Gå til innhold

Er det noen Harry Potter fans her?


Gjest Jacklost

Hvilken av filmene er din favoritt?  

53 stemmer

  1. 1. Hvilken av filmene er din favoritt?

    • Harry Potter og de vises stein
      12
    • Harry Potter og mysteriekammeret
      8
    • Harry Potter og fangen fra Azkaban
      11
    • Harry Potter og ildbegeret
      8
    • Harry Potter og Føniksordenen
      1
    • Harry Potter og Halvblodsprinsen
      3
    • Harry Potter og dødstalismanene – del 1
      4
    • Harry Potter og dødstalismanene – del 2
      4
    • Jeg liker ikke filmene
      2
    • Jeg har ikke sett filmene
      0
  2. 2. Hvilken av bøkene er din favoritt?

    • Harry Potter og de vises stein
      6
    • Harry Potter og mysteriekammeret
      1
    • Harry Potter og fangen fra Azkaban
      7
    • Harry Potter og ildbegeret
      4
    • Harry Potter og Føniksordenen
      5
    • Harry Potter og Halvblodsprinsen
      5
    • Harry Potter og dødstalismanene
      2
    • Harry Potter og barnets forbannelse
      0
    • Jeg liker ikke bøkene
      0
    • Jeg har ikke lest bøkene
      8


Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 4b93e...c48

For den er jo ikke fake da.

Ja, jeg elsker Harry Potter! Vet ikke hvilken film jeg liker best, men Half Blood Prince skuffet skikkelig. Favorittbok er Order of the Phoenix, og på andre plass Half Blood Prince.

Noen som spiller spillene også? :smoke:

Anonymkode: d8552...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jacklost

Jeg synes de 3 første var mye bedre enn de andre, ting var så mye mer alvorlig i de neste filmene

Endret av Jacklost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Jacklost skrev:

Den er bare kommet i teaterform hittil men man skal aldri si aldri :) Daniel er jo 27 og Rupert er 28 så de er ikke langt fra å kunne spille voksne folk i 30 årene med tenåringsbarn :)

Så mye på filmene med når jeg var liten :) Jeg var 10 når den første filmen kom i 2001, gode minner^^

Håper at du viser ungen din filmene med så neste generasjon vokser opp til filmene og så kan de gjøre det samme når de får barn i framtiden :D

Nei ikke så langt fra, selv er jeg 29 og sønnen min er 9.5, ikke helt tenåring enda men, på god vei :P

Jeg var vell ca 14 i 2001, men syns alikevell filmen var magisk, husker jeg så den på kino :)

mm! Vi så hele "serien" med filmer i høstferien, han er blitt skikkelig fan ;) Var innom bokhandler i dag og det sto det at den norske oversettelsen av den engelske boken kommer 18 oktober, kommer nok til å kjøpe den og lese den som nattabok for jr. Han lar meg nok ikke lese den alene først:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er veldig fan av bøkene, men ikke noe særlig fan av filmene. Har akkurat samme greia med LOTR og Hobbiten: elsker bøkene, filmene var "meh".

Anonymkode: 8ad48...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 De første bøkene (og filmene) var de aller beste. De var liksom litt mer "magiske" på en måte.

 De siste par bøkene (og filmene) var liksom så dystre og mørke...

Anonymkode: 4b93e...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost
1 time siden, -Missi- skrev:

Nei ikke så langt fra, selv er jeg 29 og sønnen min er 9.5, ikke helt tenåring enda men, på god vei :P

Jeg var vell ca 14 i 2001, men syns alikevell filmen var magisk, husker jeg så den på kino :)

mm! Vi så hele "serien" med filmer i høstferien, han er blitt skikkelig fan ;) Var innom bokhandler i dag og det sto det at den norske oversettelsen av den engelske boken kommer 18 oktober, kommer nok til å kjøpe den og lese den som nattabok for jr. Han lar meg nok ikke lese den alene først:fnise:

Du høres ut som en hyggelig mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh yes! Vært obsessed, vokste liksom opp sammen med den gjengen. Mindre entusiastisk nå må jeg innrømme, ikke lest den siste boken enda, gleder meg heller ikke noe særlig til filmen. Men bøkene leses et par ganger i året, sipper like mye av de siste fire bøkene som første gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WeirdAlien

Halvblodsprinsen er favorittboka, men favorittfilmen blir Føniksordenen! Syntes ikke sjette film levde opp til sjette bok i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger Harry Potter mer enn mest!  Har til og med gjort noe så harry som å ta en Deathly Hallows-tatovering og hunden min heter Severus. 

Det er HP maraton på Colosseum natt til 5.November btw. Noen som skal?

Anonymkode: 094da...270

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker filmene! Liket aller best den første filmen, og så den andre. Syntes de har mest magi av alle filmene, det er bare noe mer magisk ved dem.

Var på Harry Potter studio tour i London i sommer, og det var helt magisk! Anbefaler å ta en tur dit hvis man har muligheten.

Holder for tiden på å lese bøkene for første gang, og det er en magisk opplevelse. Har ikke lest dem før fordi jeg ikke har interesert meg for det tidliger :P Men koser meg med dem nå som voksen :)

Gleder meg veldig til desember for da skal jeg se harry potter filmene igjen. Har spart dem leenge nå for å kose meg ekstra med dem i julen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av bøkene så er Half-blood prince favoritten, mens når det kommer til filmene er Chamber of secrets den jeg liker best. Richard Harris VAR Dumbledore, og de to første filmene var mye mer magisk enn de senere.

Leste The cursed child for noen uker siden, ble kjempeskuffa. Tror selve teaterstykke kan se kjempebra ut på scenen, men selve story'n er bare teit. Mange plot holes som går i mot de tidligere Harry Potter bøkene, og scener som er forandret fra de tidligere bøkene. Karakterene var anderledes, og det føltes ikke som det var Rowling som hadde skrevet den. 

Gleder meg derimot masse til Fantastic beasts filmen kommer, og nå har de jo sagt at det skal bli 5! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jacklost
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg digger Harry Potter mer enn mest!  Har til og med gjort noe så harry som å ta en Deathly Hallows-tatovering og hunden min heter Severus. 

Det er HP maraton på Colosseum natt til 5.November btw. Noen som skal?

Anonymkode: 094da...270

Hvor mye koster det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittboken for meg var Føniksordenen, hadde så store forventninger at det ble den filmen jeg likte minst. Liker best de to første filmene fordi selve Harry Potter-stemningen kommer så godt med i de. Det er det universet jeg ville - og fremdeles vil- bli en del av :fnise: Men liker alle filmene, kanskje med unntak av den femte, siden den skuffet så enormt i forhold til boken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen Harry Potter fans her?

Nei. For vi er voksne.

Anonymkode: d877d...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...