Gå til innhold

'Nødvendig' julepynt?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Som nevnt før: mannen og jeg har ikke noe julepynt, da dette er første året vi feirer hjemme. Hva 'trenger' jeg? Eller hvilken form for julepynt har du?

Vi skal selvsagt ha juletre, med det som det innebærer av lys og kuler etc. Men det setter vi ikke opp før lillejulaften! Jeg skuller gjerne hatt litt jul før den tid, men hva?

Vi er ikke kristne, så kristne symboler skal ikke i hus. Og mannen er ikke så overvettigs glad for ornamenter. Ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Masse levende lys - i den fargen som er "jul" for deg! Det skaper alltid stemning.

Koselig med juleblomster som julestjerne,juleglede, azalea - og amaryllis. Svibler er juleduft!

Så kan du jo ha noen nisser?? :nisse:

Har fått mer og mer sansen for "kvalitetspynt" i det siste - ikke sånn 10 kroners fra Europris, f.eks... Synes det er fint med sånne huslflidslagde ting, som tovede nisser/epler - whatever, og pynt lagd i stoff, f.eks hjerter. Men alt dette er jo hva JEG liker - smaken er forskjellig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det setter vi ikke opp før lillejulaften! Jeg skuller gjerne hatt litt jul før den tid' date=' men hva?[/quote']

Jeg tar ikke frem julepynt før jul. Den kommer frem lillejulaften, og så bruker jeg kvelden (og litt av natten) til å pynte.

Det eneste er advent-pynt (adventstjerne/stake og adventlys), fra 1. søndag i advent.

Noe advent-pynt kan du kanskje satse på?

For meg er det ikke jul før julaften, derfor ingen (typisk) julepynt før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse nisser og røde/gullbånd på lysestaker og lampett-ledninger(i vinduet)

Det er det jeg pynter mest med.

Juleduker og julegardiner...

Jeg er ikke kristen, men jeg henger opp adventsstjerne som et tegn på at det snart er solsnu og dagene blir lysere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...