Gå til innhold

....farlig?


Gjest incognita

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke turt å sove med varmeputa. Du har fått mange gode tips, begynn gjerne med ekstra varme fra ull, både på kroppen og via pledd. Jeg er selv veldig frossen og får ikke sove hvis jeg er kald. Jeg må begynne litt før leggetid med å varme godt opp føtter og tær, gjerne med et varmt fotbad. Så slenger jeg en "rispose" i mikroen, jeg har sydd selv, men har sett dette både på helsekost og Clas Ohlson. Denne blir mye varmere enn varmeflaske og blir ikke kald om natten som en varmeflaske vil bli. Jeg bruker min på føttene, men tenker å skaffe en til jeg kan bruke rundt skuldrene. Sovner som et barn:sFun_sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest incognita
11 timer siden, Pikeliten skrev:

Jeg hadde ikke turt å sove med varmeputa. Du har fått mange gode tips, begynn gjerne med ekstra varme fra ull, både på kroppen og via pledd. Jeg er selv veldig frossen og får ikke sove hvis jeg er kald. Jeg må begynne litt før leggetid med å varme godt opp føtter og tær, gjerne med et varmt fotbad. Så slenger jeg en "rispose" i mikroen, jeg har sydd selv, men har sett dette både på helsekost og Clas Ohlson. Denne blir mye varmere enn varmeflaske og blir ikke kald om natten som en varmeflaske vil bli. Jeg bruker min på føttene, men tenker å skaffe en til jeg kan bruke rundt skuldrene. Sovner som et barn:sFun_sleeping:

Takk for tips :)

Men uansett hvilke tiltak jeg gjør skulle jeg helst brukt denne varmeputa i tillegg. Var derfor jeg lagde denne tråden. Jeg er ikke så håpløs at jeg ikke skjønner at ulltøy, tykk dyne osv osv hjelper på å holde varmen.

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, incognita skrev:

Takk for tips :)

Men uansett hvilke tiltak jeg gjør skulle jeg helst brukt denne varmeputa i tillegg. Var derfor jeg lagde denne tråden. Jeg er ikke så håpløs at jeg ikke skjønner at ulltøy, tykk dyne osv osv hjelper på å holde varmen.

:blomst:

Du sa selv at du fortsatt fryser og hakker tenner om natten, så hvis du hadde oppgradert til ulltøy og varm dyne hadde du kanskje sluppet unna halvfarlig varmepute (som ikke blir så veldig varm heller). Hvis du vil ha ekstern varme uten å måtte bekymre deg for brannfaren så er mitt beste tips en sånn "rispose", sekundært en klassisk varmeflaske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et elektrisk varmelaken som tok fyr i overgangen mellom ledning/laken. Jeg oppdaget det tilfeldigvis og fikk kastet det ut, men hadde jeg vært i drømmeland er det ikke godt å si hvordan det hadde gått.

Anbefaler "kornposer" som varmes i micro - gjerne flere stykker. Da holder de seg varme i mange timer under dyna.

https://www.vitusapotek.no/alfacare-micropack-nakke/p/901894

http://www.life.no/inspirasjon/hvile-mental-trening/hvetepute

Endret av Sukrin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
3 timer siden, Pikeliten skrev:

Du sa selv at du fortsatt fryser og hakker tenner om natten, så hvis du hadde oppgradert til ulltøy og varm dyne hadde du kanskje sluppet unna halvfarlig varmepute (som ikke blir så veldig varm heller). Hvis du vil ha ekstern varme uten å måtte bekymre deg for brannfaren så er mitt beste tips en sånn "rispose", sekundært en klassisk varmeflaske.

Jeg har en dundyne av den varmeste typen, jeg ga faktisk hele 10 000 kr for den (galskap🙈), så den skal være av ypperste kvalitet. Jeg har denne pluss en syntetisk dyne over den igjen. Jeg ligger i tøy, ikke alltid ull men alltid ull på beina. Varmeputen alene er ikke for å holde meg varm gjennom natten, men det er lunt og godt å sove med den. Rispose liker jeg ikke, de er tunge og dessuten er de først glovarme for så å bli kalde altfor fort.

2 timer siden, Sukrin skrev:

Jeg hadde et elektrisk varmelaken som tok fyr i overgangen mellom ledning/laken. Jeg oppdaget det tilfeldigvis og fikk kastet det ut, men hadde jeg vært i drømmeland er det ikke godt å si hvordan det hadde gått.

Anbefaler "kornposer" som varmes i micro - gjerne flere stykker. Da holder de seg varme i mange timer under dyna.

https://www.vitusapotek.no/alfacare-micropack-nakke/p/901894

http://www.life.no/inspirasjon/hvile-mental-trening/hvetepute

Skummelt det du forteller.

Jeg har sånn rispose, men er ikke så glad i å bruke den. Les ovenfor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Da jeg skreiv dette var det forresten 15 minusgrader ute, og jeg blåste frostrøyk på soverommet. Nå er det mer sånn 5-6 minus, da har jeg det ikke så ille. 

Men gruer meg til det blir kaldere... 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, incognita skrev:

Da jeg skreiv dette var det forresten 15 minusgrader ute, og jeg blåste frostrøyk på soverommet. Nå er det mer sånn 5-6 minus, da har jeg det ikke så ille. 

Men gruer meg til det blir kaldere... 🙈

Stormberg.no har 3for2 på hele nettbutikken (inkl ullundertøy i deilig merinoull) akkurat nå. Det uthevede er rabattkoden.

Anonymkode: e63da...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stormberg.no har 3for2 på hele nettbutikken (inkl ullundertøy i deilig merinoull) akkurat nå. Det uthevede er rabattkoden.

Anonymkode: e63da...228

Takk. Jeg har rikelig med ulltøy. Lurte bare på om det var trygt å bruke elektrisk varmepute om natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, incognita skrev:

Takk. Jeg har rikelig med ulltøy. Lurte bare på om det var trygt å bruke elektrisk varmepute om natta :)

Ok :)

Beklager at jeg maste om ulltøy. Flere har nå advart deg mot elektriske ting i sengen.

Jeg sover også året rundt uten varme og med åpent vindu. Noen ganger med dynebukse og lue i tillegg til ullundertøy, ullue, ullsokker og dynejakke (!)

Mitt råd er: Kle deg bedre, og/ eller skaff varmere dyne + isolerende underlag under lakenet

 

Anonymkode: e63da...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok :)

Beklager at jeg maste om ulltøy. Flere har nå advart deg mot elektriske ting i sengen.

Jeg sover også året rundt uten varme og med åpent vindu. Noen ganger med dynebukse og lue i tillegg til ullundertøy, ullue, ullsokker og dynejakke (!)

Mitt råd er: Kle deg bedre, og/ eller skaff varmere dyne + isolerende underlag under lakenet

 

Anonymkode: e63da...228

Ingenting å beklage. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, incognita skrev:

Ingenting å beklage. :)

Tusen takk :blomst:

 

Anonymkode: e63da...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...