egentlig var. Gir det mening? Hehe..

Anyway da, så er det veldig hyggelig med ny leser! Takk for at du har tatt deg tid til å lese :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg bare må akseptere at C er en utålmodig makkebaby 😅 Han er kanskje litt lat når det kommer til det motoriske, men han er utrolig sosial! Han vil ikke ligge lenge alene. Etter 10 min i babygymmen, begynner han å rope og hyle etter oppmerksomhet 🙊 Det er mye høye lyder i det siste. Spent på hvordan han blir når han begynner å krype og gå. Jeg tror vi får mer enn nok å passe på da 😅

S reiser snart, på søndag, og jeg gruer meg litt. Helt alene i 9 dager, kanskje mer. Uæh! Jeg husker for en stund siden at jeg gledet meg og hadde planer om å bruke den tiden på å bestemme meg for å bli eller gå. Nå føles det helt utenkelig. Endelig har vi det så stabilt og fint. At han ordnet opp med foreldrene mine, har gjort noe med forholdet vårt. Jeg fikk en sånn ro over meg på en måte! Det viste meg at han er villig til å ofre litt for meg, og det gjør meg mer sikker på at han er rett for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, hva er det her? C har vært verdens mest blide, rolige og fornøyde baby de to siste dagene. Alt har gått som en lek, selv om han har sovet lite på dagen. Tror det har med varmen å gjøre. Men han har liksom ikke vært så utålmodig som han bruker! Skal tro om det er fordi S er bortreist? Neida 🙈 Var litt redd for hvordan det ville bli alene. Kanskje jeg skjerper meg litt mer og klarer å holde meg roligere fordi jeg vet jeg ikke kan levere han til S når jeg er sliten og lei. C merker jo sikkert det? Vel vel, nå har jeg sikkert jinxa det som vanlig 😅 

C gikk to dager uten å bæsje. Han har bæsja minst én gang for dag siden fødsel, så det var rart.. Fikk banan i dag som sikkert gjorde susen, for jeg fikk DEN gaven rett etter jeg skifta tissebleie 😁 Lukten har blitt så mye verre etter vi begynte med fast føde 🤢 Rart hvor opptatt jeg er av bæsj. 

I dag bestilte jeg endelig legetime for å forhåpentligvis få henvisning videre til konsultasjon på medi3. Jeg elsker at jeg er i stand til å amme og det er det beste jeg vet, men utenom det er puppene mine bare en plage. Jeg misliker dem så sterkt at jeg jevnlig gråter fordi jeg føler meg så stygg! De er så store, tunge og forferdelige. Jeg føler meg ikke vel i noen klær, og spesielt ikke nå i varmen. Har vondt i rygg og nakke hver dag. Er konstant svett og føler meg ekkel og uhygienisk. Har ingen bh som passer skikkelig, selv om jeg har fått brystene målt og alt. Nei fy faen altså, så lei jeg er... Så fort jeg er ferdig å amme, legger jeg meg under kniven! Må så klart få «tommel opp» først, men er veldig sikker på jeg har rett til å få brystreduksjon dekket. Hvis ikke blir jeg faktisk helt knust...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, tweet skrev:

Ehm, hva er det her? C har vært verdens mest blide, rolige og fornøyde baby de to siste dagene. Alt har gått som en lek, selv om han har sovet lite på dagen. Tror det har med varmen å gjøre. Men han har liksom ikke vært så utålmodig som han bruker! Skal tro om det er fordi S er bortreist? Neida 🙈 Var litt redd for hvordan det ville bli alene. Kanskje jeg skjerper meg litt mer og klarer å holde meg roligere fordi jeg vet jeg ikke kan levere han til S når jeg er sliten og lei. C merker jo sikkert det? Vel vel, nå har jeg sikkert jinxa det som vanlig 😅 

C gikk to dager uten å bæsje. Han har bæsja minst én gang for dag siden fødsel, så det var rart.. Fikk banan i dag som sikkert gjorde susen, for jeg fikk DEN gaven rett etter jeg skifta tissebleie 😁 Lukten har blitt så mye verre etter vi begynte med fast føde 🤢 Rart hvor opptatt jeg er av bæsj. 

I dag bestilte jeg endelig legetime for å forhåpentligvis få henvisning videre til konsultasjon på medi3. Jeg elsker at jeg er i stand til å amme og det er det beste jeg vet, men utenom det er puppene mine bare en plage. Jeg misliker dem så sterkt at jeg jevnlig gråter fordi jeg føler meg så stygg! De er så store, tunge og forferdelige. Jeg føler meg ikke vel i noen klær, og spesielt ikke nå i varmen. Har vondt i rygg og nakke hver dag. Er konstant svett og føler meg ekkel og uhygienisk. Har ingen bh som passer skikkelig, selv om jeg har fått brystene målt og alt. Nei fy faen altså, så lei jeg er... Så fort jeg er ferdig å amme, legger jeg meg under kniven! Må så klart få «tommel opp» først, men er veldig sikker på jeg har rett til å få brystreduksjon dekket. Hvis ikke blir jeg faktisk helt knust...

Så bra å høre at C er en fornøyd baby om dagen, det har du fortjent 😊 Håper det holder seg sånn for en periode nå da 😊

Krysser fingrene for at du får brystreduksjon og at det hjelper deg, kan ikke være behagelig å ha så mye problemer pga dem... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg er i en hypomanisk periode. Utrolig irritabel, følelsene svinger, helt kaos i hodet, snakker for mye, har så mange rare tanker, brukt litt for mye penger uten å tenke meg om osv... det typiske. Tankekjøret er det verste. Jeg tror at diagnosen min er ganske usynlig for de fleste, for det meste foregår på innsiden. C merker nok ingenting, annet enn at jeg kan bli frustrert når han klager og styrer på, men jeg holder det inne så godt jeg kan. 

Jeg synes dette med psykisk sykdom og baby er vanskelig. Selve symptomene har jeg under kontroll, og har fått avlastning av søsteren min og mamma nå som S er borte, noe som har hjulpet veldig. Det som er vanskelig, er å snakke med noen om det.  Jeg vet det er viktig å snakke med noen, men jeg har blitt livredd for at jeg skal bli sett på som en dårlig mor. En blind pappa og en bipolar mamma. Hell no liksom.. Føler jeg bare må holde følelsene og tankene mine for meg selv, så går det sikkert over. Åh, jeg vet hva som er riktig å gjøre, men jeg orker liksom ikke.. Jeg hater å fortelle folk rundt meg at jeg har en rar periode, for da blir det et fokus på det som jeg ikke vil ha. 

Jeg får unna veldig mange «voksenting» i slike perioder da, i det minste! Hatt bilen på EU-kontroll, bestilt tannlegetime (har helt skrekken), holder skikkelig orden rundt meg hjemme. 

Blabla, god natt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tweet! Legger igjen litt spor her nå😊 Dette er litt lettere å relatere seg til.

Du trenger ikke fortelle det til folk. Det holder vel å prate med mor og søster? Eller med meg😊 Eller her. Det er så lenge siden jeg har hatt en hypomanisk episode at keg har helt glemt hvordan det er. Men noe av det viktige er å prøve å holde en normal døgnrytme🙈 Hvis du klarer det når du har babypass. Får du sove? Spiser du regelmessig? Kanskje holde seg unna sukker og slikt som gir masse energi i en kort periode? Vet ikke om det har noe å si da😅 Etter en hypomanisk episode så kommer ogte den motsatte. Da er det viktig å komme seg opp av sengen og komme seg ut av huset. Rett og slett, gjøre akkurat det du ikke har lyst til. Evt trappe opp medisinering? Kanskje du kan hindre nedturen i å komme. 

Du er aldeles ingen dårlig mor! Tvert imot! Har lest i dagboken din og synes du er en fantastisk mor som ikke legger skjul på sannheten her inne. Du er veldig flink til å skrive, har tenkt at du glatt kunne skrevet bok😊 Du er så ærlig og blottstiller deg på en måte som jeg tror få andre tør.

Det er viktig at du tar vare på deg selv. Når du gir alt du har til et barn så må du på en eller annen måte få litt påfyll/avlastning for å ta deg inn igjen.

Jeg synes begrepet «supermamma» høres ut som noe negativt. Jeg tror ikke «supermammaer» finnes. Det kan se slik ut på utsiden kanskje på enkelte, men bak fire vegger så skjuler det seg mye. 

