Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2017


Hvitløk

Anbefalte innlegg

6+2 og kvalmen er her.. Fysj så ubehagelig! Men på en måte er man jo glad for symptomer også for da skjer det vell ting der inne 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6+5 og kvalmen har meldt seg her også:glare: Hos meg går det seg til litt utover dagen, å blir verre mot kvelden, før det starter på igjen neste morgen. Hvis jeg ikke spiser hver tredje time blir jeg megakvalm med det sammen. Er det vanlig, synes det høres så rart ut? Redd vekta kommer til å fyke fort oppover :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min største medfølelse til dere som sliter med kvalme. Kvalm her også, men heldigvis ikke så ille enda. Er veldig spent på bekkenet fremover, kjenner det allerede godt i symfysen og i ryggen :( 

har/skal dere ta tidlig ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+6 her nå. :hjerte: Jeg skal ta tidlig UL 2. januar, @Bringebær. Samboer går på mange bekymringer, fordi han føler seg så «gammel» og tror det kan ha hatt noen effekt på fosteret på ett-eller-annet vis. Uansett, så tar vi undersøkelsen som en trygghet. Jeg tror alt er i sin skjønneste orden! :) Hvordan kjenner man på bekkenløsning? Dette er mitt første svangerskap, så vet ikke hvordan man begynner å kjenne dette. Vet mamma hadde det mye da hun var gravid med mine søsken.

@Mumsy: Jeg er ikke så kvalm, men jeg går med en konstant sult-følelse. Noen ganger blir jeg kvalm, ikke spyklein, men sånn kvalm man blir når man ikke har spist på veldig lenge. Og det har slått ut på vekta hjemme hos meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i "ødemarken" så må kjøre så langt for å ta privat ultralyd så det blir det nok ikke, men hadde nok gjort det om det fantes i nærheten 😁 Kjenner jeg er litt bekymret for at noe er galt uten at det blir oppdaget, syns det er lenge til ordinær ultralyd! Men stortsett er jo alt bra, bare her inne man leser så mye skummelt 😩

Jeg er trøtt og sliten og kvalmen kommer og går.. Var helt skutt i går etter to dager med jobb så heldigvis fri i dag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal våge meg inn her jeg også... :sjenert: Er 6+2 etter første IVF-forsøk, og som førstegangsgravid sitter jeg og kjenner etter alle symptomer, om de er sterke nok, om det er normalt, osv. Googler meg ihjel! :P I disse dager sitter jeg nærmest og venter på at den forferdelige kvalmen skal komme, men istedet er jeg bare så vanvittig SULTEN! Idag har jeg spist og spist og spist, rekker såvidt å spise ferdig før jeg kjenner den ulvehungeraktige følelsen i magen... Kanskje jeg ikke rekker å bli kvalm fordi jeg spiser hele tida? :fnise: Merker jeg blir bittelitt småkvalm før jeg får spist, men ikke sånn at jeg ikke greier spise... Har god appetitt, for å si det sånn! Merker bare at dette bekymrer meg litt, det at kvalmen skulle utebli. Har flere andre symptomer da, "heldigvis" :tongue: Litt ømme pupper som stikker iblant, stikking og murring i livmorsområdet, litt halsbrann, enkelte matvarer smaker ikke som jeg husker og smaker dermed blæh og jeg tisser veldig ofte til å være meg. Håper bare det er nok! :icon_frown: (har på følelsen at denne bekymringen kommer tilbake og biter meg i ræva hvis jeg ender opp med skikkelig svangerskapskvalme :fnise:)  Har ikke noe indikasjoner på at ting ikke er som de skal inni der, men blir så bekymret likevel... Har prøvd mange år og kan ikke tro at jeg sitter her og er gravid... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei å hopp der fant jeg dere😊 Her ventes foreløpig nr 3 30 juli..grunnen bare foreløpig nr 3 er att vi har tidligere mista en tvilling å født tvillinger så alt altfor tidlig til att de klarte seg. Fra før har vi en sønn  på 7 å en datter på 4.Nå håper vi virkelig nr 3 sitter å att den sitter godt😊 Vi har også vært igjennom endel aborter så her tørr vi ikke håpe for mye men er henger daglig over doskålen så jeg tar det som ett supert tegn😊 God helg til dere alle😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke kvalm  @Mayah, jeg er 7+5. Det er jo ikke alle som får det, men så lenge andre symtomer er der får vi håpe på det beste :) så gøy at det klaffet for dere etter VIF, det må være ekstra stas da når man har prøvd lenge! 

