Gå til innhold

- Jeg designet for grasiøse mennesker, sier Lagerfeld


Samantha

Anbefalte innlegg

Han har jo sikta seg inn på en minkende kundegruppe ettersom vi blir tjukkere og tjukkere. Så han kan umulig ha kobla inn hjernen før han snakka. Med mindre han sattser på lave priser i u-land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har jo sikta seg inn på en minkende kundegruppe ettersom vi blir tjukkere og tjukkere. Så han kan umulig ha kobla inn hjernen før han snakka. Med mindre han sattser på lave priser i u-land.

Det handler jo ikke om at vi blir tjukkere eller tjukkere (med mindre du mener at str. 44 er å være tjukk), det handler om at man viser svært liten bevissthet rundt samfunnet generelt. Det sårer mange, som ikke ser på seg som tjukke, men blir av han kalt tjukk fordi man bruker str. 44 i stedenfor str. 32...

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp..jeg forstod det' date= ville bare spøke litt med det skrudde synet hans.

Ah, beklager :wink: . Ikke lett å lese ironien bestanding, og man veit jo aldri om folk faktisk mener slikt seriøst eller ikke... :roll:

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..men vist han mener at størrelse 44 er å vere tjukk, vil han jo få problemer etter hvert. Selv synes jeg 44 er greit det. For min del kommer det mest ann på hva en trives med selv. Ikkje la en dust vippe noen av pinnen. Ignorer han og kjøp klærne hans. Eller overse han og la vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ;) Men det er vanskelig når man er fornøyd med seg selv, og får dette i fleisen-spesielt når man har slitt i mange år med å akseptere sin egen kropp og endelig klarer det. Da blir det vanskelig å ikke reagere...:-?

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det er få av de virkelig store designerne som lager klær over str. 44. Er dette virkelig en nyhet for dette har hvertfall jeg visst om i årevis.

Husker alt bråket rundt Calvin Klein da han kom med sin "jeg ønsker ikke at kvinner over str. 42 skal bære mine klær" kommentaren. Han fikk mye pes for den der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få av de virkelig store designerne som lager klær over str. 44. Er dette virkelig en nyhet for dette har hvertfall jeg visst om i årevis.

Husker alt bråket rundt Calvin Klein da han kom med sin "jeg ønsker ikke at kvinner over str. 42 skal bære mine klær" kommentaren. Han fikk mye pes for den der.

Nei det er ikke overraskende, men det viktig at man klager! Hvis ingen reagerer , så får de jo bare holde på som de vil, noe som kan få kvinner til å føle seg mer misslykket og bidrar enda mer til det altfor feile bildet "den ulitmate kvinnen"..

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Griet"Det er få av de virkelig store designerne som lager klær over str. 44.

Helt greit det men noen lager de om i 44str da må det være greit at noen bruker disse og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har ingen tro på at de store designere vil gi etter for presset om å lage større størrelser.

Derimot tror jeg at de nye designerne som våger å satse på plus-size markedet vil gjøre det godt. Men at du vil finne store størrelser hos etablerte designere som Chanel/ Lagerfeld, Dior, Gucci m fl. tror jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tro på at de store designere vil gi etter for presset om å lage større størrelser.

Derimot tror jeg at de nye designerne som våger å satse på plus-size markedet vil gjøre det godt. Men at du vil finne store størrelser hos etablerte designere som Chanel/ Lagerfeld, Dior, Gucci m fl. tror jeg ikke.

Nei, ikke jeg heller, men man kan uansett ikke bare sitte og late som ingenting heller!

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

Tja, PR? Lite empati? Vet ikke jeg, kanskje begge deler? Ikke noen vits i å la seg provosere, i alle fall. Bruker gjennomsnittstørrelse, og har brede hofter og store pupper, så jeg hadde garantert ikke passet i klærne han ønsket å designe... Bryr meg ikke. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja' date= PR? Lite empati? Vet ikke jeg, kanskje begge deler? Ikke noen vits i å la seg provosere, i alle fall. Bruker gjennomsnittstørrelse, og har brede hofter og store pupper, så jeg hadde garantert ikke passet i klærne han ønsket å designe... Bryr meg ikke. :wink:

Lett å si, hvis man ikke føler seg personlig støtt av dette. Nei, jeg burde ikke bry meg, men jeg gjør det fordi folk trenger å bli mer samfunnsbevisste, det er viktig å si i fra! Det er den eneste måte man kan påvirke. Dessuten er de ikke sånn at det bare er designerbutikkene som er ille på str, det gjelder faktisk omtrent alle butikker, og da er man nødt til å ha en kampglød. Det kommer ann på hva som er viktig for deg, men for meg er dette viktig ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid tilbake leste jeg et intervju med Tom Ford i Vanity Fair Det var fra den gang han designet for GUCCI. Ford sa at årsaken til at så mange designere velger å ikke lage klær for store størrelser er at kundene (les, "de pengesterke kundene") ikke liker å bli assosiert med det å være stor eller å måtte bruke store str. (Yiikes!! She wore the same frock as me, and she is laaarge!!)

Det er prestisje i å kunne bruke små str. Iflg Wallis Simpson (den siste kongen av England abdiserte for å gifte seg med henne) "You can never be too thin or to o rich!. Det sier jo litt da.

Maud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom til å tenke på noe.. Gjenomsnitts str i Norge er vel 42, mens den i USA er mye høyere. Men det kommer jo helt ann på høyden din og hvor bred du er om hoftene.. Dette har jo ikke så mye med tråden å gjøre, men om man er 1.40 og bruker str 42 er det en stor forskjell til å være 1.70 og bruke den samme størrelsen. Jeg har hatt mine store dager, og det handler kun om å være fornøyd med seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg mindre om designerklær uansett.. Det som plager meg mer er at klær generelt ofte er små i størrelsen. Jeg er ca. str. 40 - 42, men har ofte problemer med å finne klær som sitter pent, spesielt bukser. Enten blir de for trange i livet eller for lange i beina. Og topper som ikke er spesielt tøyelige må jeg ofte opp i XL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at jeg mang en gang leste innlegg i "ungpikebladene" hvor mer eller mindre "runde" mennesker skrev ting som "gutter liker ikke tynne jenter, tynne jenter er ikke noe godt å ta i", "vær glad du har noen ekstra kilo", "tynne jenter er stygge" etc.

Er selv tynn og synes KL kan si akkurat hva han vil, det skjer jo stadig vekk andre veien.

Eller er det slik at ettersom det "perfekte" er tynt, så skal de tynne derfor tåle å få dritt slengt etter seg?

Nei, flott med slike utsagn, vi er ikke like og følgelig bør man få uttale seg på begge fronter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Lett å si, hvis man ikke føler seg personlig støtt av dette. Nei, jeg burde ikke bry meg, men jeg gjør det fordi folk trenger å bli mer samfunnsbevisste, det er viktig å si i fra! Det er den eneste måte man kan påvirke. Dessuten er de ikke sånn at det bare er designerbutikkene som er ille på str, det gjelder faktisk omtrent alle butikker, og da er man nødt til å ha en kampglød. Det kommer ann på hva som er viktig for deg, men for meg er dette viktig ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Ja, det er lett for meg å si. Fyren får da lov til å si hva han vil og designe for hvem han vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...