Gå til innhold

Jills ikke få panikk-dagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Tror jeg har fått tidenes mest voldelige baby! 

Han har funnet ut at det er hysterisk morsomt å bite meg i brystvorta. Hver gang jeg kvepper til eller sier au så ler han. Jeg har prøvd å kjefte og jeg har prøvd å ikke si noen ting. Nå har jeg en finger klar som jeg stapper i munnen på han for å brekke opp kjevelåsen. Han biter også andre ting som måtte komme i veien. 

Så er jeg snart skallet. Om han får sjangsen river han ut neve på neve med hår. Har har en klo så kjapp og sterk som bare det. Og i enden av den har han skarpe klør som han klorer med. Svigermor holdt på å miste ett øye her om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Jill skrev:

Tror jeg har fått tidenes mest voldelige baby! 

Han har funnet ut at det er hysterisk morsomt å bite meg i brystvorta. Hver gang jeg kvepper til eller sier au så ler han. Jeg har prøvd å kjefte og jeg har prøvd å ikke si noen ting. Nå har jeg en finger klar som jeg stapper i munnen på han for å brekke opp kjevelåsen. Han biter også andre ting som måtte komme i veien. 

Så er jeg snart skallet. Om han får sjangsen river han ut neve på neve med hår. Har har en klo så kjapp og sterk som bare det. Og i enden av den har han skarpe klør som han klorer med. Svigermor holdt på å miste ett øye her om dagen. 

:fnise: hihi, ser det for meg

Endret av Ruccula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ruccula skrev:

:fnise: hihi, ser det for meg

Vi har en stellematte med oppblåsbare kanter og i dag punkterte han ene kanten med tennene. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Jill skrev:

Vi har en stellematte med oppblåsbare kanter og i dag punkterte han ene kanten med tennene. :blink:

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Jill skrev:

Vi har en stellematte med oppblåsbare kanter og i dag punkterte han ene kanten med tennene. :blink:

Hahaha! Han er god da <3

Her hugg M tak i øret til den ene hunden i dag. Hun satt helt stille og ventet på at han kom nærme nok, så bare skøyt hånda ut og moste øret hans så hardt at han hylte ...  stakkars valpen min..

Nå holder han alltid en armlengdes avstand ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

På 5.6.2018 den 19.48, malicious skrev:

hvordan går det hos dere?

Her går det bra!

Småen, som ikke er så veldig liten lenger, fyker rundt med meg på slep. Han vet hvordan krype, men virker ikke som han gidder mer enn 3-4 steg før han legger seg ned og åler seg i stedet. Han kan sette seg opp selv. Så fort vi senka sengebunnen hans fant han ut hvordan han kan reise seg opp. Tredje tann er på vei ned. 

Jeg skal begynne å jobbe igjen i september så vi prøver å nyte siste månedene før far skal i ilden. Ikke fått barnehageplass ennå, så blir spennende å se hvordan det går. 

Ferie har vi allerede vært på, så i sommer blir det sikkert bare helgeturer på hytta. Driver å jobber med å få kjøpe en tomt for å bygge oss hus, så det er jo litt spennende. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg! Fint å høre at alt er bra 😄 De vokser så altfor fort altså! Skikkelig spennende med husbygging? Har dere sett dere ut et ferdighus dere skal bygge? Jeg drømmer ofte om å bygge hus, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jada, update passer fint med en som henger i puppen, og når vi nå straks går inn i mitt siste døgn i permisjon! Mandag er det altså back to the office, og det tror jeg blir godt. Hvertfall første uka. 😆 

Baby tok sine første offisielle skritt selv på 11 måneders dagen som var tidligere i uka. Blir bra når vi slipper når vi slipper å være gå-lakeier mer. Men i dag klatra han opp i en av de lave vinduskarmene i stua, så det blir vel neste steg. Om han kommer seg ut i gangen er det rett opp trappen. Syv tenner er på plass og han biter fortsatt. Vi har fått barnehageplass, og det er bitingen jeg gruer meg mest til. Han spiser alt bortsett fra egg/eggerøre, men han er fortsatt småspist. Andre sluker ett middagsglass i slengen, mens vi deler våre i to måltider.

