Gå til innhold

Siams Svangerskapsdagbok

Siam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei vennen.. hvordan er formen? Straks helg igjen... ukene flyr!!!! Kan nesten ikke tro at jeg straks er 18 uker på vei, og du 20!! Halvveis!!!! Tenk det?!! Føles ikke lenge siden både du og jeg testet positivt!?!

Hvordan er det på jobb for tiden? Noen avklaring på situasjonen der?

Ønsker deg en suuper, og ikke alfor stressende dag (husk det er ikke bra for lille :babygutt: at du stresser!! :wink: )

Stooor :klem: kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner og gutte-gratulasjoner Veronal, Madden, *tine* og shy.

Jeg tenker på det med stress, shy. Og jeg prøver å være flink og tar pauser, men da tar det jo bare enda lenger tid før jeg blir ferdig...

Heldigvis er kollegaen min tilbake i dag, hun har vært syk et par dager, så da blir det litt mindre telefoner. Men hun har jo masse å ta igjen siden hun har vært borte.

Vi har hørt rykter om at vi kanskje før vite hva som skjer på jobben i løpet av mandag og tirsdag. Så det blir spennende. Det er ikke sunt å jobbe her med den stemningen. Og sånn har det vært i en måned.

På tide å få en avklaring nå.

Så moro at *tine* er gravid! Det var virkelig fortjent!

Det er ikke så mye nytt, svangerskapsmessig. Lille frø sparker hver dag. Magen vokser og jeg er litt trøtt på kvelden.

18+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom det en mail på jobben om at alle måtte avlyse alle møter og avtaler på mandag. Vi måtte være tilgjengelige for individuelle møter med "avskjedskomiteen". Men først er det allmøte kl. 9.

Uææææ, det blir skummelt.

Men det skal bli deilig å endelig få dette avgjort.

Mannen hev seg på toget i går ettermiddag. Farfaren hans har blitt så dårlig, så de tror kanskje at det er mulighet for at det blir siste gang de ser han.

Det er jo trist. Men han er gammel, blir 91 i mars, og er ganske fysisk skrøpelig. Men han er klokkeklar i hodet og ser og hører sikkert bedre enn meg.

Vi hadde håpet at det første oldebarnet skulle holde han i live fram til høsten. Og så hadde vi tenkt å fortelle han at vi ønsket å ha dåpen på hjemstedet hans, slik at han holdt ut til jul...

Men det er ikke sikkert planen vår lykkes, desverre. Men han har klart seg før, han er ganske seig. Krysser fingrene for han.

I går møtte jeg en venninne på café. Skikkelig koselig å sitte å skravle litt. Det er altfor sjeldent jeg gjør det. Burde gjøre det oftere nå som jeg har sjansen. Det blir ikke så lett til høsten... :wink:

19 uker i dag. Om en uke er jeg halvveis!! Jeg synes det har gått ganske fort jeg. Endelig begynner jeg å merke at jeg er gravid. Og der sparket lille frø meg! Søten... :hjerter:

Tror vi har kokt det ned til 3 navn nå. Men vi får se... Det er så lenge til enda. Jeg vil ikke bestemme noe endelig før etter at jeg har sett han.

I kveld skal jeg i bursdag til en venninne. Det blir sikkert koselig. Det blir bare jenter først, med ost og kjeks (rødvin på de andre) og kaker.

Guttene kommer i halv ti-tiden, men da drar jeg og henter mannen på toget og takker for meg.

God helg, alle KG'ere! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam..

så trist å høre at farfaren til mannen er dårlig.. :grine: det samme skjedde faktisk med farfaren til mannen min i fjor på denne tiden, da fikk alle beskjed om å skydte seg til han, for å få se han en siste gang, og legen hadde sagt at "dette har jeg drevet med i 25år, og jeg har kun tatt feil en gang tidligere når det gjelder dette"... men jammen tok han feil denne gangen.. farfaren kom seg på bena igjen, og var med i hele bryllupet :bryllup: vårt i juni... dette betydde veldig mye for min kjære.... I august, takket han desverre for seg, og det var trist, men han var jo gammel...

Poenget mitt er at legen kan ta feil innimellom, og vi får håpe det er tilfellet her også, slik at han får se lille frøet når han kommer!! :babygutt:

Høres ut som planene for helgen er i boks alerede... og jeg vil bare ønske deg en suuper helg!!! :blomst:

Stoor kos :klem: fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

:trøste: Det er alltid trist..uansett om alderen er høy og livet har vært levd lenge... Det er liksom så mye vi ønsker at de skal få ta del i før vi kan slippe dem!

Håper at han får oppleve å bli oldefar da..som shy sier det har skjedd før at leger har tatt feil...

Tenk at du snart er halvveis da Siam...jeg synes tiden går så utrolig fort!..!Synes definitivt ikke det var lenge siden du testet positivt..og når er du halvveis!!! :)

Håper du får en fin helg sammen med mannen tross de dårlige nyhetene i familien!

God :klem2: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så trist med farfaren til mannen da :cry: Håper inderlig at han kommer seg på beina igjen og får oppleve og bli oldefar! Min farmor og farfar døde for henholdsvis 5 og 4 år siden i disse tider og tårene triller på meg bare jeg skriver dette hos deg. Skulle så gjerne hatt de som oldeforeldre..

Håper uansett at du får en fin bursdagsfeiring i kveld og at du og mannen får det fint resten av helgen! Hørtes litt skummelt ut dette på mandagen ja, får håpe det går bra med deg og mannen :-)

God helg, vennen! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam!

Berre nett innom med ein klem og ønsker om ei god helg. Håpar farfaren får oppleve å bli oldefar og at de får ai avklaring om jobbsituasjonen på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine hilsner shy, Madden, April og Road Queen!

Var på bursdagsfest på fredag, men dro hjem etter at jeg hentet mannen på toget litt før kl ti. Kjørte broren hjem og så dro vi hjem og så på opptak av Idol.

Farfaren til mannen har bestemt seg for at han ikke vil ha mer antibiotika eller annen medisin, så da har han vel bestemt seg for å gi opp. Synd, men jeg kan faktisk forstå det. Kroppen er sliten og han har levd lenge.

Han er jo heldig som har levd til han blir mett av dage. Og han har hatt et innholdsrikt og spennende liv.

I dag våknet vi klokken åtte, brukte laaang tid på morgenstellet og spiste frokost.

Vi har maskert og malt et strøk i trappegangen. Eller jeg har maskert, og mannen har malt. Jeg får ikke lov. Snille mannen er omtenksom.

Vi skal ta et strøk i morgen også. Også tror jeg vi er ferdige. Det blir veldig fint. Det er deilig å endelig få gjort det. Vi har ikke likt den ferskenfargede tapeten med bord siden vi flyttet inn. Planen har hele tiden vært å male, og det tok oss bare et år... :wink:

Vi fikk litt blod på tann fordi vi fant et hus vi hadde lyst å flytte til. Og da ville vi ha det fint til visning.

Men i dag har vi vært og sett på det, og vi er ikke helt fornøyd. Rommene var altfor små, fikk litt klaustrofobi. Og det gidder vi ikke å betale så mye for.

Så da venter vi. Og det er sikkert like greit siden det ikke er sikkert vi har jobb på mandag.

Vi skal flytte en gang, men vi har absolutt ikke hastverk. Vi kan godt bo her hvor vi bor nå frem til frøet skal begynne på skolen, eller vi får et frø til som trenger eget rom. Og det er det noen år til enda.

Siden jeg har tenkt å være hjemme i to år, vil vi få ett år med bare en innekt og da kan det være greit å ikke ha altfor mye gjeld.

Men vi følger med på boligmarkedet. Dukker drømmehuset opp, må vi bare slå til!

I dag skal vi bare sløve foran tv'en . Vi har akkurat spist taco, og vi har en svær godtepose som ligger klar nede på kjøkkent. :wow:

En fabelaktig lørdagskveld til alle dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi malt et strøk til, tror faktisk ikke vi trenger flere. Må kanskje bare ta en omgang til rundt de listene som bare er tatt en gang.

Ellers har vi vært en tur hos pappa og B og spist middag. Pappa gleder seg så til å bli bestefar. Han drømmer om å gå i skogen med barnebarnet og finne kongler og se på maur! Søte pappa'n min.

