Gå til innhold

Rucculas dagbok


Ruccula

Anbefalte innlegg

Gjesp.... 5 oppvåkninger hittill i natt, enda fler i går natt. :natti:

 Vanligvis har hun gjerne 2 oppvåkninger i løpet av natten.. 

Dette er slitsomt og jeg håper VIRKELIG dette ikke blir den nye standarden :sFun_sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå får vi plutselig til litt mer amming igjen! Men bare om natten når hun er skikkelig døsig og i koma, ellers gidder hun ikke. 

Men i natt har jeg ammet henne kl 03 og 06. For en luksus å slippe å stå opp, varme flasker og sitte i sofaen å pumpe 30 min før ting skal vaskes og hun skal legges... Det tar fort 1-1.5 time pr gang 

Jeg hååååååååååper at dette fortsetter. 

Ellers ser jeg fra wonderweek at vi denne uken befinner oss under en feit tordensky :p (uke 17 skyen )
Blir spennende :P
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo godt av evil wife tittelen din. :fnise:

Mens en natt ga mange oppvåkninger ga neste håp om amming! Er vel lov å håpe at tordenskyen bare varte en natt? :sjenert:

Endret av Tonio
skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2018 den 12.53, Tonio skrev:

Lo godt av evil wife tittelen din. :fnise:

Mens en natt ga mange oppvåkninger ga neste håp om amming! Er vel lov å håpe at tordenskyen bare varte en natt? :sjenert:

Neida..doblingen av oppvåkninger var dessverre ikke bare 1 natt... :natti:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm jeg sitter og tenker..

Her hinter mannen om at han gjerne kunne tenkt seg en baby til sånn temmelig snart :ohmy:

Han synes det er greit å ikke drøye babytiden utover mange år..  

Men så er det heller ikke han som må gå gravid, ta ks og amme heller da :sarkasme:

Hadde det vært opp til meg så ville jeg gjerne ventet 2-3 år før vi begynner å prøve på neste. Jeg synes det er slitsomt med baby, 2 hunder osv.. Alle skal jo ha sine behov dekket. Og jeg synes det hadde vært hyggelig å la snuppa få all oppmerksomhet alene noen år. 

Men det kommer litt ann på jobb situasjonen.  Jeg er jo arbeidsledig nå, siden jobben jeg hadde før var et vikariat. Jeg ble spurt om jeg ville ha fast stilling, men da jeg ble gravid var det plutselig ikke noe stilling lenger og en mann ble ansatt isteden gitt... Rart det der :P

Jeg skal søke jobber i hele vår, men det er ekstremt lite ledige jobber her jeg bor. Så da vurderer jeg nesten å begynne å prøve igjen til høsten igjen..  

For hvis jeg skal vente til jeg har en jobb, så jobbe minimum et år... Så kan det ta veldig lang tid..

Også er dette med å søke bhg plass. Det er jo ikke vits å søke bhg når man ikke har noe jobb å gå tilbake til :unsure:

Hmm what to do, what to do...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er jeg sliten..:blush: Etter en litt dårlig natt skulle vi på helsestasjonen på 4 mnd kontroll. Det gikk fint, men da vi kom hjem var hun totalt overtrøtt og hylte, vrælte og nektet å sove... Det ble 1.5 time med byssing..   Nå sover hun endelig :)

Men ellers kan jeg melde om at hun nå er 67.5 cm lang og heeelt på ytterste streken på grafen til helsesøster.  Hun veier 8.4 kilo og følger linja si fint :)

Ellers har hun fått påvist atopisk eksem :(:( det er ikke veldig ille, bare noen tørre flekker på albuene og røde prikker på overkroppen, men det er likevel kjipt. Jeg er jo så ufattelig redd for at hun skal utvikle allergi for hundene. Og jeg leser jo at barn med atopisk eksem oftere er allergisk. Det bekymrer meg helt ærlig noe sykt..

Vi må smøre henne 2 ganger daglig, bade sjeldent og ikke bruke ull inn mot huden :sad:

Krysser virkelig alt jeg har for at det ikke blir verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det kommer til å få barn så har jeg alltid vært fan av å få de tett på. Tenk så deilig å bli "ferdig" med småbarnsperioden. På en annen side, den økonomiske siden, det er jo lønnsomt å få barn når du er i arbeid da.

 

Overtrøtte babyer er ikke til å kimse av, fryktelig slitsomt :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 15.2.2018 den 14.05, malicious skrev:

Når det kommer til å få barn så har jeg alltid vært fan av å få de tett på. Tenk så deilig å bli "ferdig" med småbarnsperioden. På en annen side, den økonomiske siden, det er jo lønnsomt å få barn når du er i arbeid da.

 

Overtrøtte babyer er ikke til å kimse av, fryktelig slitsomt :(

Hadde jeg kunne velge ville jeg vel valgt å få dem med litt avstand. 3-4 år mellom :) ville helst kunne konsentrert meg om en baby om gangen ;)

Men nå blir jeg jo 34 til sommeren... Og siden jeg da er arbeidsledig går jeg bare og surrer uansett :P

Akkurat nå orker jeg ikke helt tanken på alt stresset et nytt svangerskap og en ny baby fører med seg. Vi får se hvordan det føles når snuppa er 1 år 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 mnd!! :ninuskapus:

Føles ut som en evighet siden jeg har skrevet siden sist, og siden jeg skriver så sjelden føler jeg at jeg driver med oppsummerings skriving hele tiden :P

Hva har skjedd.. Hmm.. Jo eksem, mye eksem. Den atopiske eksemen har dessverre spredt seg en del, i tillegg har vi hatt to tilfeller med en skikkelig allergisk reaksjoner som var litt ekle.  Vi har testet ut litt forskjellige kremer og foreløpig synes jeg canoderm 5 % fungerer best, så den har vi fått på blå resept av legen :)

Baby har jo en far som er allergisk for forferdelig mye..  Itillegg hadde han asma som barn, og dette er jo en veldig arvelig tilstand. Mannen fikk elveblest over hele kroppen i går fordi han har spist ett eller annet han ikke har tålt. Store vabler i ansiktet og nedover overkroppen. Skikkelig kjipt..

Jeg tror mannen har dårlig samvittighet for å ha videreført disse genene til baby.. Men sånt velger man ikke akkurat selv. 

Men det virker ikke som baby plages veldig,  hun er glad og fornøyd.  Smiler som en sol! Tuller og flørter <3 <3  men på stellebordet prøver hun å klø seg litt på de verste områdene når hun ligger naken så det må vi passe på. 

Ellers var jeg på babymat kurs på mandag. Det var skikkelig morro og inspirerende!!. Lærte masse supre oppskrifter på babymat. Jeg gleder meg skikkelig til å komme igang nå. Jeg har kjøpt inn damp rist, isbitformer og stavmikser. 

Hun er jo veldig tilfreds og vokser godt på å kun få morsmelk, men nå vil jeg gjerne begynne å innføre smaksprøver.  Klarer ikke vente lenger :P

Baby viser også mange tegn på at hun er klar, hun ser på maten vår, strekker seg mot den og smatter. 

Jeg gleder meg!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å begynne med mat! Åååå :ninuskapus:ja der er bare å glede seg ;) og belage seg på at hundene muligens legger på seg litt når de finner ut at sine nye yndlingsplasser er rett under der det mates... :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Marimba skrev:

Så koselig å begynne med mat! Åååå :ninuskapus:ja der er bare å glede seg ;) og belage seg på at hundene muligens legger på seg litt når de finner ut at sine nye yndlingsplasser er rett under der det mates... :P 

Hehe jeg tror nok hundene kommer til å like henne mye bedre så fort vi kommer igang med fast føde :laugh:

I dag har jeg vært på helsekosten og kjøpt inn masse råvarer :) i morgen tenkte jeg å prøve med gulerotmos :) bare en bitteliten t-skje med smaksprøve. Stas!!

Hvordan gjorde du det med sitting da hun skulle begynne med fast føde? Jeg har ikke skaffet bøyle til tripp trapp stolen enda, ikke kan hun sitte selvstendig heller.  

Kan jeg ha henne i vippestolen eller newborn seat? Da ligger hun jo litt bakoverlent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Ruccula skrev:

Hehe jeg tror nok hundene kommer til å like henne mye bedre så fort vi kommer igang med fast føde :laugh:

I dag har jeg vært på helsekosten og kjøpt inn masse råvarer :) i morgen tenkte jeg å prøve med gulerotmos :) bare en bitteliten t-skje med smaksprøve. Stas!!

Hvordan gjorde du det med sitting da hun skulle begynne med fast føde? Jeg har ikke skaffet bøyle til tripp trapp stolen enda, ikke kan hun sitte selvstendig heller.  

Kan jeg ha henne i vippestolen eller newborn seat? Da ligger hun jo litt bakoverlent.

Vi brukte rett og slett bilstolen helt i starten, og støttet den opp sånn at det ble mer sitting enn ligging. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte vippestolen til mating i startet når de enda ikke satt selv, men hører om mange som bruker newborn seat :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Marimba skrev:

Vi brukte rett og slett bilstolen helt i starten, og støttet den opp sånn at det ble mer sitting enn ligging. 

Åhh hun hater bilstolen så inderlig :P. Så hadde hun måtte sitte i den tror jeg det hadde blitt dårlig stemning :fnise:

Og i min bilstol (stokke besafe) sitter hun så sykt fast at hun knapt kan bevege på noen kroppsdel overhode 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pjusk skrev:

Vi brukte vippestolen til mating i startet når de enda ikke satt selv, men hører om mange som bruker newborn seat :jepp:

Vi får teste ut begge deler da :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh deilig! Jeg har vært uthvilt lenge nå! 
I flere uker faktisk. :hjertesmil: 

Jeg har sluttet å pumpe om natta og tar med meg en stor flaske med morsmelk jeg setter på nattbordet. Når hun våkner om natta bare gir jeg henne flaske mens hun ligger i senga... Det tar 5 min, så sovner jeg igjen .

Så pumper jeg kl 07 og går og legger meg igjen. Så sover vi leeenge i dobbelsenga hun og jeg..
Gjerne til 11.30 :p :p :skya:

Utrolig deilig med overskudd!

i dag har hun fått smake bittelitt gulerotmos med rapsolje for første gang.  Det ble ingen umiddelbar favoritt :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

5.5 mnd <3

Vi var på 5 mnd kontroll i går og hun veier altså 9.2 kilo!  og bruker str 80 i klær! :sjokkbla:

Det var en 1 åring på helsestasjonen da vi var der og hun veide like mye som min på 5.5 mnd. Jeg har en gigababy!

Hun følger kurvene sine perfekt så helsesøster var fornøyd.  Hun fikk også vaksiner og var på legekontroll :)

Vi begynte jo så vidt med litt smaksprøver da hun var 5 mnd, men det er ingen stor suksess.  Hun er generelt svært lite interessert, jeg lar henne smake en og en ny ting i 3 dager før jeg bytter. I dag var dag 3 med brokkoli og blomkålmos og hun kastet faktisk opp da hun fikk en bitteliten smak på tunga.. :dry:.

Vi har vært igjennom gulerot, søtpotet, banan,  aprikos, Hirsegrøt,  brokkoli/blomkål.  Banan er greit da, men bare bitte små mengder. 

Jeg ser de andre jentene i barselgruppa sitter og forer inn en hel skål med mat i babiene sine, min får kanskje i seg en halv tskje.  

Jaja hun har heldigvis veldig fin vekst på bare morsmelk så er jo ikke krise enda. Men jeg blir jo litt bekymret for om jeg kommer til å ende opp med en super kresen baby :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei herlig bolle :) mi jente ble i praksis fullamma til hun var 8 mnd, men veide mer enn gjennomsnittet og var glad og sov godt :) og idag, snart 2,5 år, spiser hun helt normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, blomst12 skrev:

For ei herlig bolle :) mi jente ble i praksis fullamma til hun var 8 mnd, men veide mer enn gjennomsnittet og var glad og sov godt :) og idag, snart 2,5 år, spiser hun helt normalt :)

Så godt å høre!! :):) det får meg til å slappe av litt mer ang mat. 

Jeg synes det er utrolig at de kan bli så store på bare melk! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her spiste omtrent bare morsmelk til han var ett år, nå er han nærmest altetende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...