Ta vare på deg selv og ikke hold noe tilbake. Tenk det som er best for deg er best for baby. 

😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.7.2018 den 9.42, snehvit88 skrev:

Hei Tweet! Legger igjen litt spor her nå😊 Dette er litt lettere å relatere seg til.

Du trenger ikke fortelle det til folk. Det holder vel å prate med mor og søster? Eller med meg😊 Eller her. Det er så lenge siden jeg har hatt en hypomanisk episode at keg har helt glemt hvordan det er. Men noe av det viktige er å prøve å holde en normal døgnrytme🙈 Hvis du klarer det når du har babypass. Får du sove? Spiser du regelmessig? Kanskje holde seg unna sukker og slikt som gir masse energi i en kort periode? Vet ikke om det har noe å si da😅 Etter en hypomanisk episode så kommer ogte den motsatte. Da er det viktig å komme seg opp av sengen og komme seg ut av huset. Rett og slett, gjøre akkurat det du ikke har lyst til. Evt trappe opp medisinering? Kanskje du kan hindre nedturen i å komme. 

Du er aldeles ingen dårlig mor! Tvert imot! Har lest i dagboken din og synes du er en fantastisk mor som ikke legger skjul på sannheten her inne. Du er veldig flink til å skrive, har tenkt at du glatt kunne skrevet bok😊 Du er så ærlig og blottstiller deg på en måte som jeg tror få andre tør.

Det er viktig at du tar vare på deg selv. Når du gir alt du har til et barn så må du på en eller annen måte få litt påfyll/avlastning for å ta deg inn igjen.

Jeg synes begrepet «supermamma» høres ut som noe negativt. Jeg tror ikke «supermammaer» finnes. Det kan se slik ut på utsiden kanskje på enkelte, men bak fire vegger så skjuler det seg mye. 

Ta vare på deg selv og ikke hold noe tilbake. Tenk det som er best for deg er best for baby. 

😘

Tusen takk ❤️❤️❤️ 

Jeg sover helt ok. Har prøvd å legge meg tidligere enn jeg bruker i det siste, men med baby blir natten ganske oppstykket uansett når man legger seg da 😅 Er «flink» til å sove sammen med C under en av lurene i løpet av dagen. Nå er ikke S hjemme, så da er jeg tvunget til å lage all mat selv (blæ), men jeg prøver å få inn faste og sunne måltid da. Må nesten det når dagene starter ganske tidlig. Men sukker og koffein... Hehe, der kunne jeg kuttet veldig ned. Har ikke engang tenkt på at det kan påvirke! 

Depresjonsdelen er det verste. Håper håper håper den ikke kommer! Lenge siden jeg har hatt en skikkelig depressiv periode. Men skal ta vare på meg selv 😊 Er heldig med mye familie i nærheten som vil avlaste og hjelpe. 

Jeg setter så pris på alt du sier her. Tusen tusen takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du bruker dagboken for å lette litt på trykket. Samtidig må du ikke være redd for å snakke med de rundt deg heller. De kjenner deg jo, og delte bekymringer/probemer/sorger veier ikke like tungt etterpå. Kanskje vil også lille C hjelpe deg med å ikke få en like tung depresjon etter en slik periode også. Som mamma har man litt uante krefter som man kansje ikke visste om fra før av. Skulle det vise seg at du blir deprimert så er du på vakt og følger med på symptomene. Det kommer til å gå bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Puffin skrev:

Fint at du bruker dagboken for å lette litt på trykket. Samtidig må du ikke være redd for å snakke med de rundt deg heller. De kjenner deg jo, og delte bekymringer/probemer/sorger veier ikke like tungt etterpå. Kanskje vil også lille C hjelpe deg med å ikke få en like tung depresjon etter en slik periode også. Som mamma har man litt uante krefter som man kansje ikke visste om fra før av. Skulle det vise seg at du blir deprimert så er du på vakt og følger med på symptomene. Det kommer til å gå bra! :)

Ja, heldigvis vet jeg hvilke symptomer jeg skal «se etter», så da gjelder det å gjøre noe med det så fort jeg merker noe. Vi får håpe jeg slipper! Å være mamma «tvinger» meg til å stå opp, spise faste måltid, komme meg ut osv, og alt det er bra for kropp og sinn. Også er han jo så skjønn og morsom at jeg ler og smiler flere ganger for dag! 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går passet søsteren min C mens jeg var hos legen. Det føles godt å endelig ta tak i problemet, which is my boobs. Det vi måtte gjøre var å se om jeg har god nok helse (eller noe sånt.. målte blodtrykk, puls, veide meg osv), måle puppene, kartlegge plager og forskjellig. Jeg tror det skal gå, jeg. Er ikke sikkert jeg kan amme igjen senere, men den sjansen er jeg villig til å ta. 

Etter besøket hos søsteren min, var C så rolig og blid. Ingen problemer å legge og vi hadde det skikkelig artig. Tullet og lo masse 😁 Da jeg ammet for kvelden, måtte han ofte ta pause for å pirke meg på nesen og smile. Lille raringen min ❤️

Men selvfølgelig skulle vi bare ha én slik dag, for nå ligger han her og nekter å sove igjen og bare klager... fuck altså 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg har gått ned 14(!!) kg etter fødsel! 

Rett etter jeg skrev forrige innlegg, sovna C 😅 Og resten av dagen hadde vi det bare koselig, og han var så tålmodig og rolig hele dagen! Deilig med to dager på rad der det stort sett har gått på skinner. 

Han har ligget i babygymmen skikkelig lenge nå og er enda ikke lei. Babler, leker, ler for seg selv og snurrer rundt. Han vil vanligvis ha oppmerksomhet og gjøre noe annet etter 10 min. 

C er en litt lat baby.. eller bedagelig kan vi vel kalle det. Søskenbarnet som er to måneder yngre, ruller både fra mage til rygg og omvendt, og er generelt ganske tidlig ute med ting. Sånn hvis vi skal sammenligne dem da. C legger seg på siden og jeg ser han prøver å rulle, men så gidder han ikke/gir opp 😅 Har rullet fra rygg til mage tre ganger, og liker sjeldent å ligge på magen. Men han klarer å flytte på seg ved å løfte opp rumpa og skubbe fra med beina, også klarer han å bevege seg rundt seg selv. Så han er jo litt mobil, da 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud da, han er jo ikke seks måneder en gang! :) (Herregud, det kan man ikke si stort lengre. Fødte ikke du i går?!:sjokkbla:) Og man skal jo heller ikke sammenligne.. får jeg stadig beskjed om. :fnise:

En ting jeg har merket meg er at det er veldig mye ett barn skal lære, og de har virkelig forskjellige interesser! Noen vil spise seg store og sterke, andre vil bruke energi på å sparke, og noen snakker gjerne hele dagen lang. Så der en ligger "tidlig ute" på å snu seg er de kanskje litt sene med noe annet. Det er i grunn ganske fantastisk. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonio skrev:

Men herregud da, han er jo ikke seks måneder en gang! :) (Herregud, det kan man ikke si stort lengre. Fødte ikke du i går?!:sjokkbla:) Og man skal jo heller ikke sammenligne.. får jeg stadig beskjed om. :fnise:

En ting jeg har merket meg er at det er veldig mye ett barn skal lære, og de har virkelig forskjellige interesser! Noen vil spise seg store og sterke, andre vil bruke energi på å sparke, og noen snakker gjerne hele dagen lang. Så der en ligger "tidlig ute" på å snu seg er de kanskje litt sene med noe annet. Det er i grunn ganske fantastisk. :rodmer:

Det er ikke noe jeg stresser med altså 😅 Han lærer og utvikler seg i sitt tempo. Synes det helt greit at han ikke åler seg enda (slik som flere i termingruppa gjør). Gruer meg til å måtte passe på hvor han er til alle tider 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morn! Her har vi vært oppe en stund. I dag var C helt bunnløs og spiste rekordmye grøt! For hver skje sa han «mmmm» 😁 

Nå er jeg passe lei av å være hjemme alene. Jeg tror og håper S kommer hjem denne uken!  Leggingen har faktisk gått greit de siste dagene da. Det kan bli litt styr av og til, men jeg blir ikke like irritert og har mer tålmodighet. Nå er begge foreldrene mine og søsteren min bortreist også, så føler meg skikkelig ensom. Men men. Jeg klarer meg i grunn veldig fint alene da. 

