Gå til innhold

- Jeg designet for grasiøse mennesker, sier Lagerfeld


Samantha

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke at det kanskje har så mye med saken å gjøre lenger (iom at dere plutselig diskuterer noe helt annet) Men jeg er tykk, og kunne ikke brydd meg mindre om hva Carl Lagerfeld måtte finne på å si. Jeg er fullstendig klar over at han lever av at tynne mennesker ønsker å kjøpe klærne hans og innser at det er derfor han sier sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skyld på meg i så måte, skyld på gjest som absolutt må kommentere meg og mitt anliggende. Og så dum som jeg har vært, så følte jeg at jeg måtte svare på det og :roll::ler: Beklager :wink:

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er ganske sikkert er i hvert fall at de klærne disse designerne lenger syd i Europa pr i dag, ikke vil se like fine ut på "store" mennesker som de gjør på "kleshengermodellene" som viser dem frem. Skulle man få til en holdningsendring hos designerne måtte man vel få dem til å designe flere kolleksjoner da. En for de høye og slanke, og en for de store.

Det er forøvrig ikke alle typer design som passer så fint til de radmagre heller, spør du meg. Enkelte plagg gjør seg faktisk best på kvinner med litt former.

Ta f.eks. kjoler med utrigning - de gjør seg best på damer med litt pupper. Eller trange skjørt, de gjør seg best på damer med hofter. Videre synes ikke jeg personlig at åletrange bukser er så veldig pent på veldig tynne jenter. Jeg synes de ser avmagrete ut. Ikke veldig kroppsnære overdeler heller er så veldig pent på disse i mine øyne. Og jeg har (som nevnt i andre tråder) vært så syltynn selv en gang i tiden, så det er ikke misunnelse fra min side som får meg til å si dette. Jeg syntes ikke det var spesielt pent den gangen heller.

Så det er ikke bare de runde som har problemer med klær, man må bare finne sin stil. Og det finnes butikker som er beregnet kun på store også.

det finnes en stil for alle som er interessert i klær, men man trenger kanskje litt hjelp til å se hva som faktisk er pent? Målet må ikke være å la alle salgs design lages i store størrelser - hvor pent er det med korte kroppsnære T-skjorter og lave hoftebukser til en kvinne som bærer på tjue+ kilo for mye da? Må ikke målet være at man lærer og se seg selv, og trives og kle seg etter det man faktisk er utstyrt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tunge1:

Det tragiske er at det skapes idealer som en hvilkensomhelst normalt skapt jente bare kan fortvile over.

Alle tenker ikke på det faktum at de fleste store moteskapere er homofile menn som har den sylslanke ungguttkroppen som sitt ideal og lengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

ja, tenk at det er mange som har syltynne guttekropper som et ideal for designer klær? det hele er jo helt fullstendig latterlig! vi jenter må være stolt over å være kvinner med former! og ikke bry oss om han tosken lagerfeld, han ser jo ut som ei avmagra, lita tynn mus.. ikke mye pent! jeg håper og tror at idealet med å være skraptynn blir borte! det er hverken et sunt ideal eller fint! det er pent med former! hofter og pupper er det som gjør en kvinne til en kvinne, og det er jo vakkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Jepp. Men pass deg nå, så du ikke får verbal juling av ei som er tynn og føler seg angrepet. DET må vi altså for enhver pris unngå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg er kjempetynn selv, og da skal jeg vel kunne svare for meg! jeg vet at jeg aldri vil bli feit, har vært kjempetynn hele livet, og ønsker meg former.... men sånn er det, vi tynne får bare spise for livet! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

yes, fiona,det er ikke meningen å si noe stygt om de tynne. vi tynne får bare prøve så godt vi kan å legge på oss,.. forøvrig var det jeg som mente at lagerfeld er ei tynn lita avmagra mus, og jeg håper ikke noen synes jeg er det, men jeg mener at lagerfeld har slanket seg til det han er nå.... med det mener jeg at han strever etter å være tynn, og det synes jeg er unødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

For meg spille rdet liten rolle uansett hvordan folk ser ut. Jeg har magre venninner som ønsker seg pupper og rompe, og lubne venninner som ønsker seg flate mager. De er like skjønne alle sammen, vi er utvilsomt vår egen verste kritiker.

Selv er jeg 1.74 høy, og skulle gladelig vært lavere. Hvis du er 1.60 høy og legger på deg litt, blir du bare rund og nydelig og femini. Er du 1.74 og legge rpå deg litt, sprenger du alle størrelseskalaer :o og blir bare diger. Lite slingringsmonn, med andre ord :ler:

Og det er da jeg etterlyser større mangfold.

Lagerfeld eller ikke, butikker gjenspeiler ikke det enorme mangfoldet vi har. Jeg mener, økende globalisering gjør jo at man har flere ulike typer mennesker på samme sted - det burde gjenspeiles, og det synes jeg ikke det gjør i tilstrekkelig grad.

Da jeg studert evar vi en kolokvie gruppe på 4 jenter - vi ble litt ledd av, på den hyggelige måten, altså, for vi var så ulike. Jeg finner bare på noen navn her - Mette var adoptert fra Korea og 1.54 høy, lysebrun og med sort hår. Lena var etnisk norsk, rødlig hår og fregner og 1.65 høy med runde former. Jeg var 1.74, blond og blåøyd. Og Trine var 1.89 høy, mørkt langt hår og grønne øyne. Tripp trapp tresko :ler: Når den laveste og høyeste sto ved siden av hverandre, skilte det ganske mye!

Siden ingen av oss var syltunne, hadde vi samme problem med å finne bukser til jenterumpene våre. Bortsett fra Mette, som gikk på barneavdelingen på H&M og fant siste mote :ler:

Uten at det er negativt å være det ene elelr det andre, mener jeg ingen designer bør være for stor i egne øyne til å lage klær for KVINNER - slik vi er, ikke slik han vil vi skal være...

Jeg mener, skal ikke designere være kreative og nyskapende...?? I'm not impressed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
For meg spille rdet liten rolle uansett hvordan folk ser ut. Jeg har magre venninner som ønsker seg pupper og rompe, og lubne venninner som ønsker seg flate mager. De er like skjønne alle sammen, vi er utvilsomt vår egen verste kritiker.

Selv er jeg 1.74 høy, og skulle gladelig vært lavere. Hvis du er 1.60 høy og legger på deg litt, blir du bare rund og nydelig og femini. Er du 1.74 og legge rpå deg litt, sprenger du alle størrelseskalaer :o og blir bare diger. Lite slingringsmonn, med andre ord :ler:

Og det er da jeg etterlyser større mangfold.

Lagerfeld eller ikke, butikker gjenspeiler ikke det enorme mangfoldet vi har. Jeg mener, økende globalisering gjør jo at man har flere ulike typer mennesker på samme sted - det burde gjenspeiles, og det synes jeg ikke det gjør i tilstrekkelig grad.

Da jeg studert evar vi en kolokvie gruppe på 4 jenter - vi ble litt ledd av, på den hyggelige måten, altså, for vi var så ulike. Jeg finner bare på noen navn her - Mette var adoptert fra Korea og 1.54 høy, lysebrun og med sort hår. Lena var etnisk norsk, rødlig hår og fregner og 1.65 høy med runde former. Jeg var 1.74, blond og blåøyd. Og Trine var 1.89 høy, mørkt langt hår og grønne øyne. Tripp trapp tresko :ler: Når den laveste og høyeste sto ved siden av hverandre, skilte det ganske mye!

Siden ingen av oss var syltunne, hadde vi samme problem med å finne bukser til jenterumpene våre. Bortsett fra Mette, som gikk på barneavdelingen på H&M og fant siste mote :ler:

Uten at det er negativt å være det ene elelr det andre, mener jeg ingen designer bør være for stor i egne øyne til å lage klær for KVINNER - slik vi er, ikke slik han vil vi skal være...

Jeg mener, skal ikke designere være kreative og nyskapende...?? I'm not impressed.

:bukke:

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror de ser på klærne sine som skulpturer - kunst. Og modellene må ha minst mulig former for at klærne skal komme frem slik de er "skulpturert". Modellene er kleshengere rett og slett, og ser litt sånn ut også..

og det er vel egentlig ikke designerne sin skyld at dette magre idealet er det som gjelder i dag tror jeg. Det er vel heller det at de åtte "perfekte" jentene som finnes her i verden er supermodellene, og de har fått en enorm kjendisstatus.

