Gå til innhold

Rettetang - bare for krølltopper?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Det virker som om det er endel som bruker rettetang her inne. Selv har jeg aldri prøvd det, og håper derfor at noen av dere erfarne rettetangbrukere kan fortelle meg om det er noe poeng å gå til innkjøp av rettetang dersom man ikke har krøllete hår. Vil rettetang gi bra effekt også på hår som er forholdsvis slett i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Det vil jo bli enda slettere....Jeg har også hår som er ganske slett, men som kan bøye seg rart i tuppene, og da er rettetangen god å ha. Selv om jeg nå har klippet meg kort, hender det at jeg bruker rettetangen for å få spikes og tupper ekstra rette,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jo bli enda slettere....Jeg har også hår som er ganske slett' date=' men som kan bøye seg rart i tuppene, og da er rettetangen god å ha.[/quote']

Men vil håret også bli mer flatt og virke tynnere ved bruk av rettetang? Mitt hår er nemlig forholdsvis tynt, men bøyer seg litt i tuppene som det du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jepp, det vil miste volumet, og det er det dumme. Men du kan til en viss grad motvirke det ved å bruke tørrspray (viktig! med våtspray vil bølgene komme tilbake) og spraye med hodet oppned etter retting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Du kan styre LITT hvor mye volum det blir seende ut som ved å forandre vinkelen på rettetangen når du retter.....drar du rett nedover ser håret tynnere ut.....vrir du på tangen kan du skape volum.....hm....skjønte du hva jeg mente??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan styre LITT hvor mye volum det blir seende ut som ved å forandre vinkelen på rettetangen når du retter.....drar du rett nedover ser håret tynnere ut.....vrir du på tangen kan du skape volum.....hm....skjønte du hva jeg mente??

:Nikke:

Selv har jeg krøller, men har venninner med forholdsvis rett hår som bruker det.

Veldig få som har helt rett hår da. Blir helt rett av rettetanga!

Eller man kan få mer volume som lilletroll sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp' date=' det vil miste volumet, og det er det dumme. Men du kan til en viss grad motvirke det ved å bruke tørrspray (viktig! med våtspray vil bølgene komme tilbake) og spraye med hodet oppned etter retting.[/quote']

Hva er tørrspray og våtspray...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Tørrspray er spray på beholder drevet av gass. Den gir en mye finere finish, og tørker stort sett med en gang. Brukes til å fiksere en ferdig frisyre.

Våtspray er spray på pumpeflaske (som oftest), og den bruker lenger tid før den tørker, slik at man kan forme håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har helt slett hår morrison, hva ønsket du å oppnå med å bruke rettetang?

Selv har jeg kun litt fall i håret og bruker rettetang med god effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg kjøpte den-rett før jeg klippet meg kort. Likte den ikke noe særlig, den er seig og vanskelig å fordele i håret, og tar man for mye, blir det fett. Men den lukter veldig godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har helt slett hår morrison, hva ønsket du å oppnå med å bruke rettetang?

.

Jeg bruker ikke rettetang, men har prøvd, bl.a for å se om det gikk an å samle tuppene mer.

Trådstarter spurte om det var noe poeng å kjøpe rettetang når man har rett hår, og jeg svarte (indirekte) at jeg ikke syns det er noe vits...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil håret også bli mer flatt og virke tynnere ved bruk av rettetang? Mitt hår er nemlig forholdsvis tynt, men bøyer seg litt i tuppene som det du beskriver.

Ja, håret ditt vil virke både flatere og tynnere. Vippen i tuppene vil du med letthet få bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tørrspray er spray på beholder drevet av gass. Den gir en mye finere finish, og tørker stort sett med en gang. Brukes til å fiksere en ferdig frisyre.

Våtspray er spray på pumpeflaske (som oftest), og den bruker lenger tid før den tørker, slik at man kan forme håret.

Jeg vet jeg beveger meg litt utenfor trådens tema nå, men jeg må bare spørre om jeg kan få et eksempel på hver av de to sprayene (merke og navn). Slik at jeg forstår forskjellen helt... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg bruker stort sett tørrsprayer. Alt som er i metallbeholder. For tida bruker jeg Hard Head fra TIGI BedHead, men har akkurat kjøpt Shaper Mega Hold fra Sebastian. Den klassiske Elnettsprayen er et annet eksempel.

Våtspray er for eksempel den klassiske pumpesprayen fra Studio Line, i hvit plastflaske. Den har jeg i veska for å fiksere kort hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvordan gjør dere det med rettetangen? Drar en gang gjennom håret eller må dere gjøre det flere ganger på samme sted? Holde lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...