Gå til innhold

Hverdagslivet med to små

Chandra

Anbefalte innlegg

For en herlig dag! Sitter ute på verandaen og nyter sommerkvelden. Noen dager går bare for fort. Vi dro en tur på stranda før leggetid slik at mini fikk badet litt og hun syntes det er så gøy! Jeg tok ikke med bikini og angret veldig for vannet var herlig. Ellers har jeg begynt å rydde litt inn på rommet til mini. Det er så gøy at hun endelig får sitt eget rom. På høy tid! :P Skulle ha malt siste rest som gjenstår på rommet men det skjedde ikke. Har bare pipa igjen og det er så tiltak! Uansett, det blir så fint! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å skrive at hun har tatt et skritt med det ene beinet uten å holde seg to ganger i dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Chandra skrev:

Glemte å skrive at hun har tatt et skritt med det ene beinet uten å holde seg to ganger i dag! 

Så gøy!!!! :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja veldig stas! :ninuskapus:  I går da jeg skulle legge henne stod hun og "hoppet" i senga uten å holde seg fast. Altså beina var i kontakt med madrassen hele tiden men hun bumpet opp og ned liksom. Hun var så vanvittig søt at jeg begynte å le og da begynte hun å skrattle og bumpe enda mer. :yvonne: Hun er sååå søt! Og siden hun ikke har fått hår enda ser hun ut som en forvokst baby. 

I natt var hun ikke like søt for hun sov vanvittig dårlig i varmen. Men det er ingen ting ikke 3 kopper kaffe kan fikse. 

Hadde egentlig strandplaner i dag men droppet det. Orker ikke å utsette den solbrente kløende kroppen min for mer sol. Koser oss isteden hjemme. Mini sover så jeg har konmariet plantene mine (kvittet meg med hele 7 stk)! Mannen jobber med å flytte internettmodemet fra rommet til mini ned i kjelleren. 

Har bestilt bilstol, plaskebasseng og liten trillebår med bøtte og spadesett fra jollyroom. Elsker jollyroomsalg når man trenger noe! Er jo såå mye billigere enn å kjøpe i butikk. Skulle gjerne hatt det bassenget i dag men... Her er det nærmere 30 grader nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tenkt til å klage litt men først må jeg si at vi har hatt en fin uke med tur på stranda osv. Gøy å ha permisjon når familie og venner har ferie! Mannen er tilbake på jobb igjen. 

Denne uka har mini bæsjet mens hun har vært i sprinkelsenga 2 ganger og begge gangene har hun rukket å ta hånda inn i bleia og dra det rundt i senga så dyne, overmadrass og alt har fått bæsj på seg. Den første gangen var det mens jeg var på do og i dag var det før jeg våknet på morgenen. :bond: Så nå er både hoveddyna og reservedyna på vask. :P Håper ikke dette er en ny trend! Ulempen når det er for varmt for pysj tydeligvis. 

I går på løpetur tråkket jeg skikkelig over på en rot og var så dum at jeg fortsatte å løpe og ommøblerte verandaen etterpå. Resulterte i store smerter og lite søvn i natt og i dag halter jeg rundt. Håper det går fort over. 

Mini sover og jeg vurderer å gjøre det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tester Storytel sp nå blir det husarbeid og lydbok. Håper det gjør husarbeidet mer morsomt. :phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, kjedelig med dynevask! Hun kan ikke ligge i sånn body uten armer da? 

Halter du rundt med lydbok nå? :fnise: Hørtes ikke særlig godt ut :tongue: Håper du er blitt bedre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Oi, kjedelig med dynevask! Hun kan ikke ligge i sånn body uten armer da? 

Halter du rundt med lydbok nå? :fnise: Hørtes ikke særlig godt ut :tongue: Håper du er blitt bedre :) 

Jo men alle var på vask! :edie:

Fikk vasket hele huset haltende med lydbok! Rakk nesten hele før mini våknet. :D Gulvene var ekle! Nå må jeg bare overtale mannen til å rydde opp alt verktøy etter oppussing. Det er tydeligvis veldig Vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi meg oppskriften på hvordan du får gjort så mye!? Kan du feks legge ut hvordan dagen ser ut for dere? Jeg har en følelse av at vi er ekstremt lite effektive... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Kan du gi meg oppskriften på hvordan du får gjort så mye!? Kan du feks legge ut hvordan dagen ser ut for dere? Jeg har en følelse av at vi er ekstremt lite effektive... :roll:

Hoho, jeg kan prøve. :P Må legge til at i går gjorde vi ca ingen ting og jeg måtte duppe mens mini sov. 

