Gå til innhold

Er du frivillig i en hjelpeorganisasjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tenkt å melde meg som frivillig i en eller annen slags hjelpeorganisasjon. Ønsker å høre mer om hvilke organisasjoner dere er i, hvilket arbeid dere gjør, hvor ofte dere deltar ol. :) 

Anonymkode: c396e...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om det regnes som en hjelpeorganisasjon, men jeg er frivillig i dyrebeskyttelsen. Vasker i et av kattehusene de har, og koser med kattene :) Hjelper til 1-2 ganger i uka.

Anonymkode: 8597a...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er frivillig i FOD. Er fosterhjem for katter og tar vakter på kattehuset.

Anonymkode: b212c...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet med vanskeligstilte barn og hatt ansvar for en barnegruppe som finner på sosiale ting etter skolen. F.eks leksehjelp, film, matlaging, høylesning, leker og andre sosiale ting. Svært givende og flott arbeid, og en utrolig fin måte å bli kjent med barn og andre voksne på. Veldig gøy, jeg koste meg mye, og det var ekstra fint å se barn kose seg. :)

Jeg har også jobbet i en pårørendeorganisasjon hvor jeg har jobbet spesielt mot unge pårørende. Satt i styret i et fylkeslag og var med på å stelle i stand arrangementer, holdt foredrag osv. Givende og fint arbeid.

Jeg kan sende deg hvilke organsasjoner dette var på pm, men har ikke et ønske om å skrive dette her.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var frivillig i Røde Kors på krisesenter.

Der ble jeg rekruttert av bekjente jeg hadde jobbet med, fordi man var mye en til en(i gruppe - men det krevde litt ekstra egenskaper på å kunne håndtere vanskelig informasjon som plutselig kunne komme fra barn - selv om det svært sjeldent oppstod noen situasjoner). 

Det var noe av det fineste jeg har gjort for min egen del - selv om det der og da var en sånn helt vanlig aktivitet. Men det føles veldig betydningsfullt når en avogtil skjønner at en betyr mye for de som er der. Jeg hadde vel vært frivillig i et par år når vi plutselig fikk tilbakemelding om at dette var høydepunktet i uka for barn og voksne :hjerte: 

Vi hadde hovedansvar 1 gang i måneden hver(vi delte på tidene) - og hadde koselige aktiviteter med barna. Bare lekte og spilte/perlet/grillet eller noe i 2-3 timer på ettermiddagen. Verdens skjønneste unger.

Litt rart den gangen jeg dro kjensel på ei og trodde hun jobbet der, og heldigvis spurte jeg ikke om det fordi jeg skjønte noen minutter etterpå at hun faktisk bodde der sammen med barnet(altså på kort tid for å skjule seg fra voldelig partner). 

Jeg kjenner mange som har vært alt fra besøksvenn, flyktningsguide, vært med i Røde Kors Ungdom(seksualundervisning, PåFlukt, hjelpekorpset) og masse annet.

Og så har jeg vært med i politiske ting og studentorganisasjoner, men jeg vil si at frivilligheten jeg drev med gjennom Røde Kors var det som betydde mest for meg "i hjertet". 

Anonymkode: 2d9f1...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er frivillig hos dyrebeskyttelsen. Tar vakter på hjelpesenter for katter. Man har noen faste oppgaver,som å vaske og mate kattene,men blir jo mest kos/kontakt og lek :)

Anonymkode: b59e9...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er frivilig via frivilighetsentralen.Der kan man gjøre alt fra å være leksehjelp for flyktning, lese aviser for en som ikke lenger klare å lese seg,demensvenn, følge til lege,tannlege etc,hjelpe til med servering i kantine på ulike helsesenter. Osv osv. Oppgavene er mange og man kan selv velge hvor man ønsker å hjelpe til.

Anonymkode: 9f8f7...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personer som jobber for organisasjoner som står ved butikkdører og prakker på deg dritt kan dra til helvete

Anonymkode: 09842...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er frivillig i 2 aktiviteter i Røde Kors. Den ene aktiviteten bidrar jeg 1-2 ganger pr mnd og den andre litt oftere da det er fagdager,kurs o.l

Er leder i en organisasjon som er rettet mot barn og unge. Der er jeg 1 dag i uka,men har mye prosjekter o.l som jeg må utarbeide. Denne organisasjonen baserer seg mot bla psykisk helse og jeg nevner ikke hvilken da vi er få ledere og vil ikke bli gjenkjent☺

Er også mentor for en kvinne via en tredje organisasjon. Møter henne 1-2 dager per mnd.

Mye av min fritid går med på dette arbeidet.

Endret av SunnivaOslo
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg bodde tidligere var jeg frivillig gjennom frivillighetssentralen. Fulgte eldre mennesker til tannlege, legetime osv. Frivillighetssentralen ordnet alt det praktiske som taxi ol. Var stort sett veldig hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...