Ya84 Skrevet 22. oktober 2016 #1 Del Skrevet 22. oktober 2016 Hei! Har lenge vært bestemt for å gø for en v40 ved neste bilkjøp. Regner med å bytte innen mars 17 Har per dd en v50, hvor garantien går ut da. Ser på 2014 mod og nyere. Spørsmålet mitt er; hva tenker dere er best å gå for; mht kjøreglede og videresalg etter 4 år. Eks 1: V40 d2 summum, spekket med utstyr bla skinn sensor f og b 17" felger ryggekamera keyless osv, kjørt 38000 km, første gang reg; høst 2014 Eks 2: v40 d2 momentum, ikke skinn og keyless, ellers relativt lik til ovennevnte, gått 28000 km, førstegang reg; vår 2015. Eks 1 frister mest ift utstyr, mens eks 2 frister mest ift garantitid og km.stand. Kjører 250km per uke ifbm jobb, og bilen vil derfor dra en del km. Så, hva tenker dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 23. oktober 2016 #2 Del Skrevet 23. oktober 2016 Jeg hadde valgt eks.2. Billigere å kjøpe, og slipper iskalde skinnseter på vinteren. Pluss om den har parkeringsvarmer. Har kjørt vil med masse utstyr, men savner det ikke på den jeg har pr i dag. Motor er vel samme på begge antar jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ya84 Skrevet 23. oktober 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 23. oktober 2016 Det er lik pris på begge to. Slipper iskalde skinnseter om vinteren når man har parkeringsvarmer 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dodge Skrevet 23. oktober 2016 #4 Del Skrevet 23. oktober 2016 Prøv heller a finne ein D3 utgave, eller kanskje D4. Sjekk om V40 har nok bagasjeplass, Viss ikkje må du opp på S60, V60. D2 er den samme motoren som 1,6d fra PSA, Peugeot og Citroën. Det kan oppstå turbohavari, tett partikkelfilter, nedsotet egrventil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #5 Del Skrevet 23. oktober 2016 En turbo tåler ikke å bli kjørt hardt, for så å bare stoppe motoren, da snurrer den enda uten smøring. Partikkelfilter har jo alle dieselbiler, og på alle kan det tette seg. Er vel kun VW som kjører en prosess for å brenne rent filteret. EGR ventilen kan sette seg på alle dieselmotorer som har det, siden eksosen blir sendt inn i motor på ny om det er for mye NOx som kommer forbi føleren. Anonymkode: 719c3...b5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ya84 Skrevet 23. oktober 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 23. oktober 2016 7 timer siden, Dodge skrev: Prøv heller a finne ein D3 utgave, eller kanskje D4. Sjekk om V40 har nok bagasjeplass, Viss ikkje må du opp på S60, V60. D2 er den samme motoren som 1,6d fra PSA, Peugeot og Citroën. Det kan oppstå turbohavari, tett partikkelfilter, nedsotet egrventil... Takk for svar. Jeg er godt kjent med Volvo modellene og vet hva de ulike modellene representerer. Jeg spør heller ikke om det. Jeg kjører per dags dato en v50 d2 2012 modell og har aldri hatt noen problemer med denne. Jeg kjører 5 mil hver dag, og da er det liten fare for st partikkelfilteret blir tett. Er også veldig fornøyd med den. D3 og større motorer er også mye dyrere, og kraften i d2 motoren holder lenge for meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dodge Skrevet 23. oktober 2016 #7 Del Skrevet 23. oktober 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: En turbo tåler ikke å bli kjørt hardt, for så å bare stoppe motoren, da snurrer den enda uten smøring. Partikkelfilter har jo alle dieselbiler, og på alle kan det tette seg. Er vel kun VW som kjører en prosess for å brenne rent filteret. EGR ventilen kan sette seg på alle dieselmotorer som har det, siden eksosen blir sendt inn i motor på ny om det er for mye NOx som kommer forbi føleren. Anonymkode: 719c3...b5a Enig der, men her var problemet at det var litt for lange serviceintervall. Det gjorde at oljerøret til turboen blei tett, og turboen fekk ikkje nok smøring og kjøling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runi Skrevet 23. oktober 2016 #8 Del Skrevet 23. oktober 2016 Hadde gått for nr 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #9 Del Skrevet 24. oktober 2016 Noen måneders forskjell utgjør en reell prisforskjell mtp utstyr? Hvorfor er videresalgsverdi så viktig? Har du råd til en såpass ny bil kan du jo bare kjøpe den du vil ha. Er ikke det litt av poenget? Anonymkode: e017a...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ya84 Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter #10 Del Skrevet 24. oktober 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen måneders forskjell utgjør en reell prisforskjell mtp utstyr? Hvorfor er videresalgsverdi så viktig? Har du råd til en såpass ny bil kan du jo bare kjøpe den du vil ha. Er ikke det litt av poenget? Anonymkode: e017a...48b Forsto ikke helt det første spm ditt? Men videresalgsverdi er selvfølgelig viktig, man har jo lyst til å få noe igjen for den når man selger den. Jeg forstår okke helt hvorfor du mener det er uviktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ya84 Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter #11 Del Skrevet 24. oktober 2016 Men... jeg har egentlig ikke fått noe ordentlig svar fea noen av dere, bortsett fra én, så jeg legger denne tråden død nå, og forhører meg andre steder, hvor man forhåpentligvis kan få noen nyttige svar, enn det jeg har fått her inne.. Men, takk til dere som har prøvd 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citpensacola Skrevet 24. oktober 2016 #12 Del Skrevet 24. oktober 2016 (endret) Jeg setter hvertfall veldig pris på skinninteriør og utstyr. Forskjellen i produksjonsdato og kilometerstand er såpass liten mellom alternativene at det i praksis har svært lite å si. Alternativ 1 definitivt. Mtp videresalg er det mye lettere å selge en bil med godt utstyr. 10k km fra eller til har ingenting å si. Endret 24. oktober 2016 av Citpensacola 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ya84 Skrevet 26. oktober 2016 Forfatter #13 Del Skrevet 26. oktober 2016 På 24.10.2016 den 18.41, Citpensacola skrev: Jeg setter hvertfall veldig pris på skinninteriør og utstyr. Forskjellen i produksjonsdato og kilometerstand er såpass liten mellom alternativene at det i praksis har svært lite å si. Alternativ 1 definitivt. Mtp videresalg er det mye lettere å selge en bil med godt utstyr. 10k km fra eller til har ingenting å si. Takk for flott og saklig svar! Jeg tenker jo egentlig i de samme baner selv.. 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå