Gå til innhold

Bylivet


Hu i byen

Anbefalte innlegg

Gjest GoldenLioness
1 time siden, Hu i byen skrev:

Har vært litt borte som har sin forklaring - tirsdag ble vi foreldre til en liten gutt :ninuskapus: jeg er så forelsket, og alt ser bra ut selv om det ble litt tidlig 

 

Hva??? Herlighet!!!! Gratulerer :nordvesta:Vil du fortelle mer om det når du har tid? Så gøy!!! 

Hvordan går det med deg? Temmelig overveldende og sprøtt akkurat nåkan jeg tenke meg :) 

Nå må dere bare lande og kose dere masse :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er verdens fineste gutt, tenk at vi har lagd noe så herlig :-) i dag skal vi hjem, jeg får nesten ikke sove, bare ser på finingene mine.. Lite som er så hot som mannen med sønnen vår på brystet, nesten så jeg bobler over av kjærlighet og stolthet :-) 

Formen min er fin, kjenner jo at jeg har vært gjennom påkjenningen som en fødsel er, men tror adrenalin og lykkehormoner overveier det ubehagelige :-) fødselen gikk også veldig fint, startet med vannavgang på søndagskvelden og det tok litt tid før riene kom i gang, men når de først begynte så var de åpenbart veldig effektive :-) 

Nå skal jeg FaceTime litt med foreldrene mine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Hehe, det er en herlig boble ikke sant :ninuskapus:

Kan tenke meg besteforeldrene er spinnforelsket og klør etter å kose med han! Bra du hadde en fin opplevelse og at det gikk relativt kjapt og greit :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kan skrive bok om forventninger vs. virkelighet etterlever - jeg som trodde jeg var greit forberedt :-p 

1. Det føles helt unaturlig å legge babyen i egen seng - han må ligge hos oss - så babyseng hadde vi ikke trengt å stresse med :-p 

2. Amming tar mye tid gitt - hadde liksom tenkt det var unnagjort på 0 komma svisj :-p men får sett noen sesonger med serier når jeg holder på :-p 

3. Det føles unaturlig å være uten baby - mannen tenkte å ta en trilletur for at jeg skulle få hvile. Måtte ringe og si at han måtte komme hjem. Med en gang de var på stua sovna jeg som en stein.

4. Puster han?? PUSTER HAN? *poke* puh... 

Og sånn går nu dagene... :-p 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
5 timer siden, Hu i byen skrev:

Tror jeg kan skrive bok om forventninger vs. virkelighet etterlever - jeg som trodde jeg var greit forberedt :-p 

1. Det føles helt unaturlig å legge babyen i egen seng - han må ligge hos oss - så babyseng hadde vi ikke trengt å stresse med :-p 

2. Amming tar mye tid gitt - hadde liksom tenkt det var unnagjort på 0 komma svisj :-p men får sett noen sesonger med serier når jeg holder på :-p 

3. Det føles unaturlig å være uten baby - mannen tenkte å ta en trilletur for at jeg skulle få hvile. Måtte ringe og si at han måtte komme hjem. Med en gang de var på stua sovna jeg som en stein.

4. Puster han?? PUSTER HAN? *poke* puh... 

Og sånn går nu dagene... :-p 

 

:laugh:

Ja, ingenting blir helt som man forventer. Ikke engang kjærligheten til barnet. Utrolig nok vokser det og blir enda sterkere! 

Jeg har til dags dato på 19 måneder ikke hatt behov for barnevakt :P Elsker å være sammen med han!!! 

Hehe, husker pokingen. Gjorde det frem til....vent litt....sjekker enda :fnise: Vi samsov også frem til han var året faktisk. Var ikke noe problem å legge han over i egen seng og enda mindre stress å legge han på eget rom da han startet i barnehagen. Man finner fort ut hva som passer en selv best.