Kroppen min kjennes bra ut, bortsett fra ammepuppene som jeg gleder meg til skal bli mindre en gang i fremtiden. Og så er det tidvis skvetting om det blir for mye hopp og sprett på håndballbanen. Og noen fittefiser i tide og utide. 😳 Tror det må mer kniping til. Og så er jeg fortsatt konstant sulten og har et søtsug som ikke ligner grisen! 

Forholdet mellom meg og mannen er så som så. Som Jenny Skavlan sier, så er det veldig fint å være forelska i babyen vår sammen. Og jeg visste jeg kom til å måtte ta den største byrden selv, men det er likevel irriterende i lengden. Merkelig nok drømmer jeg om en baby nr 2 med denne mannen, men ikke helt ennå! Vi venter fortsatt på tomt, og om det skjer, blir det jo en helvetes prosess, så vi får se om vi rir av den stormen først. Om vi greier det, er 2 unger null stress i nytt hus. 😅

@malicious vi har ikke sett oss ut ferdighus. Blir nok å få et tegnet til tomten. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da er det nøyaktig 1 år siden jeg lå på sykehuset og var sur på den tyske møkka-jordmoren. 😂 Det gikk heldigvis bra til slutt, men er rart å tenke på nå. Tiden har gått veldig fort og nå springer storebabyen min rundt selv og peker og roper oooiii. 😍 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da har vi vært gjennom første runde med barnehagesmitte.. C ble forkjølet for snart 2 uker siden og hoster fortsatt. Så ble mannen syk for en uke siden og nå har jeg begynt å hoste. 😩 

Lille, store C har nå begynt på igjen med å komme å ta oss i fingeren for at vi skal bli med han til f.eks. kjøleskapet eller ytterdøra. Og om vi nekter begynner han å grine. 🙄 Han skjønner flere og flere ord som vi sier, som traktor, trapp og sko. Men han skjønner ikke når vi sier nei til å klatre opp på tv-benken eller do, eller nei til å dytte på tv-høytalerne. Selv om vi seier det 1000 ganger om dagen. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

  • 1 måned senere...
På 8.5.2019 den 20.44, malicious skrev:

Oppdatering? 😄

Shit, er det såå lenge siden jeg har oppdatert?! 😲

Vi er inne i siste uken vår med sommerferie. Har vært en tur i Danmark og på hyttetur og kost oss skikkelig. Droppet Legoland ettersom C er fornøyd bare han får leke med gravemaskinen sin på en gruslagt parkeringsplass. 😂

Men han har oppdaget at det går an å se "tivi" i bilen, så bare vi skal på butikken får vi nå spørsmålene: "Pat? Sam?" Synes han har blitt skikkelig flink til å prate siste ukene. Vi er oppe i 3-ords setninger, om det ikke er mer. 🤔 Han jabber i alle fall i vei dagen lang.

Sover på eget rom og sover nå stort sett hele natten gjennom. Det har vært en fryd for oss foreldrene å få ha sengen vår i fred og få mer sammenhengende søvn. 🤗 Han ligger fortsatt i babysengen, men det er nok ikke lenge før han finner ut at han kan komme seg ut. Det klarte han i reisesengen på tur. 🙈 

Det er en del klatring på møbler og når vi er ute i hagen går det maks 5 minutt så løper han til veien for å se på bilene. 🙄 

Det var det jeg kom på i farta. Må gjerne oppdatere dagboka di du også @malicious!

God sommer! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Når det er langt over leggetid for en liten pjokk og du gir beskjed om at nå skal mamma gå ut. Og så får du spørsmåla:

Mamma ut i sola?

Mamma ut i tassa (sandkassa)? 

Mamma tøre bil? Fort?

Da er det ikke lett å holde maska. 😂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

På 20.5.2020 den 9.44, LilleMy1989 skrev:

👏 Gratulerer!

Tusen takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

6+2 i dag. Trodde dette skulle gå mye raskere enn sist gang og ikke være like stressende..

Omtrent ingen symptomer. Var litt svimmel helt i starten, men det har omtrent gitt seg nå. Ingen kvalme heller. Det gjør det vanskelig å skjønne at dette faktisk skjer og kommer til å gå bra. 

Har booket time med legen på torsdag for første svangerskapskontroll. Tenkte å høre om det var vits å sjekke hcg. Og så er jeg spent på det nye vedtaket om at alle nå kan få tidlig ultralyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...