Dagen i dag:

07:00 stod opp. Dette er sent i forhold til vanlig. Morgenstell, frokost for begge, kaffe, lufte og mate hund og litt lek i stua eller på rommet hennes og amming før lur i 9- tiden. Da sov hun til elleve og jeg satt på en vaskemaskin, ryddet, støvsuget og moppet gulv i første etasje og spiste litt. Da hun våknet vasket jeg kjapt ferdig med henne på slep. Hun var på gulvet mens jeg støvsugde gangen oppe og utforsket litt også satt jeg henne i sprinkelsenga mens jeg tok soverommet. Etter det var det lunsj for henne og så var vi litt på verandaen og litt på rommet og lekte, en liten tur ut i hagen for å spise bringebær, ammet litt osv. 

Vi skulle få kaffegjester halv fire og jeg trengte å dusje så vi tok en dusj sammen og brått var klokka to og hun klar for ny lur. Sovnet fort i vogna og jeg rydda ut av oppvaskmaskin, retta ut håret og ordnet meg litt og surra litt rundt før hun våknet litt over tre. Da var mannen kommet hjem og mens han hadde henne satt jeg på kaffe og slang noen kanelboller i ovnen (fra butikken!). Besøket var her til halv seks og mannen gav henne middag mens jeg gikk tur med hunden (litt kortere tur enn vanlig). Kom på at jeg hadde glemt å spise så jeg satt mini i lekegrinda mens jeg spiste kjapt før kveldsstell, amming og leggetid. Nå ligger jeg på soverommet og venter på at hun skal sovne.  

Litt spesiell dag i dag siden vi ikke fikk spist middag eller noe og på vanlige dager går jeg trilletur med mini og hunden ved luren i to-tiden. Det er ikke alltid hun sover like lenge på dagtid heller. Men jeg er ikke redd for å dra henne med meg eller sette henne en kort stund i lekegrinda om jeg skal sette på en maskin eller noe slikt. Jeg kan også finne på å brette tøy mens hun leker på gulvet og om jeg skal skifte sengetøy tar jeg henne med meg på det osv. Jeg tenker at hun bare har godt av å lære seg at vi voksne også må gjøre slike ting også passer jeg selvfølgelig på å leke med henne på gulvet og være tilstede med henne. Om jeg skal rydde ut av oppvaskmaskinen kan hun leke med ting i skuffene på kjøkkenet (og ja, det blir alltid tupperwarebokser ut over hele gulvet osv). Rydder som regel kjøkkenet etter hvert måltid mens hun sitter i tripptrappstolen og gomler på noe eller drikker vann (det tar jo bare noen minutter). 

Også har jeg jo god tid på kvelden når hun sovner mellom 19 og 20. Ofte går kvelden til avslapping foran TV og noe fornuftig om jeg gidder. Kanskje en liten kveldstur med hunden, joggetur med han osv. 

Nå sover hun og jeg har planer om å spise grilla kylling mannen kjøpte i stad og drikke et lite glass rødvin. Er tross alt sommerferie. ;) Også har jeg et mål om å rydde litt i kjeller/vaskerom som liksom aldri blir ryddig. Vi får se! 

Hunden får tur hver dag og er ute i hagen i langlina flere ganger i løpet av dagen. Ellers er han ofte med oss på leken på gulvet og følger etter oss over alt så lenge han ikke sover noe han gjør mye av på dagen. 

Tha. Aner ikke om dette var til hjelp. :laugh: Jeg gjør langt i fra ting perfekt men føler vi har funnet en rutine som passer oss. Noen dager er supre mens andre er dritt og går i glemmeboken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble brått stresset. Vi skal feire bursdagen til mini neste helg og ingen ting er egentlig planlagt. Vi liker å gjøre det enkelt så det blir grilling av pølser og kaffe og kaker. Håper vi kan være ute, fyre i bålpanna (kanskje marshmallows??), sette opp noen hageleker osv. 

