Gå til innhold

Fuglar som ikkje er fuglar


Knut Berg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Snipe

er et ord som kan brukes om det blir laget en ny kategori (evt ny tråd) med ting som heter det samme som en fugleart, men som også betyr noe annet http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=snipe&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge

"liten tomanns seilbåt med senkekjøl " og på nynorsk " gjerrig person, særleg kvinne "

Anonymkode: 66bfb...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alke (som kanskje kan brukes i en ny tråd eller som egen gruppe)

Mye spennende på nynorsk:

"

i uttrykket full som ei alke skjemt., svært drukken (etter det vaggande ganglaget til alka)
Letter-K-blue-icon.png
II alke f2 (av III alke og IV alke)
1 svinsk person; råtamp
2 vrang, kranglevoren mann
Letter-K-blue-icon.png
III alke v1 (kanskje frå l.ty.) grise, rote (i, med noko ufyse)
Letter-K-blue-icon.png
IV alke v1 (jamfør sv. målføre ulka 'byrje å knurre')
black_circle_e.png egle, terge
alke seg inn på nokon

"

http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=alke&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge

 

Anonymkode: 66bfb...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fleire nye ord er komne til.
Morgenfugl har eg tatt inn i lista etter protest frå ein innsendar, for det viser seg at omgrepet berre lite er brukt om fuglar. 
Sangfugl blir derimot mykje brukt om fuglar, så det har ikkje fått plass.
Fuglenamnet sidensvans tyder silkehale, og høysvans er ein hale ein sette på traktoren for å flytte på høyet. Så nei, høysvans er ingen "fugl"!
Særnamn (proprium), som Snøfugl, kan eg ikkje ha med, for avgrensinga blir problematisk. Nesten kva som helst kan ein påstå er eit særnamn: stadnamn eller namn på ein hund, t.d.
Eit par av dei nye orda (stær og snømåke) har berre tilsynelatande noko med fuglar å gjere; opphavet til ordet er noko heilt anna, men velkomen til alle!
Samanlikningar (full som ei alke, han er ein gribb) må ev. bli ei eiga liste. Nokon som vil? (Eller dobbelttyding: både fugl og noko heilt anna, slik som snipe).

Siste versjon:
avisand, beinlause fugler, birhane, brilleugle, brødgjøk, burugle, eksosrype, fengselsfugl, geværhane, glohane, grønn stær, grå stær, gullfugl, gullhøne, hermegås, knehøne, leirdue, leirgjøk, lommelerke, lårhøne, marihøne, masekråke, morgenfugl, motorsykkelrype, natteravn, nattugle, pengegribb, sandnesgauk, skravlepapegøye, sladregjøk, sladrehøne, snushane, snømåke, sommerfugl, spottegjøk, spøkefugl, suppegjøk, tullehøne, ugagnskråke, ulykkesfugl, urokråke, værhane.

Endret av Knut Berg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Knut Berg skrev:

Grøn og grå stær er bra, for staren finst ikkje i dei fargane.
Men blå nonne forstår eg ikkje kva slag fugl skal vere. Ein laus fugl er det neppe?
Mor og far finst det blant fuglar også, så mor hubro må underkjennast.
 

Bilder av nonne fugl

Norsk ukeblad mor hubro oppskrifter - myTaste.no

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skravlekråke

Anonymkode: 00991...b0a

Og også Skravlehøne

Anonymkode: 00991...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Arabella skrev:

Og så? Poenget  var at ordet ser ut til å vere om fuglar, men nei, ordet kan ikkje brukast om fuglar. 
Mor hubro oppfyller fyrste kravet, men ikkje det siste. Mor Hubro i NU er dessutan eit proprium, og diskvalifisert av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Knut Berg skrev:

Og så? Poenget  var at ordet ser ut til å vere om fuglar, men nei, ordet kan ikkje brukast om fuglar. 
Mor hubro oppfyller fyrste kravet, men ikkje det siste. Mor Hubro i NU er dessutan eit proprium, og diskvalifisert av den grunn.

Det er mulig jeg har misforstått noe her. Ingen unnskyldning, men jeg er syk med feber, voldsom hoste og mangel på søvn. Så jeg er ikke helt i slag. Skal forsøke å skjerpe meg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle uglar er fuglar, men alle fuglar er ikkje uglar ;) . 

Anonymkode: 6fa44...fef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God betring til Arabella

Takk til alle! Det blei mange fleire enn eg hadde tenkt meg, 48:
avisand, beinlause fugler, Bergans meis, birhane, blå nonne, brilleugle, brødgjøk, burugle, bæremeis, eksosrype, fengselsfugl, geværhane, glohane, grønn stær, grå stær, gullfugl, gullhøne, hermegås, knehøne, leirdue, leirgjøk, lommelerke, lårhøne, marihøne, masekråke, morgenfugl, motorsykkelrype, natteravn, nattugle, pengegribb, sandnesgauk, skravlehøne, skravlekråke, skravlepapegøye, sladregjøk, sladrehøne, snapphane, snushane, snømåke, sommerfugl, spottegjøk, spøkefugl, suppegjøk, tullehøne, ugagnskråke, ulykkesfugl, urokråke, værhane

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2016 den 8.53, Knut Berg skrev:

 

Siste versjon:
avisand, beinlause fugler, birhane, brilleugle, brødgjøk, burugle, eksosrype, fengselsfugl, geværhane, glohane, grønn stær, grå stær, gullfugl, gullhøne, hermegås, knehøne, leirdue, leirgjøk, lommelerke, lårhøne, marihøne, masekråke, morgenfugl, motorsykkelrype, natteravn, nattugle, pengegribb, sandnesgauk, skravlepapegøye, sladregjøk, sladrehøne, snushane, snømåke, sommerfugl, spottegjøk, spøkefugl, suppegjøk, tullehøne, ugagnskråke, ulykkesfugl, urokråke, værhane.

Grønn og grå stær har et annet etymologisk opphav en fuglearten stær og burde dermed diskvalifiseres. Det samme burde snømåke. Jeg synes disse ordene vanner ut prosjektet ditt. Metaforer er jo veldig interessant, men slike tilfeldige likheter burde ikke blandes inn. Synes nå jeg.

Anonymkode: 17830...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grønn og grå stær har et annet etymologisk opphav en fuglearten stær og burde dermed diskvalifiseres. Det samme burde snømåke. Jeg synes disse ordene vanner ut prosjektet ditt. Metaforer er jo veldig interessant, men slike tilfeldige likheter burde ikke blandes inn. Synes nå jeg.

Som du såg, var eg klar over det, men sidan det berre er snakk om to eller tre ord, synest det meg vere anstaltmakeri å skilje dei ut i ei eiga liste. 
I den nyaste (og siste?) lista er komi med blå nonne, som også er i den kategorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...