Gå til innhold

Jills ikke få panikk-dagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Gjest incognita
5 timer siden, Jill skrev:

Mine forhåpninger om at ting skulle roe seg var totalt feil. Det ble faktisk verre i går kveld. Kom på trening og kjente at det var vått mellom beina. Siden har det kommet en del større mengder blodish i gangen. Det er fortsatt brunt, men det så også ut som at det var litt friskt blod. Fortsatt ingen smerter og ikke noe særlig med klumper eller slim. Så vi får se om dette er begynnelsen på slutten eller hva. :sukk:

Har fått tatt blodprøve nå. Glad det snart er helg slik jeg får sovet litt mer. Er alt for dårlig til å legge meg når det er jobb dagen etter. Samboeren skal på julebord i kveld og ville jeg skulle hente han i natt, men det skjer ikke så trøtt som jeg er nå. :sovne:

Åhh..så kjedelig. :(

Håper du får sovet ut ordentlig i helgen da. Du får pleie deg selv godt og få samboer til å varte deg opp litt. Klem :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, incognita skrev:

Åhh..så kjedelig. :(

Håper du får sovet ut ordentlig i helgen da. Du får pleie deg selv godt og få samboer til å varte deg opp litt. Klem :hjerte:

 

Takk :klem: 

For noen timer siden startet smertene. :trist: Er ikke vant med sterke menssmerter så det var ganske vondt. Har tatt to paracetter og to ibux og det hjalp, heldigvis. Da fikk jeg spist litt også. Jeg blør, men ikke som en foss og ikke har det kommet ut noe ekkelt ennå så vidt jeg har sett. Tipper jeg har mer vondt i vente ut over kvelden og natta. :cry3: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
Akkurat nå, Jill skrev:

Takk :klem: 

For noen timer siden startet smertene. :trist: Er ikke vant med sterke menssmerter så det var ganske vondt. Har tatt to paracetter og to ibux og det hjalp, heldigvis. Da fikk jeg spist litt også. Jeg blør, men ikke som en foss og ikke har det kommet ut noe ekkelt ennå så vidt jeg har sett. Tipper jeg har mer vondt i vente ut over kvelden og natta. :cry3: 

Uff, det var leit å høre. Da er det vel ganske sikkert da, at det er SA? 

Klem til deg :klem:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, incognita skrev:

Uff, det var leit å høre. Da er det vel ganske sikkert da, at det er SA? 

Klem til deg :klem:

 

Ja, om det blir en unge ut av dette her til slutt så skal den få navnet Gullhår. Nei, nå tror jeg ikke jeg har flere sjanser. Blir vel ny UL på sykehuset etterhvert for å dobbeltsjekke. Hcgen kan jo ha steget på en uke og ikke rukket å synke så mye så den er vel ikke helt til å stole på før en ev. ny blodprøve om noen dager.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke mer vondt på fredagen og lørdag våknet jeg i grei form. Dro til byen og og fikk handlet fra meg alt jeg hadde planlagt. Kom hjem og ikke lenge etterpå startet neste runde med smerter. Lå på badegulvet en times tid og trodde jeg skulle spy, men det skjedde ikke. Gikk over til slutt og jeg fikk bakt kake ut på kveldinga. I dag har vi vært i barnedåp hele dagen. Har ikke trodd embryoet var kommet ut, men når jeg kom hjem i sted var det vertfall en noe ubestemmelig klump i bindet. Så nå håper jeg det begynner å bli tomt og ikke kommer mer smerter, for det var et helvete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcgen fra fredag morgen var på 2800 så ting hadde nok begynt å skje allerede før det. Godt det var så pass tydelig nedgang slik det ikke var noen tvil. Legen ringer meg til lunsj. Jeg ble hjemme fra jobb i dag. Lurer på om jeg har fått urinveisinfeksjon av å gå med blodige bind i tre døgn. Første tur på do i dag var som knivstikk i underlivet. Men har ikke helt samme tissetrengtheten jeg har hatt ved tidligere UVI. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var sikker på legen min hadde glemt meg, men kl. 17 ringte hun endelig! Hun sender henvisning om ultralyd og når jeg får time så ser jeg om jeg føler behovet for en sjekk. Skulle egentlig levere en urinprøve i dag, men hadde ingenting å tisse i så tar det i morgen. Har avbestilt den private TUL-timen min, så må jeg huske å gjøre det samme med UL-timen på sykehuset i februar. Gikk visst bare an å ringe de mandag og fredag. 

Så snart jeg sluttet å blø kunne vi bare prøve igjen. Nå har jeg bestilt noen billige el-tester og graviditetstester på nett. Så satser på vi kommer i gang igjen snart. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er superraske å svare på henvisninger på sykehuset her! Var inne i dag og alt var heldigvis kommet ut så da slipper jeg piller eller utskrapning. Begynner å minke på blodet også nå. Det lille som kommer er brunt så satser på det er siste rest som er på vei ut. Leverte urinprøve i dagtidlig. Er fortsatt litt ubehagelig når jeg går på toalettet. Får vel vente å se hva dyrkingen av prøven sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så trist lesning dette ble da :( 

Bra du slipper utskrapning, en mager trøst. Hvordan tar du dette psykisk?

Jeg måtte bare legge igjen noen spor, dette hørtes veldig likt ut en graviditet jeg hadde for 2 år siden. Blødning ved mens, men så positiv test. Dårlig hcg stigning og manglende symptomer. Men på ul så man ikke liv, så jeg fikk piller for å få igang prosessen.

Men det høres ut som dere er gira på å prøve igjen med en gang? Dette har kanskje vekket liv i babylysten? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kakaoen skrev:

Ååå så trist lesning dette ble da :( 

Bra du slipper utskrapning, en mager trøst. Hvordan tar du dette psykisk?

Jeg måtte bare legge igjen noen spor, dette hørtes veldig likt ut en graviditet jeg hadde for 2 år siden. Blødning ved mens, men så positiv test. Dårlig hcg stigning og manglende symptomer. Men på ul så man ikke liv, så jeg fikk piller for å få igang prosessen.

Men det høres ut som dere er gira på å prøve igjen med en gang? Dette har kanskje vekket liv i babylysten? :nigo:

Det går overraskende greit. Kanskje fordi jeg følte på meg fra veldig tidlig av at det var noe som ikke stemte. Og så hadde jeg ikke mye symptomer heller. 

Ja, jeg er mer gira på å bli gravid nå enn jeg var da jeg faktisk ble gravid. Så ett eller annet urinstinkt har blitt vekket i meg. Men samtidig har jeg lest så mye om for et slit det er når ungen kommer ut, så jeg vil helst bare være gravid. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var helt lik. Følte på meg ved positiv test at noe ikke var som det skulle være. Så jeg tok ikke det hele så veldig tungt. Rart hvordan magefølelsen stemmer. :) 

Du må bare ta et steg av gangen. Først gravid, så kommer konsekvensen senere :ler: Det er flott å ikke vite hva man går til i forhold til babyer. Man kan være heldig og uheldig. Like greit å ikke vite det. Man tilpasser seg det man må her i livet og en baby kommer du nok til å takle du som alle oss andre :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kakaoen skrev:

Jeg var helt lik. Følte på meg ved positiv test at noe ikke var som det skulle være. Så jeg tok ikke det hele så veldig tungt. Rart hvordan magefølelsen stemmer. :) 

Du må bare ta et steg av gangen. Først gravid, så kommer konsekvensen senere :ler: Det er flott å ikke vite hva man går til i forhold til babyer. Man kan være heldig og uheldig. Like greit å ikke vite det. Man tilpasser seg det man må her i livet og en baby kommer du nok til å takle du som alle oss andre :jepp: 

Ja, håper på en bedre magefølelse neste gang. :) 

Ser jo du skriver i din dagbok at den bedritne babytiden snart er over. :sprettoy: Men håper det ikke har vært bare bedritent da. ;) Vi skal vel klare oss, men tror jeg må forberede samboeren litt først. Tror ikke han skjønner helt hvordan det kan bli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med den babytiden er jo at man glemmer den etterpå :ler: 

Men de er jo forskjellige disse små. Minsten her har ikke akkurat vært den enkleste. :P Etter to barn har jeg innsett at jeg liker å gå gravid, jeg liker føding og helt nyfødt babytid, så kommer det en lang periode jeg egentlig ikke liker i det hele tatt og vips så er de blitt litt større og mobile og da blir det mye gøyere :danse: 

