Gå til innhold

Bør cannabis legaliseres i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Du er en av dem, ja....

Det nytter ikke uansett hva man sier til dere, for dere har bestemt dere for hva som er virkeligheten. Den diskusjonen gidder jeg ikke. Det er konspirasjonsparanoid vrøvl du kommer med.

Anonymkode: 683a2...708

Du viser at du ikke har kunnskap om legemiddelindustrien. Men du har stor tro på deg selv, der du sitter og avviser alt annet en hva du selv tror på. Kjenner mange som deg.

Anonymkode: 346f9...082

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du viser at du ikke har kunnskap om legemiddelindustrien. Men du har stor tro på deg selv, der du sitter og avviser alt annet en hva du selv tror på. Kjenner mange som deg.

Anonymkode: 346f9...082

Som sagt - denne diskusjonen er for dum til at jeg gidder. Du vil vel uansett bare beskylde meg for å være en del av industrien. Slutt nå.

Anonymkode: 683a2...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt - denne diskusjonen er for dum til at jeg gidder. Du vil vel uansett bare beskylde meg for å være en del av industrien. Slutt nå.

Anonymkode: 683a2...708

Ja den er for dum. For jeg vil hevde de fleste som har kunnskap om legemiddelindustrien forstår hva jeg mener. At du mangler kunnskap på området, ser jeg helt tydelig. Ditt problem er at du selv tror du sitter på kunnskapen ingen andre har. Men her ble du faktisk avslørt.

Anonymkode: 346f9...082

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja den er for dum. For jeg vil hevde de fleste som har kunnskap om legemiddelindustrien forstår hva jeg mener. At du mangler kunnskap på området, ser jeg helt tydelig. Ditt problem er at du selv tror du sitter på kunnskapen ingen andre har. Men her ble du faktisk avslørt.

Anonymkode: 346f9...082

Dette tror jeg er det dummeste jeg har lest......

Anonymkode: 683a2...708

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette tror jeg er det dummeste jeg har lest......

Anonymkode: 683a2...708

Ja du er vel så høy på deg selv at når du blir satt på plass pga. dine mangelfulle kunnskaper. Så blir det for mye for deg. Uansett interessant å se en som skryter på seg kunnskap ikke viser et snev av det i forhold til legemiddelindustrien og deres jugs i forskning som dokumentasjon.

Anonymkode: 346f9...082

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja du er vel så høy på deg selv at når du blir satt på plass pga. dine mangelfulle kunnskaper. Så blir det for mye for deg. Uansett interessant å se en som skryter på seg kunnskap ikke viser et snev av det i forhold til legemiddelindustrien og deres jugs i forskning som dokumentasjon.

Anonymkode: 346f9...082

Dine påstander kan kun bli riktige hvis man godtar som et underliggende premiss at din påstand om forskningsjuks er sann. De av oss som vet litt om hvilke kontrollmekanismer som ligger til grunn for slik forskning vet at dette premisset ikke kan stemme. Ja, det forekommer at det jukses - men det er svært vanskelig å unngå at det oppdages, og konsekvensene av å bli tatt er så store at omfanget er svært begrenset. Med tanke på at forsøk med legemidler bygger på reproduserbare forsøk som vil bli etterprøvet, er det ren dumskap å forsøke seg på juks. Det kommer frem.

Det er heller ikke slik at forskning holdes tilbake, men det er ikke alt som publiseres, og dette kan tidvis representere et problem, men ikke på den måten du tror.

Det du skisserer er en systematisk juksing som en hel bransje står samlet om. Det er ikke slik det fungerer. Du må ta et alvorlig blikk på kildene dine, for dine påstander er helt ville.

