Gå til innhold

Iskaldt ben etter operasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann! Bare lurte på om det er noen her som vet om det er vanlig at benet blir kaldt etter en kneoperasjon? 

Jeg opererte for noen dager siden og hadde ikke merket noe før jeg kom hjem idag. Har tatt på flere lag med sokker nå, hahah. Går forsovet mye rundt på krykkene, men har prøvd å gå litt ekstra nå og massert beinet litt for å forbedre sirkulasjonen, men funker ikke stort. Er litt ubehagelig i grunn. 

Hjelp? 

Jente, 16

Endret av andelv
Skrevet

Du bør kontakte legevakten i kveld og snakke med de og ikke vente til i morgen.

Anonymkode: 24a10...dc8

• Liker 1
Skrevet

Ring sykehuset som opererte deg og få de til å ta en vurdering på om dette er normalt eller om du skal sjekkes, ingen å kg som kan svare på dette. 

Anonymkode: 810fd...0e2

Skrevet (endret)

Er det egentlig bra å gå så mye med et nyoperert kne?

Endret av Arabella
Satt inn en bokstav. Lunefullt tastatur!
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du bør kontakte legevakten i kveld og snakke med de og ikke vente til i morgen.

Oisann, er du sikker? Jeg nevnte det for mor at benet var veldig kaldt og ubehagelig, men hun brydde seg ikke stort.. Nå sover hun, så vil ikke vekke ho med mindre det er krise liksom hehe. 

Skrevet
1 time siden, Arabella skrev:

Er det egentlig bra å gå så mye med et nyoperert kne?

Jeg kan gå på det med 20kg. Går på det fordi det er ubehagelig å la vær, om du skjønner heh. Samtidig er det viktig å gå på det så jeg ikke mister all muskulatur, skal tross alt halte rundt på krykker i 6 uker. :) 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ring sykehuset som opererte deg og få de til å ta en vurdering på om dette er normalt eller om du skal sjekkes, ingen å kg som kan svare på dette. 

Anonymkode: 810fd...0e2

takk for svar :)

Skrevet

Snakk med mammaen din og ring sykehuset. 

For å være på den sikkre siden. :) 

Anonymkode: 5bb81...790

Skrevet

Dette kan være en blodpropp, så ta kontakt med lege snarest.

Anonymkode: f66a1...a86

Skrevet

Hvordan gikk det?

• 1 måned senere...
Skrevet

Vi dro til legevakten noen dager senere etter posten min her, og etter mange timer med blodprøver, sjekker og venting viste det seg å altså ikke være blodpropp. Godt var det. Fikk allikevel aldri noen svar fra legene om hva som var problemet, men smertene gikk bort og temperaturen kom tilbake etter en stund. Snakket med terapeuten min forrige uke og han fortalte meg at det hadde noe med at siden jeg ikke kunne legge full vekt på benet når jeg gikk førte det til at blodsirkulasjonen gikk litt tungere for seg, hvilket kunne føre til temperaturforskjell, hevelse og smerter. 

Takk for svarene jeg fikk :) 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...