Gå til innhold

Å se spøkelser/gjenferd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du noen gang sett/hørt et gjenferd? Jeg har selv opplevd merkelige ting, men aldri sett noe med egne øyne. Nyskjerrig på om noen av dere har sett ånder, avdøde slektninger eller lignende. 

Anonymkode: 1973e...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våknet en natt av at rullegardinen på rommet gikk opp. Jeg kikket meg forbauset rundt i rommet, og så en kvinneskikkelse (naken) gå ut av rommet. Hun var fin å se til, men jeg frøs virkelig til da jeg så at skikkelsen forsvant gjennom utgangsdøra (uten å åpne den). Utelyset slo seg på, det har sensorer som registrerer dersom noen er i nærheten. Har innimellom hatt vanskelig med å sovne i ettertid, særlig dersom jeg er alene hjemme.

Anonymkode: a449d...17d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare i drømme! Hørte stemmen til min mor en gang og så med ett noen sitte i hjørnet og se på meg, og det var ikke min mor. Hun hadde gammel død hud og fargerike klær..

Anonymkode: 9a6cf...748

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er hele tiden omgitt av døde sjeler. De som av en eller annen grunn ikke klarer å gi slipp på sitt tidligere fysiske liv. Trist igrunn. 

Anonymkode: c8b7e...b7c

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt!

Det nærmeste jeg har vært i å høre ånder var en kveld jeg satt barnevakt for noen år siden, klokka var rundt 12-01 på natten. Jeg satt og så på tv inne i stua. Plutselig hører jeg skritt (høyhælte sko) kommer mot stua. Jeg skruer av tven og reiser meg fordi jeg tenker mora har komt hjem. Rett før skrittene kom til stua, stoppet de. Det var ingen der. Jeg satte meg ned og skrudde på tven igjen, veldig skremt. 

-TS

Anonymkode: 1973e...eba

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både sett og hørt spøkelser.

Våknet en natt før kl 3, av en eller annen merkelig årsak. Og etter noen få minutter hørte jeg høylytt latter oppe i stuen og stoler som ble skjøvet kjapt både hit og dit. Jeg hørte at det var to mannsstemmer som lo, og ikke snakket de. Trodde i starten at det var brødrene mine, men skjønte etter kort tid at det var noe merkelig med denne latteren. Noe fremmedt. 

Mens bråket sto på så kikket jeg jo opp i taket hvor lyden kom fra, som indikerte at det var oppe i stuen. Så det kom nok ikke fra hodet mitt:smilorange: Og når det etterhvert ble stille, så tok jeg mot til meg å gå ut av rommet mitt og gå halvveis opp trappen fra loftet. Men da var det bekende mørkt og blikkstille i stuen. Døren til stuen sto åpen...

En annen historie jeg vil fortelle, handler om de gangene jeg har sett spøkelses skikkelser. Det første møtet hadde jeg når jeg var 7 år. Jeg våknet i sengen min og fikk se at det var mange skikkelser i rommet, som svevde i mange ulike retninger. De var ca to meter unna meg og kom til slutt alle svevende i min retning til de forsvant. 

Det samme opplevde jeg en gang når jeg var 17 år. Og denne gang nede i kjelleren. Jeg våknet i sengen og fikk se en gruppe mannsskikkelser som svevde fram og tilbake. De hadde lange frakker som minnet om gamle engelske krigsuniformer, og hadde ikke ben. Også dem forsvant litt etter litt..

Anonymkode: f8eaa...4cb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så skummelt. Dere som har opplevd disse scenarioene; bor dere tilfeldigvis i gamle hus?  Eller kan slike ting skje i nyere hus og leiligheter også? Eller skjer slike ting i spesielle områder i Norge?

Anonymkode: 1c7cc...18e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har både sett og hørt spøkelser.

Våknet en natt før kl 3, av en eller annen merkelig årsak. Og etter noen få minutter hørte jeg høylytt latter oppe i stuen og stoler som ble skjøvet kjapt både hit og dit. Jeg hørte at det var to mannsstemmer som lo, og ikke snakket de. Trodde i starten at det var brødrene mine, men skjønte etter kort tid at det var noe merkelig med denne latteren. Noe fremmedt. 

Mens bråket sto på så kikket jeg jo opp i taket hvor lyden kom fra, som indikerte at det var oppe i stuen. Så det kom nok ikke fra hodet mitt:smilorange: Og når det etterhvert ble stille, så tok jeg mot til meg å gå ut av rommet mitt og gå halvveis opp trappen fra loftet. Men da var det bekende mørkt og blikkstille i stuen. Døren til stuen sto åpen...

En annen historie jeg vil fortelle, handler om de gangene jeg har sett spøkelses skikkelser. Det første møtet hadde jeg når jeg var 7 år. Jeg våknet i sengen min og fikk se at det var mange skikkelser i rommet, som svevde i mange ulike retninger. De var ca to meter unna meg og kom til slutt alle svevende i min retning til de forsvant. 

Det samme opplevde jeg en gang når jeg var 17 år. Og denne gang nede i kjelleren. Jeg våknet i sengen og fikk se en gruppe mannsskikkelser som svevde fram og tilbake. De hadde lange frakker som minnet om gamle engelske krigsuniformer, og hadde ikke ben. Også dem forsvant litt etter litt..

*Trappen fra kjelleren skulle det stå. Ikke loftet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, så skummelt. Dere som har opplevd disse scenarioene; bor dere tilfeldigvis i gamle hus?  Eller kan slike ting skje i nyere hus og leiligheter også? Eller skjer slike ting i spesielle områder i Norge?

Anonymkode: 1c7cc...18e

Det har bodd to familier i huset vårt fra tidligere. Det er ikke så gammelt..  Jeg har døde nære slektninger som har vært i huset mens de var i live. Min morfar hadde dødskamp og ønsket ikke å dø, og onkelen min som var hans sønn døde av feilmedisinering. Begge hadde et nært bånd til hverandre, og var noen skøyere.

Stedet huset er bygget på, har også båret preg av en hard krig. Og dette er i Narvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett noe, men har ofte merket nærvær. Følelsen av å ikke ha vært aleine i ett rom. Først turte jeg ikke fortelle han jeg bodde med om dette, men en kveld vi satt og så på TV så merket jeg det igjen. Jeg snur meg og bare ser på han og han sier "Ja, vi er ikke aleine her", da holdt jeg på å besvime. Han visste om dette siden han hadde bodd i huset i mange år før jeg kom inn i bildet.

Etterhvert ble jeg vant med det og det stemte meg ikke lenger. Dette skjedde veldig ofte, men gudskjelov at jeg aldri så noe. Dette var i ett hus fra sent på 1800 tallet, så det har vært minst 2 som har tatt livet sitt i det huset. Helt hvor de gjorde det aner jeg ikke til dags dato.

------

En annen opplevelse jeg har hatt var når farfaren til eksen min døde, så var vi og så han for siste gang i kista. Det skremte omtrent vettet av meg å se en død person. Så gikk det noen dager til han skulle begraves og natten før begravelsen så våkner jeg av meg selv. Plutselig merker jeg st en person svever over senga fra fotenden og over oss. Skremte meg veldig.

Morgenen etterpå så går jeg med til svigerforeldrene mine og der er svigerfar og drikker kaffe. Så sier jeg bare at jeg har sovet så dårlig i natt og han svarer at "Pappa var og tok farvel med oss i natt". Når HAN av alle kunne si noe sånt, så er jeg ikke i det minste tvil om at det jeg opplevde var tilfelle. Han trudde ikke på spøkelser og sånt og lo av folk som snakket om det. Denne morgenen var han gravalvorlig og hadde merket det samme som meg.

Så jeg er helt overbevist om at det finnes ting mellom himmel og jord som ikke kan forklares.

Kunne fortalt om 2 tilfeller i huset jeg bor i nå også, ett hus vi kjøpte helt nytt, men innlegget blir for langt.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

jeg ser ofte energier/ at noe er der.. men har noen opplevelser som er utenom de vanlige.

