Gå til innhold

Hva kan man kjøpe i julegave til kollegaer?


Blekkulf

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er en relativt nyutdannet lærer og har på den harde måten lært at det er vanlig med en liten oppmerksomhet til de man deler kontor med. Hva i alle dager kan man kjøpe? Er det nok å pakke inn ei eske med toffifee? Og hva skal man skrive på kortet? Takk for et godt samarbeid i året som har gått?

 

haha, det er vanskelig å begynne i arbeidslivet:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Margit Spat

Hva som er vanlig, kommer nok an på hvilken arbeidsplass du er på. Men siden jeg antar at du med «på den harde måten» mener at du ikke gjorde det i fjor, så regner jeg med at du fikk noe fra de samme kollegaene da, uten at du hadde noe å gi selv. Det du i så fall fikk, skulle jo gi en pekepinn om hvilket nivå man legger seg på. 

Hvis det ikke er på den måten, så ville jeg tenkt at noe i størrelsesorden 20-40 kroner må være nok. Da er det jo litt begrenset hva man får, men en minijulestjerne (hvis du har mulighet til å frakte dem uten at de fryser) eller en marsipangris kan kanskje passe?  Og på kortet? Tja: «God jul og godt nyttår ønskes deg og dine»?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe noen billige, små glass og fylle de med godis eller brente mandler? Og sette et bånd rundt og skrive en hilsen ala det du selv foreslo i hovedinnlegget, samt legge til at du ønsker en god jul og et godt nyttår. Her er eksempel på slike glass jeg tenker på til en billig penge: http://www.lagerhaus.no/kjokken-servering/kjokkenoppbevaring/glasskrukker/burk-skruvlock-1-5-dl

Endret av Hecubaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk i faste par som nattevakter og vi gav gave til hverandre. Jeg gav et år en stor og pen julekule, så gav jeg noen pene lys, en pakke pene og nøytrale servietter og en håndkrem på tube. Av kollegaen fikk jeg et hånkle med julemotiv son passer på kjøkkenet og en god håndsåpe. Året etter fikk jeg en fin te. Kanskje noe av dette passer? Ingenting var dyrt. På kid har de ofte tilbud 2 for 3 på hånkler med julemotiv før jul....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager noe julete, for eksempel konfekt eller et julete syltetøy. Jeg synes jo at det hadde vært koselig å få toffifee også, men noe hjemmelaga er hakket mer "eksklusivt" uten at det trenger å være så dyrt. Jeg synes at det er hyggelig å holde på med sånne ting, da. 

Anonymkode: 1389c...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det er til dem du deler kontor med, så har du kanskje lagt merke til om det er noen som har en spesiell snacks/pastiller de alltid spiser, om de er te-eller kaffedrikkere`? Eller om de har stående en håndkrem på pulten? (Såfremt den ikke er for dyr) Ville i så fall ha kjøpt favorittteen/god kaffe og/eller favorittsnopet eller hva de går og gomler på. Kanskje lagt i en eske for å gjøre det litt finere. Så er det noe lite, men likevel noe som passer dem og som vil bli brukt.

Om du kke vet, så er Toffifee helt ok, det også :) Synes teksten i HI er helt fin.

Anonymkode: 6abb6...306

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...