Gå til innhold

Det beste brettspillet/kortspillet du har spillt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å kjøpe brettspill til kjæresten til jul.
Han er 30 år, glad i litt tull og tøys, men også glad i de litt mer alvorlige quiz type spillene.

 

Jeg må nok si Ligretto er min favoritt. Det har ført til noen sene og lattermilde kvelder.

Hva er det beste brettspillet/kortspill du har spillt?

Anonymkode: 1f26f...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Faller nok ikke inn i verken kategorien for tull og tøys eller quiz, men carcassonne er en av mine favoritter :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var liten spilte vi en del Cluedo, så det er nok favorittspillet mitt når alt kommer til alt. En sikker vinner etter min mening. Cludeo vet sikkert alle sammen hva er så trenger vel kanskje ikke linke til det. :) 

Men også et favorittspill, som AB over meg har sagt, er Munchkin. Fantastisk morsomt spill! Veldig mange forskjellige tilleggspakker også, hvis jeg kan kalle de det.

Også er jeg helt hekta på zombier... Så da må jeg også nevne Dead Panic, Dead of Winter og Zombies!!! (For ordens skyld, det er tittelen på spillet som har tre utropstegn. Jeg ville aldri brukt tre utropstegn etter hverandre. Så "crazy" er jeg ikke. :fnise: )

Dead Panic har også en ikke-zombie versjon, med et litt annet tema, men samme spilleregler. Det heter Castle Panic. Kan absolutt anbefale det også.

Også har du selvsagt Cards Against Humanity. Hvis han/dere har mørk humor er det absolutt et spill som må prøves.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2016 den 20.34, PaperFlower skrev:

 

Også har du selvsagt Cards Against Humanity. Hvis han/dere har mørk humor er det absolutt et spill som må prøves.

Kjempegøy, aldri ledd så mye før under et spill.

Anonymkode: d3838...33c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultimate Werewolf tror jeg. Kjapt, morsomt og hjernetrim :) 

Ville også sagt Risk.

Anonymkode: d9556...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brettspill; Betrayal (tror  jeg det het...) Du "bygger" et haunted house mens du spiller i fase 1, mens fase 2 er en event som skjer hvis et kort blir trukket mens du står i et spesifikt rom. Litt kompliserte regler å forklare her, men det er helt konge å spille.

Kortspill; Cards Against Humanity, UK version, helt klart. Men Munchkin-serien ligger som en klar nummer to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet bra tøysete kortspill er Exploding Kittens, Det er raskt ferdig (15min) og kan f.eks. være en god innledning til en spillkveld med mer seriøse spill etterpå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunne trengt litt mere info. Hvor mange pleier dere å være når dere spiller? Liker dere å spille mot hverandre eller sammen? 

Cards against humanity eller den norske Politisk ukorrekt er ganske trygge valg hvis du skal ha noe lett moro.

Skal du ha noe større er Dead of winter, pandemic legacy og TIME stories noen av de største titlene fra det siste året.

Anonymkode: 88b64...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Mitt favorittspill er faktisk til dags dato kortspillet (jepp, gammeldags kortstokk og alt) Få Den :) 

Har brukt mange timer og sene kvelder på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ~Fantabulous_kitten~ skrev:

Mitt favorittspill er faktisk til dags dato kortspillet (jepp, gammeldags kortstokk og alt) Få Den :) 

Har brukt mange timer og sene kvelder på det :) 

Hvordan spiller man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...