Gå til innhold

Reiseforsikring - hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

To spørsmål: 

Dekker reiseforsikring (og i så fall hvilken) en reise som kun er tur retur en annen by samme dag? (eks tur-retur bergen-oslo, fra morgen til kveld) (avbestilling pga sykdom)

Og er det mulig å tegne reiseforsikring kun et par dager før (denne) reisen?

Anonymkode: e4ebc...033

Skrevet

:a034:

Anonymkode: 79194...164

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

http://www.europeiske.no/privat/reiseforsikring/enkeltreise

Hvis du ikke reiser ofte ville jeg kjøpt enkeltreise-forsikring hos europeiske. 

Anonymkode: 1db27...274

Den skal dekke avbestilling pga sykdom uansett lengde på reisen. La inn forsikring for èn person på en slik reise du beskrev, og det kom på 180,-

Skrevet

Du må lese på de ulike reiseforsikringenes betingelser. Reiseforsikringer dekker enten fra du går ut døra hjemme uansett hvor du skal, eller på reise ut av landet/reise med overnatting osv. 

Å tegne reiseforsikring for bare noen dager er ofte like dyrt eller dyrere enn reiseforsikring på ett år. Du finne mye info på alle forsikringers nettsider. 

Anonymkode: 55e99...e9b

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.europeiske.no/privat/reiseforsikring/enkeltreise

Hvis du ikke reiser ofte ville jeg kjøpt enkeltreise-forsikring hos europeiske. 

Europeiske er et selskap som er svært vanskelig å få hjelp hos, dersom man trenger å bruke forsikringen man har. Sryr unna. 

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Europeiske er et selskap som er svært vanskelig å få hjelp hos, dersom man trenger å bruke forsikringen man har. Sryr unna. 

Jeg har Europeiske og har veldig gode opplevelser. Har brukt forsikringen to ganger. Én ved sykdom og en gang ved forsinket bagasje. De ringte meg kort tid etter at jeg meldte fra og stilte noen spørsmål. Veldig hyggelige folk og begge ganger fikk jeg utbetalt pengene raskt etterpå. 

Anonymkode: c3f7d...694

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

To spørsmål: 

Dekker reiseforsikring (og i så fall hvilken) en reise som kun er tur retur en annen by samme dag? (eks tur-retur bergen-oslo, fra morgen til kveld) (avbestilling pga sykdom)

Og er det mulig å tegne reiseforsikring kun et par dager før (denne) reisen?

Anonymkode: e4ebc...033

De fleste helårs reiseforsikringer dekker dagsturer i Norge. Men tegner du en forsikring bare noen dager før du skal reise og da allerede visste at du kom til å avbestille er det nok det definert som forsikringssvindel... 

• Liker 2
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har helt motsatt opplevelse, fikk god hjelp og dekket alle mine utgifter i vinter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...