Marie90 Skrevet 21. oktober 2016 #21 Skrevet 21. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har spurt læreren om råd. Og jeg har supplementert i en mld at jeg tror at mye av grunnen til at han ligger så langt bak i lesing, er fordi barnefar har 2 bøker, jeg en, veiledet lesing, biblioteksbok på torsdag..... men læreren skriver at hun ikke ser problemet. Det er det jeg reagerer på. For jeg ser tydelig problemet! Det er ikke sikkert det løser alt, men jeg vil tro at det vil løse noe av problemet. JEG SELV kan ikke si til barnefar at han må kutte ut en bok. Det har jeg forsøkt. Så jeg må ha med meg læreren på "mitt lag" Men herregud. Strategien til lærer og far har jo ikke funket så godt til nå, så hvorfor ikke bare fortsette, tenker jeg..... Anonymkode: 35148...7a1 Du skal ikke blande inn læreren i deres samlivsproblemer. Her har hun faktisk rett i at veiledet lesning og hjemmelesning er to ulike saker - selvsagt har det en sammenheng mht. hvor mye barnet må lese totalt, men læreren jobber på skolen, ikke i hjemmet. Evt. kan du spørre læreren om dere kan ta et møte alle tre og snakke om progresjon og strategi for sønnen deres. Men da må det gjøres sivilisert, uten at læreren føler hun er del av en slags samlivsterapi der far skal presses opp i et hjørne. Det er ingen interessert i.
Outlander Skrevet 21. oktober 2016 #22 Skrevet 21. oktober 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har spurt læreren om råd. Og jeg har supplementert i en mld at jeg tror at mye av grunnen til at han ligger så langt bak i lesing, er fordi barnefar har 2 bøker, jeg en, veiledet lesing, biblioteksbok på torsdag..... men læreren skriver at hun ikke ser problemet. Det er det jeg reagerer på. For jeg ser tydelig problemet! Det er ikke sikkert det løser alt, men jeg vil tro at det vil løse noe av problemet. JEG SELV kan ikke si til barnefar at han må kutte ut en bok. Det har jeg forsøkt. Så jeg må ha med meg læreren på "mitt lag" Men herregud. Strategien til lærer og far har jo ikke funket så godt til nå, så hvorfor ikke bare fortsette, tenker jeg..... Anonymkode: 35148...7a1 Jeg tror ikke at han blir lest til fra mange bøker er problemet. Problemet er at han sliter med å lese høyt til læreren i rammen som de tror barn på hans alders skal klare. Vil sier at mine to gutter også var litt trege med å lese og ønske om å lese selv. Å bli lest til er ikke det sammen om å kunne lese teksten selv, og det er tydeligvis der han sliter. Det er nok derfor han får ekstra lesing som lekser. Tror du skal fokusere mer om å få han til å lese høyt til deg istedenfor du leser til han hele tiden. Vil også si at grunnen mine gutter likte ikke å lese var klart fordi de slet med å lese. Når de endelig knekt lesekoden ble de mye mer ivrig i å lese bøker selv. Endret 21. oktober 2016 av Outlander
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå