Gå til innhold

Bør cannabis legaliseres i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg påstår ikke at du lyver fordi jeg er uenig med deg. Jeg påstår det fordi det er så veldig tydelig at du ikke har den utdannelsen og jobben du påstår. Jeg er ikke den eneste her som ser dette.

Anonymkode: 683a2...708

 

10 minutter siden, lipgloss skrev:

Sitter litt med den samme tanken :)

Dere står selvsagt i deres rett til å tvile på min og andre her sin utdannelse. Det gjør jeg med flere her. Men personlig så hadde jeg tatt på meg litt mer en simpel vernepleier med tre videreutdanninger om jeg skulle bløffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Gothminister skrev:

 

Dere står selvsagt i deres rett til å tvile på min og andre her sin utdannelse. Det gjør jeg med flere her. Men personlig så hadde jeg tatt på meg litt mer en simpel vernepleier med tre videreutdanninger om jeg skulle bløffet.

Jeg merker meg hva du sier - men dine holdninger og utsagn er fortsatt svært uforenlige med en som påberoper seg en helsefaglig utdannelse og erfaring. Du dokumenterer aldri påstandene dine, og hevder at andres kilder er politiske bestillingsverk. Du uttrykker regelrett hat mot muslimer og folk fra andre etnisiteter, og når du karakteriserer andres adferd bommer du med lysår, til tross for at du påstår å ha utdannelse innen adferdsanalyse.

Beklager - men dette går ikke opp på noen som helst måte. Det du viser, er et tankesett og en respektløshet som er komplett uforenlig med å jobbe pasientrettet, og det er spesielt om du hadde kommet gjennom et helsefaglig studium med disse tankene og denne adferden intakt. Du ville raskt blitt vurdert som uskikket.

Anonymkode: 683a2...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merker meg hva du sier - men dine holdninger og utsagn er fortsatt svært uforenlige med en som påberoper seg en helsefaglig utdannelse og erfaring. Du dokumenterer aldri påstandene dine, og hevder at andres kilder er politiske bestillingsverk. Du uttrykker regelrett hat mot muslimer og folk fra andre etnisiteter, og når du karakteriserer andres adferd bommer du med lysår, til tross for at du påstår å ha utdannelse innen adferdsanalyse.

Beklager - men dette går ikke opp på noen som helst måte. Det du viser, er et tankesett og en respektløshet som er komplett uforenlig med å jobbe pasientrettet, og det er spesielt om du hadde kommet gjennom et helsefaglig studium med disse tankene og denne adferden intakt. Du ville raskt blitt vurdert som uskikket.

Anonymkode: 683a2...708

Først av alt, jeg har aldri utrykket noe hat mot muslimer. Men en sterk kritikk av islam, slik jeg gjør mot alle ideologier som er menneskefiendtlige. Det er helt i tråd med en vernepleiers etiske retningslinjer. Kom gjerne med motargumenter på det.

Jeg har tidligere lagt ut en mengde dokumentasjon om alt fra kritisk forskning på antipsykotiske midler til et annet faglig sted å se psykiske lidelser til rusbehandling på. Jeg har også lagt ut dokumentasjon om politiske bestilt forskning, som igjen ble dokumentert i NRK program om cannabis.

Mitt politiske syn har ingen ting med min profesjonelle rolle i pasientbehandling. Her på KG er jeg kun Gothminister og ingen fagperson. Her opptrer jeg fritt med egne betraktninger, helt uavhengig av et faglig ståsted i en profesjonell rolle. Så nå bør vi være ferdig med persondebatt og heller diskutere sak og ikke person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Gothminister skrev:

Først av alt, jeg har aldri utrykket noe hat mot muslimer. Men en sterk kritikk av islam, slik jeg gjør mot alle ideologier som er menneskefiendtlige. Det er helt i tråd med en vernepleiers etiske retningslinjer. Kom gjerne med motargumenter på det.

Jeg har tidligere lagt ut en mengde dokumentasjon om alt fra kritisk forskning på antipsykotiske midler til et annet faglig sted å se psykiske lidelser til rusbehandling på. Jeg har også lagt ut dokumentasjon om politiske bestilt forskning, som igjen ble dokumentert i NRK program om cannabis.

Mitt politiske syn har ingen ting med min profesjonelle rolle i pasientbehandling. Her på KG er jeg kun Gothminister og ingen fagperson. Her opptrer jeg fritt med egne betraktninger, helt uavhengig av et faglig ståsted i en profesjonell rolle. Så nå bør vi være ferdig med persondebatt og heller diskutere sak og ikke person.

Dette er omskrivninger av virkeligheten. Dessuten kan du ikke velge både rollen som fagperson og å være løsrevet fra denne. Dette er også en manglende rolleforståelse som er uforenlig med hva du hevder.

Du motsier jo deg selv nå. Det blir for dumt.

Anonymkode: 683a2...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er nødvendig å se på avkriminalisering før legalisering. 

Men uansett er det høl i huet at det er ulovlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er omskrivninger av virkeligheten. Dessuten kan du ikke velge både rollen som fagperson og å være løsrevet fra denne. Dette er også en manglende rolleforståelse som er uforenlig med hva du hevder.

Du motsier jo deg selv nå. Det blir for dumt.

Anonymkode: 683a2...708

Og her viser du store svakheter i en diskusjon, når du ikke har argumenter, eller dokumentasjon på dine tidligere påstander. Din virkelighet er ikke nødvendigvis en sannhet. Vis gjerne til din virkelighet der jeg utrykker dette hatet mot muslimer.

At man ikke kan skille på roller sier meg at du ikke har noe kjennskap til helsevesenet og andre yrker. Du har skapt din forestilling om hvordan helsepersonell skal være, i det private. Hvor mange psykiatere, psykologer osv. kjenner du personlig? Jeg kjenner mange og de er normale mennesker med svært ulike meninger om det meste. Som folk flest har. Så dine påstander og virkelighetsoppfatning blir for dumt. Har du mer å si meg, send PM og vi skal få en hyggelig prat, garantert.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kraula skrev:

Jeg tror det er nødvendig å se på avkriminalisering før legalisering. 

Men uansett er det høl i huet at det er ulovlig. 

Helt klart. Det viktigste er og kutte ut overgrep som straff er på brukere av et rusmiddel.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Gothminister skrev:

Og her viser du store svakheter i en diskusjon, når du ikke har argumenter, eller dokumentasjon på dine tidligere påstander. Din virkelighet er ikke nødvendigvis en sannhet. Vis gjerne til din virkelighet der jeg utrykker dette hatet mot muslimer.

At man ikke kan skille på roller sier meg at du ikke har noe kjennskap til helsevesenet og andre yrker. Du har skapt din forestilling om hvordan helsepersonell skal være, i det private. Hvor mange psykiatere, psykologer osv. kjenner du personlig? Jeg kjenner mange og de er normale mennesker med svært ulike meninger om det meste. Som folk flest har. Så dine påstander og virkelighetsoppfatning blir for dumt. Har du mer å si meg, send PM og vi skal få en hyggelig prat, garantert.  

Jeg tror i grunnen du bekrefter det jeg skrev. Dette handler ikke bare om budskap, men også om hvordan man frembringer det,  og hvordan man behandler sine omgivelser.

Det får holde nå.

Anonymkode: 683a2...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gothminister skrev:

 

Dere står selvsagt i deres rett til å tvile på min og andre her sin utdannelse. Det gjør jeg med flere her. Men personlig så hadde jeg tatt på meg litt mer en simpel vernepleier med tre videreutdanninger om jeg skulle bløffet.

Okey 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror i grunnen du bekrefter det jeg skrev. Dette handler ikke bare om budskap, men også om hvordan man frembringer det,  og hvordan man behandler sine omgivelser.

Det får holde nå.

Anonymkode: 683a2...708

 

Du har virkelig ikke oversikt over hva du prater om. Du kommer kun med påstander du ikke kan dokumentere. Dine subjektive oppfatninger om hvordan tjenesteytere i helsevesenet skal være, er forkastelige. Ikke forstår du roller vi alle har i samfunnet. Men ok jeg ser din agenda, men til neste gang, forsøk og skill sak fra person. Du vet ingen ting om meg i min private virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gothminister skrev:

Du har virkelig ikke oversikt over hva du prater om. Du kommer kun med påstander du ikke kan dokumentere. Dine subjektive oppfatninger om hvordan tjenesteytere i helsevesenet skal være, er forkastelige. Ikke forstår du roller vi alle har i samfunnet. Men ok jeg ser din agenda, men til neste gang, forsøk og skill sak fra person. Du vet ingen ting om meg i min private virke.

Jeg tror ikke det er jeg som mangler forståelsen....

Anonymkode: 683a2...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge elsker man alle slags forbud, og pisk over gulrot. Blant alle forbud-hysterikerne begynner vel desperasjonen virkelig å bre om seg. Domino-brikkene har begynt å falle - med flere og flere nasjoner som faktisk tar til seg reell kunnskap og informasjon, og som innser at forbud rotfestet i moralisme virker mot sin hensikt. Denne desperasjonen øker i takt med at både justisministere og andre som virkelig burde tilegne seg objektiv kunnskap, fakta og statistikk, blir avkledd som kunnskapsløse ignoranter uten noen gode argumenter...

Anonymkode: 28aa6...263

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Norge elsker man alle slags forbud, og pisk over gulrot. Blant alle forbud-hysterikerne begynner vel desperasjonen virkelig å bre om seg. Domino-brikkene har begynt å falle - med flere og flere nasjoner som faktisk tar til seg reell kunnskap og informasjon, og som innser at forbud rotfestet i moralisme virker mot sin hensikt. Denne desperasjonen øker i takt med at både justisministere og andre som virkelig burde tilegne seg objektiv kunnskap, fakta og statistikk, blir avkledd som kunnskapsløse ignoranter uten noen gode argumenter...

Anonymkode: 28aa6...263

Helt riktig som du skriver. Vi ser desperasjonen spre seg for forbudskjemperne. Enkelte fagfolk som tjener store penger og som har skaffet seg et navn, kun pga. forbudet skjelver nå, sammen med politiet. Men kunnskap vil på sikt vinne frem og vi som i over 30 år har kjempet og argumentert i mot, vil vinne frem og overgrepene vil ta slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere kommer nok lenger med argumentasjonen om dere ikke bruker tåpeligheter som moralismebeskyldning og hentydninger om at man skjelver eller er redd.

Dette er ikke en gang hersketeknikker - det er renspikket dumskap som faller på sin egen urimelighet.

Anonymkode: 683a2...708

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere kommer nok lenger med argumentasjonen om dere ikke bruker tåpeligheter som moralismebeskyldning og hentydninger om at man skjelver eller er redd.

Dette er ikke en gang hersketeknikker - det er renspikket dumskap som faller på sin egen urimelighet.

Anonymkode: 683a2...708

Og du står jo fritt til og mene dette så mye du vil. Selv om du tar feil

Anonymkode: 346f9...082

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening har ikke staten noe med å blande seg i hva andre gjør i sine liv. Så lenge det ikke skader andre en seg selv. Bruk heller resurser på å hjelpe folk som ønsker å slutte med rus. Over 90% av de som er rusavhengige har underliggende traumer. Veldig få som ønsker å bli rusavhengig.

 

Det er foreldre sin jobb å oppdra ikke staten, etter min mening.

 

Straff bør være forbeholdt skadelige handlinger noen gjør ovenfor andre en seg selv. Punktum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 Sukker er jo veldig dårlig i stor kvanta.
 Dessuten er det avhengighetsskapende
 Hvorfor regnes ikke som ett narkotisk stoff?

Anonymkode: 28aa6...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

Cannabis har rett nok skadevirkninger men det har og mye annet dom vi konsumerer/bruker, men det har og helseeffekter

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Sukker er jo veldig dårlig i stor kvanta.
 Dessuten er det avhengighetsskapende
 Hvorfor regnes ikke som ett narkotisk stoff?

Anonymkode: 28aa6...263

Fordi sukker er et næringsstoff som kroppen trenger for å kunne nyttigjøre seg oksygen.

3 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Ja

Cannabis har rett nok skadevirkninger men det har og mye annet dom vi konsumerer/bruker, men det har og helseeffekter

Det er mye med "helseeffekter" som har uakseptabelt høy bivirkningsprofil. I de fleste tilfeller er slikt uegnet til medisinsk bruk, og i den grad det er det, løser man problematikken gjennom reseptplikt og oppfølging av helsepersonell.

Anonymkode: 683a2...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å pirke litt: kroppen trenger ikke sukker eller andre karbohydrater, men som omtrent alt annet er det trygt i små/moderate doser og skadelig i store.

Sukker gir ikke rus, men siden folk har en tendens til å spise for mye av det har vi avgifter og opplysningsarbeid for å redusere bruk, og skadereduksjon i form av tannlegetjenester og fluor etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...