Gå til innhold

Hverdagslivet med to små


Chandra

Anbefalte innlegg

Vet at mange forandrer på juletradisjonene sine når de får barn, har dere tenkt noe på det? 
I forhold til hvor man feirer osv? :)  
Her merker jeg i alle fall at jeg for første gang på veldig mange år gleder meg litt til jul, tror det blir veldig fint i år med ny leilighet og Trollet som har mer forståelse for hva som skjer. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Beccy87 skrev:

Vet at mange forandrer på juletradisjonene sine når de får barn, har dere tenkt noe på det? 
I forhold til hvor man feirer osv? :)  
Her merker jeg i alle fall at jeg for første gang på veldig mange år gleder meg litt til jul, tror det blir veldig fint i år med ny leilighet og Trollet som har mer forståelse for hva som skjer. :rodmer:

Det jeg har tenkt mest på er at jeg gleder meg ekstra til jul nå. Men vi kommer til å feire annenhvert år med hans familie og min. :) Ellers så håper jeg på enda mer julekos etterhvert som hun blir større. Ser for meg baking, juleverksted og masse kos. :hjerte: Skjønner at du gleder deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg hele ettermiddag og kveld hos foreldrene mine. Fikk middag og vi gikk tur med hund og baby. Kjempekoselig og det var deilig med litt avlastning. De skal på hytta neste uke og jeg håååper mannen er bedre slik at jeg kanskje kan bli med. Har ikke vært på hytta på evigheter og jeg elsker å være der. Mini har aldri vært der. :)

I dag kom jeg meg opp rett før 10. Syntes det er en grei tid å stå opp på, spesielt siden det ble så sent i går. På en måte liker jeg å stå opp før men "problemet" er at mini må ammes i 8-tiden og etter det dupper vi alltid av sammen og brått er klokka nærmere ti. Jaja. :) Startet dagen med å lufte å mate hund, rydde ut og inn av oppvaskmaskin, sterilisere noen flasker, sette på en vaskemaskin og nå kaffe. 

Etterpå kommer mamma og hun skal passe mini slik at jeg endelig får svømt igjen. Har ikke trent noe som helst på 2 uker så det skal bli godt å komme i gang igjen. Jeg var jo supermotivert før mannen skadet seg og nå merker jeg at jeg egentlig ikke har kapasitet eller ork til å tenke på trening en gang. Men vet jo det vil endre seg. Når mannen blir bedre og kan ta mini igjen skal jeg lage en plan slik at jeg i alle  fall får trent flere ganger hver uke. Det blir uansett gøy å svømme igjen og ikke minst treffe svømmevenninnene igjen. ;) Svømmehallen er på jobb så regner med at jeg stikker innom kontoret og sier hei til alle også. 

Nå har jeg funnet frem klær i størrelse 62 til mini. Hun vokser som et uvær om dagen! Har fått en del gaver i denne størrelsen pluss arvet en del så her har jeg faktisk ikke kjøpt noe selv. Har heldigvis fått veldig mye fint som jeg gjerne hadde kjøpt selv da. Fra størrelse 68 og oppover har vi nesten ingen ting så jeg ser jo frem til å shoppe mer selv da. Muligens ikke lommeboken gjør det da. Det vi mangler er ting i ull så det spørs om jeg ikke bør kjøpe noe av det snart. Mini er heldigvis ganske varm av seg. Regner med at vi kan ønske oss en del til jul også. :) Har også bestemt oss for å gå for dåp allikevel så i dag skal jeg sende en mail til kirkekontoret. Det blir en liten dåp med de nærmeste da jeg ikke orker å styre med å leie lokale og slikt. Eller sagt på en annen måte så liker jeg best mindre selskaper. Det er koseligst! Så da blir det oss og minis besteforeldre og tanter og onkler. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treg start på dagen i dag. Sitter fremdeles med kaffekoppen og mini ligger i babygymmen hunden driver og strør lekene sine rundt i huset. :tongue:

Det var skikkelig deilig å komme seg på svømming i går og det gikk veldig mye bedre med neseklype og svømmebriller. Nå føler jeg meg faktisk komfortabel med hodet under vann. Ble skikkelig sliten etterpå. :fnise: Det er skikkelig vanskelig men det er veldig gøy å lære seg noe nytt altså. :) Neste mål nå blir å få til en spinningtime i uka i tillegg til svømming. Det er en time på tirsdager jeg har bestemt meg for å prøve å dra på. Gleder meg så til å komme i form igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så kult at du føler deg trygg med hodet under vann allerede. Jeg blir stressa bare ved tanken! Du er ståltøff! Søte vofse som strør lekene sine rundt i huset! :hjerte: Skulle ønske jeg kunne ha sånne treige og rolige dager som du beskriver, det høres jo veldig koselig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Rainbow skrev:

Wow, så kult at du føler deg trygg med hodet under vann allerede. Jeg blir stressa bare ved tanken! Du er ståltøff! Søte vofse som strør lekene sine rundt i huset! :hjerte: Skulle ønske jeg kunne ha sånne treige og rolige dager som du beskriver, det høres jo veldig koselig ut!

Er veldig fornøyd med det! Men det er vel og merke i basseng da. Tror jeg kommer til å slite veldig mye mer utendørs. Spesielt siden vi skal svømme i et litt grumsete vann under konkurransen. Eller det er ikke sjøen for å si det sånn. Fordelen er at det er nærme hjemme slik at jeg kan øve masse. ;)

Må innrømme at permisjonslivet er ganske bra altså! Kan rett og slett la dagene gå i eget tempo. :)

---------

I går var jeg litt umotivert men fikk faktisk gjort unna litt. Fikk gjort hagearbeid etter tur med hund og baby mens baby sov i vogna. Fikk klippet kanter, luket i det store blomsterbedet og ryddet litt i garasjen som mannen har bombardert. Håper jeg får fortsatt litt i dag med det prosjektet. Hunden fikk klippet klør, forhudsrens og en etterlengtet dusj så nå er han ren og pen og ekstra hvit. :biggrin: Prøver å ikke vaske han så ofte men med innehund, baby osv er det greit med ren hund altså. Dekken må han uansett ha på vinteren.

I natt sov mini fra midnatt til rett før 7 på morgenen. Etter det sov hun til 10. Jeg stod opp halv 10 og luftet hund, matet hund, matet katt, fylte fuglebrettet, satt på en vask og lagde kaffe. Perfekt start på morgenen. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud så lenge hun sover! :sjokk: Inatt var det jubel når O hadde sovet 4,5 t OG jeg hadde sovet samtidig liksom! :P 

Ellers det samme som Weebs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2016 den 11.34, Weebs skrev:

Så idyllisk du har det! Hver gang jeg leser her så gleder jeg meg ekstra til livet i permisjon :) 

Nå ble jeg glad! DU kan virkelig se frem til permisjon altså. Det er veldig veldig koselig. :) 

23 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Herregud så lenge hun sover! :sjokk: Inatt var det jubel når O hadde sovet 4,5 t OG jeg hadde sovet samtidig liksom! :P 

Ellers det samme som Weebs ;)

Hehe, ja tror vi har laget et B-menneske. :tongue: Hun sovner ikke før nærmere midnatt men det er helt greit så lenge hun sover så lenge. 

----

I går begynte mannen brått å gå på beinet igjen. Hipp hurra! Han kan ikke gå så lenge av gangen og veldig lagt fra fort, men det hjelper veldig. Han har begynt å kjede seg så brått klipte han hele gressplenen også for siste gang før vinteren. Vi har sittegressklipper vel og merke. ;) 

Vi spiste middag og kake hos svigermor og etter middagen gikk jeg en tur med hunden mens mini var igjen der. Det var iskaldt og jeg hadde ikke kledd meg godt nok. Men men, tur er tur. :)  Da vi kom hjem fant jeg og mannen en ny serie og spiste masse sjokolade. Vikingane på Nrk1. Utrolig morsom!

I dag sov vi lenge, helt til 11:00. I dag skal ho mor tross alt på festival. Helt merkelig at jeg skal ut på egenhånd. Tror det skal bli deilig. Har en skikkelig slagplan klar også. Siden mannen ikke kan kjøre henter mamma meg og kjører meg hjem til de siden de skal passe mini. Der møter jeg søsteren min og vi skal spise middag der før vi går til konserten som er like ved. Der møter vi helt sikkert masse kjentfolk. Etterpå går vi hjem og mamma kjører meg og mini hjem igjen. Jeg har pumpet meg flere dager på rad nå så har et lite melkelager klart. Har planer om å drikke litt, men ikke mye. Tror ikke jeg tåler mye alkohol heller. Har vel drukket et glass vin de siste 11 månedene. :PJeg aner virkelig ikke hva jeg skal ha på meg og konseptet "å pynte seg" er brått litt ukjent for meg nå. :fnise:

Resten av dagen skal gå med til minikos, klesvask og litt rydding og sortering av mini sitt tøy.

Svigerbror og dama kom hjem etter 7 ukers reise i går så de skal underholde mannen i kveld. Tenker at vi er så heldige som har så godt forhold til søsken på begge sider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har en god plan og det ligger an til en flott kveld. 
Håper du koser deg masse med litt alene tid. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Beccy87 skrev:

Høres ut som om du har en god plan og det ligger an til en flott kveld. 
Håper du koser deg masse med litt alene tid. :)  

Takk, det ble en kjempefin kveld! :) Godt å komme seg ut litt på egenhånd, men også veldig godt å komme hjem igjen! 

Det gikk jo selvfølgelig ikke heelt som planlagt da. Strømmen gikk i ett tiden og kom ikke tilbake før 9 på kvelden! Man blir jo helt hjelpesløs uten strøm om siden vi har vann fra egen brønn så funker ikke vannpumpa når strømmen går og vi ble også uten vann. Det er heldigvis første gang dette skjer på de 3 årene vi har vært her. Fikk heldigvis pappa til å hente meg før slik at jeg fikk dusjet og ordnet meg hjemme hos de. Hadde også litt kleskrise så nå må jeg på shopping snart... 

Kvelden ble veldig fin, konserten var bra og jeg traff på mange gamle kjente. Drakk 2 øl og følte det var mer enn nok.:fnise:  Trodde faktisk det skulle smake bedre enn det gjorde, så der er jeg litt skuffet! Tror faktisk høydepunktet med hele kvelden var å komme hjem til mannen som stod med grandiosaen klar! Fikk ekstremt mange kjærestepoeng der. ;) Før konserten så spiste vi hos foreldrene mine og der var også bonussønnen til søsteren min som aldri hadde møtt lille J. Jeg trodde ikke en gutt på 10 år skulle interessere seg for en baby men han satt med henne nesten hele kvelden og var så søt. Det var veldig gøy å se. 

Det gikk også veldig fint med mating av mini med flaske og jeg hadde pumpet ut alt for mye melk. Heller for mye enn for lite da. :) Ammet henne selv i åtte tiden på morgenen i dag og da holdt puppene på å sprenge så jeg burde nok ha pumpet ut litt en eller annen gang i løpet av natten/kvelden for det var rimelig ubehagelig. :tongue:

Nå spiser jeg veldig sen frokost og drikker te. Mini dupper av i vippestolen. 

I dag skal jeg klare å gå en lang tur i skogen med hunden. Tror det skal gå fint at mannen passer mini nå siden han klarer å gå litt igjen. Ellers så skal jeg endelig få laget et sorteringssystem på vaskerommet. Nå går alt i samme dunk og det er så tungvindt å sortere før hver vask. Tenkte jeg skulle bruke noen trådkurver vi har stående og skrive lapper på de som en midlertidig løsning. Dessuten håper jeg at jeg får satt inn noen bilder i albumet i kveld. 

Jeg har også funnet meg en ny hobby jeg vil begynne med, nemlig slektsforskning! Det syntes jeg høres utrolig artig og interessant ut. Får håpe det er like gøy i praksis. ;) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du kom deg på konsert og koste deg 😃 Liker at du føler du har tid til en ny hobby, superwoman 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2016 den 14.25, maja87 skrev:

Så bra du kom deg på konsert og koste deg 😃 Liker at du føler du har tid til en ny hobby, superwoman 😂

Om jeg har tid til en ny hobby vet jeg egentlig ikke, men jeg har kjempelyst. Tenker det blir en fin ting å pusle med på kvelden og slikt. Så får vi se hvor det bærer hen. ;) Tanten til pappa forsker på min farmors linje og det virker skikkelig spennende. Tror jeg må spørre henne om noen starttips. Tenker også at det er en hobby som hele familien kommer til å sette pris på.

-------------

Føler jeg har en superbaby om dagen altså. I natt sov hun fra midnatt til litt over 8! Nå må jeg bare jobbe med å få henne til å sovne litt tidligere men har ikke stresset med det.

Stod opp rundt 9 i dag og rettet ut håret (føler med 100 ganger freshere da :P ), tok morgenstell på mini, ammet mini på sofaen, la mini i vogna i gangen der hun sovnet, satt på en klesvask, ryddet ut av oppvaskmaskin før frokost og kaffe. Nå tror jeg hun holder på å våkne igjen. :)

I går kjørte jeg mannen til legen og han fikk endelig tatt ut stingene av beinet. I dag er han til og med tilbake på jobb og kjørte bil for første gang. Han har fremdeles smerter og går veldig sakte så skal ha hjemmekontor i starten. Må si at det er deilig å være tilbake i hverdagsrutinene fra i dag! I dag tok mannen hunden på morgenen igjen og det var veldig deilig!

I dag lurer jeg på om jeg skal bli med på en spinningtime. Har ikke bestemt meg enda, men tror jeg kommer til å gå. Fy så godt det skal bli å sette foten på et treningssenter igjen altså! Timen er bare 45 minutter og om jeg ammer før jeg drar trenger jeg ikke å pumpe meg heller. Kjenner også flere som skal på timen så da får jeg sneket inn litt sosialisering også. ;)

Planen for dagen er å gå en tur med mini og hund sammen snart og gjøre litt hagearbeid etterpå. Blir nok bare å få inn resten av pottene og shine opp litt her og der. Da kan mini sove i vogna ute og voffsen løpe rundt i hagen. :) Må også få unna litt klesvask slik at vi har alt vi trenger til hytteturen. 

Best av alt er at jeg og mini reiser med foreldrene mine på hytta til torsdagen! Det gleder jeg meg helt vanvittig til! Mannen og hunden blir hjemme da. Kommer nok til å savne de, men skal også bli godt å være skikkelig lat med foreldrene mine og gå masse turer med vogna. Kanskje mamma kan passe mini litt så jeg får meg en fjelltur også.

Jaja, ha en fin dag du som leser dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torsdag allerede! Har det supertravelt om dagen så tiden flyr. Nå reiser jeg på fjellet om et par timer og må gå tur med hunden, stelle mini og pakke ferdig først. Gleder meg veldig og det skal bli godt å bare slappe helt av resten av uka. :)

Har fått inn to treningsøkter denne uka. Spinning på tirsdag og svømming i går. Spinning var både vanvittig gøy og vanvittig slitsomt og svømmingen i går gikk bedre enn den pleier. Det er SÅ godt å være i gang med treningen igjen altså. Må bare få alt til å gå opp i opp med hund, baby, hus og mann. ;) Det blir forhåpentligvis bedre når mannen kan bidra mer igjen.

Jaja, nå er det ut på tur. Snakkes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink som trener! Jeg er en sånn skikkelig klisjé når det kommer til at alt jeg ikke kan gjøre, det har jeg skikkelig lyst til! Så selv om jeg ikke har vært på spinning på sikkert ett år så har jeg kjempelyst til det nå. Men sykling er veldig vondt nå med en mage som prøver å sprenge lungene (føles det ut som ;)) når jeg bøyer meg frem, så det hadde ikke funket. Så nå dagdrømmer jeg om spinning og hvis jeg hører en bra sang så tenker jeg "denne hadde vært en perfekt spinningsang" :fnise: Helt toskete :rolleyes:

God tur! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.10.2016 den 10.13, Weebs skrev:

Så flink som trener! Jeg er en sånn skikkelig klisjé når det kommer til at alt jeg ikke kan gjøre, det har jeg skikkelig lyst til! Så selv om jeg ikke har vært på spinning på sikkert ett år så har jeg kjempelyst til det nå. Men sykling er veldig vondt nå med en mage som prøver å sprenge lungene (føles det ut som ;)) når jeg bøyer meg frem, så det hadde ikke funket. Så nå dagdrømmer jeg om spinning og hvis jeg hører en bra sang så tenker jeg "denne hadde vært en perfekt spinningsang" :fnise: Helt toskete :rolleyes:

God tur! :biggrin:

Hehe, kjenner til den! Det er heldigvis ikke så altfor lenge til du kan gjøre det igjen, selv om det kanskje ikke frister like mye da. :fnise: Jeg måtte virkelig true meg på spinningtimen, men når jeg kom i gang var det fantastisk og nå gleder jeg meg til ny time i morgen! :)

På 20.10.2016 den 11.02, maja87 skrev:

God hyttetur 😃

 

På 20.10.2016 den 15.12, Rainbow skrev:

Kos deg masse på hytta, det blir nok veldig fint! :) Og kult at du er godt igang med trening igjen! 

Takk takk! 

Hjemme fra hytta nå og det har vært tidenes mest avslappende tur. Mini har vært en drøm å ha med seg og jeg har virkelig blitt vartet opp av foreldrene mine. Været var dårlig og vi så ikke et lite glimt av sol en eneste gang, men vi fikk gått oss noen trilleturer og ellers har vi bare levd det late sofalivet. Kan ikke huske sist jeg var så avslappet. ;) Har hatt masse kvalitetstid med baby og hun har begynt å skjønne at hun har hender. Hun har begynt å sutte på høyrehånden og tommelen og har begynt å ta litt i lekene. 

Kom hjem i går kveld og nå er vi klare for ny uke. Mini var overvåken i går kveld etter å ha sovet 4 timer i bilen da så vi måtte sove ut litt på morgenen i dag isteden. :)

Planene i dag er å møte søsteren min senere i dag for å gå trilletur og tur med hunden, i morgen er det spinning og på onsdag er det svømming igjen. Tenker også å få teste sykkelen jeg har fått låne av moren min i løpet av uka/helga for å se om den er brukbar også. I dag må jeg få litt orden på huset før vi kommer oss ut. Må også bestille dåp!  

      

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Kom oss vel opp halv ti i dag men har kommet til frokosten nå. Liker å gjøre litt før frokost og i dag fikk jeg ordnet mens mini lå i babygymen og var superfornøyd. Tent i peisen, matet fugler, tatt ut av oppvaskmaskin, ryddet litt og nå frokost med egg og kaffe. 

I går fikk jeg vasket 1. etasje og bestilt dåp før vi dro på tur med søsteren min og hunden. Fikk for første gang prøvd voksi move posen i vogna og den var god og varm! Det er egentlig en bilstolpose men den passer også perfekt i vogna. Liker ting med flere muligheter! Skal kjøpe en Voksi Urban til hun blir større. 

I dag skal jeg på spinning (hurra), gå tur med hunden, vaske klær, vaske 2. etasje og om jeg får tid sette inn resten av bildene i albumet. Har bare noen igjen nå! Må sikkert begynne å planlegge dåpen også. Vi skal ha en liten dåp med kun nærmeste familie så tipper det blir en enkel sak. Er ikke typen til å ta helt av med slike ting. :tongue: Lurer på om vi skal kjøpe OBOS medlemskap i dåpsgave til henne. Hm... Det er jo veldig kjekt å ha!

Nå kom jeg på at jeg må bestille babyfotografering også!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Jeg fikk kaffemaskin av svigermor i går så nå koser jeg meg med kaffe og fyr i peisen. :hoppe: Så digg å slippe å trakte kaffe som rekker å bli kald før jeg får drukket den.

I går var jeg på spinning og det var så tungt. Følte liksom at jeg ikke klarte å ta i skikkelig og at alt bare var så tungt. Våknet opp superstøl i dag så tror jeg tok i skikkelig allikevel og at jeg sikkert la på mer motstand enn sist. Instruktøren er så flink og veldig flink til å pushe. I dag er det tid for svømming igjen! Gleder meg faktisk litt. Skal fokusere ekstra på å få inn pusteteknikken i dag. Om jeg rekker skal jeg titte litt på youtubefilmer med tips rett før jeg drar hjemmefra. Er så fornøyd med at jeg har fått rutine på å spinne på tirsdager og svømme på onsdager. Nå er neste mål å begynne å trene kjernemuskulaturen/yoga hjemme slik at kroppen kan bli litt sterkere igjen. Har også noen vekter hjemme jeg kan dra hjem etterhvert. 

I natt sov mini fra 23:00 til 7-tiden. Jeg varmet opp senga hennes med en varmeflaske før jeg la henne og det tror jeg falt i smak. Ofte våkner hun litt når jeg legger henne i senga og det tror jeg er fordi det blir så kaldt under dyna. Nå våknet hun ikke litt opp en gang så det var suksess! La også et pledd over dyna. Jeg må komme meg ut på shopping av ulltøy snart for det har vi for lite av nå som kulden kryper frem. Så at name it hadde masse søtt i merinoull av både body og tights/strømpebukser.

I dag tenker jeg å gå en tur med hund og baby på dagen og hvis mini fortsetter å sove i vogna skal jeg ordne litt i hagen mens hunden får løpe der. Må få inn resten av pottene for vinteren og rake løv blant annet. Har også litt ved som må stables. Alltid noe å gjøre. :biggrin: Mannen har hjemmekontor enda pga beinet og det er veldig koselig. Selv om han må jobbe er det veldig fint å ha han hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...