Og var en grunn til at jeg anbefalte ammekasse og energibarer :P Noen bruker lang tid på å spise. Min var helt lik. Ble bedre etterhvert når han ble litt større og fikk mer rytme. I starten bodde han på meg og la på seg et halvt kilo i uken :nori:Lille tykke julegrisen han ble til første julen:ler:

En ting er sikkert. Ikke la noen fortelle deg noe om hvordan dere bør gjøre det med mat, legging og samsoving etc. Følg magefølelsen og det som føles rett for dere. Vi har gjort det og vi har en utrolig glad og blid trygg gutt. Han er så tillitsfull og smiler som en solstråle hele veien :sol: Ta gjerne imot råd selvsagt, men ikke bli usikker fordi noe funker for andre.

Opp ned metoden med å la vår gråte og bli plukket opp konstant ved tilvenning av å sove i egen seng funket ikke med oss. Han ble hysterisk og genuint redd. Da samsov vi heller litt lenger og så ninja la jeg han over i egen seng når han sovnet. Plutselig en dag så sov han i sengen sin hele natten :) 

Endret av GoldenLioness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene flyr - jeg er inne her og leser litt når ammingen tar tid, men er liksom ikke så mye å skrive om :)

Har overraskende nok fått veldig lite råd - det er veldig deilig - for jeg skjønner at mange nybakte mødre for "velmente råd" rett som det er - om at ungen deres spiser for mye, lite, er for tjukk, for tynn og blablabla - men bank i bordet - ingenting så langt - selv om jeg regner med at mora mi kommer med no når hun er på besøk - at det er noe jeg ikke gjør etter hennes bok :P Tipper for eksempel at egen seng kommer til å bli kommentert ;) Svigermor er jo ob/gyn og svigerinnen min (som også er bestevenninnen min) er snart ferdig med spesialiseringen som barnelege - så de er veldig greie å ha for spørsmål - jeg er jo livredd for at han ikke skal få nok mat, for han har ikke nådd igjen fødselsvekten enda, men hun sier at alt er bra så lenge vekta peker oppover i et greit tempo :) mye man skal bekymre seg for gitt :) 

Ellers burde jo folk ha snakket mye mer om hvordan det er å være intim igjen etter en fødsel - det var jeg altfor lite forberedt på :) Jeg hadde tenkt at alt var som før - det er det IKKE.. Naturlig nok siden det har kommet noe vesentlig større enn det som pleier å komme inn for ikke så lenge siden, så skjønner jo hvorfor knipeøvelser anbefales - i tillegg til at man ikke skal tisse på seg og slik selvfølgelig, men det er jo ikke til å komme bort i fra at mannen også kommer til å sette pris på de øvelsene tror jeg..:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagene flyr av gårde - merkelig nok går dagene hjemme mye fortere enn da jeg jobbet 70 timers uker i gamle jobben min - føler jeg ikke har tid til noe egentlig, fordi tiden går så fryktelig fort. Lillegutt er veldig "snill" (tror vel egentlig ingen babyer er slemme) og sover mye og gråter lite.. Mannen tar nesten alt nattarbeidet - så jeg er fryktelig bortskjemt, men han våkner av den minste ting, og jeg er et murmeldyr- så han har liksom ordnet alt når jeg greier å reagere på natta. I tillegg sovner han på et blunk igjen - og jeg bruker lang tid på å sovne når jeg først har våknet - så vi er et bra team :) I tillegg føler jo mannen at han får fryktelig lite tid med lillegutt- så han benytter enhver anledning til å være med han :) 

Ellers har vi planlagt sommeren - mannen har faktisk tatt seg en måned fri - så da skal vi være litt i Norge ifbm barnedåpen og så skal vi leie hus i Hellas hadde vi tenkt - kunne jo ha leid hus en litt mer eksotisk plass kanskje, men det er litt fordi vi kommer til å få litt besøk fra Norge - og da er det mer lettvindt for de å kombinere sydenferie med oss i Hellas enn å f.eks reise til et annet kontingent :) Jeg elsker jo Hellas - men det er årevis siden sist jeg var der nå, så jeg gleder meg veldig :) Sol, gresk mat, "zorba-musikk", gresk mat, frappe (omg, kanskje jeg ikke kan drikke det på grunn av amming?), så nå er det bare å finne ut hvor i Hellas vi skal dra :) 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Høres ut som om dere koser dere med babyen :) Akkurat som det skal være. Og du kommer til å bli sjokkert over hvor tiden flyr nå. Et blink så går ungen rundt med egen vilje og med en sterk personlighet, Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, GoldenLioness skrev:

Høres ut som om dere koser dere med babyen :) Akkurat som det skal være. Og du kommer til å bli sjokkert over hvor tiden flyr nå. Et blink så går ungen rundt med egen vilje og med en sterk personlighet, Hehe.

I morgen er han allerede en måned - jeg synes det var i går liksom, men han skulle jo egentlig ikke komme før nå - så jeg føler jo at jeg har fått en bonusmåned sånn sett - spesielt siden han var frisk og fin og ingen tegn til prematuritet, så siden termin var usikker siden vi ikke oppdaga det før uke 9 så var jeg nok litt lengre på vei enn jeg trodde - og det har legene tatt hensyn til slik at det ikke blir noe klausul i helseforsikringen. 

Alt bra med dere? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
17 timer siden, Hu i byen skrev:

I morgen er han allerede en måned - jeg synes det var i går liksom, men han skulle jo egentlig ikke komme før nå - så jeg føler jo at jeg har fått en bonusmåned sånn sett - spesielt siden han var frisk og fin og ingen tegn til prematuritet, så siden termin var usikker siden vi ikke oppdaga det før uke 9 så var jeg nok litt lengre på vei enn jeg trodde - og det har legene tatt hensyn til slik at det ikke blir noe klausul i helseforsikringen. 

Alt bra med dere? :) 

Herlighet. 1 måned allerede :ninuskapus: 

Og så kjekt med Norgesbesøk og Hellas tur :) Trenger ikke mer enn det når en har baby. Ser for meg at de fleste fremtidige turer blir Bamseklubber i syden. Kort flytur, ikke for varmt og kun fokus på kos, basseng og andre barn :) De store opplevelsene tar vi igjen når han blir stor nok til å nyte dem med oss(Disney World Orlando!!!!!!) :P 

Det går bra med oss. Jeg har bare vært mye dårlig og tatt det veldig med ro. Møtet med lege og nav gikk bra g det ble anbefalt av legen å ikke jobbe noe inntil videre da jeg er så mye dårlig. Så får vi se da. De håper jo selvsagt på at jeg skal bli frisk igjen. Tiden må egentlig bare vise :) 

Inntil da tar vi en dag av gangen og nyter alle de fine dagene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Blir ikke mye skriving på meg om dagen gitt :-) Nyter dagene med lillegutt for det meste, skriver en del rapporter i "rolige" tider og gjør litt forefallende jobb, litt for å bruke hodet litt, men det er så rart - det virker som det har koblet litt ut. Jeg bruker mye lenger tid på å tenke og lese og i det heletatt, så er bra jeg ikke har noen deadlines annet enn ovenfor meg selv :)

Nå har det jo vært litt ymse vær i det siste, så de lange trilleturene har latt vente på seg litt (i forhold til hva jeg forventet iallefall :P) men vi koser oss masse, og jeg har aldri sett så mye på tv før som jeg gjør nå :) Så har fått sett meg opp på en del serier i det siste. I tillegg har jeg sett på bryllupsvideoen vår - men da endte jeg opp med å hylgrine, så det er tydelig at fødsel gjør noe med hormonene - for så følsom har jeg da ikke vært før :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Deilig å bare ta det med ro og ikke stresse. Det er sånn det skal være nå. Bare nyte og ta en dag av gangen :) 

