Gå til innhold

Jills ikke få panikk-dagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Har litt sånn plutselig blitt gravid! :ohmy: Er i min 6 uke (5+4) nå.

Sluttet på pillen for 1 år siden og tenkte at om vi blir gravide så er det greit, men vi stresser ikke. I september skulle jeg bare telle litt for å se når jeg faktisk sånn ca. hadde eggløsning. Så ble det litt :sengekos:. Trodde egentlig vi var for sent ute, og tenkte ikke noe mer over det. Fikk en liten blødning ca. da jeg skulle ha mens, men det varte bare en dag. Gikk noen dager til, det murret litt i magen og jeg regnet med mensen var like rundt hjørnet. Men det skjedde ikke noe mer og jeg bestemte meg for å ta en test. Tidlig om morgenen den 21.10. viste to blå streker at mistankene mine var riktige. Vekket samboeren, som ikke ble glad for å bli vekket så tidlig. Og ikke trodde han på meg når jeg fortalte hva som hadde hendt heller. Ingen av oss har egentlig vært skikkelig babygiret, så det ble ikke akkurat tårevått. :fnise: Jeg dro etterhvert på jobb, men det ble ikke mye jobbing denne dagen. Alt for mange tanker som raste gjennom hode: "Hva har vi gjort?! Hva skjer nå? Hvordan funker dette her?" Det ble mye googling. :P 

Nå har jeg begynt å tro at dette faktisk kan være sant, og jeg må holde igjen meg selv for å ikke bli alt for tidlig giret. Mye kan jo fortsatt skje, så prøver å være litt laidback, men det er ikke lett. :babygutt:

Formen er fin foreløpig. Bare litt murringer i magen, litt ekstra sulten og søtsugen. Krysser fingrene for at det fortsetter slik frem til 22.-25. juni som er sånn ca. termindato. :) 

Oppdatering:

SA 25.11.16 :sukk:

TB 23.01.17 :rodmer:

Endret av Jill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det bare meg eller går dagene saktere når en er gravid? :fnise: 40 dager gjennomført og 242 igjen sånn ca. 

Vært på håndballtrening i dag heldigvis. Fikk jeg distrahert meg fra all tenkinga. Kjente jeg var litt småuggen underveis, men presset meg ikke maks så det gikk fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin:  Rundt 24. juni :hjerte:

På vei: 6+0

Igjen til termin: 240 dager :hakeslepp:

Kjønn:  Ingen aning, og tror ikke vi vil vite det før h*n er her :babysmokk:

Neste kontroll: Første kontroll er om 6 dager

Ultralyd: Vurderer å bestille TUL rundt uke 12-13 :rodmer:

Liv i magen: Stort sett bare luft :fart2:

Vektøkning: 71 kg. Det vil si opp ca 200 g siden sist uke. :P

Plager: Ingen spesielle. Litt uggen av og til, men ikke noe som er plagsomt. Tisser oftere og flere ganger tror jeg at jeg må tisse, men så kommer det bare noen dråper.

Cravings: Har hatt litt ekstra lyst på jus i det siste. Og ellers bare mat generelt. Blir sulten før mine faste måltid skal spises. 

Søvn: Sover bra om natten. :sFun_sleeping:

Humør: Blir rørt og sippete av ingenting. :cry3:

Utålmodig: Veldig! Vil fortelle det til familie og venner NÅ!

Innkjøp: Har kjøpt mitt første babyblad :fnise:

Barnerom: Har et kombinert gjesterom, kontor og hobbyrom. Må vel møbleres om etterhvert, men stresser ikke med det.  

Sykehusbagen: Nei, det var litt tidlig å pakke den.

Tanker om fødselen: Håper den går fort!

Endret av Jill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødde litt friskt blod i går og var en liten stund bekymret for SA. Men det skjedde ikke noe mer, og ingen smerter, så satser på at det har gått fint. :) 

Håndballtrening også i går. Må nok si fra til mine to mannlige trenere etter jeg har vært hos legen i neste uke. De spilte sammen med oss og de lar oss ikke slippe unna selv om styrkeforholdet er noe skjevt. Så når han ene hopper opp og jeg ser kneet hans komme i magehøyde mot meg da var det bare å løpe unna. :sjokkert: Han ene gav meg faktisk beskjed i fjor om at jeg ikke fikk bli gravid denne sesongen. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, etter blødningen på torsdag har det ikke føltes ut som jeg er gravid lenger. Ingen murringer i magen og ikke noen andre symptomer. Har hatt litt spotting og "skitten" utflod. :icon_frown:  Er så lenge å vente til onsdag før jeg får komme til legen og finne det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg ferdig hos legen, men ikke så veldig mye tryggere. Tok celleprøve og alt så ut slik det skulle der inne. Om hun bare skulle dømme etter utseende så jeg gravid ut, men hun kunne ikke love noe. Kunne ikke kjenne livmoren fra utsiden, men det var for tidlig uansett mente hun. Tok også blodprøve og skal inn igjen på fredag for nye blodprøver, og så får jeg forhåpentligvis svaret like over helgen. Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet. Og det har jeg ikke.. :sur:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på første blodprøven nå. Hcg på 3337. Legen skriver at det passer med uke 5-7, men at vi må avvente neste prøve for å si noe sikkert. Jeg synes det høres lavt ut om jeg i dag er 7+0. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er andre blodprøve tatt. Kjedelig å vente helt til mandag med å få svar, men helgen har en tendens til å gå fort, heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er håpet om liv enda mindre enn før helgen. Resultatet av prøve nr. 2 viste hcg-nivå på 3327. Så 10 under første prøve. Det mente legen var så liten forskjell at vi ikke kunne si om den hadde gått ned, men det var bekymringsfullt siden den burde steget. Så nå har jeg vært å tatt enda en prøve og så får vi se i morgen. 