Anonymkode: 683a2...708

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dine påstander kan kun bli riktige hvis man godtar som et underliggende premiss at din påstand om forskningsjuks er sann. De av oss som vet litt om hvilke kontrollmekanismer som ligger til grunn for slik forskning vet at dette premisset ikke kan stemme. Ja, det forekommer at det jukses - men det er svært vanskelig å unngå at det oppdages, og konsekvensene av å bli tatt er så store at omfanget er svært begrenset. Med tanke på at forsøk med legemidler bygger på reproduserbare forsøk som vil bli etterprøvet, er det ren dumskap å forsøke seg på juks. Det kommer frem.

Det er heller ikke slik at forskning holdes tilbake, men det er ikke alt som publiseres, og dette kan tidvis representere et problem, men ikke på den måten du tror.

Det du skisserer er en systematisk juksing som en hel bransje står samlet om. Det er ikke slik det fungerer. Du må ta et alvorlig blikk på kildene dine, for dine påstander er helt ville.

Anonymkode: 683a2...708

Joda juks kommer frem f.eks jukset om sukker kontra fett men det tar sin tid, og legemiddellobbyen er sterk så jeg tar det minste det med en viss skepsis uten at det betyr at jeg bikker over til konspirasjonsteorier 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den britiske legen Ben Goldacre har skrevet to bøker om forskning og hvordan (bl.a.) legemiddelindustrien vrir på forskningen og har en interessant blogg. Det er mye grums og mange utfordringer, men det betyr ikke at all forskning er styrt eller at alle medisiner egentlig er farlige osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dine påstander kan kun bli riktige hvis man godtar som et underliggende premiss at din påstand om forskningsjuks er sann. De av oss som vet litt om hvilke kontrollmekanismer som ligger til grunn for slik forskning vet at dette premisset ikke kan stemme. Ja, det forekommer at det jukses - men det er svært vanskelig å unngå at det oppdages, og konsekvensene av å bli tatt er så store at omfanget er svært begrenset. Med tanke på at forsøk med legemidler bygger på reproduserbare forsøk som vil bli etterprøvet, er det ren dumskap å forsøke seg på juks. Det kommer frem.

Det er heller ikke slik at forskning holdes tilbake, men det er ikke alt som publiseres, og dette kan tidvis representere et problem, men ikke på den måten du tror.

Det du skisserer er en systematisk juksing som en hel bransje står samlet om. Det er ikke slik det fungerer. Du må ta et alvorlig blikk på kildene dine, for dine påstander er helt ville.

Anonymkode: 683a2...708

Ingen har påstått at alt er juks, igjen så drar du det ut i uvirkelige dimensjoner.

 

Anonymkode: 346f9...082

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, linsejesus skrev:

Den britiske legen Ben Goldacre har skrevet to bøker om forskning og hvordan (bl.a.) legemiddelindustrien vrir på forskningen og har en interessant blogg. Det er mye grums og mange utfordringer, men det betyr ikke at all forskning er styrt eller at alle medisiner egentlig er farlige osv.

Jeg sitter på mengder av uavhengig forskning som beviser hvordan legemiddelindustrien holder tilbake informasjon om legemidler. Informasjon de ikke ønsker skal offentliggjøres. Spesielt rundt antipsykotiskemidler. Alvorlige bivirkninger holdes tilbake, samt det fakta at mye av disse preparatene ikke har den effekt industrien påstår de har.

Anonymkode: 346f9...082

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sitter på mengder av uavhengig forskning som beviser hvordan legemiddelindustrien holder tilbake informasjon om legemidler. Informasjon de ikke ønsker skal offentliggjøres. Spesielt rundt antipsykotiskemidler. Alvorlige bivirkninger holdes tilbake, samt det fakta at mye av disse preparatene ikke har den effekt industrien påstår de har.

Anonymkode: 346f9...082

Hvem har foretatt denne forskningen?

Og hvis dette er noe de holder så hemmelig, hvorfor har du det i din besittelse?

Anonymkode: 683a2...708

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

En god del cannabis, blir vel produsert i varmere strøk - i andre land? Innen varene kommer til Norge og blir solgt, så er stoffene blandet ut veldig mye med masse annet billig dritt. Så det er veldig vanlig at ting man får kjøpt på gaten er av varierende styrke. Noe som er en av årsakene til at mange rus-misbrukere tar en overdose (ved et uhell) og dør på grunn av dette.

De landene som har gått litt vekk fra kriminalisering, har jo nesten alle hatt en nedgang i antall overdoser og dødsfall. I tillegg havner færre mennesker i fengsel på grunn av besittelse, samt at politiet heller kan konsentrere seg om langt alvorligere lovbrudd. De som virkelige sliter, vil også ha lettere for å finne hjelp.

Det eneste man oppnår ved å ha strenge straffer for dette, er at syke mennesker blir kastet i fengsel - fremfor å faktisk få hjelp. Norge har vel ett av de aller strengeste narkotika-lovgivningene i hele Europa. Samtidig som man har ett av de aller høyeste overdose-tallene. :dry:

Anonymkode: 21755...008

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

John Ehrlichman var politisk rådgiver for Richard Nixon, og Ehrlichman har selv innrømmet at "krigen mot narkotika" i USA, ikke skjedde fordi de amerikanske  myndighetene trodde at narkotika var farlig for folk som bruker disse stoffene.

De innførte "krigen mot narkotika" bare for å ha en unnskyldning for å gå etter afro-amerikanere, "hippier" og antikrigsmotstandere....

http://www.nydailynews.com/news/politics/nixon-aide-war-drugs-tool-target-black-people-article-1.2573832

http://edition.cnn.com/2016/03/23/politics/john-ehrlichman-richard-nixon-drug-war-blacks-hippie/

Anonymkode: 28aa6...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Overrasket

Jeg har faktisk litt førstehånds erfaring med andre steder i verden før og etter legalisering, og mitt inntrykk er at hasj bør forbli forbudt, unntatt under strengt medisinsk kontroll som et alternativ til smertelindring for kronisk syke som ønsker det. Jeg er veldig skeptisk til ustrakt tilgang til hasj for allmenheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns det kan forsvares at man forbyr rusmidler som kan føre til at folk blir voldelige og skader andre. Eksempler på dette er kokain, GHB, amfetamin og alkohol. 

 

Jeg syns ikke noe om straffeforfølge de som inntar rusmidler som kun kan skade seg selv. Her er det isåfall helsevesenet som må gå inn å hjelpe.

 

 

Anonymkode: 4abcb...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Overrasket skrev:

Jeg har faktisk litt førstehånds erfaring med andre steder i verden før og etter legalisering, og mitt inntrykk er at hasj bør forbli forbudt, unntatt under strengt medisinsk kontroll som et alternativ til smertelindring for kronisk syke som ønsker det. Jeg er veldig skeptisk til ustrakt tilgang til hasj for allmenheten.

Nå er jo hasj tilgjengelig for allmenheten de fleste steder. Jeg antar jeg kunne skaffet det i løpet av en times tid her jeg bor, selv om jeg ikke er den del av et kriminelt miljø på noen måte. Streng regulering vil sannsynligvis gjøre det mindre  tilgjengelig, spesielt for mindreårige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilhengerne av denne tragedien av en narkotika-politikk har tydeligvis ingen forskning å slå i bordet med.

De har bare den morbide gleden av å drive klappjakt på samfunnets svakeste. Muligheten til å ødelegge livene til folk som faktisk har stort behov for hjelp. Dette er tydeligvis motivasjon nok for dem. Da trenger man selvfølgelig ikke forskning, statistikk eller fakta..

Politiet ønsker seg helst en enkel jobb, med å ta en fredelig cannabis-bruker. I steden for å bruke tid og krefter på vanskelige saker som voldtekt eller ran. En seier, er en seier – uansett hvor komplisert  eller alvorlig ett lovbrudd er. Det er bedre å ha tatt to cannabis-brukere, enn en voldtektsmann - ihvertfall på papiret..

Anonymkode: 21755...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...