En morgen skulle jeg på skolen , stod utenfor og merka at noen tok tak i skuldera mi, snudde meg og var ingen der.

En gang så var vi i et bedehus, så hadde jeg på en tykk beltespenne som knakk uten at jeg var borti den , av seg selv. 

Vi var flere som så det, og alle følte et kaldt nerver da de skjedde!! skulle mye til for og knekke den sån egentlig!!

Og for noen dager siden så hang russelua mi på en spiker og noen roser, Plutselig datt begge ned av seg selv, ingen gjennomtrekk eller noe . Merkelig vil jeg si.

Farmor opplevde da bestefar døde og høre en stemme som sa farvel og at blomstrene visnet over natten.

Så de finnes garantert noe mer ja på denne jord en vi kan vitenskaplig bevise

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt en stol røre på seg i et gammelt hus. 

En gang det lå et litt stort skjell på peisen min, bare plutselig ble kastet mot meg 

(hadde på musikk, men var ikke bass i kinoanlegget

mitt) var heller ikke høy musikk. Jeg la meg ned å skreik høyt, holdte på å gråte. Så løp søsteren min ned å skrudde lyden av, å da skreik jeg enda mer for trudde det var et spøkelse som gjorde det da. 

Men det skjellet var merkelig, hvordan kan det dette ned fra en peis som er av stein/mur? Skjellet lå iallfall 5-10cm unna kanten, kan det gå an uten bass i rommet? 

Var bare skjellet som ble kastet ned. Det ble ikke bare kastet rett ned, men kunne sett ut som noen slo den ned fra peisen siden den datt 1m fram. (Som om den ble kastet mot meg men veldig mislyket forsøk)

Har aldri sett noe, hørt bare noen få spesielle lyder. 

Anonymkode: f6372...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6. november 2016 den 16.09, EvaLena skrev:

Har aldri sett noe, men har ofte merket nærvær. Følelsen av å ikke ha vært aleine i ett rom. Først turte jeg ikke fortelle han jeg bodde med om dette, men en kveld vi satt og så på TV så merket jeg det igjen. Jeg snur meg og bare ser på han og han sier "Ja, vi er ikke aleine her", da holdt jeg på å besvime. Han visste om dette siden han hadde bodd i huset i mange år før jeg kom inn i bildet.

Etterhvert ble jeg vant med det og det stemte meg ikke lenger. Dette skjedde veldig ofte, men gudskjelov at jeg aldri så noe. Dette var i ett hus fra sent på 1800 tallet, så det har vært minst 2 som har tatt livet sitt i det huset. Helt hvor de gjorde det aner jeg ikke til dags dato.

------

En annen opplevelse jeg har hatt var når farfaren til eksen min døde, så var vi og så han for siste gang i kista. Det skremte omtrent vettet av meg å se en død person. Så gikk det noen dager til han skulle begraves og natten før begravelsen så våkner jeg av meg selv. Plutselig merker jeg st en person svever over senga fra fotenden og over oss. Skremte meg veldig.

Morgenen etterpå så går jeg med til svigerforeldrene mine og der er svigerfar og drikker kaffe. Så sier jeg bare at jeg har sovet så dårlig i natt og han svarer at "Pappa var og tok farvel med oss i natt". Når HAN av alle kunne si noe sånt, så er jeg ikke i det minste tvil om at det jeg opplevde var tilfelle. Han trudde ikke på spøkelser og sånt og lo av folk som snakket om det. Denne morgenen var han gravalvorlig og hadde merket det samme som meg.

Så jeg er helt overbevist om at det finnes ting mellom himmel og jord som ikke kan forklares.

Kunne fortalt om 2 tilfeller i huset jeg bor i nå også, ett hus vi kjøpte helt nytt, men innlegget blir for langt.

Jeg vil vite

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2016 den 16.09, EvaLena skrev:

------

Fortell !:popcorn:

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, Byjenta! skrev:

Jeg kan både se, høre og føle gjenferd. Jeg har de evnene som flere andre og har i familien min.  

Fortell noe du har opplevd. Elsker historier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...