Videre har tynn blitt assosiert med sunn og intelligent - det har neppe heller noe med designerne å gjøre, men heller med det økende fokuset på riktig kosthold og riktig trening. Det er jo til og med gått mote i trening i våre dager, og det er gått mote i hva vi spiser og drikker også. Hvor mange av de som er unge i dag boltrer seg i kjøttkaker og stuet kål? Det går vel heller i magre kyllingfileeter og grønne salater. (Nå snakker jeg ikke om de som gir pokker og lever på pizza og hamburgere, men de "trendy" unge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de ser på klærne sine som skulpturer - kunst. Og modellene må ha minst mulig former for at klærne skal komme frem slik de er "skulpturert". Modellene er kleshengere rett og slett, og ser litt sånn ut også..

og det er vel egentlig ikke designerne sin skyld at dette magre idealet er det som gjelder i dag tror jeg. Det er vel heller det at de åtte "perfekte" jentene som finnes her i verden er supermodellene, og de har fått en enorm kjendisstatus.

Videre har tynn blitt assosiert med sunn og intelligent - det har neppe heller noe med designerne å gjøre, men heller med det økende fokuset på riktig kosthold og riktig trening. Det er jo til og med gått mote i trening i våre dager, og det er gått mote i hva vi spiser og drikker også. Hvor mange av de som er unge i dag boltrer seg i kjøttkaker og stuet kål? Det går vel heller i magre kyllingfileeter og grønne salater. (Nå snakker jeg ikke om de som gir pokker og lever på pizza og hamburgere, men de "trendy" unge)

Øh, å sammenligne kjøttkaker og junkfood? Vel, vel, jeg kjenner meg ikke igjen her.. De fleste jeg kjenner, altså klassen, etc, spiser gjerne kjøttkaker, det handler vel mer om på hvilken måte. Altså, det er jo klart at det ikke er sunt å spise kjøttkaker hver dag.

Men det er veldig delt dette her, fordi mange vil gjerne være sunne, samtidig som de samme menneskene spiser usunn mat, og tenker ikke over at det er usunt.

Når det kommer til moteskaperne, så fører jo de tradisjonen om tynne mennesker videre som et symbol på ideal samfunnet. Og disse samme moteskaperne velger faktisk selv hvem de vil skal vise klærne for dem.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, og de velger å lage klær som ikke skal "ødelegges" av kroppen som bærer dem. Den skal fungere som kleshenger - ergo supertynne modeller..

Du skjønte ikke det der med kjøttkaker og trendy mat nei....?

Jeg mener at de som vil være trendy, spiser mat de mener er trendy. Vi andre vi spiser det vi har lyst på i øyeblikket, enten det er kjøttkaker, kylling eller en hamburger.

Men dette med trendy henspeilet på det sunne og tynne idealet, og jeg tror ikke det er designerne som står for akkurat den biten. Det er vel heller det at vårt forbrukersamfunn på en ny måte ser opp til og idoliserer folk i større grad enn tidligere. Nå er modeller superstjerner - og de er tynne.... og har god råd og kan kjøpe dyr og sunn mat.... en evig sirkel.

Men uansett så er kroppsidealet noe som skiftes ut hele tiden, det er ikke mye vi kan gjøre for å endre det. Det gjenspeiler samfunnet forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mye mulig selve designerne ikke selv velger hva modellene deres skal spise, men de støtter jo opp om hvordan modellene skal se ut, når det er slike de velger. Jeg sier ikke at alle skal byttes ut med mennesker som bruker str 44, men det mangler rett og slett ett mangfold. Og jeg må da ha lov til å si min mening hvis jeg føler for det?

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønte ikke det der med kjøttkaker og trendy mat nei....?  

Jeg mener at de som vil være trendy, spiser mat de mener er trendy. Vi andre vi spiser det vi har lyst på i øyeblikket, enten det er kjøttkaker, kylling eller en hamburger.  

Men dette med trendy henspeilet på det sunne og tynne idealet, og jeg tror ikke det er designerne som står for akkurat den biten. Det er vel heller det at vårt forbrukersamfunn på en ny måte ser opp til og idoliserer folk i større grad enn tidligere. Nå er modeller superstjerner - og de er tynne.... og har god råd og kan kjøpe dyr og sunn mat.... en evig sirkel

Tror nok det meste står i sammenheng jeg da.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...