Vi har også sett på film; Piken med perleøredobb. Litt blandede følelser om den. Synes filmen var bra, men kanskje bittelitt kjedelig? Klarer ikke helt å bestemme meg.

I morgen er det dommedag på jobben! Det blir fellesmøte kl 9 og individuelle møter utover dagen. Det blir skikkelig spennende. Det skal bli så godt å få dette overstått!

Er trøtt som en kirkerotte nå (eller de er kanskje ikke så trøtte de...?). Så det blir nok senga snart.

Har våknet tidlig både lørdag og søndag, så jeg har ikke klart å snu døgnet denne helgen.

19+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Det blir spennende på jobb i morgen da skjønner jeg.. Håper det går bra for deg(og mannen?? jobbet dere på samme plass?)

God natt :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen..... så spennende det blir på jobben i dag da... du må holde oss oppdaterte!! :enig_animasjon:

Håper det går ok med farfaren til mannen din, men det er ikke så greit nå de "gir opp" sånn...

Denne uken er det min tur til å få UL, og jeg og mannen gleder oss som små barn til å få se h*n :babysmokk: igjen!!!

Jeg ønsker deg en suuper mandag, og håper du og mannen kommer godt ut av det på jobben!

:blomst:

kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ikke blir for dramatiske beskjeder på jobben i løpet av dagen for deg og mannen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en forferdelig dag på jobb!

Det var allmøte kl 9, og så begynte individuelle møter. Jeg og mannen var inne kl 12. Vi beholdt jobben begge to.

Så langt er det 9 som har gått, og de har gått på dagen. Det er vel 2-3 stykker som ikke har fått beskjed enda.

Det blir ikke gjort noe konstruktivt her. Ingen får gjort noen ting. Men det er ikke så rart.

Det er som om alle skal opp i muntlig. Det er skikkelig spent stemning her... Jeg skal være glad når denne dagen er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at dere beholder jobben :hoppe: Men det er sikkert ikke lett å være super glad over det når mange kollegaer mister jobben og stemningen er som den er!

Tenker på deg, vennen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Så bra at du og mannen fikk beholde jobben! :)

Men selvfølgelig dumt for alle de som ikke gjorde det.

Du får ha en god natt,Siam! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Madden

Så bra Siam....må være en stor lettelse at dere begge beholder jobbene deres! (selv om jeg syns å huske at du hadde en god backup-plan i tilfelle...)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med vel overstått møte på jobben tenker jeg.. Flott at dere begge beholder jobbene deres da :) Sikkert en lettelse det :Nikke:

tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner April, Mrs. Potter, Madden og *tine*. Men som April sier er det bittersøtt. Ikke noe gøy med dem som mistet jobben. Jeg synes skikkelig synd på dem. Min avdeling har blitt halvert, det blir mye igjen på oss som blir igjen. Jeg går jo ut i permisjon om ikke så altfor lenge. Det blir spennende å se hvordan vi får organisert oss etterhvert.

Jeg må i alle fall holde meg unna sykmelding så lenge som mulig. Enda er det ingenting som tyder på at jeg skal blir det, heldigvis. (bank i bordet!)

I går ble vi ferdig med å male og fjerne maskeringstape. I dag skal vi henge om lister, gelendre og bilder igjen.

Og så skal jeg prøve å komme meg ut en tur. Gå litt. Det hadde vært deilig. Det er nemlig lenge siden nå. Det har jo vært så kaldt.

19+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam... så fint at du beholdt jobben. Det er jo tross alt deilig å ha en jobb når man går ut i permisjon, for da vet man at man har krav på en jobb når man kommer tilbake. :)

Så flinke dere er som fikser og ordner hjemme, vi har ikke gjort et slag siden vi flyttet inn for to år siden, men da hadde vi pusset opp i 6mnd, så da hadde vi fått "dosen" vår for en stund.....

Hvordan går det med lille :babygutt: din i magen da? Lager han noe liv? Kjenner du tydelige spark enda? Det gjør nemlig ikke jeg... fortsatt masse bobling og styr, men ikke spark....

Ønsker deg i allefall en suuper tirsdag!! :blomst:

stooooor :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...