Gå til innhold

Er det noen Harry Potter fans her?


Gjest Jacklost

Hvilken av filmene er din favoritt?  

53 stemmer

  1. 1. Hvilken av filmene er din favoritt?

    • Harry Potter og de vises stein
      12
    • Harry Potter og mysteriekammeret
      8
    • Harry Potter og fangen fra Azkaban
      11
    • Harry Potter og ildbegeret
      8
    • Harry Potter og Føniksordenen
      1
    • Harry Potter og Halvblodsprinsen
      3
    • Harry Potter og dødstalismanene – del 1
      4
    • Harry Potter og dødstalismanene – del 2
      4
    • Jeg liker ikke filmene
      2
    • Jeg har ikke sett filmene
      0
  2. 2. Hvilken av bøkene er din favoritt?

    • Harry Potter og de vises stein
      6
    • Harry Potter og mysteriekammeret
      1
    • Harry Potter og fangen fra Azkaban
      7
    • Harry Potter og ildbegeret
      4
    • Harry Potter og Føniksordenen
      5
    • Harry Potter og Halvblodsprinsen
      5
    • Harry Potter og dødstalismanene
      2
    • Harry Potter og barnets forbannelse
      0
    • Jeg liker ikke bøkene
      0
    • Jeg har ikke lest bøkene
      8


Anbefalte innlegg

Gjest Jacklost

Er det andre Harry Potter fans her, (tenker da på filmene) Jeg blir aldri lei av de, de er så koselige å se på :)

Endret av Jacklost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Jacklost skrev:

Er det andre Harry Potter fans her, (tenker da på filmene) Jeg blir aldri lei av de, de er så koselige å se på :)

 Hvem var din favoritt-film? :nisse:

Anonymkode: 4b93e...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost
55 minutter siden, Tabris skrev:

Jeg er først og fremst fan av bøkene. Flimene blir som en ekstra bonus. :)

Hvilken er din favoritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Favoritten min er Halblodsprinsen både som film og bok. Digger hele plottet og kompleksheten ved den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tabris skrev:

Jeg er først og fremst fan av bøkene. Flimene blir som en ekstra bonus. :)

Henger meg på denne :) Når det gjelder filmene synes jeg alle stiller likt, klarer ikke helt å velge bare en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jacklost skrev:

Hvilken er din favoritt?

Av filmene tror jeg faktisk det er den første. Jeg er så glad i atmosfæren i de to første filmene, for ikke å snakke om den "ordentlige" Dumbledore. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost
1 minutt siden, Tabris skrev:

Av filmene tror jeg faktisk det er den første. Jeg er så glad i atmosfæren i de to første filmene, for ikke å snakke om den "ordentlige" Dumbledore. :)

Trist at han første som spilte han døde :( Men jeg synes han som tok over var veldig god med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke Michael Gambon som Dumbledore i det hele tatt, han var ikke slik jeg så han for meg. Han var altfor aggressiv og brå. Jeg følte ikke noe visdom fra ham i det hele tatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske

Ehm...Jeg er snart 40, men elsker de filmene...Samt en god del annen animasjon...😶😆😊 ....en smule barnslig av meg, men tror ikke jeg er alene om det🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost
1 minutt siden, Baremenneske skrev:

Ehm...Jeg er snart 40, men elsker de filmene...Samt en god del annen animasjon...😶😆😊 ....en smule barnslig av meg, men tror ikke jeg er alene om det🙄

Man blir aldri for gammel til slikt :) Jeg kommer til å spille Mario og se på Aladdin når jeg er 70 år :biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jacklost
2 minutter siden, Tabris skrev:

Jeg likte ikke Michael Gambon som Dumbledore i det hele tatt, han var ikke slik jeg så han for meg. Han var altfor aggressiv og brå. Jeg følte ikke noe visdom fra ham i det hele tatt.

Var det i den tredje filmen han debuterte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to første var mest "magiske" og fantasiaktige. Og av dem var mysteriekammeret den mest eventyraktive, altså den beste.

I azkaban begynte harry's aggresjonsproblemer, hogwarts ble mer stor og åpen og ukoselig, alle gikk rundt i "vanlige klær", det var en del upassende musikk... Generelt mindre fengende film

Ildbegeret synes jeg er den beste av de senere filmene, føler den klarte å få til en mørk og samtidig veldig stemningsfull, mystisk atmosfære.

Føniksordenen hadde mye av hun der Umbridge, som jeg ikke likte særlig, også begynte det å bli en del kjærlighetsdrama som ikke var godt laget. Harry forandret stil til noe mye mer voksenaktig. De senere to filmene fortsatte dette. Disse var de dårligste filmene.

Battle of hogwarts var grei nok avslutning, bortsett fra at bad guys bare gikk i oppløsning når de ble drept... Epilogen var latterlig dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har jeg og jr nettop sett alle filmene, startet å se i høstferien. Husker jeg så de som lita og da var 1ern den jeg husker som aller mest magisk. Gøy å være litt nostalgisk og se at han og liker filmene. Har sett det er kommet en ny bok på engelsk som handler om barnet til harry potter. The cursed child tror jeg den heter.  Noen som har lest den ? Kommer det ny film som handler om denne boken? Vurderer å kjøpe den og lese i juleferien :)  Kommer det film skal jeg og jr garantert se den sammen på kino. Begynner å bli mer og mer fordeler med å være ung mor sånn sett:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost
47 minutter siden, -Missi- skrev:

Her har jeg og jr nettop sett alle filmene, startet å se i høstferien. Husker jeg så de som lita og da var 1ern den jeg husker som aller mest magisk. Gøy å være litt nostalgisk og se at han og liker filmene. Har sett det er kommet en ny bok på engelsk som handler om barnet til harry potter. The cursed child tror jeg den heter.  Noen som har lest den ? Kommer det ny film som handler om denne boken? Vurderer å kjøpe den og lese i juleferien :)  Kommer det film skal jeg og jr garantert se den sammen på kino. Begynner å bli mer og mer fordeler med å være ung mor sånn sett:fnise:

Den er bare kommet i teaterform hittil men man skal aldri si aldri :) Daniel er jo 27 og Rupert er 28 så de er ikke langt fra å kunne spille voksne folk i 30 årene med tenåringsbarn :)

Så mye på filmene med når jeg var liten :) Jeg var 10 når den første filmen kom i 2001, gode minner^^

Håper at du viser ungen din filmene med så neste generasjon vokser opp til filmene og så kan de gjøre det samme når de får barn i framtiden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...