Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert????


guerlain

Anbefalte innlegg

Jeg var og handlet på senteret i går,da jeg så at parfymeriet der reklamerte med at de lå gratis make up på 10 min..

Jeg gikk derfor inn og spurte om de ikke kunne sminke meg..

Damen som jobbet der spurte på en hyggelig måte om det var noe spesielt jeg lurte på i forbinnelse med make up..

jeg svarte som sant var at jeg ikke likte så godt og sminke meg,og spurte så om det var noen kjøpe plikt..

I utgangspunkte ikke ,men vi smonker ikke bare for og sminke..var svare hun gav meg..

Hun sa videre at det var en extra service i forbinnelse med kjøp av lebestift,foundation osv..

Jeg ble dritt sur,jeg ville jo mare sminke m eg litt for detr at jeg skulle ut,og tenkte at det kunne vært gøy..

Hvordan hadde du reagert og hva syns du om en slik plakat.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vindelspev
Jeg var og handlet på senteret i går,da jeg så at parfymeriet der reklamerte med at de lå gratis make up på 10 min..

Jeg gikk derfor inn og spurte om de ikke kunne sminke meg..

Damen som jobbet der spurte på en hyggelig måte om det var noe spesielt jeg lurte på i forbinnelse med make up..

jeg svarte som sant var at jeg ikke likte så godt og sminke meg,og spurte så om det var noen kjøpe plikt..

I utgangspunkte ikke ,men vi smonker ikke bare for og sminke..var svare hun gav meg..

Hun sa videre at det var en extra service i forbinnelse med kjøp av lebestift,foundation osv..

Jeg ble dritt sur,jeg ville jo mare sminke m eg litt for detr at jeg skulle ut,og tenkte at det kunne vært gøy..

Hvordan hadde du reagert og hva syns du om en slik plakat.. :roll:

Så du mener at butikken skal bruke tid og ressurser på en kunde man vet ikke kommer til å kjøpe noe?

For meg er det ganske logisk at man ikke får dette tilbudet om man ikke vurderer å kjøpe noe.

Dumt av deg at du spurte da; du kunne jo bare sagt at du ikke var fornøyd med sminken når hun var ferdig! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:Nikke:

ja det er en villedende reklame men de fleste klarer faktisk å skjønne at sånt er for godt til å være sant på en måte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vindelspev

ja det er en villedende reklame men de fleste klarer faktisk å skjønne at sånt er for godt til å være sant på en måte ;)

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte faktisk Glasmagasinets parfymeriavdeling for noen uker siden for å bli prøvesminket. De reklamerte med en utenlands make up artist og jeg skulle på fest den kvelden, så jeg tenkte at det passet bra. Husket på å spørre om det kostet noe, og fikk til svar at på lørdager kostet det 200 kr, hvis jeg ikke kjøpte noe. Det synes jeg forsåvidt er greit, og jeg hadde egentlig lyst til å kjøpe noe.

Men jeg lurer på når de hadde kommet til å si fra at jeg måtte bruke penger hos dem. Det løste seg forsåvidt, jeg endte opp med å kjøpe masse hudpleiegreier hos dem.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er en villedende reklame men de fleste klarer faktisk å skjønne at sånt er for godt til å være sant på en måte ;)

Mulig det, men de har like fullt plikt til å opplyse om det. Det er ikke gratis hvis det er kjøpeplikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokklubber o.l. har jo ikke lov til å tilby innmeldingspremier e.l. bare til de som blir medlemmer, alle skal kunne få disse gratis premiene, mot porto. Jeg ville tro det samme gjaldt en sak som dette, de har ikke lov til å kreve at man kjøper noe for å kunne bli sminket. Men jeg antar de har lov til å kreve et eller annet for arbeidet likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Var dette noe å reagere på?! Hvorfor skal de bruke tid og ressurser som noen andre her sa, når du gir tydelig gir uttrykk for at du ikke kommer til å kjøpe noe? Litt naivt og på kanten til utnyttelse fra din side, tenker jeg umiddelbart.

Alle skal vi tjene penger, og en butikk skal drives. Nei vet du hva, hvis du vil sminke deg til en fest så smink deg selv..

Og reklamen var ikke villedene. Det er klart ansatte kan si at de ikke har tid eller lyst til å sminke allikevel når personen sier klart ifra at man ikke skal kjøpe noe! Førjulstiden er travel i de fleste butikker, forstår godt at hun sendte deg videre :) Ikke fordi hun er slem eller reklamen er villedene, men fordi sånn er butikk-livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lite i livet som er gratis, så jeg synes ikke det var rart. Og hvem vet, kanskje det er kunder som feks deg som er årsaken til at de MÅ forsikre seg at de får betalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle skal vi tjene penger, og en butikk skal drives. Nei vet du hva, hvis du vil sminke deg til en fest så smink deg selv..

Og reklamen var ikke villedene. Det er klart ansatte kan si at de ikke har tid eller lyst til å sminke allikevel når personen sier klart ifra at man ikke skal kjøpe noe! Førjulstiden er travel i de fleste butikker, forstår godt at hun sendte deg videre :) Ikke fordi hun er slem eller reklamen er villedene, men fordi sånn er butikk-livet!

Jeg er ikke enig. For det første så opplyste butikken om at de la gratis reklame i ti minutter. Så vidt jeg vet så betyr gratis fremdeles det samme som at man ikke betaler. Dermed er reklamen vitterlig villedende når de krever at de som blir sminket kjøper noe.

For det andre er det reklame for butikken selv om kunde ikke kjøper noe. Går hun derifra og ser fin ut og andre spør hvor hun har sminket seg, så får jo butikken reklame. Og anbefalinger fra 'dama i gata' er som kjent bedre enn en reklamespot i avisa f.eks. Dessuten kunne det jo hende at dama som ble sminka så hvor fin hun ble med sminke og derfor bestemte seg for å kjøpe sminke likevel. Kanskje var dette den lille dytten som fikk henne til å bruke sminke? Og om hun ikke kjøpte sminkte, så kunne det være hun så seg rundt i butikken når hun ble sminka og så ideer til julegaver til andre.

Ved å nekte å sminke henne har butikken oppnådd bare en ting: en sur kunde som sprer dårlige ord om butikken. Ikke verdt de ti minuttene de sparte på ikke å sminke henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...