Gå til innhold

Rucculas dagbok


Ruccula

Anbefalte innlegg

Klokka er nå snart 04 på natta og jeg sitter i sofaen og pumper....maskinen surrer og går,  blir nesten litt hypnotisert av den pumpe lyden :P

Mannen og baby har nettopp væet her og drukket en stor flaske med melk, men sover igjen nå.

Mannen tar alle nattevåk med baby når han har fri. Og han har fri hele julen, så det er skikkelig luksus for meg ;);)

Neste lørdag er lille tulla 3 mnd! Hun har snart vokst ifra 62 garderoben sin før vi har rukket å bruke halvparten av klærne :ninja:. 68 er passelig nå! Jeg tror vel hun begynner å nærme seg 7 kilo, hvis hun ikke allerede er over 7 kilo! :O 

Nå fullammes hun helt, det er flere uker siden hun fikk en dråpe med Nan og i går frøs jeg ned min første pose med mm...det var litt stas, fordi de første ukene/månedene hadde jeg overhode ikke nok mat til henne og nå har jeg faktisk mer enn hun trenger :):).

Jeg ammer mye mer enn jeg pumper nå. Men pumper fortsatt om nettene og en gang om morningen. Om morningen har jeg veldig mye melk, mye mer enn hun kan drikke, og om ettermiddagene har jeg mindre melk enn hun vil ha. Så da drikker hun overskudds melken fra morningen om kveldene :):) funker veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar av meg hatten for deg altså, virkelig! Sliter selv med melkeproduksjonen til min oktobersnuppe, og kjenner at jeg er bittelitt misunnelig, men du har virkelig fortjent å få til ammingen med all den jobben du har lagt ned :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, QBee skrev:

Tar av meg hatten for deg altså, virkelig! Sliter selv med melkeproduksjonen til min oktobersnuppe, og kjenner at jeg er bittelitt misunnelig, men du har virkelig fortjent å få til ammingen med all den jobben du har lagt ned :) 

Tuusen takk! Så koselig sagt :ninuskapus:

Jeg er så takknemlig for at det gikk til slutt,  for det var mye jobb ja.. Føler jeg egentlig gikk glipp av de første 5 ukene med baby..

Men at amming skulle bli så vanskelig hadde jeg ikke trodd i det hele tatt.. Fytti rakkern...

Kjipt å høre at du også sliter med melkeproduksjonen,  det er noe herk!! Men du kan trøste deg med at så baby får litt morsmelk så får hun i seg de viktige antistoffene:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år og grattis med overstått 3 måneders baby! :nordvesta: Her også vokses det. Byttet mesteparten vi fikk av klær til jul til 74 så han har noe å vokse inni og ikke ut av. :)

Du imponerer stort med pumperegimet du har hatt altså! For en tålmodighet! :pls:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæææææææ! Det er det jeg har å si! Blææææ! :snurt:

Baby er inne i en eller annen rar vanskelig fase, det har pågått noen uker nå. Spising har plutselig blitt vanskelig, både amming og flaske knotes det helt forferdelig med!

Tunga går til alle kanter så man ikke får gitt henne flaska, samtidig hylskriker hun ofte når hun bare ser puppen! :fart2:

Men hun er egentlig kjempe sulten!  Spesielt vanskelig er hun på ettermiddagen,  da er det sutring hele tiden om hun ikke får sitte og bæres rett opp og ned!  Hun surrer også forferdelig med spisingen om ettermiddagene. Og hun blir skikkelig forbanna! Ser på meg, og vræler :P

Jeg tror ikke hun har vondt noe sted, jeg føler bare dette er en fase.  Men det har jo vart en stund, hun har vært igjennom gode og dårlige perioder i følge "wonder weeks" og jeg merker egentlig ingen forskjell.. 

Håper det snart gir seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Ruccula skrev:

Blæææææææ! Det er det jeg har å si! Blææææ! :snurt:

Baby er inne i en eller annen rar vanskelig fase, det har pågått noen uker nå. Spising har plutselig blitt vanskelig, både amming og flaske knotes det helt forferdelig med!

Tunga går til alle kanter så man ikke får gitt henne flaska, samtidig hylskriker hun ofte når hun bare ser puppen! :fart2:

Men hun er egentlig kjempe sulten!  Spesielt vanskelig er hun på ettermiddagen,  da er det sutring hele tiden om hun ikke får sitte og bæres rett opp og ned!  Hun surrer også forferdelig med spisingen om ettermiddagene. Og hun blir skikkelig forbanna! Ser på meg, og vræler :P

Jeg tror ikke hun har vondt noe sted, jeg føler bare dette er en fase.  Men det har jo vart en stund, hun har vært igjennom gode og dårlige perioder i følge "wonder weeks" og jeg merker egentlig ingen forskjell.. 

Håper det snart gir seg...

Sånn har det blitt her også! Han kan ta ett sug så kaster han hodet bakover, repeat 15 ganger før jeg ikke gidder mer. Nå nettopp lå han i bue her for å unngå puppen.. Krysser fingrene for at det er en forbigående fase. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Jill skrev:

Sånn har det blitt her også! Han kan ta ett sug så kaster han hodet bakover, repeat 15 ganger før jeg ikke gidder mer. Nå nettopp lå han i bue her for å unngå puppen.. Krysser fingrene for at det er en forbigående fase. 

Det er litt godt å høre at jeg ikke er alene :P Det er så slitsomt når de er sånn :(

.. Jeg må innrømme at i går stod jeg i dusjen og dagdrømte om å forlate mann og barn, endre identitet og flytte til New Zealand :fnise: (lengst mulig unna jeg kom på).  I går var det skikkelig krise

Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det der høres så kjent ut fra frøkna var lita! Pust rolig, ha is i magen for det går over på et eller annet tidspunkt. Jeg slutta å amme ved 12 uker da alt ble trøblete, skal klare meg denne gangen. Er bare en fase som du sier :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

God natt! Kl er 03.00 og jeg sitter her og pumper, så da tenkte jeg å skrive noen ord :)

Ting er litt bedre nå, jeg innser at jeg ikke har vært flink nok til å virkelig prioritere søvnen hennes gjennom dagen, etter jeg begynte med dette har ting blitt litt bedre. 

Jeg har rett og slett ikke klart å vært tidlig nok ute med å legge henne,  for innen hun viser tegn på trøtthet, så er hun overtrøtt og da er det et mareritt å få henne til å sove. Hun endrer jo tegnene sine også, og jeg har ikke klart å følge med... Nå viser hun at hun er trøtt på en helt annen måte enn tidligere, så jeg har rett og slett ikke helt oppfattet det. 

Ellers så har ammingen virkelig gått til H... i det siste.. Og jeg er tilbake til fullpumping :(. 

Hun nekter rett og slett å ta puppen, jeg kan ligge vedsiden av henne med spreng fulle pupper som drypper melk og hun kan være kjempe sulten, men fortsatt nekter hun. Så da blir det morsmelk på flaske...jaja, det er jo litt kjedelig, men jeg er bare veldig takknemlig for at jeg kan fullernære henne på morsmelk :) Det er det absolutt viktigste for meg :)

Ellers så ble baby døpt forrige søndag. Nå er ikke jeg eller min familie kristen, men min svigermor er...veeldig kristen,  så jeg gjorde det for hennes skyld. Jeg angret litt,  for det var mye styr og svigermor tok ikke akkurat lett på selskapet, pyntingen osv..  Men jeg kom meg igjennom det og hele selskapet ble velykket. 

Nå er pumpinga ferdig og jeg skal legge baby og meg selv igjen. Natta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du at hun setter i halsen når hun spiser fra brystet? for fulle bryst kan være problematisk å spise fra har jeg erfart denne gangen. Ungen blir høytrykkspyla i munn med altfor mye melk samtidig, og det skjønner jeg både er slitsomt og vanskelig å håndtere. Jeg har begynt med intervall-amming og det fungerer veldig bra. Kunne det ha vært noe for dere?

https://ammehjelpen.no/artikkel/69/Melkespreng-mye-melk-og-overproduksjon

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, malicious skrev:

Føler du at hun setter i halsen når hun spiser fra brystet? for fulle bryst kan være problematisk å spise fra har jeg erfart denne gangen. Ungen blir høytrykkspyla i munn med altfor mye melk samtidig, og det skjønner jeg både er slitsomt og vanskelig å håndtere. Jeg har begynt med intervall-amming og det fungerer veldig bra. Kunne det ha vært noe for dere?

https://ammehjelpen.no/artikkel/69/Melkespreng-mye-melk-og-overproduksjon

 

Hun vil desverre ikke ta puppen overhode :(

Hun ser brystvorta og vrir hodet motsatt vei.  Jeg tror ikke det spruter i munnen på henne. Prøver jeg å "forfølge" henne med puppen blir hun forbanna og vræler til meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Jill skrev:

Har du lest om brystvegring på ammehjelpen? Kanskje det står noen tips der. :)

Ja har lest. Jeg tror dessverre vi er rammet av "gidder ikke suge pupp, når det er lettere med flaske syndromet" :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på 3 mnd kontroll. Hun er  3.5 mnd, men vi måtte utsette en time. 

Ihvertfall så veier hun 7766 og er 64 cm lang. Hun var i det aller øverste siktet på både vekt og høyde.

Haha jeg må le, jeg satt på venterommet med flere andre babier på 3 mnd og hun er såååå tjukk i forhold til dem.

Sitter der som en liten blid budda med røde kinn, bilringer og 3 dobbelthaker :laugh:.

Helt perfekt sa helsesøster <3 

Så var de forbannede sprøytene da, jeg har gruet meg i månedsvis til dem. Men det gikk greit,  Ble litt gråt,  men lot seg heldigvis trøste fort. 

Nå blir det spennende å se om hun blir dårlig i kveld eller morgen.  Hun ble jo dårlig av drikke vaksinen forrige gang og nå er det jo masse sprøyter i tillegg... Huff 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun baby, hun baby... Hvorfor hater hun puppen? Så fort hun ser puppen spenner hun kroppen i bue motsatt vei! Er helt svai i ryggen... Så tar hun et drag, slipper og kaster seg bakover... Så kan hun ta puppen i 10 sekunder før hun igjen slipper og kaster seg bakover.. 

*sukk* 

Neste Tirsdag er hun 4 mnd <3 hun er ei skikkelig skravlebøtte, ser opp på meg og skravler i vei..kan holde på lenge, er så søt. Når jeg synger for henne forsøker hun å synge med virker det som.  Også eeeelsker hun sitt eget speilbilde :D stråler som en sol og veiver med armer og ben forran speilet. 

Ellers så er hun litt drama queen, hun er ikke typen som får litt vondt også rister det av seg... Neida,  i dag lå hun på magen på leke matten sin, så mistet hun balansen og fikk altså panna i matta...åh vrææææææææl!! 

Litt senere begynte hun å vræle fordi jeg rapte :laugh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå husker ikke jeg hva du har skrevet tidligere, men har dere sjekket stramt tungebånd hos en spesialist på dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller om hun har noen låsninger i rygg, nakke som gjør at amming feks gjør vondt? Verdt en sjekk tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2018 den 17.35, Marimba skrev:

Nå husker ikke jeg hva du har skrevet tidligere, men har dere sjekket stramt tungebånd hos en spesialist på dette? 

Hei :) nei har ikke sjekket tungebåndet, men hun har jo ammet helt fint før. Og har alltid hatt fin teknikk.  Hun kan fortsatt amme en sjelden gang hvis hun er veldig trøtt. 

 

2 timer siden, malicious skrev:

Eller om hun har noen låsninger i rygg, nakke som gjør at amming feks gjør vondt? Verdt en sjekk tenker jeg :)

Hei :)

Hun er litt skjev, så vi har vært hos fysioterapeut til en sjekk. Hun sa at baby ikke hadde noen låsninger eller begrensninger i bevegeligheten.  Men vi må passe på at hun ikke bare ser til høyre (som hun foretrekker). Hun er like vrien med amminga på begge sider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolloloo lo lo lo tralllaaaaa Det er freeeedag :)

Hvorfor er jeg glad for at det er helg? Jeg har jo fri hver dag..

Jo når det er helg er det mannen som har nattevakt..ohhh yeah! Det betyr å sove lenge kun avbrutt av en pumpe økt ved 05 tiden :bond:

Itillegg liker jeg å komme spankulerende ut av soverommet ved 11 tiden iført morgenkåpe etter en lang dusj. Slenge beina på bordet, drikke kaffe og surfe på mobilen akkurat som før jeg fikk barn :D 

Så kan jeg slenge et fornøyd blikk bort på far som er alene pappa for dagen :danse:. Hoho...

Jeg koser meg fælt som mamma altså,  men jeg nyter litt fri iblant ;)

Men i morgen kan jeg ikke leke barnløs hele dagen,  for ved 12 tiden skal mannen og en kompis ned og snekre i kjelleren. Det driver han forøvrig med nå også.

Stakkars mannen min, er på jobb hele uka,  pusser opp i helgene og i tillegg må han ta baby om nettene..

Jeje, jeg lever godt med tittelen " evil wife" :lur:

 

God helg alle sammen!  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...