Har egentlig veldig lite å si, kjenner jeg. Ingen depresjon og ikke særlig ustabilt humør lenger, det er bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit pomfritt! C er jo seks måneder i dag. Et helt halvt år gammel! Nei, det her går altfor fort 😩 Men det er jo veldig gøy å se han vokse og bli mer og mer et ordentlig menneske. Det hørtes rart ut 😂 Jeg mener at han får mer og mer en egen unik personlighet. Han er ikke bare en liten klump lenger 🙊 Han er så morsom om dagen. Babler i ett sett, smiler til alle og ler masse 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for C!:nordvesta:

Så herlig å få merke at han er en helt egen person! Synes det noen ganger er lett å glemme vekk at dette faktisk er små mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med 6 mnd til C! 😄 Mye utvikling som skjer fremover da, det er jo gøy 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, som vi koser oss!! S kom endelig hjem på onsdag. C våknet klokken 2 på natten og fikk nok litt sjokk da han så at pappaen plutselig lå der med oss 🙊 Han lå bare og stirret og stirret på S, klarte ikke å konse på puppen engang. På morgenen virket det som det gikk opp for han at «pappa er hjemme!». Han smilte og smilte, og skulle ta på S hele tiden 😂 De koser og tøyser dagen lang. Fine guttene mine ❤️

Vi har hatt besøk av eldste nevøen min fra torsdag til lørdag. Det var så koselig! Vi var veldig close da han var liten, men plutselig har han blitt 12 år og opptatt av alt annet enn tanten sin, så det var veldig fint å få henge sammen. Det ble bowling, snop, masse brettspill, trilleturer og diverse 😍

C har også vært usedvanlig tålmodig og rolig de siste dagene. Jeg klager absolutt ikke da, for å si det sånn 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig tenkt å skryte litt av hvor godt vi sover om natten, men i natt var ikke det tilfelle 😅 I det siste har han sovnet mellom 18:30-20:00 og sovet til 2-3, og deretter sovet helt til 7:30. Bare en oppvåkning, skikkelig luksus! I natt derimot, våknet han rundt midnatt, klokken 2, 3, halv 6, 7 og til slutt stod vi opp 8:15. Jaja, sånn er det. Vi er ganske bortskjemt ellers, så skal ikke klage enda 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi i svømmehallen, og det var ingen suksess! Det var bare stress og C var ingen fan. Jeg tror han var i feil humør og synes det ble for voldsomt med folk og bråk rundt seg. Vi var i bassenget sikkert bare i 10 minutter til sammen 😅 Jaja, så har vi hvertfall prøvd da. 

Han våkner oftere på natten for tiden, og da sovner han bare av pupp hver gang. Så langt synes jeg det egentlig bare er koselig. Han er ikke en baby som liker å bli stryket på og koset med 🙈 Hvis jeg stryker han på hodet eller kinnet, vil han bare spise fingrene mine. Stryker jeg han på magen, vil han leke og studere hånden, eller så prøver han å åle seg bort. Er lite fan av byssing, han skal virkelig være stuptrøtt hvis det skal funke. Ja, også ler han bare når jeg synger! For en fyr 😂😍

Han sovnet litt seint i kveld. Ville bare bable, tulle og tøyse. Sovnet vel kanskje rundt 20, som er sent for han å være. Våknet plutselig for en halvtime siden og bablet i vei 😅  Måtte pirke litt på S og rulle rundt et par ganger før jeg fikk lurt inn puppen. Nå sover han søtt inntil meg og lager søte knirkelyder. Har ikke lyst å flytte han 😩 

Jeg følte meg skikkelig ræv i sta. Vi var innom kjøpesenteret etter bading, og jeg kjente jeg begynte å bli svimmel og skjelven der. Gikk greit å kjøre hjem, men hjemme ble jeg akutt helt tømt for energi. Sånn at jeg følte meg svak i hele kroppen og orket ikke bevege meg. Kroppen sviktet helt! Synes det var så ekkelt, kjenner fortsatt på det, men føler meg heldigvis bedre. Det kunne ligne litt på angst eller blodtrykksfall, men ikke helt, så tror ikke det var det. Følte meg ikke engstelig eller noe, bare helt tom for energi. Litt svimmel og småkvalm også. Usj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...