Gå til innhold

Vaske dunjakke uten tørketrommel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tørketrommelen vår har sluttet å fungere og vi har ikke råd til å fikse den før utpå nyåret... Siden sist vinter har jeg slutta å røyke så jeg driver nå å vasker alt av vinterklær for å bli kvitt røyklukten i det. Jeg mååå få vaska dunkåpa mi for den stinker :( men går det bra uten trommel? Vi kjenner ikke så mange her og ibgeb av de vi kjenner har tørketrommel! 

Anonymkode: 60448...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke gjort det, om det ikke er en jakke du har råd til å miste da.

Anonymkode: 6ac45...f80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket en dunpute uten å ha tørketrommel, det gikk ikke bra og jeg endte med å kaste den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tørketrommelen vår har sluttet å fungere og vi har ikke råd til å fikse den før utpå nyåret... Siden sist vinter har jeg slutta å røyke så jeg driver nå å vasker alt av vinterklær for å bli kvitt røyklukten i det. Jeg mååå få vaska dunkåpa mi for den stinker :( men går det bra uten trommel? Vi kjenner ikke så mange her og ibgeb av de vi kjenner har tørketrommel! 

Anonymkode: 60448...821

Lever inn dunkåpa til rens på renseri

Anonymkode: b939a...b9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket dunjakke, dunvest og min Jean Paul dunkåpe uten bruk av tørketrommel. Alt har gått bra, men jeg vasker på ullprogram, med Milo eller flytende Ariel sensitiv. I tillegg rister jeg godt opp etter vask, fra lle kanter av plagget og gjentar ristingen utover kvelden etter vask mens det henger til tørk. Vi har vaskemaskin med 1600 omdreininger på sentrifugen. Bruker max omdreininger. 

Anonymkode: caa53...4bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har har vasket dunjakker uten tørketrommel, men det er mye jobb.  Plagget må ristes ofte og kraftig flere ganger mens det tørker. Så dette er ikke noe du begynner med klokken 22 om kvelden....

Anonymkode: 96cb7...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tilbakemeldinger. Gikk litt kjapt i svingene tidligere i dag så glemte å spesifisere at det er en slik jakke hvor dunet ligger i separerte "lommer", den det er en veldig tykk jakke så det er nok mye dun i den... Vet ikke om det har noe å si. 

Notert å evt gjøre dette på en søndag så jeg har hele dagen! 

 

Renseri har jeg ikke råd til og ikke er jakka verdt det heller, det var ikke en kjempedyr jakke akkurat(under 500kr) så å doble kjøpesummen ved å sende den på renseri er litt drøyt :/

Anonymkode: 60448...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha hengt jakken ut og luftet den skikkelig. 

Forstår at det sikkert er kjedelig at det lukter røyk av den, men et par netter med frisk luft kan virkelig hjelpe. Og det er gunstigere enn å eksperimentere hhv. sende den på renseri. 

Anonymkode: 06481...0d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask delene som er nærmest halsen og hånden for hånd. Det er vel de stedene som blir mest utsatt for røyken. 

Anonymkode: 0e58d...4f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSonic

Ikke vask jakken uten trommel. Du får den aldri like fin tilbake. Hvis det bare er røyk lukt så kan du henge den ute et par døgn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i bygård uten noe eget uteområde, så kan ikke henge den ute. Jeg får heller fryse i vinter :(

Anonymkode: 60448...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i bygård uten noe eget uteområde, så kan ikke henge den ute. Jeg får heller fryse i vinter :(

Anonymkode: 60448...821

Du har vinduer, heng jakka på en henger, fest den med hyssing, klesklyper eller hva du måtte ha for hånden, og heng kleshengeren fra en hyssing du fester på innsiden av vinduskarmen. Funker som faen. Jeg gjorde dette da jeg bodde i en bygård uten verandadør ved Kiellands Plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i bygård uten noe eget uteområde, så kan ikke henge den ute. Jeg får heller fryse i vinter :(

Anonymkode: 60448...821

Du har ikke en venninne eller en arbeidskollega med tørketrommel?

Det er lov å spørre om hjelp, og de aller fleste hjelper med god vilje og stor fornøyelse.

Alternativt sjekker du prisen for vask og tørk i et renseri, eller om du bor i Oslo så tar du jakken i en pose og drar bort til Selva Myntvaskeri på St.Hanshaugen

Anonymkode: 7f43d...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.11.2016 den 19.05, AnonymBruker skrev:

Tørketrommelen vår har sluttet å fungere og vi har ikke råd til å fikse den før utpå nyåret... Siden sist vinter har jeg slutta å røyke så jeg driver nå å vasker alt av vinterklær for å bli kvitt røyklukten i det. Jeg mååå få vaska dunkåpa mi for den stinker :( men går det bra uten trommel? Vi kjenner ikke så mange her og ibgeb av de vi kjenner har tørketrommel! 

Anonymkode: 60448...821

Nei, ikke gjør det!! Jeg ødela min dunjakke slik. Uten trøkerommel, ingen fin og brukbar dunjakke.

Har du prøvd å bare henge den ut til lufting?? Evt. kan du levere den inn til et renseri...de kan nok hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...