Gå til innhold

Jills ikke få panikk-dagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Gjest incognita
4 minutter siden, Jill skrev:

Hehe, skjønner deg godt. Ingen av oss som har hatt noe stort babyønske egentlig. Skulle bare se om det ting funka og det gjorde det visst på første forsøk. :tongue:

Nei, jeg er i så fin form som det går an. Spilte håndballkamp i går og gått en tur i dag. Kjennes ikke ut som jeg er gravid og det er i grunnen skummelt. Synes jeg kunne fått et tegn på at noe er på gang. :fnise:

Hvor gamle er dere? (Hvis du vil svare på det da, skjønner hvis du ikke vil :) )

Tror du skal være veldig takknemlig for at du er i såpass god form. :) Skjønner hva du mener med å se om ting funker, jeg sluttet på prevensjon fordi jeg var overbevist om det ville ta et år (minst) før jeg fikk tilbake mens, men jaggu var den på plass 28 dager senere :fnise:

Så da bestemte vi oss for å vente litt lengre (litt pga andre ting jeg ikke vil utbrodere om her), men jeg endte iallefall opp med å begynne på prevensjon igjen. Er noen ting som må på plass før vi er klare. Men så var det denne klokka som tikker og går da..... :sur::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, incognita skrev:

Hvor gamle er dere? (Hvis du vil svare på det da, skjønner hvis du ikke vil :) )

Tror du skal være veldig takknemlig for at du er i såpass god form. :) Skjønner hva du mener med å se om ting funker, jeg sluttet på prevensjon fordi jeg var overbevist om det ville ta et år (minst) før jeg fikk tilbake mens, men jaggu var den på plass 28 dager senere :fnise:

Så da bestemte vi oss for å vente litt lengre (litt pga andre ting jeg ikke vil utbrodere om her), men jeg endte iallefall opp med å begynne på prevensjon igjen. Er noen ting som må på plass før vi er klare. Men så var det denne klokka som tikker og går da..... :sur::fnise:

Jeg er 29 og samboeren er 30. Dere da? :)

Ja, er glad jeg slipper å henge over doskåla 24/7. Men i starten var jeg litt oftere tissetrengt og det var et helt greit symptom som jeg kunne beholdt. :fnise:

Samme her. Gått på pillen i over 10 år var sikker på det kom til å ta tid å bli meg selv igjen, men det tok bare 1 måned. :) Ja, det er ikke lett. Vi er ikke noe perfect couple, så er vel litt derfor vi har vært usikre. Men nå er det gjort så da får vi bare gå all in. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
15 minutter siden, Jill skrev:

Jeg er 29 og samboeren er 30. Dere da? :)

Ja, er glad jeg slipper å henge over doskåla 24/7. Men i starten var jeg litt oftere tissetrengt og det var et helt greit symptom som jeg kunne beholdt. :fnise:

Samme her. Gått på pillen i over 10 år var sikker på det kom til å ta tid å bli meg selv igjen, men det tok bare 1 måned. :) Ja, det er ikke lett. Vi er ikke noe perfect couple, så er vel litt derfor vi har vært usikre. Men nå er det gjort så da får vi bare gå all in. :)

Vi er på alder med dere ganske akkurat :)

Jeg gleder meg til å følge deg videre. :blomst: Har dere fortalt noen enda? Ser for meg at jeg vil få store problemer med å klare å holde munn 🙊 :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, incognita skrev:

Vi er på alder med dere ganske akkurat :)

Jeg gleder meg til å følge deg videre. :blomst: Har dere fortalt noen enda? Ser for meg at jeg vil få store problemer med å klare å holde munn 🙊 :fnise:

 

Så moro. :)

Har fortalt en venninne, kiropraktoren min og trenerne mine. :tongue: Er ikke så glad i oppmerksomhet og mas og kjas så håper vi klarer å vente til julaften med å fortelle. Da er jeg 13-14 uker på vei, men tror det blir en fin julegave til besteforeldrene. :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
3 minutter siden, Jill skrev:

Så moro. :)

Har fortalt en venninne, kiropraktoren min og trenerne mine. :tongue: Er ikke så glad i oppmerksomhet og mas og kjas så håper vi klarer å vente til julaften med å fortelle. Da er jeg 13-14 uker på vei, men tror det blir en fin julegave til besteforeldrene. :nissevink:

Så koselig :rodmer:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått time til TUL privat den 13.12. Det kjennes veldig lenge til akkurat nå. Lurer på om jeg burde fortsette å ta prøver av HCG fremover. TMI: Har hatt noe brun utflod siste par dagene. Da er det vanskelig å ikke bekymre seg. Bør vel ha første skikkelige svangerskapskontroll også om ikke så alt for lenge. Så får ta kontakt med legen min igjen i slutten av uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest incognita
5 timer siden, Jill skrev:

Da har jeg fått time til TUL privat den 13.12. Det kjennes veldig lenge til akkurat nå. Lurer på om jeg burde fortsette å ta prøver av HCG fremover. TMI: Har hatt noe brun utflod siste par dagene. Da er det vanskelig å ikke bekymre seg. Bør vel ha første skikkelige svangerskapskontroll også om ikke så alt for lenge. Så får ta kontakt med legen min igjen i slutten av uka. 