 

 

1. Trimester snegler seg av gårde! Jeg blør litt fremdeles og er litt nervøs, selv om tidlig ul hjalp. Dødsirriterende å ikke få trent og må gå sakte når jeg skal noe sted :( blir så rastløs av å ikke få beveget meg, men hva gjør man ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@matka Er litt vanskelig å forklare, men jeg blir "sliten" i bekkenet, kjenner det er ømt og vanskelig å gå fort. Litt lengre uti svangerskapet forrige gang var det smertefullt å gå, stå, en del sittestillinger, gå inn/ut av bil og senga. Ble sykmeldt i uke 17, jobber i barnehage så det er ikke beste arbeidsplassen med rygg og bekkensmerter. 

Nå går tida veldig sakte synes jeg, vil bare komme meg til uke 12..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til de nye! Håper spiren sitter :)

Her har endelig den verste kvalmen gitt seg. Nå blir jeg bare kvalm hvis jeg er sulten. Kaster heldigvis ikke opp lengre :laugh: men kjenner jeg får vondt i bekkenet av å stå og gå på jobb nå, så håper ikke det svikter snart. Misunner de som går uten plager gjennom hele svangerskapet!

10+4 i dag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også gåen i ryggen på jobb, tenker det er veldig tidlig? Eller kanskje det gir seg igjen etterhvert... Kjenner det godt i både magen å ryggen, samt at jeg gjerne brekker meg med en gang det blir litt tempo på jobb 😩 Har fortalt det til de på jobb da, så får lov å ta det rolig 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle nye! Her har også kvalmen trukket seg litt tilbake - det føles ikke lenger nesten umulig å komme seg på jobb. Har fått henvisning til TUL i romjulen, så gleder oss veldig til det. Skal bli veldig godt å få bekreftelser på at ting er som det skal. Er derimot veldig usikker på når man skal dele det på jobb. Kjenner jo at jeg sliter litt med kvalmen - spesielt på morgenene og i visse settinger, og at jeg konstant er dødssliten - men jeg har ikke blitt hemmet i jobben. Andre med tanker rundt dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Bjørka skrev:

Hei alle nye! Her har også kvalmen trukket seg litt tilbake - det føles ikke lenger nesten umulig å komme seg på jobb. Har fått henvisning til TUL i romjulen, så gleder oss veldig til det. Skal bli veldig godt å få bekreftelser på at ting er som det skal. Er derimot veldig usikker på når man skal dele det på jobb. Kjenner jo at jeg sliter litt med kvalmen - spesielt på morgenene og i visse settinger, og at jeg konstant er dødssliten - men jeg har ikke blitt hemmet i jobben. Andre med tanker rundt dette? 

Gøy med TUL! 

Jeg er også veldig usikker på om jeg skal si noe på jobben. Jeg greier det jo, men det er hardt. Jeg er jo ikke min vanlige energiske jeg, som påtar meg masse oppgaver, samtidig som jeg føler jeg greier meg helt OK. 

Det føles liksom så feil å fortelle noen andre før vi informerer foreldrene våre, så jeg tror kanskje jeg venter om jeg ikke blir dårligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de på jobb skjønner at dette ikke skal fortelles videre så syns jeg det er ok at de vet det, jeg funker jo ikke helt optimalt og legen var klar på at det skal tilrettelegges slik at jeg kan jobbe mine normale vakter.. Ikke så lett akkurat der jeg jobber men vi får prøve ei stund og se hvordan det går 👍🏻 så lenge jeg ikke spyr så går det greit 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig usikker på om jeg skal fortelle det til sjefen min. Min arbeidsdag er ikke fysisk krevende, men den innebærer en del problemløsning og tankevirksomhet (programmering). Og nå som jeg er trøtt og blir fort sliten, så prestrerer jeg ikke særlig godt. Jeg har sneket meg til hjemmekontor litt for ofte i det siste, slik at jeg kan ta meg noen lurer i løpet av dagen. Men jeg får litt dårlig samvittighet av at jeg jobber hjemmefra hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei. Tenkte jeg måtte høre hvordan det går med alle her. Imorra har vi ny ul like spennende vær gang😊 uten om det sliter kroppen med sjøgang føler jeg har vært en uke på danskebåten og småkvalm omtrent hele døgnet. Er ikke så mye matlyst å lete frem heller fortiden men farris går det unna på her😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, trudb skrev:

Hei. Tenkte jeg måtte høre hvordan det går med alle her. Imorra har vi ny ul like spennende vær gang😊 uten om det sliter kroppen med sjøgang føler jeg har vært en uke på danskebåten og småkvalm omtrent hele døgnet. Er ikke så mye matlyst å lete frem heller fortiden men farris går det unna på her😊

Hvordan gikk ultralyden? :)

Her har kvalmen kommet mer og mer siste uka, klarer nesten ikke pusse tenner uten å brekke meg. Dårlig matlyst, men samtidig lyst på alt som vi ikke har i hus. Ryggen er helt gåen på kvelden. "Heldigvis" har vesla vært syk noen dager nå, så vi har tatt det med ro hjemme. Kunne sikkert valgt et lettere yrke med tanke på å være gravid :P Jeg har ikke sagt det på jobb enda, har litt dårlige erfaringer med det fra tidligere (fikk plutselig høre det igjen fra en i nær familie, tydeligvis noen som ville være nyhetsformidler..). Så her får ingen i familien, venner eller på jobb vite noe før etter uke 12. Har bare sagt det til ei god venninne og fastlegen min, og samboeren min da såklart :) Har ordnet med henvisning til tidlig ultralyd, håper det ikke er lang ventetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bringebær skrev:

Hvordan gikk ultralyden? :)

Her har kvalmen kommet mer og mer siste uka, klarer nesten ikke pusse tenner uten å brekke meg. Dårlig matlyst, men samtidig lyst på alt som vi ikke har i hus. Ryggen er helt gåen på kvelden. "Heldigvis" har vesla vært syk noen dager nå, så vi har tatt det med ro hjemme. Kunne sikkert valgt et lettere yrke med tanke på å være gravid :P Jeg har ikke sagt det på jobb enda, har litt dårlige erfaringer med det fra tidligere (fikk plutselig høre det igjen fra en i nær familie, tydeligvis noen som ville være nyhetsformidler..). Så her får ingen i familien, venner eller på jobb vite noe før etter uke 12. Har bare sagt det til ei god venninne og fastlegen min, og samboeren min da såklart :) Har ordnet med henvisning til tidlig ultralyd, håper det ikke er lang ventetid.

Det gikk kjempe fint på ul idag fikk se ett lite hjerte slå å det er så deilig å høre alt er fint😊 fikk ny ul om 2 uker er litt heldig att fastlegen vår åsså er gynekolog å har ul apparat på kontoret. Ser den att du ikke vill si noe på jobb tror jeg hadde drøyd den en stund selv😊 Selv går jeg hjemme pga guttungen er kronisk syk så det er sånn 50/50 om han kommer seg på skolen.vi har sagt det til våre foreldre ei 2 bestevenniner vet om det å selvfølgelig de på legekontoret å mannen min.😂 men de på jobben til mannen spørr endel etter julebordet i helga siden jeg bare drakk vann å cola det var litt rart syns dem😂 når det kommer til kvalmen har jeg funnet ut hvis jeg holder meg til loff å veldig lett fordøyd mat så klarer jeg holde den litt på avstand😊ritt kjeks til frokost med frisk frukt er supert jeg putter åsså druer i frysen det funker supert mot kvalme😊håper du får ul snart å ikke må vente så lenge😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner ikke dere som får kvalmen nå. Her er heldigvis kvalmen på retur, så istedet for å kaste opp hele dagen er det kun morgen og noen kvelder. Håper alt blir borte til jul :)

Jeg er 12 uker på vei på fredag og har min første svangerskapskontroll da. Tiden har gått utrolig fort, er jo i 2. trimester snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...