Gå til innhold

....farlig?


Gjest incognita

Anbefalte innlegg

Gjest incognita

Jeg er så kald, føler jeg ligger og hakker tenner hele natta. Her forleden natt drømte jeg en drøm hvor det hele utspant seg i tjukkeste sibir (ubevisste meg tror tydeligvis det er veldig kaldt der).

Aaanyway. Jeg har en sånn elektrisk varmepute, den skrur seg av hver 90. minutt, men jeg skrur den på igjen (i søvne som regel). Det jeg lurer på, er det farlig på noen måte å ha denne tilkoblet og påskrudd om natten, og hele natten? Det er en ganske ny varmepute, men huset jeg bor i er 100+ år gammelt, og det elektriske er ikke helt nymotens akkurat det heller. 

Jeg vil helst ikke dø mens jeg sover. Eller i det hele tatt forsåvidt. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du koble tidsur til denne, og stille inn tidsuret slik at det ikke står strøm på varmepute lengre tid enn ca 45 minutter?

Det har hendt at varmelaken har forårsaket brann, dessverre. Mulig at det samme gjelder for varmeputer

Anonymkode: e63da...228

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, incognita skrev:

Jeg er så kald, føler jeg ligger og hakker tenner hele natta. Her forleden natt drømte jeg en drøm hvor det hele utspant seg i tjukkeste sibir (ubevisste meg tror tydeligvis det er veldig kaldt der).

Aaanyway. Jeg har en sånn elektrisk varmepute, den skrur seg av hver 90. minutt, men jeg skrur den på igjen (i søvne som regel). Det jeg lurer på, er det farlig på noen måte å ha denne tilkoblet og påskrudd om natten, og hele natten? Det er en ganske ny varmepute, men huset jeg bor i er 100+ år gammelt, og det elektriske er ikke helt nymotens akkurat det heller. 

Jeg vil helst ikke dø mens jeg sover. Eller i det hele tatt forsåvidt. 🙈

Kan du ikke varme opp senga før du legger deg, og deretter koble fra varmeputa?

Kan du evt kjøpe en varmere dyne, og evt sove med ullundertøy?

Er det varmeovn på soverommet som kan brukes?

Anonymkode: e63da...228

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du koble tidsur til denne, og stille inn tidsuret slik at det ikke står strøm på varmepute lengre tid enn ca 45 minutter?

Det har hendt at varmelaken har forårsaket brann, dessverre. Mulig at det samme gjelder for varmeputer

Anonymkode: e63da...228

Varmelaken/pledd hadde jeg aldri turt å sove med, men dette er en liten "pute" på 100 watt. Den har jo tidsur i den forstand at den skrur seg av etter 90min, men den når max temperatur med det samme og den blir ikke så veldig varm heller. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke varme opp senga før du legger deg, og deretter koble fra varmeputa?

Kan du evt kjøpe en varmere dyne, og evt sove med ullundertøy?

Er det varmeovn på soverommet som kan brukes?

Anonymkode: e63da...228

Ligger i skrivende stund under 3 dyner, jeg MÅ ha vinduet åpent om natta, ellers kreperer jeg. Og nå som det er -12  her blir det naturligvis ganske kaldt i rommet. Også er det såå deilig å ha denne varmeputa mot kroppen da.. Men som sagt, jeg må ha det iskaldt i rommet.

Endret av incognita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, incognita skrev:

Sover i joggebukse og genser+sokker forresten. Er bare blitt skikkelig frysepinn på mine eldre dager. :dry:

Prøv å bytt til longs og overdel med lange armer i 100 % merinoull + gode ullsokker + en varmere dyne

Evt bruk et ullteppe eller et litt tykt sengedekken i ull under lakenet i tillegg

Anonymkode: e63da...228

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Prøv å bytt til longs og overdel med lange armer i 100 % merinoull + gode ullsokker + en varmere dyne

Evt bruk et ullteppe eller et litt tykt sengedekken i ull under lakenet i tillegg

Anonymkode: e63da...228

Kan forsøke å sove i ulltøy, god ide egentlig - ny dyne er bestilt, men kan ikke gjøre varmetiltak som påvirker han jeg sover sammen med, han er nemlig storfornøyd som det er. 🙈

Men altså, denne varmeputa da.. Jeg skulle helst tenke meg at jeg kunne bruke den uansett egentlig. Men det burde jeg kanskje ikke..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, incognita skrev:

Varmelaken/pledd hadde jeg aldri turt å sove med, men dette er en liten "pute" på 100 watt. Den har jo tidsur i den forstand at den skrur seg av etter 90min, men den når max temperatur med det samme og den blir ikke så veldig varm heller. 

Ligger i skrivende stund under 3 dyner, jeg MÅ ha vinduet åpent om natta, ellers kreperer jeg. Og nå som det er -12  her blir det naturligvis ganske kaldt i rommet. Også er det såå deilig å ha denne varmeputa mot kroppen da.. Men som sagt, jeg må ha det iskaldt i rommet.

Jeg vet ikke noe om denne varmeputen. Kanskje forbrukerrådet vet? Kan du evt høre med dem?

En sovepose beregnet på minusgrader hadde kanskje vært noe for deg?

 

Anonymkode: e63da...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke noe om denne varmeputen. Kanskje forbrukerrådet vet? Kan du evt høre med dem?

En sovepose beregnet på minusgrader hadde kanskje vært noe for deg?

 

Anonymkode: e63da...228

Jeg må kunne krype inntil min kjære, så sovepose utgår. Men kanskje forbrukerrådet vet. Spurte min gamle far, han sa nei. Men så tar han liksom ut strømmen til TV'n før han legger seg da, så han er neppe rette personen å spørre. 

Jeg bruker den i natt, så finner jeg ut av det i morgen. YOLO osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt ha en dyne under deg i tillegg til dynene over deg, så slipper du å bruke kroppsvarmen din på å varme opp senga

Anonymkode: e63da...228

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, incognita skrev:

Kan forsøke å sove i ulltøy, god ide egentlig - ny dyne er bestilt, men kan ikke gjøre varmetiltak som påvirker han jeg sover sammen med, han er nemlig storfornøyd som det er. 🙈

Men altså, denne varmeputa da.. Jeg skulle helst tenke meg at jeg kunne bruke den uansett egentlig. Men det burde jeg kanskje ikke..... :sjenert:

Den blir ikke veldig varm, skrev du. Er den koblet til strøm i kontakt i veggen? Det er godt mulig at den varmeputa er helt ufarlig.

Anonymkode: e63da...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Evt ha en dyne under deg i tillegg til dynene over deg, så slipper du å bruke kroppsvarmen din på å varme opp senga

Anonymkode: e63da...228

Høres ukomfortabelt ut. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest incognita
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den blir ikke veldig varm, skrev du. Er den koblet til strøm i kontakt i veggen? Det er godt mulig at den varmeputa er helt ufarlig.

Anonymkode: e63da...228

Den er koblet til kontakt ja. Den har 3 nivåer, jeg har den på max, men selv da er den ikke fryktelig varm. Den er bare 100W tror jeg, det er jo ikke all verden. Jeg tror også den er helt ufarlig, men samboer (og nå min far) mener at det er potensielt farlig å sove med den tilkoblet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover noen ganger med ullue  i tillegg på de kaldeste dagene for å holde varmen.

Ull på kroppen som isolerer mot kulda, + noe under deg som isolerer mot kulda (ettersom madrassen sikkert er kald når du legger deg, og du sover med åpent vindu), + god dyne, tror jeg at vil løse ditt problem

Anonymkode: e63da...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg sover noen ganger med ullue  i tillegg på de kaldeste dagene for å holde varmen.

Ull på kroppen som isolerer mot kulda, + noe under deg som isolerer mot kulda (ettersom madrassen sikkert er kald når du legger deg, og du sover med åpent vindu), + god dyne, tror jeg at vil løse ditt problem

Anonymkode: e63da...228

Jeg fryser ikke på ...ehm..hodet (?), kanskje fordi jeg har veldig mye hår. Men noe under meg + ullklær skal jeg forsøke. Som sagt skulle jeg fortsatt helst brukt varmeputa i tillegg, den er bare så deilig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, incognita skrev:

Den er koblet til kontakt ja. Den har 3 nivåer, jeg har den på max, men selv da er den ikke fryktelig varm. Den er bare 100W tror jeg, det er jo ikke all verden. Jeg tror også den er helt ufarlig, men samboer (og nå min far) mener at det er potensielt farlig å sove med den tilkoblet. 

Da bør du undersøke dette før du sover med den. Koble tidsuret mellom kontakten i veggen og støpselet til varmeputa, slik at den slår seg av en liten stund etter at du har lagt deg. Tidsur får du på Biltema/ Clas Ohlsson til ca 50 kroner.

Anonymkode: e63da...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt soverom har det dannet seg is i vannglasset flere ganger mens jeg sover, ergo sover jeg tidvis i minusgrader på vinteren. Ser frostrøyken man puster ut på mitt soverom, alltid likt å sove med åpent vindu og at det er minus 25 ute endrer ikke det, har ingen varmekilde på soverommet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da bør du undersøke dette før du sover med den. Koble tidsuret mellom kontakten i veggen og støpselet til varmeputa, slik at den slår seg av en liten stund etter at du har lagt deg. Tidsur får du på Biltema/ Clas Ohlsson til ca 50 kroner.

Anonymkode: e63da...228

Ps

Du stiller selv inn på det tidsuret som jeg nevnte, hvilke tidsrom strømmen skal være brutt.

Anonymkode: e63da...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, incognita skrev:

Høres ukomfortabelt ut. :P

Skjønner. Et lammeullsteppe da, under lakenet?

Anonymkode: e63da...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...