Det er ikke så lenge til da, forhåpentligvis går tiden fort. Jeg synes du skal fortsette å måle HCG, iallefall et par ganger til bare for ordens skyld. Brun utflod må ikke bety noe som helst, du har skjøre slimhinner nå, og det skal ikke så mye til for at de skal blø litt. Prøv å ikke bekymre deg, men er du bekymret så tar du deg en tur til legen. Heller en gang for mye enn en for lite. Du kan jo nevne det for legekontoret ditt når dere snakker i slutten av uka. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2016 den 14.44, incognita skrev:

Det er ikke så lenge til da, forhåpentligvis går tiden fort. Jeg synes du skal fortsette å måle HCG, iallefall et par ganger til bare for ordens skyld. Brun utflod må ikke bety noe som helst, du har skjøre slimhinner nå, og det skal ikke så mye til for at de skal blø litt. Prøv å ikke bekymre deg, men er du bekymret så tar du deg en tur til legen. Heller en gang for mye enn en for lite. Du kan jo nevne det for legekontoret ditt når dere snakker i slutten av uka. :)

 

 

Prøver å ikke bekymre meg, men hadde følt meg tryggere om det ikke var for den irriterende utfloden! Synes den var enda værre i dag. Små klumper som kunne minne om koagulert blod. Dusjet i sted og skulle prøve å rense litt ut med en finger. Livmortappen var skikkelig langt nede og det kjentes ut som den hadde et lite hull i enden. Så nå har jeg google hvordan den skal kjennes ut og den skal visst kjennes lukket ut.. Har vært bortreist siste dagene så har ikke kunnet gjort noe med det. Skal ringe legen min i morgen og høre om det, hcg og svangerskapskontroll. Leste i sted om at skjøre slimhinner kan merkes spesielt i uke 9 og at en kan lettere blø fra tannkjøttet under tannpuss. Det skjedde faktisk i går så får håpe det er et godt tegn. :fnise:

Ellers er katten vår forsvunnet så vi har lett og lett og lett. Begynner å miste håpet etter 5 dager. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
11 minutter siden, Jill skrev:

Prøver å ikke bekymre meg, men hadde følt meg tryggere om det ikke var for den irriterende utfloden! Synes den var enda værre i dag. Små klumper som kunne minne om koagulert blod. Dusjet i sted og skulle prøve å rense litt ut med en finger. Livmortappen var skikkelig langt nede og det kjentes ut som den hadde et lite hull i enden. Så nå har jeg google hvordan den skal kjennes ut og den skal visst kjennes lukket ut.. Har vært bortreist siste dagene så har ikke kunnet gjort noe med det. Skal ringe legen min i morgen og høre om det, hcg og svangerskapskontroll. Leste i sted om at skjøre slimhinner kan merkes spesielt i uke 9 og at en kan lettere blø fra tannkjøttet under tannpuss. Det skjedde faktisk i går så får håpe det er et godt tegn. :fnise:

Ellers er katten vår forsvunnet så vi har lett og lett og lett. Begynner å miste håpet etter 5 dager. :grine:

Lurt av deg å kontakte legen, om ikke annet så for å berolige deg (dere?) selv litt. :)  Livmortappen har jo faktisk et lite hull, omtrent som urinrøret på en penis. Riktig nok burde den kjennes lukket ut hvor du er i svangerskapet nå, men jeg synes ikke det alene høres alarmerende ut. Som du sier er slimhinnene skjøre nå. Så vi får satse på at det er derfor du blør. Jeg skal tenke gode tanker. :)

Så utrolig trist at katten er borte, har den forsvunnet før for så å dukke opp igjen eller? Håper virkelig den kommer tilbake.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, incognita skrev:

Lurt av deg å kontakte legen, om ikke annet så for å berolige deg (dere?) selv litt. :)  Livmortappen har jo faktisk et lite hull, omtrent som urinrøret på en penis. Riktig nok burde den kjennes lukket ut hvor du er i svangerskapet nå, men jeg synes ikke det alene høres alarmerende ut. Som du sier er slimhinnene skjøre nå. Så vi får satse på at det er derfor du blør. Jeg skal tenke gode tanker. :)

Så utrolig trist at katten er borte, har den forsvunnet før for så å dukke opp igjen eller? Håper virkelig den kommer tilbake.

 

Har ikke kjent så godt etter på livmortappen før så satser på det er jeg som er dårlig kjent med den. :) Tenker jeg stikker å tar en hcg-prøve og så ringer jeg legen etterpå. Da er det gjort og jeg får svarene på mandag. 

Katten har aldri vært borte så lenge før. Har tidligere funnet den innestengt i garasjen til naboen etter et par dager. Men nå begynner det å haste litt om den er innestengt og ikke får tak i vann. Om den er påkjørt eller død på andre måter håper jeg vi finner den uansett så vi slipper å gå å håpe at den skal dukke opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcg-prøve er tatt. Ringte legen, men hun var ikke der i dag så hun ringer tilbake på mandag. 

