Tash Skrevet 16. oktober 2016 #1 Skrevet 16. oktober 2016 Er det egentlig noen i Norge som har dette kortet? Slik jeg forstår det så er det et ganske myteomspunnet kort med en del "hemmelige" fordeler..? Noen som vet noe om dette kortet eller har hørt om noen som har det?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #2 Skrevet 16. oktober 2016 https://en.wikipedia.org/wiki/Centurion_Card Anonymkode: 16de0...ecd
Tash Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://en.wikipedia.org/wiki/Centurion_Card Anonymkode: 16de0...ecd Takk " American Express Centurion Cards issued in other countries may include different benefits. " Tviler på at noen i Norge har dette...? Evnt hva slags "norske" fordeler kortet gir
onyx Skrevet 16. oktober 2016 #4 Skrevet 16. oktober 2016 5 minutter siden, Tash skrev: Takk " American Express Centurion Cards issued in other countries may include different benefits. " Tviler på at noen i Norge har dette...? Evnt hva slags "norske" fordeler kortet gir Tatt i betraktning at man knapt får brukt AmEx i Norge, så tviler jeg på at det er et attraktivt kort å ha. Jeg har AmEx (som til og med er svart, men det er bare et vanlig kort altså ), men når vi er i Norge blir det lite brukt fordi de færreste aksepterer AmEx.
Cuntzilla Skrevet 16. oktober 2016 #5 Skrevet 16. oktober 2016 Har et svart Amex, men det er bare platinum SAS Eurobonus AmEx platinum er sortfarget, jeg trodde også det sorte var det drøyeste kortet, så rart de har fått bruke den fargen. Får ikke noe veldig eksklusive greier på det, tilgang til noen lounger og bonuspoeng så klart. Tror de med "ekte" svart kort får concierge service bl.a., de kan bare ringe og si de skal på en restaurant så bookes det og sendes en limo. Tviler på det er så stort i Norge, AmEx er litt dritt her egentlig for de tar det ikke like mange steder som Visa og Mastercard. 1
_popcorn_ Skrevet 16. oktober 2016 #6 Skrevet 16. oktober 2016 Dette var nytt for meg, jeg bruker AmEx'en min temmelig mye i Norge... Stortsett matbutikker hvor jeg opplever at dem ikke tar AmEx 1
Tash Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2016 1 minutt siden, onyx skrev: Tatt i betraktning at man knapt får brukt AmEx i Norge, så tviler jeg på at det er et attraktivt kort å ha. Jeg har AmEx (som til og med er svart, men det er bare et vanlig kort altså ), men når vi er i Norge blir det lite brukt fordi de færreste aksepterer AmEx. Ok, hørte at dette ble brukt i noen designerbutikker i Norge. Ble egentlig bare nysgjeriig på hele opplegget
Cuntzilla Skrevet 16. oktober 2016 #8 Skrevet 16. oktober 2016 1 minutt siden, _popcorn_ skrev: Dette var nytt for meg, jeg bruker AmEx'en min temmelig mye i Norge... Stortsett matbutikker hvor jeg opplever at dem ikke tar AmEx Prøver å bruke mitt også mye pga bonuspoengene, men veldig ofte tar de det ikke. Matbutikker er en ting (Meny tar det da), men sånn ellers så føler jeg at sikkert over 50% av gangene jeg skal betale på typ klesbutikk eller hudpleieren eller kafeen eller hvor det nå er så funker det ikke. Skjer til og med på restauranter, som man skulle tro var litt mer internasjonale. Også mange norske nettbutikker som ikke tar det, et flertall av de jeg handler på. Har lagt det inn i Paypal sånn at jeg kan bruke det via der, det er flere som tar Paypal enn AmEx. I min subjektive erfaring da altså, jeg har jo ikke tallene på det, men det er iallefall helt garantert ikke like gjengs som Visa her til lands.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #9 Skrevet 16. oktober 2016 Det er svindyrt for butikkene å ha Amex så Amex bestikker kundene med fordeler for å bruke det. Kundene som har høyt nok forbruk til å få Centurion bruker gjerne sitt eget til å kjøpe dyre ting som jobben egentlig betaler for, f.eks. flyreiser og hotell. Det var et par stykker på diskusjon.no som hadde det for noen år siden. Jeg synes å huske at de hadde et årsforbruk på rundt 600 000 før de fikk det, og de hadde vel også mast litt om det siden de åpenbart var veldig opptatt av prestisjeting. Spesielt conciergetjenesten var visst effektiv for å imponere damer. Grensen har sannsynligvis gått opp siden da. Anonymkode: 23f12...d01 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå