Gå til innhold

Gammelt nettspill om å gro en solsikke, muligens fra sol.no - noen som husker?


PaperFlower

Anbefalte innlegg

Da jeg var liten, mulig det var tidlig 2000-tall en gang, husket jeg at jeg spilte et spill jeg ble helt hekta på.

Jeg tror det var på sol.no, og jeg tror det var til støtte for SOS Barnebyer eller lignende. Spillet hadde norsk tale, og mener å huske det var en bie som fløy rundt og snakket med en damestemme til deg.

Du starter med å plante et frø i en potte, også må man vanne og gjødsle og plukke av insekter. Jeg tror selve bakgrunnen i spillet var en hage med gjerde, men jeg kan ta feil der.

Jeg husker jeg elsket spillet og spilte det hver eneste dag. Husker også det var sånn at hvis man ikke kom innom hver dag kunne planten tørke ut og dø. Da måtte man starte på ny med et nytt frø. Mulig det var om å gjøre å få den til å vokse høyest også, men det kan jeg heller ikke si med sikkerhet.

Jeg har søkt og søkt men finner ingen bilder. Er det noen andre der ute som husker det? Føler meg nesten gal når jeg ikke finner noe "bevis" på at det fantes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh så godt å høre at jeg ikke er den eneste. Hvis noen finner et bilde av det må dere gjerne poste link til det her så jeg får se det. Det er så irriterende å huske det, og huske små detaljer rundt det, men ikke finne noe bevis for det. Ikke navn, bilde, logo eller noe som helst.

Vurderer nesten å kontakte sol.no og spørre de om de har noe bilde av det. I teorien burde de jo ha det i arkivene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker også det spillet. Solsikken stod i en blomsterpotte. Jeg husker best vanningen og lukingen av ugress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både ja og nei, men kan huske tomatspillet fra Idun-Så en plante og samle inn tomater, måtte vanne de og huske på å høste de,luke ugress osv :fnise:  Var på rundt samme tidspunkt :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Chibi skrev:

Både ja og nei, men kan huske tomatspillet fra Idun-Så en plante og samle inn tomater, måtte vanne de og huske på å høste de,luke ugress osv :fnise:  Var på rundt samme tidspunkt :) 

ÅH DET HADDE JEG GLEMT! Hahaha, det Idun-spillet elsket jeg også. Åh, minner. :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at det bare het "Plant en solsikke". Her er barn & ung-sidene til sol.no fra 1999 :) Synd at bildene ikke vises da.

https://web.archive.org/web/19990915234852/http://www.sol.no/cgi-bin/publish/view.cgi?kunde=barn_og_ung&art=1561189

 

Denne husker dere sikkert også :D

mobil-internett-moro+for+barn+-+p%E5+nor 

Endret av penny_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det het bare Plant en Solsikke, og du kunne "lure" spillet til å tro at det hadde gått en dag ved å lukke nettleseren og logge på igjen senere. Du startet med et frø, og så vokste solsikken opp med "kjærlig" behandling i fem eller seks omganger vanning/luking, før spillet ble avsluttet med en bedriten reklame om SOS Barnebyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, jeg husker det! Nå fikk jeg lyst til å spille det også..

Anonymkode: 3ad91...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Annonse

Jeg husker det så godt! Jeg var veldig redd for alle maurene man måtte knipse bort haha

solsikken.png

Endret av SensitiveLemon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...