Jeg tror nok ikke dette har gått veien, men håper denne prøven vil vise det litt tydeligere i så fall. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var håpet tilbake igjen! :laugh: Prøven fra i går viste stigning til 3524! Så nesten nøyaktig 200 opp siden fredag. Nå venter jeg i spenning på at legen skal få tid til å ringe meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen ville jeg skulle ta ultralyd for sikkerhetsskyld og skulle booke time på sykehuset. Mye smøring av tålmodighet for tiden. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg (forhåpentligvis) 8+0 på vei. I morgen blir det ultralyd for å se om dette går bra eller ikke. Krysser fingrene, men er veldig skeptisk pga. de lave hcg-verdiene mine. Leser om andre som er bekymret når de har mye høyere hcg enn meg. :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaggu var det liv i magen! :hoppe: Gynekologen rota rundt opp i der og på skjermen vises bare et gråspraglet bilde. Tenkte for meg selv at mistankene mine var riktige og det ikke var noe inn i der. Men så peker gynekologen og viser hvor hjertet er. Et bitte lite bankende hjerte. :hjerte: Målte den lille blåbæra og den var ikke større enn 1 cm. Noe som var litt lite for å være 8+1. Ble derfor satt 1 uke tilbake. Så da er jeg 7+1. Det kan umulig stemme, men vi får bare se hvordan dette utarter seg. Fikk time for OUL i februar, men det er jo aaalt for lenge å vente! Så blir nok å bestille time for privat UL i starten av desember. 

Hadde med samboeren og når vi fikk beskjeden om at alt var bra så holdt han på å svime av! Bokstavelig talt altså! :fnise: Han satt heldigvis på en stol, og fortalte at nå trodde han han fikk blodtrykksfall. Så han måtte bare bli sittende og litt med hodet mellom beina og hente seg inn igjen. Gynekologen trodde nok han tullet først, men så så hun hvor blek han var. Jeg visste han ikke tålte så godt blod og sprøyter, men trodde ikke et ultralydbilde skulle slå ham ut. Blir spennende under fødselen da. Han må nok få en egen seng ved siden av min slik legene får konsentrere seg om meg og ikke en besvimt samboer. :tongue: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tilriltunge skrev:

Oioi. Dette her var spennende. Skjønner at det har vært mye å tenke på disse ukene! :-)
 

Ja, det har det absolutt! Nå må jeg bare prøve å slappe av fremover og tro at det går bra. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest incognita

Så koselig dette var å lese da. :) Her vil jeg gjerne følge med videre. 

Stakkars samboeren din :fnise: Det kan jo ha vært usikkerheten rundt hele situasjonen som rett og slett resulterte i at han ble litt uvel av hele greia. Uansett ikke noe godt for ham da. Men så utrolig bra at alt sto fint til inni der. :gravid:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2016 den 23.23, incognita skrev:

Så koselig dette var å lese da. :) Her vil jeg gjerne følge med videre. 

Stakkars samboeren din :fnise: Det kan jo ha vært usikkerheten rundt hele situasjonen som rett og slett resulterte i at han ble litt uvel av hele greia. Uansett ikke noe godt for ham da. Men så utrolig bra at alt sto fint til inni der. :gravid:

 

:velkommen: skal du være!

Ja, det kan være. Han skjønte ikke selv hvordan det kunne skje. Han har vært helt rolig siden vi fant ut at jeg var gravid, og frem til nå tenkt at går det så går det og om ikke så prøver vi igjen. Mens med gyn ble visst det hele litt surrealistisk. :) Veldig glad for at ting står bra til. Er du gravid? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
5 timer siden, Jill skrev:

:velkommen: skal du være!

Ja, det kan være. Han skjønte ikke selv hvordan det kunne skje. Han har vært helt rolig siden vi fant ut at jeg var gravid, og frem til nå tenkt at går det så går det og om ikke så prøver vi igjen. Mens med gyn ble visst det hele litt surrealistisk. :) Veldig glad for at ting står bra til. Er du gravid? :)

Jeg er ikke gravid og har ikke noe planer om det de nærmeste årene. Utsetter det så lenge det lar seg utsette :P

Hvordan er formen sånn i det daglige da? Er du uggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, incognita skrev:

Jeg er ikke gravid og har ikke noe planer om det de nærmeste årene. Utsetter det så lenge det lar seg utsette :P

Hvordan er formen sånn i det daglige da? Er du uggen?

Hehe, skjønner deg godt. Ingen av oss som har hatt noe stort babyønske egentlig. Skulle bare se om det ting funka og det gjorde det visst på første forsøk. :tongue:

Nei, jeg er i så fin form som det går an. Spilte håndballkamp i går og gått en tur i dag. Kjennes ikke ut som jeg er gravid og det er i grunnen skummelt. Synes jeg kunne fått et tegn på at noe er på gang. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...