Gå til innhold

iOS 10 - Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om den gigantiske nye oppdateringen til iPhone? Føles ut som en helt ny mobil

Skrevet

Helt enig, og så langt er det heller ikke noen av appene som ikke fungerer heller :P Mye nytt som må prøves ut.

Skrevet

Det er ganske uvant å ikke sveipe til høyre for å låse opp o.O

Skrevet
1 minutt siden, Jacklost skrev:

Det er ganske uvant å ikke sveipe til høyre for å låse opp o.O

Hvordan låser man opp med den nye? Har trykket på "remind me later" i minst en måned nå :P 

Anonymkode: b22e1...cbe

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan låser man opp med den nye? Har trykket på "remind me later" i minst en måned nå :P 

Du klikker på home knappen :)

Skrevet

jeg tørr aldri å oppdatere før jeg er sikker på at det ikke er noe rart emd oppdateringen (sånn som da mange telefoner fikk blackout og slutta å fungere) :P 

kan noen bekrefte at min stakkars iPhone 5 ikke dør av denna oppdateringen? :fnise: har virkelig ikke råd til å kjøpe meg ny telefon!

Anonymkode: 0fe5d...014

Skrevet

Har hatt betaversjonen i en god stund nå, så er vant med den. Jeg liker den veldig godt :) 

Skrevet

Jeg liker ios10 veldig godt, men har et spørsmål angående de nye meldingsfunksjonene, som f.eks invisible ink etc.. Funker disse bare på imessage eller funker det på vanlig sms også? 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh... nei, det har du nok ikke. Den store oppdateringen alle snakker om kom jo forrige kvelden. 

Anonymkode: 3d28e...a66

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil ha tilbake sveip!!!! :grine:

Invisible ink og de greiene der funker bare om mottager har en iphone med de funksjonene enabled leste jeg et sted, men har ikke testet noen av de.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh... nei, det har du nok ikke. Den store oppdateringen alle snakker om kom jo forrige kvelden. 

Anonymkode: 3d28e...a66

Har nok det :) Da er det sikkert en tidligere oppdatering jeg ikke har lastet ned enda og :fnise:

Skrevet
10 minutter siden, Nicky B skrev:

Jeg vil ha tilbake sveip!!!! :grine:

Invisible ink og de greiene der funker bare om mottager har en iphone med de funksjonene enabled leste jeg et sted, men har ikke testet noen av de.

Jeg også /: Jeg er et vanedyr, jeg hater forandringer :P 

Skrevet

Litt uvant med alle de widgetene som kommer opp, men de får være - så får jeg etterhvert heller disable (eh...hva heter det på norsk) dem som jeg ikke bruker. 

Skrevet (endret)

Jeg liker ikke det nye utseende til bilder :glare:

Endret av Jacklost
Skrevet

Noen som har en link til en side der man kan forhåndsse det nye utseende og de nye funksjonene? 

Jeg har ikke tid til å oppdatere telefonen den nærmeste uka men kikke litt kan jeg gjøre. 

Anonymkode: c158d...c83

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har en link til en side der man kan forhåndsse det nye utseende og de nye funksjonene? 

Jeg har ikke tid til å oppdatere telefonen den nærmeste uka men kikke litt kan jeg gjøre. 

Anonymkode: c158d...c83

Her finner du sikkert noe. 

• Liker 1
Skrevet

Meget fornøyd selv med iOS 10.

Fin oppdatering! 

Skrevet

Er mest fornøyd med at man nå kan kollaborere flere sammen på et notat i appen Notater via iCloud. Evernote vant i sin tid mye terreng på at de var tidlig ute med dette. Andre som Microsoft OneNote har fulgt etter og endelig har Apple også fått det på plass. Det var på høy tid.

Apple Maps er kraftig utbedret, og har med det tatt lange sprang i retning av å ta igjen markedsledende Google Maps. Mye informasjon gjenstår fortsatt å få på plass. Det er lagt opp til veibeskrivelse med kollektivtransport, men foreløpig er ingen informasjon tilgjengelig i Apple Maps fra her i Oslo.

At man kan velge å avinstallere flere av appene som kommer forhåndsinstallert er jeg temmelig sikker er en forandring som gleder mange.

Klipp-og-lim mellom iOS og OS X via HandOff er en positiv forbedring.

Den nye Hjem appen er nok i likhet med Helse appen bare i startfasen. Der vil det nok skje mye framover med kommunikasjon med tilkoblede eksterne innretninger.

Har store forventninger til Apple Pay, men foreløpig lar det vente på seg.

Synes det var synd at Game Center appen ble fjernet. Den var ikke optimal og visstnok ikke spesielt mye brukt. Men hadde heller sett at den hadde blitt videreutviklet enn at den havnet på skraphaugen. Jeg mener det var muligheter for å videreutvikle den til en utgave som skulle ha livets rett.

Det jeg er mest negativ til ved oppdateringen er endringen av designet i Musikk appen. Designmessig mener jeg Musikk appen har tatt flere steg tilbake. Den framstår nå som ganske simpel utseendemessig.

Skrevet

Jeg liker godt den nye høyre-sveip funksjonen. Den kunne nesten vært hjem-siden for min del i stedet for app-visningen, men kanskje det går an å endre på det. 

Veldig greit å kunne åpne med et tastetrykk, men synes fort det blir upraktisk hvis jeg holder mobilen med venstre hånd (der jeg ikke har registrert fingeravtrykket). 

Ellers så synes jeg det er likt som de fleste andre apple-oppdateringer. Man tenker at det blir revolusjonerende, men i praksis så er det kanskje bare 2-3 nye funksjoner som har en praktisk betydning for meg. 

Skrevet
2 timer siden, Viljaa skrev:

Ellers så synes jeg det er likt som de fleste andre apple-oppdateringer. Man tenker at det blir revolusjonerende, men i praksis så er det kanskje bare 2-3 nye funksjoner som har en praktisk betydning for meg. 

Jeg tror det er vanskelig for Apple å komme opp med ny revolusjonerende funksjonalitet for telefoner og bærbare datamaskiner, og det er nyvinninger innen disse to produktene den store massen av forbrukere flest legger mest merke til. Den store utviklingen framover hvor datagiganter som Apple kan bidra til utvikling tror jeg blir innenfor tilstøtende teknologier hvor det fortsatt er en del ideer som ikke er satt ut i live. Bil, fjernsyn, spill, helseprodukter og diverse innretninger i hjemmet tror jeg vil være områder datagiganter som Apple, Microsoft, Sony og Samsung vil hjelpe til med å skape revolusjonerende produkter i tiden framover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...