Og katten er på mirakuløst vis kommet hjem igjen! Har vært hjemom i lunsjen hver dag jeg har hatt muligheten, bare for å sjekke og i dag stod han utenfor døren og mjauet når jeg kom! :strix: Så satser på vi er inne i en god sirkel for hell og lykke for tiden. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
7 minutter siden, Jill skrev:

Hcg-prøve er tatt. Ringte legen, men hun var ikke der i dag så hun ringer tilbake på mandag. 

Og katten er på mirakuløst vis kommet hjem igjen! Har vært hjemom i lunsjen hver dag jeg har hatt muligheten, bare for å sjekke og i dag stod han utenfor døren og mjauet når jeg kom! :strix: Så satser på vi er inne i en god sirkel for hell og lykke for tiden. :) 

Hurra :strix:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått svar på hcgen og resultatet var ...trommevirvel... 5937! Jeg ble så glad med en gang fordi det var stigning siden sist prøve, men når jeg nå har fått summet meg 5 minutt så er det jo egentlig sykt lavt til å være 8+4. Nivået har ikke greidd å doble seg på 11 dager engang! Satser på legen ringer meg i løpet av dagen og har noen trøstende ord å komme med. 

Har hatt brun/blodig utflod også i helgen og sjekket livmortappen igjen i går. Den kjentes enda mer åpen ut enn sist jeg sjekket.. Trodde det skulle være morsomt å gå gravid, men det har jo bare vært stress og bekymringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakket med legen, men ble som vanlig ikke mye klokere. Hverken hun eller gyn. på sykehuset kunne forklare hvorfor jeg har så lave verdier og så sen stigning. Så nå kjører vi ny hcg på fredag, så ringer hun meg på mandag. Om verdien fortsatt stiger så venter vi med svangerskapskontroll til jeg har vært på den private TUL-timen min i desember. Men dersom verdiene synker så bestiller hun ny time til TUL på sykehuset. 

Har jo egentlig 10.000 spørsmål jeg vil stille legen, men hun virker litt stressa og lite mottakelig. Og jeg sitter på jobb, hvor veggene ikke er så tjukke, så kanskje like greitt jeg ikke la ut om hvordan livmortappen min føles ut. :sukk:Leste i en annen tråd der TS skrev at inntil det motsatte er bevist så er hun gravid, punktum. Tror jeg også må følge det rådet frem til neste hcg-resultat foreligger. Får ikke gjort noe når jeg skal drive å tenke så mye, så nå legger jeg ballen død om det ikke skjer noe super-spesielt før mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Krysser fingrene for gode nyheter på mandag. Ingenting som tilsier noe annet foreløpig. Som du sier, du er gravid til det motsatte er bevist. 

Jeg har troa! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, incognita skrev:

Krysser fingrene for gode nyheter på mandag. Ingenting som tilsier noe annet foreløpig. Som du sier, du er gravid til det motsatte er bevist. 

Jeg har troa! :)

 

Njaa, brun utflod i en uke, lav hcg, ikke dobling av hcg, ingen andre utpregede tegn på at jeg er gravid. Men joda, jeg ignorerer dette inntil videre. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest incognita
14 minutter siden, Jill skrev:

Njaa, brun utflod i en uke, lav hcg, ikke dobling av hcg, ingen andre utpregede tegn på at jeg er gravid. Men joda, jeg ignorerer dette inntil videre. ;) 

*prøver å være positiv* :ninja:

Men for å si det på en annen måte da, det kan fremdeles gå bra! :)

Hvordan har du det nå mens du går og "venter" da? Er det vanskelig eller tar du det bare litt som det kommer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, incognita skrev:

*prøver å være positiv* :ninja:

Men for å si det på en annen måte da, det kan fremdeles gå bra! :)

Hvordan har du det nå mens du går og "venter" da? Er det vanskelig eller tar du det bare litt som det kommer? 

Hehe, bra det. :)

Ja, krysser fingrene for at det går bra!

Joda, det går greit, men uka kunne gått liitt raskere. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i uke 10, altså 9+0! :strix: Livmortappen har trukket seg tilbake, så nå håper jeg det roer seg litt i hoohaen (som Chrissy Teigen kaller den). :fnise: En dag igjen til blodprøve og deretter 3 dager med venting. Skal i barnedåp på søndag og jeg skal bake kake i forveien og så er det julemarked på lørdag, så regner med helgen kommer til å forsvinne før jeg rekker å snu meg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine forhåpninger om at ting skulle roe seg var totalt feil. Det ble faktisk verre i går kveld. Kom på trening og kjente at det var vått mellom beina. Siden har det kommet en del større mengder blodish i gangen. Det er fortsatt brunt, men det så også ut som at det var litt friskt blod. Fortsatt ingen smerter og ikke noe særlig med klumper eller slim. Så vi får se om dette er begynnelsen på slutten eller hva. :sukk:

Har fått tatt blodprøve nå. Glad det snart er helg slik jeg får sovet litt mer. Er alt for dårlig til å legge meg når det er jobb dagen etter. Samboeren skal på julebord i kveld og ville jeg skulle hente han i natt, men det skjer ikke så trøtt som jeg er nå. :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...