Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2017


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Jeg drister meg til å opprette en tråd for oss med termin i juli og august -17, selv om jeg bare er 4+0 i dag. Har visst at jeg er gravid i snart en uke, så har så smått begynt å venne meg til tanken :gravid:Foreløpig termin er 3. juli.

Dette er barn nr. 2 og eldste er 1,5 år.

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg blir med! Har veldig foreløpig termin 17. juli. er 4+2 :) Det er veldig tidlig og jeg har mistet før så jeg er veldig veldig spent!

Barn nr. 1, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at vi blir flere her inne @puny :) de første ukene er nervepirrende. Gleder meg til vi kommer over i 2. trimester!

Hvordan er formen? Her har kvalmen satt inn for fullt :spy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier nesten ikke glede meg for jeg er så nervøs, men så plutselig glemmer jeg å være nervøs og bare gleder meg :P blir helt gal av dette. Er 5+2 nå og gleder meg stort til 2. Trimester!

formen er uforskammet fin, nesten litt bekymringsverdig fin er min neste tanke da. Huff, skal ikke være lett. 

Hvor langt på vei er du nå @Hvitløk? Har du fortalt det til noen enda?

Endret av Puny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Termin en eller annen gang mellom 12. og 20. juli her! Disse terminkalkulatorene er ikke like lett å finne ut av alltid (

). Barn nr. 1 for oss, og vi er skikkelig glade! :) Vet ikke om jeg har mistet før. Vi har prøvd i 5 mnd nå, og endelig fått det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse @matka! Og velkommen!

Jeg er ikke sikker på termin jeg heller, plotet bare inn første dag i siste mens i den der "gravid og barn" appen, og fikk opp en dato. Sikkert noe som kommer til å justeres etterhvert. 

Hvordan er formen? Deilig å endelig få det til etter mange mnd. da :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk i like måte!

Formen er overraskende fin! Jeg er utrolig trøtt, nesten en utfordring å holde seg våken på jobben. Ellers mye murring og oppblåsthet i magen, og veldig ømme bryster. Men ikke kvalm (enda)! :) Veldig herlig å få det til etter så mye prøving. Krysser alt som er for at alt skal gå som det skal, og at vi kommer hos helskinnet til iallfall 12. uke (og selvfølgelig ut hele løpet). :laugh:

Endret av matka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Puny@Puny Jeg har fortalt det til ledelsen på jobb og til besteforeldrene. Rett og slett fordi jeg er så dårlig at jeg ikke klarer å skjule det. Et par venninner vet det også. Er 7+3 i dag. Teller ned dager til uke 12 :P har dere fortalt det til noen ennå?

 

Gratulerer og velkommen hit @matka@matka! Så bra at dere har fått det til:laugh: den trøttheten er fæl!

 

Edit: det blir noe veldig krøll med den tagging :klo:

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har ikke sagt det til noen. I og med at vi mistet forrige gang, så er vi veldig forsiktige med å si noe. Jeg føler meg jo også veldig bra, så det er liksom ikke noen grunn til å si noe på jobb eller noe.  Derfor er det genialt med denne tråden her da, for graviditet er jo virkelig ALT som opptar meg for tiden :P Herlighet det er som om hele resten av livet blir skyvd helt i bakgrunn og ingenting annet er viktig :P 

Er du bare kvalm, eller trøtt også @Hvitløk? Er så rart at at det kan føles så forskjellig, men du er jo også litt lenger ut i løypa enn meg. Kan fort være jeg våkner opp i morgen og føler meg dausjuk :( 

 

Jeg er som deg @matka, murringer, ømme bryster, oppblåst, men ellers ingen plager. Jeg driver å fortsetter å tar graviditetstester annenhver dag bare for å se at hcg nivået ikke synker, greier liksom ikke tro at jeg er gravid:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg tar også tester hele tiden, @Puny, for å ikke bekymre meg. Er ganske så uvirkelig! Prøver ikke å bekymre meg så mye i hverdagen, da. Men jeg har drømt om SA tre netter på rad og våknet fortvilet. Det har ikke vært så kjekt, men det virker som om alt er som det skal være på dette tidspunktet. :) Innimellom syns jeg det er litt merkelig at jeg ikke har flere symptomer enn hva jeg har. 

Takk, takk, @Hvitløk! :) Ja, den trøttheten er en stor utfordring! Iallfall når jeg har en jobb som krever mye tankevirksomhet og problemløsning. :tongue: Vi har faktisk fortalt det til min samboers nærmeste familie (far, stemor, søster), og min beste venninne vet også om det. Men ellers ingen. Jeg tenker å fortelle «resten» det etter første legetime som er 20. desember. :)

Har forøvrig regnet litt mer på den terminen, og tror jeg er på 5+5 i dag. :)

 

Forresten, drikker dere kaffe eller andre koffeinholdige drikker? Jeg har holdt meg til en kopp americano på jobben etter jeg fant ut at jeg var gravid. Vurderer å droppe kaffe helt dog. Ellers går det i koffeinfri te. Og jeg som er litt te-nerd og setter pris på god te, syns at det er litt kjedelig. Men jeg prøver å kvitte meg med alle vaner som kan ha innvirkning på evt. SA eller andre ulemper. Hva syns dere om kaffe/te?

Endret av matka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!
Så gøy å se flere som er i samme situasjon, så her vil jeg også gi meg til kjenne:) Jeg er 4+6 i dag, og foreløpig termin er 21.Juli. Av symptomer kjenner jeg litt murringer i nedre del av magen, i løpet av dagen. Puppene har også vokst en del, men ikke kvalm (enda) bank i bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, matka skrev:

Hehe, jeg tar også tester hele tiden, @Puny, for å ikke bekymre meg. Er ganske så uvirkelig! Prøver ikke å bekymre meg så mye i hverdagen, da. Men jeg har drømt om SA tre netter på rad og våknet fortvilet. Det har ikke vært så kjekt, men det virker som om alt er som det skal være på dette tidspunktet. :) Innimellom syns jeg det er litt merkelig at jeg ikke har flere symptomer enn hva jeg har. 

Takk, takk, @Hvitløk! :) Ja, den trøttheten er en stor utfordring! Iallfall når jeg har en jobb som krever mye tankevirksomhet og problemløsning. :tongue: Vi har faktisk fortalt det til min samboers nærmeste familie (far, stemor, søster), og min beste venninne vet også om det. Men ellers ingen. Jeg tenker å fortelle «resten» det etter første legetime som er 20. desember. :)

Har forøvrig regnet litt mer på den terminen, og tror jeg er på 5+5 i dag. :)

 

Forresten, drikker dere kaffe eller andre koffeinholdige drikker? Jeg har holdt meg til en kopp americano på jobben etter jeg fant ut at jeg var gravid. Vurderer å droppe kaffe helt dog. Ellers går det i koffeinfri te. Og jeg som er litt te-nerd og setter pris på god te, syns at det er litt kjedelig. Men jeg prøver å kvitte meg med alle vaner som kan ha innvirkning på evt. SA eller andre ulemper. Hva syns dere om kaffe/te?

Da er vi nesten akkurat likt, jeg er 5+4 i dag, og har foreløpig termin 17. juli.

Jeg har faktisk helt mistet lysten! Og det kommer fra en som gjerne drakk4-6 kopper kaffe om dagen. Det er superrart. Jeg tror nok uansett at jeg ville kuttet (i første trimester i alle fall). Vet at det er irrasjonelt og at det går bra med en kopp eller to, men fordi jeg har opplevd en SA før så vet jeg at jeg ville fått skyldfølelse om noe gikk galt. Men så sitter jeg her og ikke har lyst på kaffe i det hele tatt :P Drikker også mye te, og koser meg med det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei så koselig med en sånn gruppe😊 Jeg er gravid for første gang og i følge terminkalkulator er jeg 6+6 og termin rundt 07.07 👶🏻 Har bestilt tidlig ultralyd i uke 12/13 er litt usikker på hvor langt jeg er på vei da, noen andre som har gjort det også?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og velkommen @Tuvaelise! Så gøy at vi blir fler her :) Jeg tror også vi skal ta en tidlig ultralyd, men uke 12/13 virker så utrolig fjernt nå :P Du har bestilt allerede altså? Må man være tidlig ute med sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke man behøver og bestille så tidlig, men var greit og finne en dag hvor de hadde ledig som passet oss😊 Så vi bestilte alt nå😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har egentlig ikke tenkt på det med tidlig UL, men høres både fint og betryggende ut :) Med fare for å virke dum - hvor bestiller man det? Ringer jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mumsy skrev:

Har egentlig ikke tenkt på det med tidlig UL, men høres både fint og betryggende ut :) Med fare for å virke dum - hvor bestiller man det? Ringer jordmor?

Jeg søkte på Google for og finne frem til noen klinikker hvor jeg ringte og snakket med de også bestemte meg, det går nok an og forhøre seg med jordmor også om hun vet om noen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tuvaelise skrev:

Jeg søkte på Google for og finne frem til noen klinikker hvor jeg ringte og snakket med de også bestemte meg, det går nok an og forhøre seg med jordmor også om hun vet om noen😊

Tusen takk! :) Da skal jeg google litt, prøvde å høre med legen, men han var negativt innstilt til det med TUL, mente det var omstridt hvor mye man faktisk kunne få av informasjon så tidlig. Men for meg (å sikkert de fleste andre!) er det jo mer en nok å bare få se og bekreftet at det faktisk er noe der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...