Før jeg fikk barn synes jeg det virket såååå herlig å være gravid og ha baby virket såååå mye kos. Venninnene mine skrøyt over hvor fantastisk de hadde det (tror nok de løy en del til meg :lur: ). Det å ha en 2 åring synes jeg virket helt grusomt slitsomt. Men nå etter å ha hatt en 2 åring kontra en baby så hadde jeg lett tatt 2åringen :ler: 
Men vi er jo forskjellige. Noen elsker babytiden :) Ble nokså sjokk da jeg innså at jeg ikke likte det så godt som jeg trodde jeg kom til :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Kakaoen skrev:

Det beste med den babytiden er jo at man glemmer den etterpå :ler: 

Men de er jo forskjellige disse små. Minsten her har ikke akkurat vært den enkleste. :P Etter to barn har jeg innsett at jeg liker å gå gravid, jeg liker føding og helt nyfødt babytid, så kommer det en lang periode jeg egentlig ikke liker i det hele tatt og vips så er de blitt litt større og mobile og da blir det mye gøyere :danse: 

Før jeg fikk barn synes jeg det virket såååå herlig å være gravid og ha baby virket såååå mye kos. Venninnene mine skrøyt over hvor fantastisk de hadde det (tror nok de løy en del til meg :lur: ). Det å ha en 2 åring synes jeg virket helt grusomt slitsomt. Men nå etter å ha hatt en 2 åring kontra en baby så hadde jeg lett tatt 2åringen :ler: 
Men vi er jo forskjellige. Noen elsker babytiden :) Ble nokså sjokk da jeg innså at jeg ikke likte det så godt som jeg trodde jeg kom til :sjenert: 

Hehe, det er bra! Er hvertfall glad jeg nå har skjønt at det kan bli et hellv....., så er jeg noenlunde forberedt. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt litt blodgugge som kommer.. :kjefte: Vil komme i gang igjen nå! Har så lyst på positiv test før jul, men dersom eggløsning er til fast tid hver gang så kommer den kanskje ikke før rett før jul. Burde sikkert bare ventet til etter jul, for alle venninnene mine kommer hjem på juleferie og de vil stusse dersom jeg skal være avholds. Men samtidig er jeg litt usikker dersom vi ender opp med nov/desemberbarn og barnehageplass. Blah, så alt for mye å tenke på.

Snart helg! Jeg og samboeren har laget aktivitetskalender der vi har kommet på 12 aktiviteter hver vi kan gjøre sammen frem til jul. I går pyntet vi (mest jeg) til jul. Og i dag skal vi gå en liten tur i skogen og drikke kakao. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blodgugga husker jeg holdt på en ukestid her :bond: Enig i at det er litt nasty altså..

Forstår godt utålmodigheten altså. Er vel bare å pule i vei så fort blødningen har gitt seg? :nigo: 

Jeg var også veldig opphengt i dette med bhgeplass, spesielt med førstemann. Men noen ting kan man ikke planlegge, og man finner alltid en løsning på slike ting :) Jeg var veldig på at jeg ikke ville ha barn i november/desember også.. Meeeen, 3 desember ble min termindato :ler: 
Og det var faktisk en utrolig deilig tid på året å få baby på. Kan kose seg inne med den nyfødte babyen, mannen måtte måke all snøen alene :hoho: jula ble nokså rolig og ikke minst.. Det var lite å gjøre på barsel/føden da jeg var der så de hadde veldig god tid til meg.
Det var dagens reklame for å få barn sent på året :hoho: 

Så koselig med en slik kalender da. Skogtur høres herlig ut. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, Kakaoen skrev:

Den blodgugga husker jeg holdt på en ukestid her :bond: Enig i at det er litt nasty altså..

Forstår godt utålmodigheten altså. Er vel bare å pule i vei så fort blødningen har gitt seg? :nigo: 

Jeg var også veldig opphengt i dette med bhgeplass, spesielt med førstemann. Men noen ting kan man ikke planlegge, og man finner alltid en løsning på slike ting :) Jeg var veldig på at jeg ikke ville ha barn i november/desember også.. Meeeen, 3 desember ble min termindato :ler: 
Og det var faktisk en utrolig deilig tid på året å få baby på. Kan kose seg inne med den nyfødte babyen, mannen måtte måke all snøen alene :hoho: jula ble nokså rolig og ikke minst.. Det var lite å gjøre på barsel/føden da jeg var der så de hadde veldig god tid til meg.
Det var dagens reklame for å få barn sent på året :hoho: 

Så koselig med en slik kalender da. Skogtur høres herlig ut. :jepp: 

Virker som det aldri blir tomt for gugge.. :dry: Og jeg leste at alt måtte stoppe for å være sikker på at såret i livmora var grodd. 

Samboer mente også at vi ikke måtte få desember barn for det var så dårlig gjort mot barnet når det blir eldre. :PMen vi får se. Blir sikkert EL rundt juletider. Om det klaffer da blir det septemberish barn og det er jo ikke krise. :)

I teorien var skogstur med kakao koselig, men vi hadde en minikrangel rett før så endte nesten med at jeg måtte gå alene. :skratte: Heldigvis presterte vi å ta oss sammen, så ble bra til slutt. :) I dag blir det filmkveld. Det kan vel ikke gå galt, eller? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så feil kan man altså ta! Ref. siste setning i siste innlegg. Hadde leid en film for å streame og så startet den kun med dansk tale og ikke søren om det gikk an å endre til norsk! :balltre: Da ble det ikke noe film..

Har tatt noen eggløsningstester og graviditetstester for å sjekke om hcgen er ute etter SAen. Fredag var det fult utslag på eggløsningstesten og en svak strek på graviditetstesten. I går greide ikke jeg se strek på g.testen og e.testen hadde litt svakere strek. Henger nok litt igjen fortsatt. Men har vertfall fått noe som ligner litt mer på utflod nå da, selv om den fortsatt er litt lysebrun. Tipper TR kommer i slutten av denne eller neste uke og så er det EL rundt jul. Får teste litt sporadisk fremover og se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som kroppen din ordner fint opp etter seg. Det er bra.

Jeg er veldig glad egentlig at storebror kom 2 uker før termin og ikke 10 dager over. Det hjelper jo litt på. Forventer at han surmuler en del i 15-20 års alderen over at han fyller så sent på året. Så er det vel glemt vil jeg tro :P De små kommer når de kommer. Det er jo veldig typisk at jeg fikk termin som jeg gjorde når jeg jobbet så hardt for å unngå det :ler:  Vi brukte et par år på å lage han første så jeg ungikk den desemberdatoen så godt jeg kunne. Helt til vi nærmet oss 2 års prøving. Helvette heller tenkte jeg, dette får vi vel aldri til på egenhånd alikevel.. Vips så ble jeg gravid med termin i desember :ler::ler: 

Høres jo litt koselig ut å skulle lage baby i jula da :nigo: Krysser fingrene :danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kakaoen skrev:

Høres ut som kroppen din ordner fint opp etter seg. Det er bra.

Jeg er veldig glad egentlig at storebror kom 2 uker før termin og ikke 10 dager over. Det hjelper jo litt på. Forventer at han surmuler en del i 15-20 års alderen over at han fyller så sent på året. Så er det vel glemt vil jeg tro :P De små kommer når de kommer. Det er jo veldig typisk at jeg fikk termin som jeg gjorde når jeg jobbet så hardt for å unngå det :ler:  Vi brukte et par år på å lage han første så jeg ungikk den desemberdatoen så godt jeg kunne. Helt til vi nærmet oss 2 års prøving. Helvette heller tenkte jeg, dette får vi vel aldri til på egenhånd alikevel.. Vips så ble jeg gravid med termin i desember :ler::ler: 

Høres jo litt koselig ut å skulle lage baby i jula da :nigo: Krysser fingrene :danse: 

Ja, det ordner seg nok, men det er jo så kjedelig å vente! :sprettoy:

Hehe, er vel ofte sånn at når en stresser litt ned og ikke tror det går, så går det. :fnise: 

Det blir nok kos! Satser på litt ferie og avslapning gjør susen for at spiren sitter OG blir sittende! :laugh: 

-----

I helgen bæsjet jeg litt på leggen.. Passet nevøen min på 9 og så skulle jeg vise ham et bilde på telefonen min. *Svop* så hadde han trykket seg ut på leting etter spill, og fant selvsagt appen min gravid og barn. "Men tante, hva skal du med det? Du er da ikke det." "Eeeem... neida, men det kan være kjekt å ha....." Da døde jeg litt! Det var litt sent på kveld, så håper han var så trøtt at han glemmer det. Om han sladrer til min bror så kan jeg bare gå å grave meg ned.. :daane: Da blir det garantert spredt til resten av familien og så blir det et evig mas! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...