Nå har mini begynt å gå mer. Går 3-4 skritt før hun deiser på rompa. Hun går som en full sjømann. :fnise::ninuskapus: Gjett om mor og far er stolte da! Også har hun begynt å kose på kommando. Det utnytter jeg så jeg får masse kos! 

I morgen håper jeg foreldrene mine vil ha besøk av oss og på lørdag skal hele familien og et vennepar på utflukt til det kule tjernet og jeg håper jeg kan lure meg til en svømmeøkt der. Håper jeg får trent styrke i morgen (bare droppe beinøvelser). Snart bare en uke til jeg begynner på jobb! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Chandra skrev:

Hoho, jeg kan prøve. :P Må legge til at i går gjorde vi ca ingen ting og jeg måtte duppe mens mini sov. 

Dagen i dag:

07:00 stod opp. Dette er sent i forhold til vanlig. Morgenstell, frokost for begge, kaffe, lufte og mate hund og litt lek i stua eller på rommet hennes og amming før lur i 9- tiden. Da sov hun til elleve og jeg satt på en vaskemaskin, ryddet, støvsuget og moppet gulv i første etasje og spiste litt. Da hun våknet vasket jeg kjapt ferdig med henne på slep. Hun var på gulvet mens jeg støvsugde gangen oppe og utforsket litt også satt jeg henne i sprinkelsenga mens jeg tok soverommet. Etter det var det lunsj for henne og så var vi litt på verandaen og litt på rommet og lekte, en liten tur ut i hagen for å spise bringebær, ammet litt osv. 

Vi skulle få kaffegjester halv fire og jeg trengte å dusje så vi tok en dusj sammen og brått var klokka to og hun klar for ny lur. Sovnet fort i vogna og jeg rydda ut av oppvaskmaskin, retta ut håret og ordnet meg litt og surra litt rundt før hun våknet litt over tre. Da var mannen kommet hjem og mens han hadde henne satt jeg på kaffe og slang noen kanelboller i ovnen (fra butikken!). Besøket var her til halv seks og mannen gav henne middag mens jeg gikk tur med hunden (litt kortere tur enn vanlig). Kom på at jeg hadde glemt å spise så jeg satt mini i lekegrinda mens jeg spiste kjapt før kveldsstell, amming og leggetid. Nå ligger jeg på soverommet og venter på at hun skal sovne.  

Litt spesiell dag i dag siden vi ikke fikk spist middag eller noe og på vanlige dager går jeg trilletur med mini og hunden ved luren i to-tiden. Det er ikke alltid hun sover like lenge på dagtid heller. Men jeg er ikke redd for å dra henne med meg eller sette henne en kort stund i lekegrinda om jeg skal sette på en maskin eller noe slikt. Jeg kan også finne på å brette tøy mens hun leker på gulvet og om jeg skal skifte sengetøy tar jeg henne med meg på det osv. Jeg tenker at hun bare har godt av å lære seg at vi voksne også må gjøre slike ting også passer jeg selvfølgelig på å leke med henne på gulvet og være tilstede med henne. Om jeg skal rydde ut av oppvaskmaskinen kan hun leke med ting i skuffene på kjøkkenet (og ja, det blir alltid tupperwarebokser ut over hele gulvet osv). Rydder som regel kjøkkenet etter hvert måltid mens hun sitter i tripptrappstolen og gomler på noe eller drikker vann (det tar jo bare noen minutter). 

Også har jeg jo god tid på kvelden når hun sovner mellom 19 og 20. Ofte går kvelden til avslapping foran TV og noe fornuftig om jeg gidder. Kanskje en liten kveldstur med hunden, joggetur med han osv. 

Nå sover hun og jeg har planer om å spise grilla kylling mannen kjøpte i stad og drikke et lite glass rødvin. Er tross alt sommerferie. ;) Også har jeg et mål om å rydde litt i kjeller/vaskerom som liksom aldri blir ryddig. Vi får se! 

Hunden får tur hver dag og er ute i hagen i langlina flere ganger i løpet av dagen. Ellers er han ofte med oss på leken på gulvet og følger etter oss over alt så lenge han ikke sover noe han gjør mye av på dagen. 

Tha. Aner ikke om dette var til hjelp. :laugh: Jeg gjør langt i fra ting perfekt men føler vi har funnet en rutine som passer oss. Noen dager er supre mens andre er dritt og går i glemmeboken. 

Tusen takk! Det ser ut som du nok er mye mer effektiv enn meg. Jeg er ganske ubrukelig før 10/11 :fnise: Og så vet jeg liksom ikke hva jeg skal gjøre i dette nye huset. Ting er ikke på plass her enda og vi mangler masse oppbevaring i stua.

Vi er enige om at vi må finne på mer da, bare vanskelig å komme på hva. .. Spesielt av gøye ting. 

Jeg skal også kjøpe rødvin :nigo:

4 timer siden, Chandra skrev:

Ble brått stresset. Vi skal feire bursdagen til mini neste helg og ingen ting er egentlig planlagt. Vi liker å gjøre det enkelt så det blir grilling av pølser og kaffe og kaker. Håper vi kan være ute, fyre i bålpanna (kanskje marshmallows??), sette opp noen hageleker osv. 

Nå har mini begynt å gå mer. Går 3-4 skritt før hun deiser på rompa. Hun går som en full sjømann. :fnise::ninuskapus: Gjett om mor og far er stolte da! Også har hun begynt å kose på kommando. Det utnytter jeg så jeg får masse kos! 

I morgen håper jeg foreldrene mine vil ha besøk av oss og på lørdag skal hele familien og et vennepar på utflukt til det kule tjernet og jeg håper jeg kan lure meg til en svømmeøkt der. Håper jeg får trent styrke i morgen (bare droppe beinøvelser). Snart bare en uke til jeg begynner på jobb! 

Så flink å gå! Sikkert supersøtt :hjerte: 1åring kos er det beste! :rodmer: Det er skikkelih deilig når du merker at babyen legger hodet på skuldra di og slapper av :strix:

Svømme i et tjern :sjokk: Hell to the no. Jeg har funnet ut at jeg må finne meg en sport. Har lyst til å starte badmintonklubb med barselfolket :nigo: og jeg og mannen snakker om å teste ut squash som felles sport :sjokk: Spennende!

Bålpanne virker så koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Chandra skrev:

Men jeg er ikke redd for å dra henne med meg eller sette henne en kort stund i lekegrinda om jeg skal sette på en maskin eller noe slikt. Jeg kan også finne på å brette tøy mens hun leker på gulvet og om jeg skal skifte sengetøy tar jeg henne med meg på det osv. Jeg tenker at hun bare har godt av å lære seg at vi voksne også må gjøre slike ting også passer jeg selvfølgelig på å leke med henne på gulvet og være tilstede med henne. Om jeg skal rydde ut av oppvaskmaskinen kan hun leke med ting i skuffene på kjøkkenet (og ja, det blir alltid tupperwarebokser ut over hele gulvet osv). Rydder som regel kjøkkenet etter hvert måltid mens hun sitter i tripptrappstolen og gomler på noe eller drikker vann (det tar jo bare noen minutter). 

Sånn gjør vi det også! :jepp:

Husker at jeg ble tipset om det av jm før fødselen. 
''ja livet forandrer seg totalt når man får barn, men husk at barnet skal lære seg å leve i ditt liv ikke omvendt, det er viktig at du ikke setter alt på vent, baby kan være med på det meste'' 
(med forbehold at de er friske osv selvfølgelig) :) 

Så herlig at hun har begynt å gå! Det er så gøy når de begynner å stabbe avgårde på den måten som bare bittesmå vesner (og veldig fulle voksene) kan gjøre! :rodmer:
Når begynner hun i barnehage? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer senere. :) 