Hehe, man kan bli litt ustabil av disse hormonene, men akkurat det med bryllupsvideoen er jo bare koselig da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd fantastisk mye den siste tiden :-) Det viktigste er at vi har kjøpt hus - det gikk fryktelig fort, og helt uventet sånn egentlig. Men en venninne av mannens bestemor ble enke, og hun hadde bolig i det område vi ville bo i, og hun vil bo i leilighet nå når hun ble alene, og artig nok - de eide også nabokåken siden de ville bestemme hvilke naboer de skulle ha - så da ble det bolig på svigerinnen min og mannen også - akkurat som vi hadde drømt om - og gamle damer uten arvinger gir også veldig hyggelige priser, så vi slapp billigere unna enn vi hadde fryktet - og det er jo alltids positivt :) 

Så den siste uka har jeg omtrent bodd på instagram og mailet med arkitekten etter å ha fått inspirasjon, så må det jo søkes litt forskjellig, så jeg aner ikke hvor lang tid det kommer til å ta :) Men jeg har allerede bestilt eikegulv da - for det var det visst litt leveringstid på. Jeg vil ha heltre eikegulv med laaange brede planker :P Og ikke minst - vi må ta over boligen, men hun har allerede kjøpt seg leilighet som var tom, så jeg tror ikke det kommer til å ta så alt for lang tid.. 

Så neste sommer - når lillegutt kan gå, så kan han stabbe rundt på hageflekken vår :-) Tenk at det har gått snart 2 måneder allerede, er så glad for at vi har våren og sommeren foran oss nå, og ikke vinteren - er deilig å trille turer på bare veier, og mamma kommer i dag og pappa neste tirsdag - det blir stas, litt familietid:) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Nå er det lenge siden jeg har hatt noe å skrive.. Livet raser avgårde og jeg forsøker å henge på så godt det går :) 

Vi har overtatt huset, og arbeiderne er i full sving, så vi håper å være inne til november, så får vi heller bli positivt overrasket hvis det blir ferdig før. Men jeg har ikke så store forhåpninger. Viktigste er at ting blir gjort ordentlig, at de er helt ferdige før vi flytter inn, for jeg orker ikke bo i byggeskrot.. Det eneste jeg sliter med er egentlig lamper - lamper er jaggu vanskelige greier! Jeg kan kjøpe 100 sofaer jeg liker, men lamper - mhm mhm.. Der må jeg liksom virkelig lete for å finne noe som jeg vil ha, som passer i både størrelse og stil. 

Lillegutt vokser og trives - jeg synes tiden går altfor altfor fort, samtidig som jeg føler jeg higer etter utvikling - jeg prøver å nyte hver fase, men samtidig føler jeg at jeg jager litt etter neste trinn - at han skal krabbe, gå, osv.. Så er litt blandet det med å være foreldre gitt :P 

Ellers har vi bare kost oss i sommer, vi var noen uker i Hellas, godt å slippe unna byen litt, men ta ting i rolig tempo og spise masse gresk mat :) Har møtt mange venner og kjente fra Norge i løpet av de ukene og, så veldig fin kombinasjon i stedet for Norgesferie hvor man ikke akkurat er garantert godvær :) Flyturen gikk overraskende bra, stor hjelp i det å amme ved opp og nedstigning, så det var suverent, men laaaang flytur med mellomlanding, så vet ikke om jeg gjør det neste år med en litt mer aktiv gutt. 

Merker jo allerede at det begynner å bli vanskeligere og vanskeligere å jobbe, siden han krever mer når han er våken og sover mye mindre, men kusina mi har fått skoleplass her nå, så hun kommer og hjelper meg mot fri kost og losji, så da må jeg legge arbeidsplanene mine litt utifra hennes timeplan, men jeg regner med at det går greit, når jeg bare skal jobbe noen timer i uka.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...