I dag startet dagen rett over 5 for mini og hun sov dårlig i natt. Blir garantert en lur på meg når hun skal sove etterpå.:sFun_sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som deg her og, mye husarbeid (brette klær, rydde benker, tørke støv osv) mens K leker på gulvet, med plastboksskuffen sin osv. De har bare bra av å ikke bli underholdt hele tiden med fult fokus tenker jeg 👍 

Artig med gåing! K har gått langs møbler, med vogn og når vi leier henne i 2 mnd, men ikke turt å slippe seg alene enda. Men hun står alene på gulvet ganske lenge da. Er nok skummelt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra å høre at det ikke er bare meg som drasser ungen rundt på gjøremål. :tongue:  

Vært hos foreldrene mine i hele dag, gått tur og koset oss. Mini og hund var selvfølgelig med. Det nye bilsetet fungerer supert i bilen! Selv om mini ikke er så stor tror jeg kanskje jeg burde byttet til nytt sete litt tidligere. :laugh: 

I kveld la mannen mini mens jeg vasket begge bilene på utsiden. Er helt utslitt! Mannen mener nemlig at biler ikke trengs å vaskes. Har etter 13 år sammen bare svelget kamelen og skjønt at jeg må gjøre det selv.  Håper jeg får tatt innsiden i løpet av helga. Mannen sovnet vist mens han la mini for han har jeg ikke sett noe mer til.  :fnise:

Nå er vi 90% sikre på at vi skal flytte når vi finner drømmehuset på Finn. ;) Utrolig vanskelig valg da vi egentlig skulle bygge på. Men vi kan ikke bo uten naboer, langs en høyt trafikkert vei med unge(r). Det er over en mil til "sivilisasjonen" og jeg vil at mini skal kunne leke med andre i nærheten, ikke bli kjørt over alt for resten av livet osv. Det er ingen hast, men siden vi bare har to soverom bør vi finne noe nytt før nummer 2 måtte komme. ;) Dette var ting vi ikke hadde i tankene da vi kjøpte huset for fire år siden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2017 den 6.33, Beccy87 skrev:

Sånn gjør vi det også! :jepp:

Husker at jeg ble tipset om det av jm før fødselen. 
''ja livet forandrer seg totalt når man får barn, men husk at barnet skal lære seg å leve i ditt liv ikke omvendt, det er viktig at du ikke setter alt på vent, baby kan være med på det meste'' 
(med forbehold at de er friske osv selvfølgelig) :) 

Så herlig at hun har begynt å gå! Det er så gøy når de begynner å stabbe avgårde på den måten som bare bittesmå vesner (og veldig fulle voksene) kan gjøre! :rodmer:
Når begynner hun i barnehage? 

Helt herlig! I natt drømte jeg at hun hadde begynt å løpe rundt. Det er dessverre ikke like søtt når fulle voksne stabber runda da. :fnise:

Hun begynner i barnehage i midten av august! Hjelpes. Om snart 2 uker faktisk. Kjenner jeg er litt stresset for alt vi må kjøpe av utstyr og slikt. Jeg har ikke peiling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Chandra skrev:

Helt herlig! I natt drømte jeg at hun hadde begynt å løpe rundt. Det er dessverre ikke like søtt når fulle voksne stabber runda da. :fnise:

Hun begynner i barnehage i midten av august! Hjelpes. Om snart 2 uker faktisk. Kjenner jeg er litt stresset for alt vi må kjøpe av utstyr og slikt. Jeg har ikke peiling!

Har dere fått noen info fra barnehagen om hva dere trenger å ha der/ha med? Ikke vi... Vi har uansett ikke tenkt at vi må handle inn noe, må man ha noe mer enn hva de bruker her hjemme? Hmm, tips tas imot 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfeldigvis googlet jeg barnehagestart i går :fnise: Det finnes mange artikler med tips om hva som trengs. Ekstra sett regntøy osv :) 

Jeg må også dra med meg M overalt når jeg gjør husarbeid. Hs mente at hun må takle å være alene i stua mens jeg vasker klær osv. :opplyser: Men vaskerommet er i en annen etasje, og M setter seg jo fast under sofaen eller tv-benken hele tiden :fnise: Så hun sitter og glor mens jeg henger opp klær. Hun klager ikke, så det er visst helt okei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...